Kerrostaloa en suosittele

Anonyymi

Minun kerrostaloasuminen päättyy tänä kesänä. Muutan rivitaloon. Kerrostalossa menee mielenterveys. Tänä aamuna alapuolen asukas hakkasi taas asuntonsa kattoon. Rivitalossa olisi oma saunakin.En malta odottaa, että saan asunnon.

46

2309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onnea paremmalle huomiselle.

    • Anonyymi

      Paskoja ovat nämä kerrostalot Minulla on yksi mulkku naapuri, jonka takia pitää aina vähän takoa luudalla kattoa, että oppisi vähän elämään.

      • Anonyymi

        Noin minäkin teen. Varsinkin yöllä. Toivottavasti yläkerran häirikkö muuttaa rivitaloon ja siihen minäkin kannustan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin minäkin teen. Varsinkin yöllä. Toivottavasti yläkerran häirikkö muuttaa rivitaloon ja siihen minäkin kannustan.

        Yleensä ne häiriköt ovat tosiaan yläkerrassa. Minä en vielä varmuudella tiedä, minkä näköinen se häirikkö yläkerrassa on, koska olen asunut tässä talossa vasta joitakin viikkoja. Yksi asukas tosin käveli ikään kuin seiniä pitkin luimistellen, saattoi olla se häirikkö, ei tervehtinyt, vaan veti pipon syvemmälle päähän.


    • Anonyymi

      Minä asun Helsingin Käpylässä kerrostalossa. Kerran viime vuonna kuulin naapurista kitaran soittoa ja laulua. Hiljaista on kuin huopatossutehtaalla.

      • Anonyymi

        Oi. 💖


    • Anonyymi

      Olen ketjun aloittaja. Teen vuorotyötä. Tiistai ja Keskiviikko oli tällä viikolla vapaapäiviä. Ei tullut nukkumisesta vapaa-aamuina mitään. Hirveä naputus alkoi naapurissa klo 8.

      • Anonyymi

        Hyvä että pääset muuttamaan!

        Minulle kerrostaloasuminen sopii naapurien pienine asumisen äänineenkin nykyään parhaiten. Olen asunut kauan sitten rivitalossa, sinne en kaipaa.

        Ihmisten tarpeet ja tilanteet ovat erilaisia. Joillekin omakotiasuminen on parasta kaikkine töineen ja vaivoineen.


      • Anonyymi

        Mäkin teen vuorotöitä saa nähdä tuleeko ensi yönä nukkumisesta mitään vai joudunko taas evakkoon alakerran naapurin takia, on pelottava äijä ja itse yksinasuva nainen on kerran tullut oven taakse uhkailemaan että olisin hiljaa ja perään solvauksia kun yhden ainoan kerran kuuntelin klo 21 televisiota lujalla mut laitoin heti sen pienemmälle klo 21 itse kuitenkin metelöi,huutopuhuu ,kantapääjyskyttää,kuuntelee radiota myöhään arki iltana,sekä tupakoi ikkuna auki niin että en pysty tuulettamaan asunnollani kun tupakansavut suoraan tulee huoneistoon,lisäksi käryttää ruokaa niin et hajut kantautuu mun keittiöön.


      • Anonyymi

        Sake huoneisto se divariin on ja muut määrää mihin autosi parkeeraat


    • Anonyymi

      "En malta odottaa, että saan asunnon."

      Emme mekään malta odottaa että alat kirjoitella rivitalo- palstalle

    • Anonyymi

      Kerrostalon lahon seinän saa vaihtaa vain kazakstanilaisen huipputimpurin papereilla.

