Verkkokauppa.com ja netitse ostettu F-Secure Total

Anonyymi

F-Secure Total oli tarjouksessa Verkkokauppa.comissa, ja vastoin pahoja aavistelujani tulin netitse siitä Totalista 2 vuoden version 3:lle toosalle ostettua.

Hiukka hämärähkön muistikuvan mukaan Verkkokauppa lupasi lähettää sähköpostilla jonkin koodin jolla sen Totalin kai sitten saisi F-Securesta 2 vuodeksi käyttöönsä, mutta kun sitä koodia ei ole tullut sähköpostiin vai onko sittenkin?

Verkkokaupasta nimittäin tuli monta päivää sitten sähköpostiin tiedosto joka on kai käsitettävä kuitiksi tehdystä F-Secure Total ostoksesta, ja siinä on mukana pitkä merkkijono josta kuitti käyttää nimeä Tunnus. onkohan se se luvattu koodi? Itse kun arvelen että se tunnus pikemminkin liittyy pankkisiirtoon tililtäni Verkkokaupan tilille.

F-Securessa joka tapauksessa pitäisi avata tili jotta aluksi saisi edes sen Totalin 30 päivän ilmaisversion käyttöönsä, ja pulmahan on että onko Verkkokauppa ilmoittanut F-Securelle että tuon sähköpostiosoitteen omaava sen ja sen niminen luuseri on jo maksanut 2 vuodesta, vai pitääkö sitten kun 30 päivää on täynnä maksaa Totalista uudestaan vaikka siis on jo siitä 2 vuodesta maksanut.

Tuo on tyypillistä suomalaista asiakaspalvelua tuo että jätetään asiakas ongelmineen löysään hirteen roikkumaan ja sitten ihmetellään että miksi se ei enää käy meillä ostoksilla. Mutta siis onko joku Verkkokaupasta vastaavan ostoksen tehnyt selvinnyt tuosta v-käyrä tappavan korkealle tasolle ATK-hetteiköstä elävänä läpi? Ja mites se protokolla pitää siellä F-Securen päässä asiakastiliä avatessa pitäisi (varsinkin kohtaa salasana täyttäessä) mennä jotta se oikein menisi?

19

871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nyt meni rahasi täysin hukkaan kun moisen roskan ostit..

• Anonyymi

Jep samaa mieltä. Ei nykypäivänä pidä ostaa moisia ohjelma sillä eivät tuo yhtään lisää turvaa vaikka niin mainostetaan. Vievät vain rahaa tililtä täysin turhaan..

• Oletko kokeillut tehdä F-securen tilin ja sitten katsoa löytyykö sieltä joku paikka mihin tuo saamasi tunnus annetaan?

• > Ja mites se protokolla pitää siellä F-Securen päässä asiakastiliä avatessa pitäisi (varsinkin kohtaa salasana täyttäessä) mennä jotta se oikein menisi?

Mikä tuossa on niin hankalaa? Täytät kysytyt kentät ja valitset jonkin uuden salasanan joka ei ole muualla käytössä.

• Anonyymi

Tilaus pitää perua vielä kun voii..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tilaus pitää perua vielä kun voii..

"Tilaus pitää perua vielä kun voii."

Siis miten perua sellainen jota ei ole vielä saanutkaan vaikka on siitä maksanut. Siis mitä minä lähetän Verkkokauppa.comiin takaisin jotta saisin hynäni sieltä pois. Senkö sähköpostiin tulleen kuitin?

Sitäpaitsi on vain ajankysymys milloin kaakkoinen roistovaltio aloittaa hyökkäilyn netitse, jolloin jokaikinen netissä kiinni oleva toosa on aidosti vaarassa. Ehkä silloin tuo F-Secure tai jokin vastaava saattaa olla hintansa arvoinen. Win-koneessani on ollut ilmaisversio Avastista ja sen maksullinen versio tarjoaa vähemmmän ja maksaa enemmän kuin tuo F-Securen ohjelma kokonaisuus.

Perimmäinen syy kumminkin oli tuon F-Securen ohjelmiston hankintaan on se että Android-tabletti ja luuri ovat olleet virus ja haittaohjelmien torjunnassa kasperskyn varassa, ja sen ohjelman käyttöä on suositeltu välttämään, ja sen myös pyrin tekemään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tilaus pitää perua vielä kun voii."

