Aselupien peruminen

TosirealistiKokkolan

Kyllä aluksi hävetti mutta on näin käynyt toisille. Tehokkaita metsästys jousia saa ilman lupaa ja ne ovat äänettömiä ja nyt ei naurata.
Poliisihallituksen poliisitarkastajan Mika Koposen mukaan aselupahakemuksen epäämiseen johtavat esimerkiksi rikostuomiot sekä poliisin tietoon tullut holtiton päihteidenkäyttö, väkivaltaisuus tai muu uhkaava käytös.

Jo aiemmin myönnetyn aseluvan peruutuspäätöksiä puolestaan tehdään vuosittain noin 3500-4000.

10

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyseessä kuitenkin jonkin sortin upseeri mutta alkoholismi on sairaus ei katso titteliä.

      • Anonyymi

        Ja varsinkin kun ei osaa käyttäytyä, ei päissään eikä selvinpäin. Aselupien evääminen oli oikea ja välttämätön päätös!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja varsinkin kun ei osaa käyttäytyä, ei päissään eikä selvinpäin. Aselupien evääminen oli oikea ja välttämätön päätös!

        Sotatilanteessa sinulle määrätään ase, joka on rynnäkkökivääri, vaikket saisi siviilissä edes lupia pienoiskiväärille.
        650 000 suomalaisella on aselupa ja aselupien haltijoilla 1,6 miljoonaa asetta.
        Joten jos venäläinen hyökkää, niin vastassa on 1,6 miljoonan aseen rintama plus puolustusvoimien ase arsenaali ja yli 800 000 reserviläistä ja nostoväki.
        50-60 vuotiaat nostoväkeen kuuluvat tullaan määräämään rintamalle aseelliseen taisteluun.
        Mies on reservissä 17-50 vuotaaksi saakka, jonka jälkeen siirtyy varareserviin eli nostoluokkaan.
        Varareserviläisiä ei evakuoida sodan jaloista, kuten naisia, lapsia ja vanhuksia, vaan he ovat taistelemassa rintamalla venäjää vastaan.
        Kyllä siellä fyysisesti vaivainenkin pystyy taistelemaan, jos ei kykene liikkumaan johtuen jalkavaivoista ja huonosta selästä, niin kyllä sitä tehokkaasti puolustaa makuultaan ja ryömiin eteenpäin ja päivässä voi ryömiä lähes kilometrin.
        Huonojalkaiset varareseviläiset voidaan vetää vaikka tela-ajoneuvon perässä ahkiossa eturintamalle, jossa ei tarvitse liikkua, kunhan ampuu vihollista kohden.
        Meikäläinen on kohta 52 vuotias huonojalkainen ja selkää jomottaa, mutta kyllä sotatilanteessa ollaan rynkky kädessä ampumassa vihollisia rintamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sotatilanteessa sinulle määrätään ase, joka on rynnäkkökivääri, vaikket saisi siviilissä edes lupia pienoiskiväärille.
        650 000 suomalaisella on aselupa ja aselupien haltijoilla 1,6 miljoonaa asetta.
        Joten jos venäläinen hyökkää, niin vastassa on 1,6 miljoonan aseen rintama plus puolustusvoimien ase arsenaali ja yli 800 000 reserviläistä ja nostoväki.
        50-60 vuotiaat nostoväkeen kuuluvat tullaan määräämään rintamalle aseelliseen taisteluun.
        Mies on reservissä 17-50 vuotaaksi saakka, jonka jälkeen siirtyy varareserviin eli nostoluokkaan.
        Varareserviläisiä ei evakuoida sodan jaloista, kuten naisia, lapsia ja vanhuksia, vaan he ovat taistelemassa rintamalla venäjää vastaan.
        Kyllä siellä fyysisesti vaivainenkin pystyy taistelemaan, jos ei kykene liikkumaan johtuen jalkavaivoista ja huonosta selästä, niin kyllä sitä tehokkaasti puolustaa makuultaan ja ryömiin eteenpäin ja päivässä voi ryömiä lähes kilometrin.
        Huonojalkaiset varareseviläiset voidaan vetää vaikka tela-ajoneuvon perässä ahkiossa eturintamalle, jossa ei tarvitse liikkua, kunhan ampuu vihollista kohden.
        Meikäläinen on kohta 52 vuotias huonojalkainen ja selkää jomottaa, mutta kyllä sotatilanteessa ollaan rynkky kädessä ampumassa vihollisia rintamalla.

        Minut on varattu työnantajana käyttöön poikkeusoloissa, kuten moni muukin. Tuskin ne meille rynkkyjä jakaa.


    • Anonyymi

      Mitä niillä luvilla tekee.Jos aseen haluaa niin menee ostamaan.Suomessa paljon luvattomia aseita myynnissä ja niihin myös panoksia.

      • Anonyymi

        Eipä taida olla, kokkolasta ei ainakaan laittomia saa, poliisi on voimakas torjumaan tällaista


    • Anonyymi

      Harva Reijon ikäinen käy metsästämässä. Saman ikäiset ovat ajomiehinä ja nuotion valvojina.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      859
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      684
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      574
    5. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      103
      505
    6. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      32
      498
    7. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    8. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      82
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      455
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      436
    Aihe