    • Anonyymi

      Vaihto rivitaloon tuo monelle jopa kerrostaloa ikävämpiä asumiskokemuksia.
      Varsinkin pieni rivitaloyhtiö 3-6 asuntoa saattaa muuttua painajaiseksi monestakin syystä. Ainakin kannattaa huolellisesti tutustua taloyhtiön sääntöihin, jotka saattavat erota kerrostalon säännöistä merkittävästi ainakin kustannusten jaon osalta, mikäli asunnossa osottautuu jotain olevan pielessä.
      Pienessä taloyhtiössä osakkaiden väliset kiistat saattavat saada koviakin kierroksia, mitä pienempi taloyhtiö, sitä pahempi. Päätyasunto jolloin vain yksi asunto on omaa seinää vasten vähentää tietenkin meluhaittariskiä kerrostaloon nähden, mutta ongelman poistaminen saattaa osottautua vaikeammaksi kuin kerrostalossa.
      Iso rivitaloyhtiö jossa on useita rivitaloja samassa yhtiössä on yleensä turvallinen valinta, mutta johtuen rivitalon omakotitalomaisesta mittasuhteesta johtuen, jotkut remontit tulevat maksamaan / asunto selvästi enemmän kuin kerrostaloyhtiössä. Esimerkiksi vesikaton vaihto on kerrostalossa yleensä jopa suoraan taloyhtiön normaali pankkisaldolta maksettava toimenpide, mutta rivitalossa summa on sitä luokkaa, että siihen otetaan aina yhtiölainaa ja vieläpä melko merkittävä summa / asunto.

      • Anonyymi

        Olisi täysi painajainen jakaa taloyhtiö 1-10 muun kanssa. Todennäköisyys saada useampi kusipää joukkoon on noin 100. Jatkuvasti käydään oikeutta joko täysin typerän asian takia tai sitten joku taloyhtiön johdossa on tehnyt räikeitä laittomuuksia. Rivitaloyhtiöitä myös puretaan, koska kaikki kunnossapito on laiminlyöty ja nyt remonttien lasku ylittää rakennusten arvon eikä lainaa saisi muutenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi täysi painajainen jakaa taloyhtiö 1-10 muun kanssa. Todennäköisyys saada useampi kusipää joukkoon on noin 100. Jatkuvasti käydään oikeutta joko täysin typerän asian takia tai sitten joku taloyhtiön johdossa on tehnyt räikeitä laittomuuksia. Rivitaloyhtiöitä myös puretaan, koska kaikki kunnossapito on laiminlyöty ja nyt remonttien lasku ylittää rakennusten arvon eikä lainaa saisi muutenkaan.

        Just näin. Pientä rivitaloyhtiötä pahempi asumismuoto on vain paritalo, ellei ole ostanut koko yhtiötä itselleen...
        Rivitaloyhtiöissa remontit voivat olla todellinen ongelma. Ei tarvita kuin pari tyhjätaskua yhtiöön, niin välttämättömätkään remontit eivät etene. Ja jos etenevät, niin taloyhtiön kassa saattaa joutua kriisiin kun muutama osakas lipsuu rahoitusvastikkeiden maksusta ja ehkä myös hoitovastikkeiden. Kerrostaloyhtiö tai iso rivitaloyhtiö kestää muutaman vastikevelallisen, mutta pienessä rivitaloyhtiössä koko yhtiö (tai siis maksukykyisemmät osakkaat) on kusessa aika pienistäkin häiriöistä rahavirrassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just näin. Pientä rivitaloyhtiötä pahempi asumismuoto on vain paritalo, ellei ole ostanut koko yhtiötä itselleen...
        Rivitaloyhtiöissa remontit voivat olla todellinen ongelma. Ei tarvita kuin pari tyhjätaskua yhtiöön, niin välttämättömätkään remontit eivät etene. Ja jos etenevät, niin taloyhtiön kassa saattaa joutua kriisiin kun muutama osakas lipsuu rahoitusvastikkeiden maksusta ja ehkä myös hoitovastikkeiden. Kerrostaloyhtiö tai iso rivitaloyhtiö kestää muutaman vastikevelallisen, mutta pienessä rivitaloyhtiössä koko yhtiö (tai siis maksukykyisemmät osakkaat) on kusessa aika pienistäkin häiriöistä rahavirrassa.

        Paritaloss 10 v asunut... Ei mitään pahaa, ei koskaan - oikeasti siis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paritaloss 10 v asunut... Ei mitään pahaa, ei koskaan - oikeasti siis.

