Valikoista pitäisi voida laittaa asetus niin, että näyttö EI lukitu tietyssä osoitteessa google mapin mukaan. Toimiiko tämä joillakin ja joissakin luureissa? Omassa Motorolan luurissa sillä ei ole mitään vaikutusta vaikka valikossa löytyy asetus siihen. Pitääkö vielä joku muu asia sallia?
Näytön lukitus kotona
60
712
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko tarkistanut toimiiko paikannus kotona?
Voi olla vähän hankalaa saada yhteys GPS satelliitteihin sisällä ja ilman GPS:ää paikannus voi heittää yli kilometrin jolloin paikannukseen perustuva toiminto ei tietenkään toimi. - Anonyymi
Kyseinen toiminto on vaarallinen. Ei pidä käyttää..
- Anonyymi
Jouduitko ensiapuun sen syystä?
- Anonyymi
Ostin ensimmäisen älykännykän noin 12 vuotta sitten ja minulla ei ole ollut koskaan näytönlukitus päällä missää puhelimessa. Ihan hyvin olen pärjännyt.
- Anonyymi
Et ole sitten peräkammarista paljon ulos kurkistellut. Sillon hyvin voi pärjätä ostamalla joka toinen vuosi uusi luuri kun entinen ei enää lataa eikä näytössä näy enää mikkihiirin naamaasikaan.
- Anonyymi
Erittäin tietoturvatonta moinen tohellus..
- Anonyymi
Minulla on aina näytön lukitus päällä vaikka suurimman osan ajasta olen yksin kotona, eip sitä tarvitse räplätäkään jatkuvasti kun on tietokonen millä hoitaa asiat., kännykkä lähinnä vain puheluihin ja tekstiviesteihin.
Kukaan ei muista laittaa aina lukitusta päälle jos joku tulee käymään tai kun lähtee jonnekin ellei mene automaattisesti päälle. GPS päällä vain jos tarvitsee ja kun lähtee kotoa niin parempi sammuttaa kokonaan, varsinkin autoillessa. Saman tien voisi ottaa seurantarenkaan jalkaan jos haluaa olla koko ajan seurattavissa ja kännykkä vakoilee vielä enemmän.- Anonyymi
Gps tulee aina olla päällä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Gps tulee aina olla päällä..
Tottakai jos haluat olla vakoiltavana :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai jos haluat olla vakoiltavana :)
Viidakko on ainoa paikka missä ei vakoilla:)
- Anonyymi
Totuus on se, että Androidin paikannuksen softakytkimellä ei ole mitään merkitystä. Joo, se varmaan estää joidenkin sovellusten pääsyn paikkatietoon, mutta itse Androidia se ei estä hakemasta paikkatietoa. Se kerrotaan myös Androidin käyttöehdoissa, että järjestelmä voi toisinaan lähettää anonyymiä paikkatietoa Googlelle oli GPS päällä tai ei. Anonyymiin ei varmaan usko kukaan, Googlen yksityisyys on pelkkä vitsi. Ainoastaan fyysinen ja mekaaninen kytkin estää oikeasti, ja sellainen löytyy vain yhdestä puhelimesta, Librem5.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus on se, että Androidin paikannuksen softakytkimellä ei ole mitään merkitystä. Joo, se varmaan estää joidenkin sovellusten pääsyn paikkatietoon, mutta itse Androidia se ei estä hakemasta paikkatietoa. Se kerrotaan myös Androidin käyttöehdoissa, että järjestelmä voi toisinaan lähettää anonyymiä paikkatietoa Googlelle oli GPS päällä tai ei. Anonyymiin ei varmaan usko kukaan, Googlen yksityisyys on pelkkä vitsi. Ainoastaan fyysinen ja mekaaninen kytkin estää oikeasti, ja sellainen löytyy vain yhdestä puhelimesta, Librem5.
Vai estääkö sittenkään:D Pitäisi päästä tarkistamaan mitä vivun vääntäminen oikeasti tekee..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai estääkö sittenkään:D Pitäisi päästä tarkistamaan mitä vivun vääntäminen oikeasti tekee..
Se tekee niin kuin käyttöehdot määrittelee. Softakytkin ei ole muuta kuin animaatio. Se varmaan estää kolmannen osapuolen sovelluksia saamasta paikkatietoja, mutta Androidia ei todellakaan estä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tekee niin kuin käyttöehdot määrittelee. Softakytkin ei ole muuta kuin animaatio. Se varmaan estää kolmannen osapuolen sovelluksia saamasta paikkatietoja, mutta Androidia ei todellakaan estä.