Siis miten perua sellainen jota ei ole vielä saanutkaan vaikka on siitä maksanut. Siis mitä minä lähetän Verkkokauppa.comiin takaisin jotta saisin hynäni sieltä pois. Senkö sähköpostiin tulleen kuitin?

Sitäpaitsi on vain ajankysymys milloin kaakkoinen roistovaltio aloittaa hyökkäilyn netitse, jolloin jokaikinen netissä kiinni oleva toosa on aidosti vaarassa. Ehkä silloin tuo F-Secure tai jokin vastaava saattaa olla hintansa arvoinen. Win-koneessani on ollut ilmaisversio Avastista ja sen maksullinen versio tarjoaa vähemmmän ja maksaa enemmän kuin tuo F-Securen ohjelma kokonaisuus.

Perimmäinen syy kumminkin oli tuon F-Securen ohjelmiston hankintaan on se että Android-tabletti ja luuri ovat olleet virus ja haittaohjelmien torjunnassa kasperskyn varassa, ja sen ohjelman käyttöä on suositeltu välttämään, ja sen myös pyrin tekemään.

Koska maksulliset torjunnat ovat kaikki huijausta. Eivät tuo sen parempaa suojausta kuin ilmaisetkaan. Android ei tarvitse edes mitään torjuntaa eli niissä kaikki sellaiset ovat huijausta.,.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska maksulliset torjunnat ovat kaikki huijausta. Eivät tuo sen parempaa suojausta kuin ilmaisetkaan. Android ei tarvitse edes mitään torjuntaa eli niissä kaikki sellaiset ovat huijausta.,.

Eli ei pidä missään nimessä tuhlata rahaa moisiin. Rahalla ei saa todellista turvallisuuden tunnetta! Tämän on todenneet monet testitkin kuten: https://tekniikanmaailma.fi/ala-maksa-turhasta-ilmainen-windows-defender-toimii-kaytannossa-yhta-hyvin-kuin-parhaat-maksulliset-tietoturvaohjelmat/

Androidissa taas torjunnan ei koettu tuovan yhtään lisähyötyä: https://pjarvinen.blogspot.com/2018/02/vuosi-f-securen-mobiilin-virusturvan.html

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Koska maksulliset torjunnat ovat kaikki huijausta. Eivät tuo sen parempaa suojausta kuin ilmaisetkaan."

Juu, mutta kun joku uusi konnuus alkaa leviämään netissä, niin maksullinen luultavasti reagoi siihen eston/neutraloinnin teolla himpun verran nopeammin kuin se ilmaisohjelma jota joku Tero tekee ja päivittelee lukion käyntinsä ohessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Koska maksulliset torjunnat ovat kaikki huijausta. Eivät tuo sen parempaa suojausta kuin ilmaisetkaan."

Juu, mutta kun joku uusi konnuus alkaa leviämään netissä, niin maksullinen luultavasti reagoi siihen eston/neutraloinnin teolla himpun verran nopeammin kuin se ilmaisohjelma jota joku Tero tekee ja päivittelee lukion käyntinsä ohessa.

Vaihdoin Ubuntuun!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä reagoi yhtään sen paremmin tai nopeammin.

• Anonyymi

"HUOM: tämä on sähköinen lisenssi, latauslinkki ja aktivointiohjeet toimitetaan ilmoittamaasi sähköpostiin 1-2 työpäivän sisällä sen jälkeen kun tilaus on maksettu."

Lue ohje.

• Anonyymi

HUOM: tämä on sähköinen lisenssi, latauslinkki ja aktivointiohjeet toimitetaan ilmoittamaasi sähköpostiin 1-2 työpäivän sisällä sen jälkeen kun tilaus on maksettu. Lue ohje."

Aloittaja eli Jaakko Jaarittelevainen tässä: Olettaen että tuo yllä oleva on verkkokauppa.comin sivuilta niin kerrottakoon että ohje on luettu, ja luvattu Koodi tai lisenssi, latauslinkki ja aktivointii ohjeet ovat tulematta vaikka ostosta ja tuotteen hinnan maksusta on kulunut jo 8 päivää.

Ja jos asiaa pyrkii verkkokauppa.comiin päin nillittämään niin sieltä vastaa vain joku vi*un botti jonka Verkkokauppa.comin ylipääjohtajan naapurissa asuva Mauri 8-vuotta ilmeisesti on ohjelmoinut, mutta jolla botilla ei ole hajuakaan siitä mikä minun tilanteessa on viturallaan, eikä asian jankkaaminen sen botin kanssa edistä ongelman ratkeamista mitenkään.