        Sulla on ollut hyvä tuuri. Toivottavasti jatkuu, varmaa se ei ole.
        Naapuri muuttaa syystä tai toisesta ja myy puolikkaansa. Tilalle tulee riehuva lapsiperhe, josta toinen vanhempi joutuu työttämäksi, elämänhallinta alkaa horjua...
        Ei ikinä paritaloon!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paritaloss 10 v asunut... Ei mitään pahaa, ei koskaan - oikeasti siis.

        Arvonta alkaa sillä hetkellä kun ostaa paritalon puolikkaan. Jos arpaonni suo, niin naapurina on ihan täyspäinen ihminen tai perhe, mutta arpaonni ei ole aina suotuisa. Ja arvontatiheys vaihtelee, saattaa olla, että kumpikaan omistajista ei halua muuttaa pois kun on hyvä naapuri, mutta "käräjillä tavataan"-ongelmatapauksia paritaloissa on aika runsaasti.
        Mutta tässä tapauksessa aloittaja oli muuttamassa kerrostalosta rivariin, eli ei aivan pahimpaan mahdolliseen pienyhtiöön. Karu totuus saattaa hänellekin vielä valjeta, mikäli keskimääräinen tai jopa sitä huonompi arpaonni osuu kohdalle.
        Tietysti mikäli kyse on vuokra- tai asumisoikeusasunnosta, niin ongelman voi siirtää seuraavalle suhteellisen kivuttomasti ja pistää uusi arpalipuke vetämään. Jos osakkaaksi ryhtyy, niin ongelmat ovat osakkaan ihan omia. Missään muodossa en kannusta ketään asumaan vuokralla tai asumisoikeusasunnossa. Se ei ole taloudellisesti järkevää kuin aniharvassa tilanteessa, mutta kunhan vain sanon, että riskit kannattaa tiedostaa kun on hankkimassa rivitalo-osaketta tai sitä kaikkein hulluinta, eli paritalo-osaketta tai paritalokiinteistön puolikasta.


    • Anonyymi

      Kaverillani on myynnissä ok-talo ja just siitä puhuttu, että ihmiset haluavat asua taloyhtiöissä sen sijaan, että ostaisivat samaa hintaluokkaa olevan hyvän kivitalon. Luuleeko ihmiset, että taloyhtiöön tulee jostain rahaa: siis muualta kuin osakkaiden lompsista ja rempat yms hoituvat noin vain.
      Mikä lie? Talo on muuten Kuopion Kettulanlahdessa, jos haluutte vähän vertailua tehdä.

      • Anonyymi

        Kaikki ei halua tehdä lumi- ja muitakaan pihatöitä. Ei myöskään huolehtia mistään talon huoltoon a kunnossapitoon liittyvään.
        En kuulu tuohon joukkoon ja asun omakotitalossa niin pitkään kuin vaan pystyn. Sitten kun en jaksa, niin eiköhän ne pihahommat saa hoidettua rahallakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ei halua tehdä lumi- ja muitakaan pihatöitä. Ei myöskään huolehtia mistään talon huoltoon a kunnossapitoon liittyvään.
        En kuulu tuohon joukkoon ja asun omakotitalossa niin pitkään kuin vaan pystyn. Sitten kun en jaksa, niin eiköhän ne pihahommat saa hoidettua rahallakin.

        Kerrostalossa on aina ääniä, pienempiä tai suurempia. Myös rivitalossa saattaa kuulua joskus jotain ääniä naapurista mutta ei ylä- tai alakerrasta.
        Mainostaahan mm. LUMO että kerrostalossa kuuluukin kuulua ääniä kuten ratikan kolinaa ja kaduilla kulkevien autojen kumu.
        Keskustoissa asuvat kuulevat lisäksi kaupungin muutkin äänet joita ei muualla kuule. Sireenit, auton torvet ja ihmisten huutaminen on osa kaupunkikulttuuria ja elämää jota kaupungissa asuvat osaavat odottaa jo muuttaessa.
        Samanlaiset äänet koetaan jossain muualla häiriöksi.
        Käyhän joillakin hermoon ihan tuule tuiverrus ja lintujen rääkymiset puhumattakaan laineiden liplatuksesta ja puiden suhinasta.