Vaan mistä sitä voi itse tietää.. Niin sepä siinä..
- Anonyymi
Kyllä tuo ainakin itselläni omassa Samsungin älypuhelimessani toimii. Samsungeissa ainakin tuo ominaisuus on Smart Lock -asetuksissa, eli älykkään lukituksen asetuksissa. Kannattaa tosin muistaa, että sisätiloissa GPS ei toimi ja paikannus perustuu puhelinverkkoihin ja wi-fi -verkkoihi joten paikannus on enemmän tai vähemmän epätarkkaa. Omassa puhelimesssani Omassa kodissa olemisen havaitsemista voi tosin helpottaa oman wi-fi -verkon avulla. On toinenkin tapa tunnistaa onko puhelin kotona. Smart Lock -asetuksissa on ainakin omassa puhelimessani myös mahdollisuus pitää puhelin lukitsematta sillon, jos se havaitsee jonkin tunnetun Bluetooth -laitteen. Eli jos sulla on kotona jokin Bluetooth -laite, jjoka on aina päällä niin voit käyttää sitä ja pitää puhelimen lukitsematta sillon kun puhelin havaitsee sen Bluetooth -laitteen. Tosin puhelin lukitaan joidenkin tuntien päästä jokatapauksessa jos et käytä sitä. Eli esimerkiksi yön nukuttuasi joudut kuitenkin avaamaan lukituksen vaikka olisit määritellyt, että lukitus pidetään kotona auki. Lukitus pysyy kuitenkin auki useamman tunnin sen jälkeen kun olet kerran lukituksen itse avannut.
- Anonyymi
Riskialttista käyttää kyseistä lukitustapaa sillä bluetooth yltää helposti kauas kuten myös wlan eli lukituksen avaus ei rajoitu vain omaan asuntoon. Riskinä on jos hukkaa puhelimen vaikkapa 20 metrin päähän asuntoa voi sen saada nopeasti auki.
- Anonyymi
Naiset ovat hyvin uteliaita tutkimaan toisten kännyköitä ja varkailekin tekee paljon helpmmaksi ottaa käyttöön kun ei ole lukttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riskialttista käyttää kyseistä lukitustapaa sillä bluetooth yltää helposti kauas kuten myös wlan eli lukituksen avaus ei rajoitu vain omaan asuntoon. Riskinä on jos hukkaa puhelimen vaikkapa 20 metrin päähän asuntoa voi sen saada nopeasti auki.
Höpö höpö. Bluetoothin kantama on yleensä noin 10 metriä ja parhaimmillaankin 100 metriä. Kaikki rakenteet myös vaimentaa signaalia. Eli käytännössä riskinä on vain se, että naapurit saa puhelimen käsiinsä. Onhan se tietty mahdollista periaatteessa. Mutta yksi asia mitä et tainnut tietää on se, että tuo Bluetoothin tai wi-fin avulla lukituksen auki pitäminen vaatii, että olet itse ensin avannut lukituksen normaaliin tapaan esimerkiksi sormenjäljellä. Eli vasta sen jälkeen lukitus pysyy avoinna noin neljän tunnin ajan minkä jälkeen lukitus menee päälle, jos puhelimen näyttö sammuu. Sitten puhelimen lukitus pitää taas avata sormenjäljellä jne. Samaten, jos poistut oman wi-fi -verkkosi kuuluvuusalueelta tai Bluetooth -laitteesi kuuluvuusalueelta niin puhelin lukittuu heti, jos puhelimen näyttö on sanmmuksissa tai heti kun näyttö sammuu.
Eli joo, onhan siinä esimerkiksi Bluetoothin käyttämisessä tietty pieni riski, mutta se on kyllä suht pieni. Monesti kerrostalossa Bluetooth ei kuulu edes koko talon läpi esimerkiksi ylemmästä kerroksesta talon pohjakerrokseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Bluetoothin kantama on yleensä noin 10 metriä ja parhaimmillaankin 100 metriä. Kaikki rakenteet myös vaimentaa signaalia. Eli käytännössä riskinä on vain se, että naapurit saa puhelimen käsiinsä. Onhan se tietty mahdollista periaatteessa. Mutta yksi asia mitä et tainnut tietää on se, että tuo Bluetoothin tai wi-fin avulla lukituksen auki pitäminen vaatii, että olet itse ensin avannut lukituksen normaaliin tapaan esimerkiksi sormenjäljellä. Eli vasta sen jälkeen lukitus pysyy avoinna noin neljän tunnin ajan minkä jälkeen lukitus menee päälle, jos puhelimen näyttö sammuu. Sitten puhelimen lukitus pitää taas avata sormenjäljellä jne. Samaten, jos poistut oman wi-fi -verkkosi kuuluvuusalueelta tai Bluetooth -laitteesi kuuluvuusalueelta niin puhelin lukittuu heti, jos puhelimen näyttö on sanmmuksissa tai heti kun näyttö sammuu.
