Taloyhtiön verkko

Anonyymi

Taloyhtiömme tehtiin putkiremontin yhteydessä yhtiön verkko. Operaattori on Telia ja it- ihmiset puhuvat Ethernet kaapelista. IT kaapista on viety kaapeli huoneeseen jossa on kytkentärasia verkkokaapelille. Yritin saada netin toimimaan muttei onnistunut. Avasin ITkaapin ja siellä on " jakamo" niminen verkkopistoke ja sen lisäksi kaksi muuta pistoketta nimettynä "A" ja "B".
Pitääkö nyt yhdistää " jakamo" verkkokaapelilla " A" tai " B" pistokkeeseen?
Kiitos vastauksesta jos joku osaa vastata tähän amatöörin sekavaan kysymykseen.

9

1046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yleensä tuo toimii niin että asunnossa on verkkokaapelin kytkentä kahdessa huoneessa joista toinen on A ja toinen B.

      Eli jakamo pitää yhdistää siihen mikä vastaa sitä huonetta jota haluat käyttää.

      Esimerkiksi eteisessä voi olla kytkentä A ja makuuhuoneessa B, ja jos haluat käyttää makuuhuoneen kytkentää niin sitten laita kaapeli jakamosta B:hen.

      Jos et tiedä kumpi pitää kytkeä niin kokeile ensin vaikka jakamo-A ja jos netti ei toimi niin sitten jakamo-B

      • Anonyymi

        Taikka C pitää kytkeä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taikka C pitää kytkeä..

        Itse olet se c, kun et ymmärrä, mistä puhutaan!


    • Anonyymi

      Onko siellä mitään internetoperaattorin laitteita edes pelkkä lan-verkko ei riitä

      • Anonyymi

        Ei asunnossa ole mitään internetoperaattorin laitteita silloin kun asuntoon tulee ethernet-kaapeli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei asunnossa ole mitään internetoperaattorin laitteita silloin kun asuntoon tulee ethernet-kaapeli.

        Kyllä on juurikin silloin..


    • Anonyymi

      Laitoin johdon jakamosta pistokkeeseen joka oli merkitty a: ksi. Nyt netti pelittää.
      Kiitos ohjeista.

    • Anonyymi

      Jos haluat käyttää internettiä molemmissa pisteissä, siis A ja B yhtäaikaisesti, tarvitset kytkimen. Muuten jako ei langallisesti onnistu. Toinen mahdollinen tapa on hankkia langaton reititin, jonka kytket esimerkiksi huoneeseen A. Siitä voit jakaa verkkosi langattomasti kaikkiin huoneisiin.

      • Anonyymi

        Itselläni on kytkin jakamossa, koska tarvitsen internetin kahteen huoneeseen. Kytkin ei maksa maltaita, noin 30-40 euro, riippuen kytkimestä. Eikä se aennus vadi sähköasentajaa.

        Jakamossani on valmiina kaikki tarvittava, myös sähkön syöttö, joka on ainakin minulla suojattu vikavirtasuojalla. Toiminut hienosti ainakin tähän asti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe