Taloyhtiömme tehtiin putkiremontin yhteydessä yhtiön verkko. Operaattori on Telia ja it- ihmiset puhuvat Ethernet kaapelista. IT kaapista on viety kaapeli huoneeseen jossa on kytkentärasia verkkokaapelille. Yritin saada netin toimimaan muttei onnistunut. Avasin ITkaapin ja siellä on " jakamo" niminen verkkopistoke ja sen lisäksi kaksi muuta pistoketta nimettynä "A" ja "B".
Pitääkö nyt yhdistää " jakamo" verkkokaapelilla " A" tai " B" pistokkeeseen?
Kiitos vastauksesta jos joku osaa vastata tähän amatöörin sekavaan kysymykseen.
Taloyhtiön verkko
9
1291
Vastaukset
Yleensä tuo toimii niin että asunnossa on verkkokaapelin kytkentä kahdessa huoneessa joista toinen on A ja toinen B.
Eli jakamo pitää yhdistää siihen mikä vastaa sitä huonetta jota haluat käyttää.
Esimerkiksi eteisessä voi olla kytkentä A ja makuuhuoneessa B, ja jos haluat käyttää makuuhuoneen kytkentää niin sitten laita kaapeli jakamosta B:hen.
Jos et tiedä kumpi pitää kytkeä niin kokeile ensin vaikka jakamo-A ja jos netti ei toimi niin sitten jakamo-B- Anonyymi
Taikka C pitää kytkeä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taikka C pitää kytkeä..
Itse olet se c, kun et ymmärrä, mistä puhutaan!
- Anonyymi
Onko siellä mitään internetoperaattorin laitteita edes pelkkä lan-verkko ei riitä
- Anonyymi
Ei asunnossa ole mitään internetoperaattorin laitteita silloin kun asuntoon tulee ethernet-kaapeli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei asunnossa ole mitään internetoperaattorin laitteita silloin kun asuntoon tulee ethernet-kaapeli.
Kyllä on juurikin silloin..
- Anonyymi
Laitoin johdon jakamosta pistokkeeseen joka oli merkitty a: ksi. Nyt netti pelittää.
Kiitos ohjeista. - Anonyymi
Jos haluat käyttää internettiä molemmissa pisteissä, siis A ja B yhtäaikaisesti, tarvitset kytkimen. Muuten jako ei langallisesti onnistu. Toinen mahdollinen tapa on hankkia langaton reititin, jonka kytket esimerkiksi huoneeseen A. Siitä voit jakaa verkkosi langattomasti kaikkiin huoneisiin.
- Anonyymi
Itselläni on kytkin jakamossa, koska tarvitsen internetin kahteen huoneeseen. Kytkin ei maksa maltaita, noin 30-40 euro, riippuen kytkimestä. Eikä se aennus vadi sähköasentajaa.
Jakamossani on valmiina kaikki tarvittava, myös sähkön syöttö, joka on ainakin minulla suojattu vikavirtasuojalla. Toiminut hienosti ainakin tähän asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774652- 1801947
- 1241630
- 1321186
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161121- 351056
- 78953
- 52916
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78882- 4848