Eli joo, onhan siinä esimerkiksi Bluetoothin käyttämisessä tietty pieni riski, mutta se on kyllä suht pieni. Monesti kerrostalossa Bluetooth ei kuulu edes koko talon läpi esimerkiksi ylemmästä kerroksesta talon pohjakerrokseen.Lisään vielä sen, että jos tulet esimerkiksi ulkoa kotiin ja hukkaat puhelimesi rappukäytävässä niin ei kukaan naapuri saa puhelintasi auki Bluetooth -laitteesi tai wi-fi -verkkosi avulla, koska lukituksen auki pitäminen noiden avulla vaatii, että avaat ensin puhelimesi lukituksen esimerkiksi sormenjäljellä. Ulkona puhelin on mennyt lukkoon automaattisesti ja jos et avaa itse puhelimesi lukitusta rappukäytävässä missä Bluetooth -laitteesi tai wi-fi -verkkosi mahdollisesti kuuluu, niin eivät naapurisi saa puhelintasi auki niiden avulla. Eli avaa puhelimesi lukitus sormenjäljelläsi jne vasta kun olet sisällä asunnossasi niin mitään ongelmaa tietoturvan suhteen ei ole. Tietty, jos avaat itse puhelimesi lukituksen siellä rappukäytävässä ja sitten hukkaat puhelimesi niin sitten lukitus pysyy auki kunnes se lukituksen auki pitämisen aikaraja tulee täyteen ja puhelin lukittuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli joo, onhan siinä esimerkiksi Bluetoothin käyttämisessä tietty pieni riski, mutta se on kyllä suht pieni. Monesti kerrostalossa Bluetooth ei kuulu edes koko talon läpi esimerkiksi ylemmästä kerroksesta talon pohjakerrokseen.Riski on suuri..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä sen, että jos tulet esimerkiksi ulkoa kotiin ja hukkaat puhelimesi rappukäytävässä niin ei kukaan naapuri saa puhelintasi auki Bluetooth -laitteesi tai wi-fi -verkkosi avulla, koska lukituksen auki pitäminen noiden avulla vaatii, että avaat ensin puhelimesi lukituksen esimerkiksi sormenjäljellä. Ulkona puhelin on mennyt lukkoon automaattisesti ja jos et avaa itse puhelimesi lukitusta rappukäytävässä missä Bluetooth -laitteesi tai wi-fi -verkkosi mahdollisesti kuuluu, niin eivät naapurisi saa puhelintasi auki niiden avulla. Eli avaa puhelimesi lukitus sormenjäljelläsi jne vasta kun olet sisällä asunnossasi niin mitään ongelmaa tietoturvan suhteen ei ole. Tietty, jos avaat itse puhelimesi lukituksen siellä rappukäytävässä ja sitten hukkaat puhelimesi niin sitten lukitus pysyy auki kunnes se lukituksen auki pitämisen aikaraja tulee täyteen ja puhelin lukittuu.
Kyllä saa auki helpostikin..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä sen, että jos tulet esimerkiksi ulkoa kotiin ja hukkaat puhelimesi rappukäytävässä niin ei kukaan naapuri saa puhelintasi auki Bluetooth -laitteesi tai wi-fi -verkkosi avulla, koska lukituksen auki pitäminen noiden avulla vaatii, että avaat ensin puhelimesi lukituksen esimerkiksi sormenjäljellä. Ulkona puhelin on mennyt lukkoon automaattisesti ja jos et avaa itse puhelimesi lukitusta rappukäytävässä missä Bluetooth -laitteesi tai wi-fi -verkkosi mahdollisesti kuuluu, niin eivät naapurisi saa puhelintasi auki niiden avulla. Eli avaa puhelimesi lukitus sormenjäljelläsi jne vasta kun olet sisällä asunnossasi niin mitään ongelmaa tietoturvan suhteen ei ole. Tietty, jos avaat itse puhelimesi lukituksen siellä rappukäytävässä ja sitten hukkaat puhelimesi niin sitten lukitus pysyy auki kunnes se lukituksen auki pitämisen aikaraja tulee täyteen ja puhelin lukittuu.
Ja toistan vielä: Lukittuna olevan puhelimen lukitus ei avaudu itsekseen sillon kun puhelin havaitsee Bluetooth -verkkosi tai wi-fi -verkkosi. Sinun pitää itse avata puhelimesi lukitus ensin ja vasta sen jälkeen lukitus pidetään auki kun puhelin näkee Bluetooth -laitteesi tai wi-fi -verkkosi. Ja sillonkin lukitus menee päälle kun lukituksen avoinna pitämisen aikaraja tulee täyteen ja puhelimen näyttö on sammuksissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli joo, onhan siinä esimerkiksi Bluetoothin käyttämisessä tietty pieni riski, mutta se on kyllä suht pieni. Monesti kerrostalossa Bluetooth ei kuulu edes koko talon läpi esimerkiksi ylemmästä kerroksesta talon pohjakerrokseen.Ei tuo Smart Lock, eli älykäs lukitus, avaa puhelimen lukitusta missään tilanteessa. Se vain pitää lukituksen avoinna sitten kun käyttäjä on itse sen lukituksen avannut. Eli et nyt tainnut ihan tajuta mistä on kysymys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä saa auki helpostikin..
Eikä saa, koska tuo Smart Lock, eli älykäs lukitus, ei milloinkaan avaa sitä puhelimen lukitusta. Käyttäjän pitää itse avata se lukitus ensin ja sitten tuo ominaisuus pitää lukituksen auki. Eli miten meinaat muka saavasi lukituksen tuon avulla auki helposti? Miten se muka olisi mahdollista, kun tuo ominaisuus ei edes koskaan avaa sitä lukitusta. Jos puhelin on lukittuna ja sitten se havaitsee sen Bluetooth -laitteesi tai wi-fi -verkkosi niin mitään ei tapahdu. Smart Lock EI AVAA sitä puhelimen lukitusta koskaan. Käyttäjän pitää tosiaan itse avata se lukitus esimerkiksi sormenjäljellä. Kyseessä ei siis ole lukituksen avaava ominaisuus ollenkaan vaan ainoastaan ominaisuus, joka pitää lukituksen auki sen jälkeen kun olet itse avannut sen lukituksen ensin. Koeta nyt ymmärtää tuo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä saa, koska tuo Smart Lock, eli älykäs lukitus, ei milloinkaan avaa sitä puhelimen lukitusta. Käyttäjän pitää itse avata se lukitus ensin ja sitten tuo ominaisuus pitää lukituksen auki. Eli miten meinaat muka saavasi lukituksen tuon avulla auki helposti? Miten se muka olisi mahdollista, kun tuo ominaisuus ei edes koskaan avaa sitä lukitusta. Jos puhelin on lukittuna ja sitten se havaitsee sen Bluetooth -laitteesi tai wi-fi -verkkosi niin mitään ei tapahdu. Smart Lock EI AVAA sitä puhelimen lukitusta koskaan. Käyttäjän pitää tosiaan itse avata se lukitus esimerkiksi sormenjäljellä. Kyseessä ei siis ole lukituksen avaava ominaisuus ollenkaan vaan ainoastaan ominaisuus, joka pitää lukituksen auki sen jälkeen kun olet itse avannut sen lukituksen ensin. Koeta nyt ymmärtää tuo.
Saa erittäin helposti..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo Smart Lock, eli älykäs lukitus, avaa puhelimen lukitusta missään tilanteessa. Se vain pitää lukituksen avoinna sitten kun käyttäjä on itse sen lukituksen avannut. Eli et nyt tainnut ihan tajuta mistä on kysymys.
Kylläpä vaan avaa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä vaan avaa..
Eikä todellakaan avaa. Jokainen voi ihan itse kokeilla asiaa ja on täysin helppo todeta sinun valehtelevan. Ilmeisesti alehtelet ihan tahallasi, motiivisi on tosin epäselvä. Tuo Smart Lock, eli älykäs lukitus, EI KOSKAAN ITSE AVAA PUHELIMEN LUKITUSTA. Se on fakta, sinun väitteesi taas on silkkaa valhetta, bullshittiä, potaskaa, hölynpölyä ja tahallista kusetusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä todellakaan avaa. Jokainen voi ihan itse kokeilla asiaa ja on täysin helppo todeta sinun valehtelevan. Ilmeisesti alehtelet ihan tahallasi, motiivisi on tosin epäselvä. Tuo Smart Lock, eli älykäs lukitus, EI KOSKAAN ITSE AVAA PUHELIMEN LUKITUSTA. Se on fakta, sinun väitteesi taas on silkkaa valhetta, bullshittiä, potaskaa, hölynpölyä ja tahallista kusetusta.
Pitää paikkansa, että tuo ei itse avaa puhelimen lukitusta, ei ainakaan Samsungin älypuhelimissa. Käyttään pitää itse avata lukitus, tuo ominaisuus ei sitä tee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä vaan saa avattua eli pitää paikkansa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää paikkansa, että tuo ei itse avaa puhelimen lukitusta, ei ainakaan Samsungin älypuhelimissa. Käyttään pitää itse avata lukitus, tuo ominaisuus ei sitä tee.
Eikä pidä millään tavalla paikkaansa moinen sonta.. juuri kokeilin omalla Sampalla..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli joo, onhan siinä esimerkiksi Bluetoothin käyttämisessä tietty pieni riski, mutta se on kyllä suht pieni. Monesti kerrostalossa Bluetooth ei kuulu edes koko talon läpi esimerkiksi ylemmästä kerroksesta talon pohjakerrokseen.Sormenjälkitunnistus myös erittäin typerää, senhän voi ottaa toiselta vaikka nukkuessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja toistan vielä: Lukittuna olevan puhelimen lukitus ei avaudu itsekseen sillon kun puhelin havaitsee Bluetooth -verkkosi tai wi-fi -verkkosi. Sinun pitää itse avata puhelimesi lukitus ensin ja vasta sen jälkeen lukitus pidetään auki kun puhelin näkee Bluetooth -laitteesi tai wi-fi -verkkosi. Ja sillonkin lukitus menee päälle kun lukituksen avoinna pitämisen aikaraja tulee täyteen ja puhelimen näyttö on sammuksissa.
Sitähän juuri selitit että avautuisi automaattisesti kun tulee kotiin, yhtä hyvin sitten voisi laittaa vaan pysymään auki pitemmän aikaa joka avauksella. Mitä vaivaa edes on sormenjäljellä avatessa, mutta sitä voi käyttää kuka tahansa nukkuessasi tai kun sammut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo Smart Lock, eli älykäs lukitus, avaa puhelimen lukitusta missään tilanteessa. Se vain pitää lukituksen avoinna sitten kun käyttäjä on itse sen lukituksen avannut. Eli et nyt tainnut ihan tajuta mistä on kysymys.
Eli jos lähtiessä hukkaat kännykän käytävään niin pysyy auki, onpa älykäs :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sormenjälkitunnistus myös erittäin typerää, senhän voi ottaa toiselta vaikka nukkuessa.
Se on erittäin turvallinen menetelmä. Eipä saa auki kukaan muu kuin omistaja:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä pidä millään tavalla paikkaansa moinen sonta.. juuri kokeilin omalla Sampalla..
Kyllä ihan varmasti pitää paikkansa. Käytän tuota Smart Lock -ominaisuutta ihan joka päivä omalla Samsungin älypuhelimellani, jossa on Android 12. Puhelimen lukitus ei aukea omia aikojaan vaan se pitää itse avata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sormenjälkitunnistus myös erittäin typerää, senhän voi ottaa toiselta vaikka nukkuessa.
Just joo. Yleensä asunnon ovi on tapana pitää lukossa etenkin sillon kun nukutaan. Jos ei pidä asunnon ovea lukossa ja sinne voi kuka tahansa kävellä sisään ottamaan sulta sormenjäljet nukkuessasi niin sillon saat kyllä syyttää ihan itseäsi ja omaa typeryyttäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän juuri selitit että avautuisi automaattisesti kun tulee kotiin, yhtä hyvin sitten voisi laittaa vaan pysymään auki pitemmän aikaa joka avauksella. Mitä vaivaa edes on sormenjäljellä avatessa, mutta sitä voi käyttää kuka tahansa nukkuessasi tai kun sammut.