    • Anonyymi

      "Minun kerrostaloasuminen päättyy tänä kesänä. Muutan rivitaloon. Kerrostalossa menee mielenterveys. Tänä aamuna alapuolen asukas hakkasi taas asuntonsa kattoon. Rivitalossa olisi oma saunakin.En malta odottaa, että saan asunnon."

      Niin, rivitalossa kuuluu äänet ihan samalla tavalla kuin kerrostalossa. Sinne päälle grillaavat naapurit.

      Ja kun aloittaja ilmeisesti asuu jonkun kunnan vuokraläävässä, niin niitä pihalta kuuluvia ääniä kyllä riitää kesäisin.

      Eli aloittaja muuttaa huonompaan!

      • Anonyymi

        Olen keskustelun aloittaja. Asun kunnan vuokra-asunnossa, eli oikein arvasit.


      • Anonyymi

        Rivanårin kauheen pienet pojat eihän sinne. Edes Oak automahdu pesuun

        Saako divarissa pestä autosi


    • Anonyymi

      Kyllä normaalissa asumisessa rivitalossa kuuluu paljon vähemmän ääntä naapuristä kuin kerrostalossa. Kolisemiset ja töminät kuuluvat kyllä. Siis normaalissa asumisessa painotan. Edelleen on ihmisryhmiä, jotka kuuluisivat ihan laitoshoitoon, eikä naapurien ja läheisten riesaksi.

    • Anonyymi

      Kyllä tämä minun kerrostaloasuminen on saanut painajaismaisia piirteitä. Muutin tosiaan vuosi sitten rivitalosta kerrostaloon, koska rivitalonaapuri oli erittäin hankala. Mutta nyt on sellainen naapuri, jonka toiminta on todella kummallista. Taloyhtiön hallitutuksen puheenjohtaja sanoi minulle, että ko. naapuri olisi jo muuttanut pois. Mutta meteli on edelleen jatkunut. Sen olen tarkastanut, että asunto on kuitenkin öisin aina täysin pimeänä, mutta meteli sieltä kuitenkin edelleen kuuluu öisin.

      • Anonyymi

        Kävin juuri viemässä roskapussin. Yläkerran asunto on täysin pimeä, verhoja ei siellä ole eikä sälekaihtimia. Asunto on täysin pimeä ja sieltä kuuluu meteli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin juuri viemässä roskapussin. Yläkerran asunto on täysin pimeä, verhoja ei siellä ole eikä sälekaihtimia. Asunto on täysin pimeä ja sieltä kuuluu meteli.

        huumeporukka siellä pimeässä haistelee älyämpäristä kaasuja....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        huumeporukka siellä pimeässä haistelee älyämpäristä kaasuja....

        Näitä huumeporukoita on kyllä lisääntyvästi. Isännöitsijätkin nämä näyttävät hyväksyvän nykyään. Kuuluu välillä sellaista örveltämistä, että oksat pois niin kuin vanha suomalainen sananlasku sanoo.


    • Anonyymi

      Olen keskustelun aloittaja. Rivitalon sijaan muutankin toiseen kerrostaloon. Raha määrää nyt valitettavasti. Ruokakin on kohta niin kallista,että köyhän on tingittävä ruokaostoksista. Löysin edullisen asunnon. Asunto on vain 5 m2 pienempi kuin nykyinen asunto., mutta vuokra on 40 % pienempi kuin nykyisessä asunnossa.

      • Anonyymi

        Onneksi olkoon !. Toivottavasti uudessa asunnossa on myös sauna. Minä asun ASO-talossa, jossa on saunat asunnoissa. Mutta tämä talo on ollut pettymys ja olen muuttamassa toiseen ASO-kerrostaloon. Tosin tein vähän huonon hakemuksen, kun haen vain kahta asuntoa, niitä olisi voinut hakea paljon useampia, jotta mahdollisuus saada asunto paranisi. Jos en saa kumpaakaan hakemistani asunnoista, sitten on tehtävä uusi hakemus.


      • Anonyymi

        En saanut sitä asuntoa. Valitettavasti jollekin toiselle se annettin. Toivottavasti löydän jostain muualta asunnon. Viime yönä heräsin klo 1 siihen,että sänky hyppi ilmassa ja naapurista kuului hirveä meteli. On se kumma kun noita häiriköitä ei saada asunnosta pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En saanut sitä asuntoa. Valitettavasti jollekin toiselle se annettin. Toivottavasti löydän jostain muualta asunnon. Viime yönä heräsin klo 1 siihen,että sänky hyppi ilmassa ja naapurista kuului hirveä meteli. On se kumma kun noita häiriköitä ei saada asunnosta pois.

        Toivottavasti löydät paremman asunnon. Minä siis muutan pian toiseen ASO-asuntoon. Minulla on kyllä ruhtinaallinen muuttoaika aina syyskuun loppuun saakka. Tämä asunto on ongelma-asunto ja ongelmatalo. Kyllä jokaisella pitäisi olla asumisrauha, mutta nykyään noita häiriköitä on niin paljon.


    • Anonyymi

      Todella iso lämpötilan ero juuri nyt kerrostalon huoneisto vs rivitalo jossa puita, nurmikkoa ympärillä. Satuin käymään tuolla kerrostalossa ja ei voi olla sisällä kuin ison tuulettimen ilmavirrassa nyt 20c kelillä. 31c näytti sisälämpötila, kuuma. Rivitalossa 6 astetta matalampi. = rento sopiva.

      Kerrostaloissa ilma kuumenee liikaa, iso kivikasa ja sisällä lämpöä tuottavaa. Sitten se melu esim mopoista jotka sahaa edestakaisin vieressä laittomilla vaimentimilla joihin suomessa ei poliisit puutu valitettavasti.

      • Anonyymi

        Mukava kuulla tuollaista. Minä kuitenkin muutan pian toiseen kerrostaloon. Olen aiemmin kyllä asunut rivitaloissa. Mutta nyt muutan tupakoimattomaan taloon todennäköisesti, siellä voi pitää parvekkeen oveakin auki. Mutta se olisi siis 3. kerros ja kävin sitä asuntoa katsomassa. Sen saaminen on hieman epävarmaa vielä, mutta jos en saa sitä kohdetta, niin sitten haen toista vastaavaa.


    • Anonyymi

      Erittäin mukavaa ja huoletonta kerrostalossa asuminen kun vaan muuttaa tarpeeksi uuteen ettei kaikenmaailman säätäjät pääse asumaan. 70-luvun ja 80-luvun kerrostaloissa kun asuin niin meininki oli suorastaan eläimellistä. Nyt 2016 valmistuneessa ei tiedä naapureista mitään. Joskus morjestetaan rapussa, mutta siinäpä se. Ikkunasta ja parvekkeelta näkyy metsää kun on sen verran syrjässä.

      • Anonyymi

        Eiköhän sekin mettä oo kaavoitettu jo kerrostalolle, niin kun tapana on. Täällä ainakin tullut todistettua parikin luontokatoa uuden kerrostalon vierestä. Sillai kiva yllätys, jos luonnon läheisyyden vuoksi muutti tai osti.


      • Anonyymi

        Kyllä minä sen asunnon sain, mutta pääsen muuttamaan siihen vasta 01.09.. On vuonna 2010 rakennettu kerrostalo. Tämä nykyinen on siis täydellinen katastrofi. Tässä on meteliä jopa 24 h/vrk.. Siis niinkin kovaa meteliä, että ilman kuulosuojaimia kuulo vaurioituisi varmasti. Isännöitsijä ei jostain syystä välitä näistä metelihäiriöistä tai siis talon asukkaat eivät uskalla valittaa, koska kyseessä on ilmeisesti rikolliset.


    • Anonyymi

      Rivitaloissa kannattaa varautua siihen, että vähintäänkin koko kesän on kaikenlaisia ryyppyporukoita kännäämässä ja riehumassa terasseilla/pihoilla naapurissasi. Pienemmät taloyhtiöt/talot pahimpia jos naapuriisi pesiytyy jokin ongelmatapaus.

    • Anonyymi

      Tässä talossa siis, missä vielä asun, on todella se ongelma, että on 3-4:n miehen huumeporukka. Jos heitä joku uskaltaa kritisoida, niin sitten alkaa ilkivalta ja kiusanteko. Tosin taloyhtiön hallituksen puheenjohtajakin sanoi, että halutaan pitää tämä talo rauhallisena. Hän tarkoitti sitä, että annetaan huumeporukalle rauha kaikenlaiseen tekemiseen, mitä he haluavat toteuttaa.

    • Anonyymi

      Sama täällä virolainen raksaäijä huvikseen hakkaa omaa kattoonsa eli mun lattiaan jos vähänkään kuuluu jotakin...itse mesoaa sit joka toinen tai kolmas yö 22.00 jälkeen....

      • Anonyymi

        Eikö sille raksamiehelle saada mitään kuria ?. Täällä laitakaupungin talossa huumeporukalle ei saada ainakaan, mutta ei ole kukaan muu mitään yrittänytkään, paitsi minä. Nyt näyttäisi siltä, että huumeporukassa ei olisi kuin 2-3 henkilöä, meteli on tauotonta. Ovat huutaneet mikrofoniin, että minun pitäisi mennä vittuun. Ei voida todellakaan puhua mistään ihmisystävällisistä naapureista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sille raksamiehelle saada mitään kuria ?. Täällä laitakaupungin talossa huumeporukalle ei saada ainakaan, mutta ei ole kukaan muu mitään yrittänytkään, paitsi minä. Nyt näyttäisi siltä, että huumeporukassa ei olisi kuin 2-3 henkilöä, meteli on tauotonta. Ovat huutaneet mikrofoniin, että minun pitäisi mennä vittuun. Ei voida todellakaan puhua mistään ihmisystävällisistä naapureista.

        Ei saada,isännöitsijä väittää että nyt otettu kovat otteet käyttöön että raksaäijä rauhoittuisi! Mutta hiljaisuus on jaksottaista: välillä on viikon hiljaista mutta sitten alkaa taas mesoamaan iltaisin ja öisin, huutopuhuminen ja öinen kantapäätöminä pahinta. Kyllä se pitää uskoa ettei löydy Suomesta enää yhtään kerrostaloa jossa olisi täysi rauha öisin ( en tarkoita normiääniä tai normiääniä päivisin ja iltaisin vaan mesoamista ja psykoottista riehumista 22.00------>)


    • Anonyymi

      Täälläkin on huutopuhuminen, mutta on siinä se mikrofonikin mukana. Minä en siis kovin pitkään täällä enää asu. Olen pettynyt taloyhtiön hallitukseen, kun hei eivät ole saaneet mitään parannusta tähän tilanteeseen. Ei sitä omassa asunnossakaan saisi mitä tahansa huudella niin että se kuuluu jopa koko taloon. Ilman huumausaineita ei tuollainen ympärivuorokautinen metelöinti ole mahdollista. Nuo miehet eivät välitä omasta terveydestään mitään. Jotkut asukkaat pitävät tilannetta täällä hauskanakin, että ko. miehet ovat uhanneet minua monella tavalla, ovat uhanneet lyödä minua ja pahempaakin. Omituinen huumorintaju tämän talon asukkailla näyttää olevan, mutta kun suurin osa asukkaista on sairauseläkeläisiä ja pitkäaikaistyöttömiä yms..

      • Anonyymi

        Laittomista uhkailuista voi tehdä rikosilmoituksen. Käsittääkseni taloyhtiö joka katsoo sormien läpi tuollaista, on kelvoton, jossain on jotain vikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittomista uhkailuista voi tehdä rikosilmoituksen. Käsittääkseni taloyhtiö joka katsoo sormien läpi tuollaista, on kelvoton, jossain on jotain vikaa.

        Kyllä minulla on puhelimella tallenteita siitä uhkailusta, en ole vielä esittänyt niitä poliisille. Rikosilmoitus on ollut kyllä harkinnassa, siinä on todellista vaaraa sen uhkailun pohjalta.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe