Peräkärryn renkaat

Anonyymi

Peräkärrylläni on ikää jo 15 vuotta. Renkaat ovat ulkoisesti hyvässä kunnossa, mutta huolettaa haurastuminen ja rikkoontuminen kuorman aikana.
Rautakaupoissa yms. myydään peräkärryjen renkaita vanteineen varsin halvalla. Minkälainen laatuero edellä mainituissa on suhteessa kärryjen alkuperäisrenkaisiin ja rengasliikkeessä vanteille vaihdettaviin uusiin? Sitäkin ajattelen, ovatko muovirenkaita, jotka eivät kestä pakkasilla?
Kiitos etukäteen vastauksista!

13

1582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikö oikea osoite kyselylle olisi se rautakauppa, tai rengasliike.

• Anonyymi

Saako niistä objektiivisen vastauksen?

• Anonyymi

Kysyjän kannatta toimi kuin auton renkaiden kanssa.

Vaihtaa ne viimestää viiden vuoden kuluttua paistoleimasta uusiin merkkirenkaisiin.
        Rengaskoko on useimmiten 13 tuumaa ja siten erittäin edullisia.

Peräkärryn renkaat ovat usein jo uusina jotain halppiksia ja pahimmassa tapauksessa pinnoitettuja.
        Olen 30 vuoden aikana joutunut vaihtamaan 2 rengasta jalaakerit rasvaamaan ja kiristämään paljon useammin.
        Kun rengaspaine on 3,5 bar huomaa rikkoontumisen helposti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaihtaa ne viimestää viiden vuoden kuluttua paistoleimasta uusiin merkkirenkaisiin.

Peräkärryn renkaat ovat usein jo uusina jotain halppiksia ja pahimmassa tapauksessa pinnoitettuja.
        Olen 30 vuoden aikana joutunut vaihtamaan 2 rengasta jalaakerit rasvaamaan ja kiristämään paljon useammin.

Mun venetrailerin renkaat on ostettu v. 04 . Näyttää edelleen hyviltä .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai niin. Minulla AUTOSSA vuonna 1986 tehdyt talvirenkaat. Eikä niissä vieläkään mitään vikaa ole. Hyvin kelpasivat taas katsastuksessa.
        KORJAUS: Vaihdoin kesärenkaat toissapäivänä, joten eivät tällä hetkellä autossa. Sitten taas syksyllä ovat. Merkki Michelin.
        Koeta sinä vain huijata niitä tyhmiä asiakkaita maksamaan sinulle tarpeettomista rengasvaihdoista. Rehellisellä pelillä kun et pärjää!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos joudut kiristämään laakereita usein , ne ovat loppuun kuluneet . Kannattaa vaihtaa laakerit .

• Anonyymi

Ei tietenkään sieltä voi kysyä !

• Anonyymi

Koskaan ei kannata kysyä mistään asiantuntijalta mistään asiasta. Kyllä tämä on oikea kyselykanava. Myös järkeä voi käyttää jos ei sitä ole kysyy ensin naapurilta olisko sillä ketään kaveria joka tietää.

• Anonyymi

Siksi täällä kysellään, jos joku sattuisi tietämään (esimerkiksi kokemuksen kautta).
        Oletus, että rengasliikkeestä kysyessä vastataan, että ei ne rautakaupparenkaat ole samantasoisia kuin meillä ja rautakaupassa vastataan, että ovat aivan samanlaisia, elleivät parempia...

• Anonyymi

Tietenkin peräkärriin peräkärrin renkaat ja autoon auton renkaat.
      Onko siinä jotain epäselvää, että siitä pitää vääntää vaikeampaa kuin itse pystyy käsittelemään?

• Anonyymi

Kun en tiedä, niin kerrotko, mitä ovat peräkärryn renkaat verrattuna auton renkaisiin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun en tiedä, niin kerrotko, mitä ovat peräkärryn renkaat verrattuna auton renkaisiin?

Joissain tapauksissa kärryn kokonaispaino voi edellyttää c rengasta . Ei kuitenkaan jarruttomissa kärryissä .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kärryjen renkaat on yleensä halpiskinkejä ja kun kärry seisoo paljon kesät/talvet paikoillaan taivasalla auringon käristäessä, niin ne on kovilla siinä suhteessa. Itsellä on 15 vuotta vanhat renkaat kärryssä, mutta ei aio vaihtaa, koska en kuskaa mitään painavaa lastia. Jos kuskaisin painavaa lastia ja varsinkin pidempää matkaa, niin ostaisin uudet.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      13
      2600
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1619
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      73
      1435
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      257
      1432
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      233
      1332
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1120
    7. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1069
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1050
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      92
      993
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      983
    Aihe