Minä en ole missään vaiheessa sanonut niin, että lukitus avautuisi automaattisesti kotiin tullessa. Olen Kokoajan sanonut täysin päinvastaista. Olen jatkuvasti sanonut nimenoman, että lukitus ei avaudu automaattisesti vaan käyttäjän pitää itsese avata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli jos lähtiessä hukkaat kännykän käytävään niin pysyy auki, onpa älykäs :)
No se ongelma nyt on helposti vältetty. Älä avaa puhelimesi lukitusta rappukäytävässä. Sitäpaitsi koko ajatus puhelimen hukkaamisesta rappukäytävään on kyllä aika älytön. Meinaatko, että et muka kuule kun puhelin putoaa kovalle rappukäytävän betonilattialle? Kyllähän siitä lähtee melkonen kolaus. Tietty, jos olet kuuro niin se on mahdollista. Ylipäätännsä puhelimen hukkaaminen rappukäytävään on kyllä ennenkaikkea omaa huolimattomuutta, joten oma vika jos sen hukkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ilmeisesti alehtelet ihan tahallasi, motiivisi on tosin epäselvä"
Valehtelu, häiriköinti ja trollaus nyt vaan ovat kuuluneet vapusen toimintatapaan jo vuosikausia. Laitapa hakuun "vapunen" niin tiedät mistä on kyse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ilmeisesti alehtelet ihan tahallasi, motiivisi on tosin epäselvä"
Valehtelu, häiriköinti ja trollaus nyt vaan ovat kuuluneet vapusen toimintatapaan jo vuosikausia. Laitapa hakuun "vapunen" niin tiedät mistä on kyse.Kennon koon perusteella lasketaan usein objektiivin niin sanottu kinokennovastaavuus, mikä yksinkertaistaa objektiivin polttovälin ja valovoiman ymmärtämistä. Syy on historiallinen: valokuvaus on perinteisesti pohjautunut 35 mm kinokennoon, minkä vuoksi polttoväli ja f-luku hahmotetaan nimenomaan suhteessa kinokennorunkoihin. Ilman vastaavuuslaskentaa olisi vaikea arvioida, miten jokin tietty objektiivi käyttäytyy eri kokoisten kennojen kanssa käytettynä.
Kun polttoväli ja f-luku kerrotaan niin sanotulla rajauskertoimella, saadaan polttoväli ja f-luku, jota kinokennokamerassa olisi käytettävä vastaavan kuvapiirron aikaan saamiseksi (kuvan leveyskulma ja valotus). Vaikka objektiivin ominaisuudet eivät muutu, sen piirtämän kuvan koko suhteessa kennoon ja kennolle tuleva kokonaisva - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on erittäin turvallinen menetelmä. Eipä saa auki kukaan muu kuin omistaja:)
Hipaisee vaan sinut tajuttomaksi ja ottaa sormenjäljen kännykkääsi, hyvin yksinkertaista, ei se erota oletko tajuissasi vai et :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just joo. Yleensä asunnon ovi on tapana pitää lukossa etenkin sillon kun nukutaan. Jos ei pidä asunnon ovea lukossa ja sinne voi kuka tahansa kävellä sisään ottamaan sulta sormenjäljet nukkuessasi niin sillon saat kyllä syyttää ihan itseäsi ja omaa typeryyttäsi.
Just joo, aika monella on puoliso ja lapsia saman katon allaa ja useimmila vieraitakin silloin tällöin, kadulla taas kuka tahansa voi ryöstää ja pakottaa avaamaan kännykän sormenjäljellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole missään vaiheessa sanonut niin, että lukitus avautuisi automaattisesti kotiin tullessa. Olen Kokoajan sanonut täysin päinvastaista. Olen jatkuvasti sanonut nimenoman, että lukitus ei avaudu automaattisesti vaan käyttäjän pitää itsese avata.
"Valikoista pitäisi voida laittaa asetus niin, että näyttö EI lukitu tietyssä osoitteessa google mapin mukaan."
- Jos ei ole lukossa niin on auki. Jos taas käyttää sormenjälkiavausta niin ei ole edes merkitystä onko lukossa, aukeaa yhtä helposti, mutta voi muutkin avata vaikka nukkuessa.
