Konetus ja pesuaineet

Anonyymi

Käytättekö aina pesuainetta, kun konetatte? Mietin, että kun lattiat pestään päivittäin pesuaineella, niin olisiko hyvä konettaa välillä ilman mitään aineita?
Pesuaineestahan jää aina pesuainejäämiä, niin nämä saisi hiukkasen pois.

Pidättekö muuten yhdistelmäkoneella ajosta? Kerta viikossa tuokin kun on pakollinen työ.

17

1281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ilman aineita konetusta suositellaan 1x viikossa. Jos lattia on likainen, siten että käsin ei jaksa tahroja poistaa, on konetus esim. Yleispuhd.aineella tai kerran kuussa hoitoaineella paras vaihtoehto. Hoitoaineet eivät vaan näillä kura keleillä auta mitään, koska niissä ei ole yhtä hyvä pyhdistusteho.

      Minusta koneajot on mukavaa vaihtelua ainaiseen moppailuun. Yh.koneet on nykyisin perästä käveltäviä kevyitä käsitellä.

      • Anonyymi

        Samaa ajattelen. Olen huomannut, että hirmuisen moni läträä isojen pesuainemäärien kanssa niin päivittäisessä siivouksesa kuin koneenkin kanssa. Jotenkin ei ole mennyt perille se, ettei se iso pesuainemäärä tee tiloja yhtään sen puhtaammiksi.

        Toisinaan kun konettaa loppupäivästä, niin väsyn iskiessä sen koneen putsaus ei aina ole mukavinta puuhaa. On se kuitenkin hyvä, kun on koneapua siivoukseen.


    • Anonyymi

      Jäi epäselväksi konetatko päivittäin vai joka päivä :D

      Kyllä, joka toinen kerta voi ottaa ilman aineita. Sitä suositellaan narkomaaneillekin.

      • Anonyymi

        Meillä konetetaan kerta viikossa, mutta muutenhan lattiat kyllä pestään päivittäin.

        Ei onneksi tarvi konettaa joka päivä, kun se veisi hirveästi aikaa ja siivottavia tiloja sattuu riittämään.


    • Anonyymi

      Siivosin aikoinaan 6x viikko aamuisin s-markettia, ja siellä mosaiikki betoni lattiat on niin kovalla käytöllä rullakoiden ja asiakkaiden takia, että pakko oli joka päivä konettaa aineella. Hyvä päivittäinen aine löytyi kiillon teho a100, on parempi kuin yleispuhdistajat, ja sopii Twister laikkojen kanssa käytettäväksi.

      • Anonyymi

        Joo, tietty riippuu kohteesta miten paljon tarvii konetta. Kaupoissa on tunnetusti kovassa käytössä nuo lattiat.


    • Anonyymi

      Koneen käyttö ilman pesuainetta on välillä hyväksi, mutta kyllä ihmettelen, että mistä se kauhea vaahtomäärä likavedessä oikein kertoo?? Siis silloin, kun ei käytä pesuainetta.

      • Anonyymi

        Se kertoo pesuaineen ja lian kerrostumisesta lattiaan. Kannattaaisiko annostelua tarkistaa? Ja ajaa vähän hitaammin, niin kone ehtii ottaa sen lian ylös, ja imupuoli imeä poiskin sen liemen. Jos ajaa liian nopeasti lattian, jossa lika on syvälle imeytynyt(vanhat kauppojen mosaiikkibetonit esimerkiksi), niin siellä voi olla vaikka kuin paljon likaa ja aineita siellä lattiassa.
        Perusteellisen konetuksen paikka, ilman pesuainetta. Sen jälkeen oku suoja-aine pintaan, joka estää lian ja pesuaineen imeytymisen syvälle, tai: jopa pinnan mekaaninen käsittely että karkeus lähtee, konetus, ja se suoja-aine.
        Pitkässä juoksussa säästäisi siivousajassa, ja pysyisi helpommin nättinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kertoo pesuaineen ja lian kerrostumisesta lattiaan. Kannattaaisiko annostelua tarkistaa? Ja ajaa vähän hitaammin, niin kone ehtii ottaa sen lian ylös, ja imupuoli imeä poiskin sen liemen. Jos ajaa liian nopeasti lattian, jossa lika on syvälle imeytynyt(vanhat kauppojen mosaiikkibetonit esimerkiksi), niin siellä voi olla vaikka kuin paljon likaa ja aineita siellä lattiassa.
        Perusteellisen konetuksen paikka, ilman pesuainetta. Sen jälkeen oku suoja-aine pintaan, joka estää lian ja pesuaineen imeytymisen syvälle, tai: jopa pinnan mekaaninen käsittely että karkeus lähtee, konetus, ja se suoja-aine.
        Pitkässä juoksussa säästäisi siivousajassa, ja pysyisi helpommin nättinä.

        Kiitos vinkistä! Välillä joutuu koneen kanssa mennä vähän lujempaa, että ehtii kaiken, mutta hiljennämpä nyt.

