Peräkärryn renkaat

Anonyymi

Peräkärrylläni on ikää jo 15 vuotta. Renkaat ovat ulkoisesti hyvässä kunnossa, mutta huolettaa haurastuminen ja rikkoontuminen kuorman aikana.
Rautakaupoissa yms. myydään peräkärryjen renkaita vanteineen varsin halvalla. Minkälainen laatuero edellä mainituissa on suhteessa kärryjen alkuperäisrenkaisiin ja rengasliikkeessä vanteille vaihdettaviin uusiin? Sitäkin ajattelen, ovatko muovirenkaita, jotka eivät kestä pakkasilla?
Kiitos etukäteen vastauksista!

13

1361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö oikea osoite kyselylle olisi se rautakauppa, tai rengasliike.

      • Anonyymi

        Saako niistä objektiivisen vastauksen?


      • Anonyymi

        Kysyjän kannatta toimi kuin auton renkaiden kanssa.

        Vaihtaa ne viimestää viiden vuoden kuluttua paistoleimasta uusiin merkkirenkaisiin.
        Rengaskoko on useimmiten 13 tuumaa ja siten erittäin edullisia.

        Peräkärryn renkaat ovat usein jo uusina jotain halppiksia ja pahimmassa tapauksessa pinnoitettuja.
        Olen 30 vuoden aikana joutunut vaihtamaan 2 rengasta jalaakerit rasvaamaan ja kiristämään paljon useammin.
        Kun rengaspaine on 3,5 bar huomaa rikkoontumisen helposti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyjän kannatta toimi kuin auton renkaiden kanssa.

        Vaihtaa ne viimestää viiden vuoden kuluttua paistoleimasta uusiin merkkirenkaisiin.
        Rengaskoko on useimmiten 13 tuumaa ja siten erittäin edullisia.

        Peräkärryn renkaat ovat usein jo uusina jotain halppiksia ja pahimmassa tapauksessa pinnoitettuja.
        Olen 30 vuoden aikana joutunut vaihtamaan 2 rengasta jalaakerit rasvaamaan ja kiristämään paljon useammin.
        Kun rengaspaine on 3,5 bar huomaa rikkoontumisen helposti.

        Mun venetrailerin renkaat on ostettu v. 04 . Näyttää edelleen hyviltä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyjän kannatta toimi kuin auton renkaiden kanssa.

        Vaihtaa ne viimestää viiden vuoden kuluttua paistoleimasta uusiin merkkirenkaisiin.
        Rengaskoko on useimmiten 13 tuumaa ja siten erittäin edullisia.

        Peräkärryn renkaat ovat usein jo uusina jotain halppiksia ja pahimmassa tapauksessa pinnoitettuja.
        Olen 30 vuoden aikana joutunut vaihtamaan 2 rengasta jalaakerit rasvaamaan ja kiristämään paljon useammin.
        Kun rengaspaine on 3,5 bar huomaa rikkoontumisen helposti.

        Vai niin. Minulla AUTOSSA vuonna 1986 tehdyt talvirenkaat. Eikä niissä vieläkään mitään vikaa ole. Hyvin kelpasivat taas katsastuksessa.
        KORJAUS: Vaihdoin kesärenkaat toissapäivänä, joten eivät tällä hetkellä autossa. Sitten taas syksyllä ovat. Merkki Michelin.
        Koeta sinä vain huijata niitä tyhmiä asiakkaita maksamaan sinulle tarpeettomista rengasvaihdoista. Rehellisellä pelillä kun et pärjää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyjän kannatta toimi kuin auton renkaiden kanssa.

        Vaihtaa ne viimestää viiden vuoden kuluttua paistoleimasta uusiin merkkirenkaisiin.
        Rengaskoko on useimmiten 13 tuumaa ja siten erittäin edullisia.

        Peräkärryn renkaat ovat usein jo uusina jotain halppiksia ja pahimmassa tapauksessa pinnoitettuja.
        Olen 30 vuoden aikana joutunut vaihtamaan 2 rengasta jalaakerit rasvaamaan ja kiristämään paljon useammin.
        Kun rengaspaine on 3,5 bar huomaa rikkoontumisen helposti.

        Jos joudut kiristämään laakereita usein , ne ovat loppuun kuluneet . Kannattaa vaihtaa laakerit .


    • Anonyymi

      Ei tietenkään sieltä voi kysyä !

    • Anonyymi

      Koskaan ei kannata kysyä mistään asiantuntijalta mistään asiasta. Kyllä tämä on oikea kyselykanava. Myös järkeä voi käyttää jos ei sitä ole kysyy ensin naapurilta olisko sillä ketään kaveria joka tietää.

      • Anonyymi

        Siksi täällä kysellään, jos joku sattuisi tietämään (esimerkiksi kokemuksen kautta).
        Oletus, että rengasliikkeestä kysyessä vastataan, että ei ne rautakaupparenkaat ole samantasoisia kuin meillä ja rautakaupassa vastataan, että ovat aivan samanlaisia, elleivät parempia...


    • Anonyymi

      Tietenkin peräkärriin peräkärrin renkaat ja autoon auton renkaat.
      Onko siinä jotain epäselvää, että siitä pitää vääntää vaikeampaa kuin itse pystyy käsittelemään?

      • Anonyymi

        Kun en tiedä, niin kerrotko, mitä ovat peräkärryn renkaat verrattuna auton renkaisiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun en tiedä, niin kerrotko, mitä ovat peräkärryn renkaat verrattuna auton renkaisiin?

        Joissain tapauksissa kärryn kokonaispaino voi edellyttää c rengasta . Ei kuitenkaan jarruttomissa kärryissä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun en tiedä, niin kerrotko, mitä ovat peräkärryn renkaat verrattuna auton renkaisiin?

        Kärryjen renkaat on yleensä halpiskinkejä ja kun kärry seisoo paljon kesät/talvet paikoillaan taivasalla auringon käristäessä, niin ne on kovilla siinä suhteessa. Itsellä on 15 vuotta vanhat renkaat kärryssä, mutta ei aio vaihtaa, koska en kuskaa mitään painavaa lastia. Jos kuskaisin painavaa lastia ja varsinkin pidempää matkaa, niin ostaisin uudet.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tuomas Sakari Matias Salminen. S.2005

      Nimi on ihan julkista tietoa. Ei tarvitse poistaa. Julkaistu monilla sivuilla.
      Valkeakoski
      58
      4274
    2. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      92
      1705
    3. Mikko Leppilampi ahdistellut useita!?

      Jotenkin on aina jäänyt lipevän oloinen fiilis kun hänen esiintymisiä on katsellut. Nyt rikosepäily seksuaalisesta ahd
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1269
    4. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      48
      1119
    5. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      64
      1046
    6. Kaksisataa kilometriä on pitkät niin..

      Vai onko se sinusta niin, mies?
      Ikävä
      92
      707
    7. Ajattelen minä sua vieläkin mies

      Ja välillä tulee kyyneleet silmiin kun tajuan että näin tämä sitten menikin. Ikävä on, koska olet rakkauteni. En ole nyt
      Ikävä
      40
      689
    8. Vielä yksi juttu

      Kaipaan sinua enemmän kuin omaa sieluani. Olet rakas minulle.
      Ikävä
      73
      688
    9. En tiedä huomasitko edes minua

      mutta minä huomasin sinut ja näytitpä taas hyvältä!
      Ikävä
      32
      685
    10. On muuten meidän kylän poikia.

      Surullinen uutinen. Toivotaan, että uhri saa tarvitsemansa avun. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b497ba33-7a82-415d
      Tornio ja Haaparanta
      6
      664
    Aihe