Muistisairas äiti nalkuttaa

Anonyymi

Arkemme on ilmeisesti keskivertoa raskaampaa. Itse olen usein burnoutin partaalla ja välillä saan jopa paniikkikohtauksia. Näiden kohtauksien kanssa olen oppinut tulemaan kohtalaisen hyvin toimeen, mutta välillä pinna todella kireällä. Tilanne ahdistaa myös äitiäni. Uskoisin, että hän tietää yrittäväni parhaani, mutta koska elän todellakin jaksamisen äärirajoilla, niin en millään jaksa olla arjessa kovin hyvin läsnä ja muistini pätkii niin pahasti, että en muista hoitaa monia arkipäivään liittyviä asioita. Kaikki asiat tulevat kyllä lopulla hoidetuksi, mutta sitä ennen saan kuulla lähes päivittäin nalkutusta vaimoltani.

Siis elämä rullaa tasaisesti eteenpäin vaikka se usein tuntuukin aika piinaavalta. Äitini päivittäinen nalkutus tuntuu olevan välillä liian suuri pala. Ihan aiheesta hän varmaan nalkuttaa ja se on oire varmaan siitä, että arkemme on todella raskasta. Nyt kysynkin, että onko mitään selviytymiskeinoja nalkutukseen. Siis miten saan psyykeeni kestämään jatkuvan valituksen? Osaako joku antaa jotain käytännön vinkkejä. Olisiko jostain mielikuvaharjoittelusta, rentoutumisharjoituksista tms. apua kestämään äitini nalkutuksesta aiheutuva lisä stressi?

2

234

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eroa vaimostasi ja muuta äitisi luokse asumaan.

• Anonyymi

Nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen. Kyllä se siitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      2217
    2. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      137
      1262
    3. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      142
      1185
    4. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      75
      1013
    5. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      991
    6. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      60
      926
    7. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      80
      761
    8. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      38
      737
    9. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      707
    10. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      249
      688
    Aihe