Peräkärryn renkaat

Anonyymi

Peräkärrylläni on ikää jo 15 vuotta. Renkaat ovat ulkoisesti hyvässä kunnossa, mutta huolettaa haurastuminen ja rikkoontuminen kuorman aikana.
Rautakaupoissa yms. myydään peräkärryjen renkaita vanteineen varsin halvalla. Minkälainen laatuero edellä mainituissa on suhteessa kärryjen alkuperäisrenkaisiin ja rengasliikkeessä vanteille vaihdettaviin uusiin? Sitäkin ajattelen, ovatko muovirenkaita, jotka eivät kestä pakkasilla?
Kiitos etukäteen vastauksista!

13

1739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikö oikea osoite kyselylle olisi se rautakauppa, tai rengasliike.

• Anonyymi

Saako niistä objektiivisen vastauksen?

• Anonyymi

Kysyjän kannatta toimi kuin auton renkaiden kanssa.

Vaihtaa ne viimestää viiden vuoden kuluttua paistoleimasta uusiin merkkirenkaisiin.
        Rengaskoko on useimmiten 13 tuumaa ja siten erittäin edullisia.

Peräkärryn renkaat ovat usein jo uusina jotain halppiksia ja pahimmassa tapauksessa pinnoitettuja.
        Olen 30 vuoden aikana joutunut vaihtamaan 2 rengasta jalaakerit rasvaamaan ja kiristämään paljon useammin.
        Kun rengaspaine on 3,5 bar huomaa rikkoontumisen helposti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaihtaa ne viimestää viiden vuoden kuluttua paistoleimasta uusiin merkkirenkaisiin.

Peräkärryn renkaat ovat usein jo uusina jotain halppiksia ja pahimmassa tapauksessa pinnoitettuja.
        Olen 30 vuoden aikana joutunut vaihtamaan 2 rengasta jalaakerit rasvaamaan ja kiristämään paljon useammin.

Mun venetrailerin renkaat on ostettu v. 04 . Näyttää edelleen hyviltä .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai niin. Minulla AUTOSSA vuonna 1986 tehdyt talvirenkaat. Eikä niissä vieläkään mitään vikaa ole. Hyvin kelpasivat taas katsastuksessa.
        KORJAUS: Vaihdoin kesärenkaat toissapäivänä, joten eivät tällä hetkellä autossa. Sitten taas syksyllä ovat. Merkki Michelin.
        Koeta sinä vain huijata niitä tyhmiä asiakkaita maksamaan sinulle tarpeettomista rengasvaihdoista. Rehellisellä pelillä kun et pärjää!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos joudut kiristämään laakereita usein , ne ovat loppuun kuluneet . Kannattaa vaihtaa laakerit .

• Anonyymi

Ei tietenkään sieltä voi kysyä !

• Anonyymi

Koskaan ei kannata kysyä mistään asiantuntijalta mistään asiasta. Kyllä tämä on oikea kyselykanava. Myös järkeä voi käyttää jos ei sitä ole kysyy ensin naapurilta olisko sillä ketään kaveria joka tietää.

• Anonyymi

Siksi täällä kysellään, jos joku sattuisi tietämään (esimerkiksi kokemuksen kautta).
        Oletus, että rengasliikkeestä kysyessä vastataan, että ei ne rautakaupparenkaat ole samantasoisia kuin meillä ja rautakaupassa vastataan, että ovat aivan samanlaisia, elleivät parempia...

• Anonyymi

Tietenkin peräkärriin peräkärrin renkaat ja autoon auton renkaat.
      Onko siinä jotain epäselvää, että siitä pitää vääntää vaikeampaa kuin itse pystyy käsittelemään?

• Anonyymi

Kun en tiedä, niin kerrotko, mitä ovat peräkärryn renkaat verrattuna auton renkaisiin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun en tiedä, niin kerrotko, mitä ovat peräkärryn renkaat verrattuna auton renkaisiin?

Joissain tapauksissa kärryn kokonaispaino voi edellyttää c rengasta . Ei kuitenkaan jarruttomissa kärryissä .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kärryjen renkaat on yleensä halpiskinkejä ja kun kärry seisoo paljon kesät/talvet paikoillaan taivasalla auringon käristäessä, niin ne on kovilla siinä suhteessa. Itsellä on 15 vuotta vanhat renkaat kärryssä, mutta ei aio vaihtaa, koska en kuskaa mitään painavaa lastia. Jos kuskaisin painavaa lastia ja varsinkin pidempää matkaa, niin ostaisin uudet.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      73
      3961
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3525
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      82
      3358
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2658
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      125
      1653
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1526
    7. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1144
    8. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1124
    9. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1120
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      119
      1038
    Aihe