Sekava epätodellinen olo

Anonyymi

Minulla on ollut useita kuukausia sekava epätodellinen olo kaikki alkoi kun minulla oli kova stressi pitkään ylisuoriuduin oikein en syönyt enkä nukkunut kunnolla kuukauteen läheiseni laittoivat minut psykiatriselle osastolle 2viikoksi sain diagnoosiksi epäily psykoosista koska puhe oli hajanaista enkä osannut oikein selittää olotilaani enkä stressin alkuperää tämän jälkeen minulle on kokeiltu useita eri lääkkeitä jotka lopetettu nyt koska tehoa ei ole ollut psykoosi diagnoosi vaihtui masennus diagnoosiin ja sillä on menty nyt eteenpäin en vain ole palautunut enkä löytänyt apua että mikö tähän auttaisi tuntuu etten tajua mitään ja toimintakykyni on laskenut olemattomiin en suoriudu päivän askareista ja välillä tulee ihan semmoinen humalainen olo ja pää on kuin jumissa koko ajan minut on vuosi sitten laihdutus leikattu jonka vuoksi lääkärit ovat tutkineet jos selitys löytyisi jostain puutos tilasta ainut mikä oli niin raudan puute joka korjattiin rauta infuusiolla tällä ei ollut vaikutusta oloon haluisin vaan tietää onko kellään muulla tämmöistä ja mikä voi auttaa

28

1050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja aiemmin ole kaikki asiat ja perheen hoitanut ja ollut oikein pystyvä eikä ikinä ole ollut mitään mielenterveys ongelmia tämä tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta ja ei ole lähtenyt pois itse olen varma että tuo stressi laukaisi jotain jonkun sairauden burn out luulisi olevan mutta eipä ole tasaantunut olo vaikka kaikki keinot kokeiltu

    • Anonyymi

      Aplodit siitä että on älytty rauta tutkia! Tiedän myös ton epätodellisen olon. Tuo puheen hajanaisuus ja sekavuus voi johtua, vaikka mistä, ja siis myös pitkäkestoisesta univajeesta ja huonosta syömisestä. Tuo on oikein muoti-ilmiö, että ensitöikseen aina psykiatrisoidaan.

      Itselläkin on ollut tuota puheongelmaa kauan muttei koko ikää, ja ties mitä selityksiä olen kuullut! Useimmiten mä huomaan koska puhun väärin ja toisinaan osaan aavistaa ennakolta, mutta en aina jaksa korjata. Puhuminen (ajattelu ja oikeat sanat) on välillä niin työlästä ettei huvittaisi puhua mitään! Ylipäänsä muutenkaan en jaksaisi jauhaa ns. turhista ongelmista ummet ja lammet enkä muutakaan päättämättömyydestä johtuvaa jankutusta (no tämä onkin jo vähän eri juttu).

      Viipalekuvissa ei näy puhealueilla (Broca, Wernicke, tietyt alueet frontaalilohkoilla) vikaa kuitenkaan. Ainakin elektoryyttihäiriöt ja ilmeisesti nestehukka on myös vaurioittanut aivoja, eli osaltaan vaikuttaa, moniongelmaisena univaje herkästi, joskus iskee muuten vain semmonen aivosumu, DAI:t (ulkoisesta syystä johtuva aivovamma ) myös osaltaan vaikuttaa sekä depis ja elämäntilannekin.

      Jos sulla oireet vaan jatkuu, vaikka syöminen, nukkuminen, rauta on tasapainossa niin lisä labroja B12,D,kilpirauhanen yms. ja ehkä viipalekuvakin.

      Monisairas

      • Anonyymi

        Kaikki labrat on otettu ja kaikki kuulemma kunnossa niitä seurataan myös siksi että vuosi sitten olin lihavuusleikkauksessa en tiiä mikä tähän auttaisi kun pää ei vain lähde toimimaan ja välillä tulee tosi sekava olo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki labrat on otettu ja kaikki kuulemma kunnossa niitä seurataan myös siksi että vuosi sitten olin lihavuusleikkauksessa en tiiä mikä tähän auttaisi kun pää ei vain lähde toimimaan ja välillä tulee tosi sekava olo

        Sanotaan vain että kaikki kunnossa vaikka pää on niin sekaisin kun olla ja voi ja normaali arjesta ei tule mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki labrat on otettu ja kaikki kuulemma kunnossa niitä seurataan myös siksi että vuosi sitten olin lihavuusleikkauksessa en tiiä mikä tähän auttaisi kun pää ei vain lähde toimimaan ja välillä tulee tosi sekava olo

        Pyydäppä vielä Jeesukselta apua häneltä voi rukoilla että saisit vastauksia tilanteeseesi.
        Ja lääkäreiltä oikean avun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaan vain että kaikki kunnossa vaikka pää on niin sekaisin kun olla ja voi ja normaali arjesta ei tule mitään

        Tämmöstä se valitettavasti on. Jotain muutakin varmaan on kuin stressiä ja voi hyvinkin olla, että se on laukaissut jotain, mutta mitä...?