        Voinkin tähän samaan laittaa kysymyksen teille kokeneimmille. Yhdistelmäkone lopettaa hetkeksi vedenannon. Toimii kuitenkin hetken päästä normaalisti. Onko kikkoja mikä siinä mättää? Pystyykö itse hoitamaan ongelman vai joutuuko ottamaan ammattilaisen fiksaamaan? Kone toimii muuten tosi hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vinkistä! Välillä joutuu koneen kanssa mennä vähän lujempaa, että ehtii kaiken, mutta hiljennämpä nyt.

        Voinkin tähän samaan laittaa kysymyksen teille kokeneimmille. Yhdistelmäkone lopettaa hetkeksi vedenannon. Toimii kuitenkin hetken päästä normaalisti. Onko kikkoja mikä siinä mättää? Pystyykö itse hoitamaan ongelman vai joutuuko ottamaan ammattilaisen fiksaamaan? Kone toimii muuten tosi hyvin.

        Kannattaa kysyä esimieheltä, tai suoraan huoltomies kutsua. Yleensä esimies kutsuu ihan maksun takia huolto käynnit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa kysyä esimieheltä, tai suoraan huoltomies kutsua. Yleensä esimies kutsuu ihan maksun takia huolto käynnit.

        Kyllä pienemmät ongelmat hoidetaan myös itse, jos vaan pystyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vinkistä! Välillä joutuu koneen kanssa mennä vähän lujempaa, että ehtii kaiken, mutta hiljennämpä nyt.

        Voinkin tähän samaan laittaa kysymyksen teille kokeneimmille. Yhdistelmäkone lopettaa hetkeksi vedenannon. Toimii kuitenkin hetken päästä normaalisti. Onko kikkoja mikä siinä mättää? Pystyykö itse hoitamaan ongelman vai joutuuko ottamaan ammattilaisen fiksaamaan? Kone toimii muuten tosi hyvin.

        Siis tuo on ihan tosiasia. Itse siivoan yhtä teollisuuspaikkaa, ja oppinut että ajoittain kun sitä öljyä, ym sotkua on kuljettu kunnolleen kengissä ympäriinsä, saa konettaa ihan kunnon annostuksilla.
        Ja jos joku tuuraaja ollut(joka tyypillisesti ei koske isoon lattiakoneeseen lainkaan). lomalle lähtiessäni teenkin aina niin että kaadan koneeseen silmämääräisesti vahintään 4 mukillista mikrosol mitä lie onkin raskasta emästä.
        Ajjaa hurruutan sillä vähän suurpiirteisesti, että ei kerkiä imeä.
        Kun palaan lomalta, laitan oikein likaiseenkin vain mukillisen ainetta: Se likahan on jo emulsioivan aineen kanssa ollut lattiassa, nousee hyvin irti hitaalla ajolla.
        sitten arjen kuluessa teen niin että välillä ei ole konepäivää, välillä on parin mukillisen konepäivä.
        Työpisteet otan joko koneaineella käsin luututen tai tavan yp aineella, riippuen miten helposti mihinkin kertyy öljyä.
        Vaan hidas ajo koneella on hyvästä: Miksi sitä ajaa, jos ei saa törkyä pois lattiasta. Jos konetuksen jälkeen lattiaa on isoilta alueilta vielä märkä, imu pitäisi tarkistaa, tai ajaa hitaammin jos imupuolen toiminta on jo heikko(loppu imumoottori).
        Vaakaharjakoneessa mös ne harjat: jos harjaksia on sentin verran enää, harja on loppuun kulunut.
        Ainakin nuo yritysten omat siivouskoneet on vähän missä mitenkin huollettuja. Itsellä on ollu siinä asiassa hyvä flaksi, on huollettu kun pyydän. Ellei heti, niin sitten kun huoltoa tekevä on joutanut.
        Niin ja liian nopeassa ajossa koneella on ihmisten seassa muuten sattumisen riski. Itse posotan puhtaammilla alueilla joskus, mutta tavaraa siirtelevät, työläiset kulkevat, ei ole järkevää eikä turvallista ajjaa kuin tui pyllyn alla. Rauhallisemmin ajaessa ehtii myös käyttää silmiään, ja asia menee nuppiin asti ja nupista näppiin tietoa, että näpit irti kauhukahvasta.


    • Anonyymi

      Voi hoitoaine jota välillä käytetään vaikuttaa, koska jos esim samettia käytetään liian usein, joka on mäntynesteestä tehtyä, aiheuttaa vaahdon.

      Eräässä kohteessa ex tekijät oli taukotilan lattian, joka on muutenkin kalteva menneet hoitoaine käsittelemään, ja lopputuloksena muovi sekoite lattia on etenkin kone ajon jälkeen tosi liukas, ja kone meinaa karata käsistä.

    • Anonyymi

      Eli puhdistus aine jäämiä, ja käsi huuhteet voi kerrostua lattiaan.

      • Anonyymi

        Näköjään.


      • Anonyymi

        Käsihuuhde ei lähde lattiasta millään.


    • Anonyymi

      Lääkeainejämät niin on haitallisia. Mutta alusta tuo uusia termejä kaiken opiskelun myötä. Takatukitus ois kans kiva muoti varmaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe