Yhteistyö änkyrän kanssa ei kiinnosta

Anonyymi

Änkyrä sisar ei suostu ottamaan itselleen äidiltä jäänyttä asuntoa, vaikka hän asuu paljon lähempänä kyseistä asuntoa kuin minä. Minun pitäisi alkaa hänen kanssa asunnon asioita hoitamaan. Hänen on pakko sanoa aina viimeinen sana, joten yhteistyö hänen kanssaan ei ollenkaan huvita. Asunto ei välttämättä mene helposti kaupaksi. Olen hyvin pienituloinen. Kuolinpesästä jää rahaa, kunhan päästään jakamaan. Pitäiskö ostaa itse se asunto ja antaa vaikka Pelastusarmeijalle, niin tavallani sitten olen mukana verosuunnittelussa minäkin. Asunto on täynnä äidiltä jäänyttä vaatetta ja muuta roinaa. Pelastusarmeija varmaan selviäisi niistäkin. Enkä itse voi siihen asuntoon muuttaa monestakin syystä. Ja haluaisin eroon tuon päällepäsmärisisaren määräilystä ja jatkuvasta narinasta.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asunto myyntiin! Miksi siskosi pitäisi ottaa asunto!? Kyllä kaupaksi menee, kun hinta on sopiva. Talo on tyhjennettävä ja kysykää kuolinpesän ostajia voisiko tyhjentää. Rikkinäiset ja vaatteet ensin pois roskiin.

    • Anonyymi

      Täh,pakkohan kenenkään ei ole ottaa yhtään mitään kuolinpesästä.
      Asuntoa tai muutakaan. Myyntiin kämppä. Joko tyhjennätte itse rai tilaatte jonkun kierrätykseen erikoistuneen tahon tyhjentämään kämpän,mutta otatte riskin kos siellä onkin jotain arvokasta että menetätte sen.
      Kun kämppä myyty,jaatte kuolinpesän varat.
      Ettekä tarvitse edes turhan paljon rupatella.

    • Anonyymi

      Kuten jo pari kommenttia sanoi. Kierrätyskeskus tai kuten meillä paikallinen osto ja myyntiliike tyhjensi asunnon.
      Ensin keräsin henkilökohtaiset ym. jutut talteen. Liike vei osan myyntiin, loput jonnekin. Hinnallisesti plus miinus nolla, mutta minä säästyin vaivalta.

      Sen jälkeen asunto myyntiin ja rahat puoliksi.

    • Anonyymi

      Onko asunnon arvo merkitty perukirjassa liian suureksi? Eihän kukaan sellaista halua ottaa omaksi menetyksekseen! Ja muutenkin tuollaiset omaisuuserät ovat pelkkää riesaa, joten ei muita osakkaita voi syyttää siitä, etteivät he niitä halua.

      Eli jaatte asunnon puoliksi ja sitten myytte pilkkahintaan. Perintöveroon voi hakea kauppahinnan perusteella alennusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2112
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      172
      1639
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1557
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1332
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1182
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1069
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1033
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      892
    Aihe