Tarkistin juuri, verkkokauppa.com ei edelleenkään ole lähettänyt lisenssiä, latauslinkkiä eikä mitään aktivointi ohjeitakaan. Nyt on sunnutai sillä lienee merkitystä, on käynyt mielessä myös se että olen joskus aiemminkin ollut verkkokauppa.comin asiakas ja silloin nimeni oli sama kuin nyt, katusoite oli sama kuin nyt mutta sähköposti osoite oli eri, joten josko se luvattu Koodi olisi lähetetty epähuomiossa sinne vanhaan sähköpostiosoitteeseen. valitetavasti en pääse asiaa tarkistamaan sillä olen unohtanut sen sähköpostin salasanan.

Mutta jos tuo ylläoleva lainaus olikin F-Securen sivuilta, niin tuote on jo maksettu verkkokauppa.comiin joten miksi taas olisi odoteltava päiväkausia, kyseessä kun on vain 2 vuotta voimassa oleva asia, ja nyt jo yli viikko on siitä haaskattu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

HUOM: tämä on sähköinen lisenssi, latauslinkki ja aktivointiohjeet toimitetaan ilmoittamaasi sähköpostiin 1-2 työpäivän sisällä sen jälkeen kun tilaus on maksettu. Lue ohje."

Aloittaja eli Jaakko Jaarittelevainen tässä: Olettaen että tuo yllä oleva on verkkokauppa.comin sivuilta niin kerrottakoon että ohje on luettu, ja luvattu Koodi tai lisenssi, latauslinkki ja aktivointii ohjeet ovat tulematta vaikka ostosta ja tuotteen hinnan maksusta on kulunut jo 8 päivää.

Ja jos asiaa pyrkii verkkokauppa.comiin päin nillittämään niin sieltä vastaa vain joku vi*un botti jonka Verkkokauppa.comin ylipääjohtajan naapurissa asuva Mauri 8-vuotta ilmeisesti on ohjelmoinut, mutta jolla botilla ei ole hajuakaan siitä mikä minun tilanteessa on viturallaan, eikä asian jankkaaminen sen botin kanssa edistä ongelman ratkeamista mitenkään.

Tarkistin juuri, verkkokauppa.com ei edelleenkään ole lähettänyt lisenssiä, latauslinkkiä eikä mitään aktivointi ohjeitakaan. Nyt on sunnutai sillä lienee merkitystä, on käynyt mielessä myös se että olen joskus aiemminkin ollut verkkokauppa.comin asiakas ja silloin nimeni oli sama kuin nyt, katusoite oli sama kuin nyt mutta sähköposti osoite oli eri, joten josko se luvattu Koodi olisi lähetetty epähuomiossa sinne vanhaan sähköpostiosoitteeseen. valitetavasti en pääse asiaa tarkistamaan sillä olen unohtanut sen sähköpostin salasanan.

Mutta jos tuo ylläoleva lainaus olikin F-Securen sivuilta, niin tuote on jo maksettu verkkokauppa.comiin joten miksi taas olisi odoteltava päiväkausia, kyseessä kun on vain 2 vuotta voimassa oleva asia, ja nyt jo yli viikko on siitä haaskattu.

Kirjoitit:
        "erkkokaupasta nimittäin tuli monta päivää sitten sähköpostiin tiedosto joka on kai käsitettävä kuitiksi tehdystä F-Secure Total ostoksesta, ja siinä on mukana pitkä merkkijono josta kuitti käyttää nimeä Tunnus. onkohan se se luvattu koodi?"

Siinähän se lisenssokoodi on.

• Anonyymi kirjoitti:

> ... Ja jos asiaa pyrkii verkkokauppa.comiin päin nillittämään niin sieltä vastaa vain joku vi*un botti ...

Älä sen botin kansssa leiki vaan lähetä palautetta sähköpostilla verkkokauppa.com:lle - minä olen aina saanut hyvää palvelua kun olen ollut sinne yhteydessä sähköpostilla.

• Anonyymi

F-Securella tili luotu, tarjottu sitä pitkää rimssua Verkkokauppa.comin kuittista, ei kelvannut, alettu asentaa 30 päivän kokeilu versiota, siis 2 vuodesta on maksettu mutta 30 päivää saatu, ja se 30 päivää olisi saatu ilmaiseksikin. Miksi en ole iloinen?