        Monisairas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyydäppä vielä Jeesukselta apua häneltä voi rukoilla että saisit vastauksia tilanteeseesi.
        Ja lääkäreiltä oikean avun.

        Joka päivä rukoilen myös


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämmöstä se valitettavasti on. Jotain muutakin varmaan on kuin stressiä ja voi hyvinkin olla, että se on laukaissut jotain, mutta mitä...?

        Monisairas

        Tämäpä kun vain löytäis oikean avun ja vois vaan ruveta elämään taas normaalia elämää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka päivä rukoilen myös

        Se on hyvä asia rukouksesta on apua.
        Siitä saa voimaa.


    • Anonyymi

      Oletko aloittaja muistanut pestä hampaita ja entä ulkoilu?

      Kysyn nuista hampaista siksi koska sitä kauttakin voi basillit levitä ja olo mennä kehnoksi.

      • Anonyymi

        Yrittänyt olen pitää huolta ja vähän koittanut ulkoilla


    • Anonyymi

      Tää on vaan niin hirveää kun olo on koko ajan ja kestänyt näin kauan en saa arjesta kiinni millään kaikki mitä yritänkin tehdä tuntuu niin vaikealta kun niin epätodellinen ja sekava olo mulla 3 lasta joista pitäisi pystyä huolehtimaan (mies tällä hetkellä huolehtii) ja odottavat kovasti että äiti olis vaan kunnossa

      • Anonyymi

        Ethän juo liikaa kahvia se vie joiltakin yö unet minä esim en voi ilta viiden jälkeen enää juoda kahvia koska en sitten saa unta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ethän juo liikaa kahvia se vie joiltakin yö unet minä esim en voi ilta viiden jälkeen enää juoda kahvia koska en sitten saa unta.

        Juon kahvia mutta yön nukun unilääkkeellä tenox


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juon kahvia mutta yön nukun unilääkkeellä tenox

        Milloin olet nukkunut ilman unilääkkeitä?
        Mitä haittavaikutuksia unilääkkeet aiheuttavat?

        Saatko unilääkkeillä hyvin nukuttua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin olet nukkunut ilman unilääkkeitä?
        Mitä haittavaikutuksia unilääkkeet aiheuttavat?

        Saatko unilääkkeillä hyvin nukuttua?

        Unilääkkeellä saan nukuttua en ole edes uskaltanut kokeilla mitö olisi ilman sitä


    • Anonyymi

      Mittaa verensokerit useasti päivässä ja katso onko tullut insuliiniresistenssiä. Liian korkeat verensokerit tekevät epätodellisen sekavan olon.

      Myös kortisolilla on keskeinen rooli. Korkea kortisoli sekoittaa verensokerit ja tekee monenkirjavat oireet.

      Harrasta ruokailujen jalkeen hikiliikuntaa päivittäin ulkona ainakin 1h.. Tämä polttaa ylimääräisen sokerin ja tasapainottaa oloa..

      • Anonyymi

        Mulla vwren sokerit heittää tosinpaljon mulla oli pari viikkoa kädessä semmonen verensokeri mittari jolla mittasin ja usein oli korkeita arvoja mutta niis oli et korkean arvon jälkeen laski tosi nopeasti ja paljon on myös matalia sokereita kuulemma joku laihdutus leikkauksen jälkeinen tila voi tehdä tommosta korjataam ruokavaliolla mutta se ei kuulemma voi selittää näin sekavaa oloa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla vwren sokerit heittää tosinpaljon mulla oli pari viikkoa kädessä semmonen verensokeri mittari jolla mittasin ja usein oli korkeita arvoja mutta niis oli et korkean arvon jälkeen laski tosi nopeasti ja paljon on myös matalia sokereita kuulemma joku laihdutus leikkauksen jälkeinen tila voi tehdä tommosta korjataam ruokavaliolla mutta se ei kuulemma voi selittää näin sekavaa oloa

        Juurikin tuo verensokereiden heittely tekee oireita. Onko millaisia arvoja ollut?
        Sekä alhaiset, että korkeat sokerit tuovat oireita.
        Kortisoli tulee labrata myöskin.

        Käytätkö mitä lääkkeitä?
        Esim. Kolesterolilääkkeet(statiinit) kannattaa lopettaa, jos niitä on käyttänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin tuo verensokereiden heittely tekee oireita. Onko millaisia arvoja ollut?
        Sekä alhaiset, että korkeat sokerit tuovat oireita.
        Kortisoli tulee labrata myöskin.

        Käytätkö mitä lääkkeitä?
        Esim. Kolesterolilääkkeet(statiinit) kannattaa lopettaa, jos niitä on käyttänyt.

        Alimillaan 3.2 ja korkeimmillaan 13 mukke sanottiin näistä että voi olla sen hetken sekava olo kuin on sokerit joko liian ylhäällä tai alhaalla mutta ei kuulemma koko aika


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin tuo verensokereiden heittely tekee oireita. Onko millaisia arvoja ollut?
        Sekä alhaiset, että korkeat sokerit tuovat oireita.
        Kortisoli tulee labrata myöskin.

        Käytätkö mitä lääkkeitä?
        Esim. Kolesterolilääkkeet(statiinit) kannattaa lopettaa, jos niitä on käyttänyt.

        Lääkkeitä vaan tarvittaessa opamox ja yöksi tenox


    • Anonyymi

      Mene oikealle lääkärille, joka oikeasti osaa hoitaa tuon epätodellisen olon.
      Mitkään terveyskeskukset eivät mielestäni tule kyseeseen. Sinun pitää mennä jollekin erikoislääkärille, kuten esimerkiksi neurologille.

      • Anonyymi

        Olen käynyt psykiatrilla sekä myös kerran neurologilla joka havaitsi vain että vasen puoli ei ihan saman lailla mukana kun tekivät niitä testejä mutta kuulemma neurologin mukaan ei löydy neurologista syytä ei suostunut jatkotutkimuksiin nyt ainut mihin sain lähetteen on joku toiminnallisten häiriöiden poliklinikka mikö kuulostaa tosi oudolle toki kokeilen myös sitä olen nii epätoivoinen tässä tilanteessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt psykiatrilla sekä myös kerran neurologilla joka havaitsi vain että vasen puoli ei ihan saman lailla mukana kun tekivät niitä testejä mutta kuulemma neurologin mukaan ei löydy neurologista syytä ei suostunut jatkotutkimuksiin nyt ainut mihin sain lähetteen on joku toiminnallisten häiriöiden poliklinikka mikö kuulostaa tosi oudolle toki kokeilen myös sitä olen nii epätoivoinen tässä tilanteessa

        Mielenkiintoista, kun nuo puolierot nimenomaan johtuu useimmiten neurologisista syistä. Myös ns. neglect, mitä jotkut täysin virheellisesti pitää jonain pelletouhuna. Mutta jos toinen puoli on joskus saanut vammoja, voi nekin vaikuttaa. Samon jos olet tehnyt jotain työtä mikä kuormittaa epäsymmetrisesti.

        Psyykenlääkkeet voi myös aiheuttaa kaikenlaista oiretta, joten oletko tämän yhteyden huomioinut oireiden kanssa vai oliko ne jo ennen lääkkeitä.

        Se nimitys on joo vähän outo ja klinikalle pistetään, kun ei muuta syytä ole löydetty. Kai sentää otettu laaja setti labroja: perusverenkuva, sokerit, kilppari, elektrolyytit ym sen raudan lisäksi? En jaksa uskoa, että puoliero voisi olla ns. toiminnallinen ongelma mutta tuo muu olo voi osaksi. Toivotaan, että siellä jotain löytyy eikä keskitytä jankkaan ei sussa mitään ole kun mitään syytä ei löydy. Tämähän on erittäin typerä tapa ajatella, mutta näin se vaan toisten lääkäreiden mielestä menee!

        Monisairas


    • Anonyymi

      Näin se on labroja otettu laajasti ja tämä epätodellinen olo sen huomasin tai kiinnitin huomion tohonnepätodelliseen oloon kunnolin päässyt osastolta jossa olin jo syönyt psyykelääkkeitä nyt en syö mitään psyyke lääkettä juuri siksi että katsotaan johtuuko olo siitä nyt ollut 3 viikkoa ilman lääkkeitä eli ei kai siitäkään

      • Anonyymi

        Syötkö säännöllisesti vai liian vähän ruokaa päivän aikana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syötkö säännöllisesti vai liian vähän ruokaa päivän aikana?

        Oon yrittänyt kiinnittää huomiota syömiseen


    • Anonyymi

      Onko kellään muulla ollut tämmöistä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4618
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      128
      4060
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      34
      2624
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      200
      1653
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1306
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      1279
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1238
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1223
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1183
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1095
    Aihe