Taloyhtiömme tehtiin putkiremontin yhteydessä yhtiön verkko. Operaattori on Telia ja it- ihmiset puhuvat Ethernet kaapelista. IT kaapista on viety kaapeli huoneeseen jossa on kytkentärasia verkkokaapelille. Yritin saada netin toimimaan muttei onnistunut. Avasin ITkaapin ja siellä on " jakamo" niminen verkkopistoke ja sen lisäksi kaksi muuta pistoketta nimettynä "A" ja "B".
Pitääkö nyt yhdistää " jakamo" verkkokaapelilla " A" tai " B" pistokkeeseen?
Kiitos vastauksesta jos joku osaa vastata tähän amatöörin sekavaan kysymykseen.
Taloyhtiön verkko
9
1127
Vastaukset
Yleensä tuo toimii niin että asunnossa on verkkokaapelin kytkentä kahdessa huoneessa joista toinen on A ja toinen B.
Eli jakamo pitää yhdistää siihen mikä vastaa sitä huonetta jota haluat käyttää.
Esimerkiksi eteisessä voi olla kytkentä A ja makuuhuoneessa B, ja jos haluat käyttää makuuhuoneen kytkentää niin sitten laita kaapeli jakamosta B:hen.
Jos et tiedä kumpi pitää kytkeä niin kokeile ensin vaikka jakamo-A ja jos netti ei toimi niin sitten jakamo-B- Anonyymi
Taikka C pitää kytkeä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taikka C pitää kytkeä..
Itse olet se c, kun et ymmärrä, mistä puhutaan!
- Anonyymi
Onko siellä mitään internetoperaattorin laitteita edes pelkkä lan-verkko ei riitä
- Anonyymi
Ei asunnossa ole mitään internetoperaattorin laitteita silloin kun asuntoon tulee ethernet-kaapeli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei asunnossa ole mitään internetoperaattorin laitteita silloin kun asuntoon tulee ethernet-kaapeli.
Kyllä on juurikin silloin..
- Anonyymi
Laitoin johdon jakamosta pistokkeeseen joka oli merkitty a: ksi. Nyt netti pelittää.
Kiitos ohjeista. - Anonyymi
Jos haluat käyttää internettiä molemmissa pisteissä, siis A ja B yhtäaikaisesti, tarvitset kytkimen. Muuten jako ei langallisesti onnistu. Toinen mahdollinen tapa on hankkia langaton reititin, jonka kytket esimerkiksi huoneeseen A. Siitä voit jakaa verkkosi langattomasti kaikkiin huoneisiin.
- Anonyymi
Itselläni on kytkin jakamossa, koska tarvitsen internetin kahteen huoneeseen. Kytkin ei maksa maltaita, noin 30-40 euro, riippuen kytkimestä. Eikä se aennus vadi sähköasentajaa.
Jakamossani on valmiina kaikki tarvittava, myös sähkön syöttö, joka on ainakin minulla suojattu vikavirtasuojalla. Toiminut hienosti ainakin tähän asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2143534- 1202083
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill641724Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi2071717- 1741568
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1861466- 531304
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751251- 591228
- 1191141