Joo että silleen käy ostoksilla Verkkokauppa.comissa ja heti nousee mieleen kansainvälisestikin kunnioitettava korkea stressi lukema.

No sitten ensin asenneltiin ensin F-Save ohjelmaa, se jämähti pitkäksi aikaa 35%:iin mutta jatkoi sitten loppuun, mitään selitystä siitä että miksi seisoo siinä 35%:ssa ei saatu, ei myöskään sen pitkähkön tauon aikana ohjelma millään lailla ilmoitellut vaikkapa että "No panic, homma etenee yhä vaikka ei siltä näytä", vaan pelkkä ruutu että 35% suoritettu. Mikä kaikki tietenkin kertoo korkea laatuisesta ohjelmointi kyldyyristä F-Securella.

• Anonyymi

Heitä mäkeen moiset Sykeröt...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heitä mäkeen moiset Sykeröt...

Mene sinä hoitoon!

• Anonyymi

2.4. netitse Verkkokauppa.comista ostettu ja maksettu, ja nyt on jo 13.4 ja ostosta ei vieläkään ole tullut, kuitenkin verkkokauppa.comin sivulla lukee että ostos muka olisi toimitettu 4.4.

Kun se ostos ei minulle asti tullut niin kysymys kuuluu että toimitettu 4.4 kelle tai minne?

Ostoksesta maksettua hintaakaan ei ole palautettu.

Ja että mikäkö se ostos oli? Se oli merkkijono eli koodi, jolla ostetulla ja maksetulla koodilla saisi 2 vuotta toimivan 3 laitteelle tarkoitetun F-Securen Total tietoturva ohjelmiston käyttöönsä. Itse ohjelmat sitten on ladattava F-Securesta.

Kuinka kauan yhden oletikin numeroista ja kirjaimista koostuvan merkkijonon postitus sähköpostiosoitteeseen tai tekstarilla luuriin voi ottaa aikaa? Ei mitään tietoa noin yleensä, mutta verkkokauppa.comilla se on vienyt jo 11 päivää eikä mitään tietoa sitä että onko se merkkijono eli koodi yleensä koskaan tulossa.

Sen verran Verkkokauppa.com tekstiviestillä pari päivää sitten on minua informoinut että kertoi että asiaa tutkitaan mutta heillä on ruuhkaa.

Verkkokauppa.comin asiakas palveluun olen siis asiasta ollut sähköpostitse yhteydessä. Sähköpostiin sisällytin kaiken sen information minkä sähköinen kuitti ostoksestani kertoi. ja sieltä tulee sähköpostilla vastaus jossa lukee että kirjoita tämän rivin yläpuolelle, mutta ei kerrota että kirjoita mitä, eikä sen rivin yläpuolella ollut mitään tilaa mihin sitä jotain olisi voinut kirjoitellakkaan.

En tiedä ilmeneekö tuossa jokin Ooppera-selaimen bugi vai mikä mutta noin sen vastaamiseen kanssa sen viestin suhteen kävi.

Lisäksi siinä verkkokauppa.comin vastauksessa kerrotaan että vastaamalla tuolla tavalla kuin yllä pyydettiin varmistan heille että olen viestinnässäni tosissani. No kun en yllä kerrotuista syistä oikein ole voinut sillä pyydetyllä tavalla vastata, niin varmaankin verkkokauppa.com sitten on ehkä juuri siksi viittaillut kintaalla vaan koko vi*un pulmalle siis sille että missä tai kellä on se ostettu ja maksettu koodi?

Toki lähetin sen jo kertaalleen lähettämäni viestin sinne asiakaspalveluun kaikenvaralta uudestaan, ja sain sieltä kohteliaan vastauksen että yksi viesti per ongelma kyllä riittää ja että useamman viestin lähettäminen ei nopeuta asioiden käsittelyä.

MJa se on kyllä harmi että ei nopeuta, koska jos yhden tekstijonon eli koodin lähettäminen sähköpostiin vaatii viikkokausia aikaa, niin olisi ihan suotavaa että sitä prosessia voisi asiakas jotenkin hoputtaa.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      242
      4796
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      125
      2253
    3. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      229
      1928
    4. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      64
      1814
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1670
    6. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      188
      1527
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      54
      1394
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      61
      1308
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      75
      1301
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1171
    Aihe