- Anonyymi
Oman Android -älypuhelimeni SmartLock -asetuksissa lukee näin: "Kun puhelin on avattu se pysyy avattuna kun..." jne. Eli kannattaa huomata tuo kohta "Kun puhelin on avattu". Eli kyllä, puhelimen omistajan pitää ensin avata puhelin itse ja SmartLock pitää sitten puhelimen avoimena. Samassa asetuskohdassa lukee "Puhelin pysyy avattuna jopa neljä tuntia..." jne. Eli vaikka ehto puhelimen avoimena pitämiselle täyttyisi muutoin, niin puhelin pidetään avoinna vain korkeintaan neljä tuntia.
- Anonyymi
Ja kuka tahansa voi sormenjäljelläsi kun nukut tai varkaat pakottaa avaamaan, todella typerä keksintö ja sormenjälki myös päätyy ties mihin rekistereihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kuka tahansa voi sormenjäljelläsi kun nukut tai varkaat pakottaa avaamaan, todella typerä keksintö ja sormenjälki myös päätyy ties mihin rekistereihin.
Varkaat voi pakottaa avaamaan minkä tahansa lukituksen kun ase viedään ohimolle:D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla mahtaa olla todella kova foliohattujen kulutustahti? Ensinnäkin etkö sä pidä asuntosi ovea lukossa, jos sun avsuntoosi voi kuka tahansa kävellä ottmaan sulta sormenjäljet? Toisekseen sormenjälki on ivan varmasti valtavan paljon turvallisempi tapa avata puhelin kuin se tyypillinen PIN-koodi tai salasana, joka monella on tyyliä "salasana" tai "1234567890". Ja eihän puhelimet sitä sormenjälkeä mihinkään tallenna, ei edes puhelimeen. Ne puhelinten sormenjälkilukijat generoi sormenjäljestä salatun tunnisteen, joka ei ole sama kuin itse sormenjälki. Eli lähinnä joku foliohattuhörhö kuvittelee sormenjälkien päätyvän johonkin rekisteriin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varkaat voi pakottaa avaamaan minkä tahansa lukituksen kun ase viedään ohimolle:D
Siinä vaiheessa, kun Suomessa aletaan ryöstelemään kännyköitä aseella uhaten, päätyy ryöstäjä itsekin katselemaan 9mm bisnespuolta viiden sentin päästä naamastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä vaiheessa, kun Suomessa aletaan ryöstelemään kännyköitä aseella uhaten, päätyy ryöstäjä itsekin katselemaan 9mm bisnespuolta viiden sentin päästä naamastaan.
Missä kaapissa olet elänyt? Onhan tuollaisia aseellisia ryötöjä ollut suomessa jo ikuisuuden ajan. Oletko lisäksi koskaan kuullut ns. katujengeistä ja ns. roadman -kulttuurista? Kyllähän suomen suurissa kaupungeissa tpahtuu vähän väliä sitä, että joku voi kadulla aseella uhaten ryövätä puhelimen tai vaikka merkkivaatteen. Se on valitettavasti ihan arkipäivää esimerkiksi pk-seudulla. Yleensä aseena tosin on teräase, mutta sillä tuskin on siinä vaiheessa merkitystä minkä tyyppinen ase on. Sitäpaitsi on kyllä aika typerää käydä uhittelemaan ryöstäjiä, etenkin kun niistä on suuri osa huumehörhöjä. Lain omiin käsiin ottaminen on lisäksi helposti rikos itsessään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kaapissa olet elänyt? Onhan tuollaisia aseellisia ryötöjä ollut suomessa jo ikuisuuden ajan. Oletko lisäksi koskaan kuullut ns. katujengeistä ja ns. roadman -kulttuurista? Kyllähän suomen suurissa kaupungeissa tpahtuu vähän väliä sitä, että joku voi kadulla aseella uhaten ryövätä puhelimen tai vaikka merkkivaatteen. Se on valitettavasti ihan arkipäivää esimerkiksi pk-seudulla. Yleensä aseena tosin on teräase, mutta sillä tuskin on siinä vaiheessa merkitystä minkä tyyppinen ase on. Sitäpaitsi on kyllä aika typerää käydä uhittelemaan ryöstäjiä, etenkin kun niistä on suuri osa huumehörhöjä. Lain omiin käsiin ottaminen on lisäksi helposti rikos itsessään.
Senpä takia en asukaan missään Helsingin paskalävessä. Suomessa on paljon parempia paikkoja asustella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Senpä takia en asukaan missään Helsingin paskalävessä. Suomessa on paljon parempia paikkoja asustella.
Kyllä huomaa, että olet maalaisjuntti kun et tunnu tajuavan, että pk-seutu on muutakin kuin Helsinki. Ja Kuka nyt jossain korvessa asuvassa käpykylässä haluaa asua, paikassa jossa ainoat huvitukset on lehmien laskenta, susien väistely ja kiljun keitto keskellä synkkää korpea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä huomaa, että olet maalaisjuntti kun et tunnu tajuavan, että pk-seutu on muutakin kuin Helsinki. Ja Kuka nyt jossain korvessa asuvassa käpykylässä haluaa asua, paikassa jossa ainoat huvitukset on lehmien laskenta, susien väistely ja kiljun keitto keskellä synkkää korpea.
Korjaan, pontikan, ei siis kiljun vaikka miksei senkin teko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaan, pontikan, ei siis kiljun vaikka miksei senkin teko.
Kyllä, koko pk seutu on nykyään samaa paskaläpeä, jossa monin paikoin ei voi kulkea, etteikö joku vitun "nuorisojengi" tule uhittelemaan terä- tai muulla aseella. Suurin osa Suomea on jotain ihan muuta kuin pk paskaläpeä. Mutta sitähän ei kehä 3 ruuhkissa tajuta. Ainoa paikka, johon siellä kannattaa tulla on lentokenttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varkaat voi myös ampua sinut ja avata sen jälkeen sormenjäljelläsi :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla mahtaa olla todella kova foliohattujen kulutustahti? Ensinnäkin etkö sä pidä asuntosi ovea lukossa, jos sun avsuntoosi voi kuka tahansa kävellä ottmaan sulta sormenjäljet? Toisekseen sormenjälki on ivan varmasti valtavan paljon turvallisempi tapa avata puhelin kuin se tyypillinen PIN-koodi tai salasana, joka monella on tyyliä "salasana" tai "1234567890". Ja eihän puhelimet sitä sormenjälkeä mihinkään tallenna, ei edes puhelimeen. Ne puhelinten sormenjälkilukijat generoi sormenjäljestä salatun tunnisteen, joka ei ole sama kuin itse sormenjälki. Eli lähinnä joku foliohattuhörhö kuvittelee sormenjälkien päätyvän johonkin rekisteriin.
Ahaa, et siis poistu koskaan kotoasi, asut yksin, etkä laske ketään sisälle, se onkin ainoa turvallinen tapa jos käyttää sormenjälkitunnistusta. Olet siis niin vajakki ettet keksi pinkoodiksi kuin peräkkäiset numerot :D
Mutta miten foliohattu pysyt hengissä, vaikka jättäisit kännykän kotiin kaupassa käynnin ajaksi, joku voi tunkeutua sisään samalla oven avauksella tai murtautua kotiisi kun olet kaupassa. Vaikka tilaist ruokaa oven taakse nin joku voi piileskellä sivussa ja hyökätä kimppuusi kun avaat oven. Ei siinä foliohatut ja sormenjälkitunnistukset auta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkuvastihan matut ja muutkin ryöstelee toisia puukolla tai vaikka vaan nyrkeillä uhaten ja usein isossa ryhmässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, koko pk seutu on nykyään samaa paskaläpeä, jossa monin paikoin ei voi kulkea, etteikö joku vitun "nuorisojengi" tule uhittelemaan terä- tai muulla aseella. Suurin osa Suomea on jotain ihan muuta kuin pk paskaläpeä. Mutta sitähän ei kehä 3 ruuhkissa tajuta. Ainoa paikka, johon siellä kannattaa tulla on lentokenttä.
Ihan samoja rikoksia tapahtuu pikkukaupungeissa ja maaseudulla, jopa omat lapset maallakin pahoinpitelee, ryöstää ja tappaa vanhempiaan, yksinasuvat ovat helppoja uhreja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan samoja rikoksia tapahtuu pikkukaupungeissa ja maaseudulla, jopa omat lapset maallakin pahoinpitelee, ryöstää ja tappaa vanhempiaan, yksinasuvat ovat helppoja uhreja.
Onko sinulla ollenkaan kännykkää kun pelkäät stadia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla ollenkaan kännykkää kun pelkäät stadia?
En asu enkä tule asumaan tsadissa mikä täynnä suvakkeja ja matuja, liikaa niitä on tosin täälläkin. En ostaisi ikinä myöskään iphonea mikä varkaita eniten houkuttaa järjettömän ylihinnoittelun takia.
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
😋 Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi017387869it
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076904- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483806Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513498
- 1883445
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242949- 672654
- 462491
- 131854