Kaksi hyötyjäteasemaa rahaa palaa

Anonyymi

Tarvitaan siis kaksi hyötyjäteasemaa ja kevyenliikenteen väylä joudutaan rakentamaan Sokojantieltä. Lähes kaikista kustannuksista vastaa kaupunki.

42

439

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yksi riittää.

    • Anonyymi

      Jouni Nikula Ti 12.4.2022 klo 16:00
      Keskipohjanmaa Kommentoi
      Kokkolan uusi hyötykäyttöasema rakennetaan hyvin suurella todennäköisyydelle Topparinmäelle.

      Lopullisen päätöksen asiassa tekee konserni- ja kaupunkikehitysjaosto, "ennen kesälomia", sanoo Kokkolan kaupunkisuunnittelupäällikkö Jouni Laitinen. Jaoston kokoonpano on sama kuin kaupunginhallituksen.

      Uuden sijoituspaikan piti selvitä jo tammikuussa, mutta sen jälkeen selvitystyössä jouduttiin ottamaan lisäkierros.

      – Päätöskierrosta ei ole vielä tehty. Syy on se, että Ekoroskin ja kaupungin välillä selvitellään vanhoja sopimuksia ja kustannusten jakamista. Kyse on siitä, kuka maksaa uuden rakentamisen, sanoo Laitinen.

      Kaupunki vai Ekorosk?

      – Kaupunki on siinä isommassa roolissa, mutta juuri tätä nyt selvitellään.

      Ekorosk Oy on vuonna 1990 perustettu kunnallinen jätteenkäsittely-yhtiö. Sen toiminta-alueella on 23 hyötykäyttöasemaa ja 170 ekopistettä sekä Pirilön jätekeskus Pietarsaaressa ja Storkohmon jäteasema Kokkolassa.

      Mitä mieltä Topparinmäestä on Ekoroskin toimitusjohtaja Michael Östman?

      – Kaupunki saa päättää. Käytännössä aseman käyttö on sitä suurempaa, mitä lähempänä se on keskustaa.

      Entä kustannusten jakaminen?

      – Suurin osa kustannuksista tulee kaupungille, Östman sanoo.

      Katso video Topparinmäen maisemista:

      Topparinmäen teollisuusalue sijaitsee Sokojantien ja Jyväskyläntien välissä, vajaat puoli kilometriä Lantmännen Agro -maatalouskaupalta ja Taimitaikureilta lounaaseen.

      Topparinmäen teollisuusalueella toimii muun muassa autoilu- ja metallialan yrityksiä sekä metalliromun kierrättämiseen erikoistunut Reteko ja Pohjolan Eläintuhkaus Oy.

      Hyötykäyttöasema sijoitettaisiin Topparinmäentien pohjoispuolelle, teollisuusaluetta vastapäätä.

      MAINOS - juttu jatkuu mainoksen jälkeen
      MAINOS - mainos päättyy
      – Siellä on hyvä alue suhteellisen hyvillä liikenneolosuhteilla. Jyväskyläntieltä pääsee suoraan kääntymään, eikä paikka ole kovin kaukana keskustasta. Pietarsaaressa hyötykäyttöasema on sitäkin kauempana keskustasta. Topparinmäen hyviin puoliin kuuluu myös se, että asutusta ei ole kovin lähellä, Laitinen sanoo.

      Topparinmäeltä autoilua Kokkolan keskustaan kertyy reilut 4,5 kilometriä. Topparinmäentiellä ei ole kevyen liikenteen väylää.

      Kevyen liikenteen väylä puuttuu myös Sokojantieltä. Liikenne Sokojantiellä lisääntyy, mikäli hyötykäyttöasema rakennetaan Topparinmäelle.

      – Kevyen liikenteen väylä Sokojantielle tulee joka tapauksessa jossain vaiheessa tapetille, Laitinen sanoo.

      Kaupungilla on pakassaan myös jokerikortti.

      Se johtuu siitä, että hyötykäyttöaseman vieminen nykyistä kauemmaksi keskustasta huolestuttaa monia. Etenkin heitä, joilla ei ole käytössään omaa autoa.

      Jokerikortti on yhtä kuin pienen, niin sanotun kaupunkiaseman ylläpitäminen hyötykäyttöaseman nykyisellä paikalla Mottisissa. Lähellä keskustaa sijaitseva Mottinen on ollut kaupunkilaisten suosikki aseman paikaksi myös tulevaisuudessa.

      Tilapulan takia aseman kehittäminen on kuitenkin vaikeaa.

      – Keskustelun tasolla on tuotu esille, että Kokkolassa voisi olla pienempi kaupunkiasema. Paikka olisi aseman nykyinen paikka Mottisissa, mutta kokoa pienennettäisiin huomattavasti. Sellaiseksi, että akuutit asiat saisi sinne tuotua. Topparinmäki on vahvemmilla uudeksi paikaksi, mutta kaupunkiasema sen ohessa on ollut esillä, sanoo Laitinen.

      Mitä tapahtuu seuraavaksi?

      – Konkreettinen paikka korvamerkitään ihan siltä varalta, että sitä ei luovuteta muuhun käyttöön. Rakentamispäätös uudesta asemasta voitaisiin tehdä muutaman vuoden päästä.

      Mikä vaikutus Mottisen alueella kehittyvällä kaupallisella toiminnalla ja elinkeinoelämällä on ollut siihen, että hyötykäyttöasema viedään Topparinmäelle?

      – Ehkä sillä lailla, että liikennemäärän kasvu peräkärryineen ja muineen on pitänyt ottaa huomioon, Laitinen vastaa.

      Kalkkiviivoille asti kaupunki on pitänyt mahdollisena sitä, että uusi asema rakennettaisiin lähes nykyisen hyötykäyttöaseman naapuriin Kosilankujalle. Nyt siitä suunnitelmasta on käytännössä luovuttu.

      Topparinmäeltä autoilua Kokkolan keskustaan kertyy reilut 4,5 kilometriä.

      • Anonyymi

        Kivelän Reijo oli ja on taas oikeassa. Reijon esitys toteutuu. Mahtaa monia "Nirristanilaisia" vituttaa, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivelän Reijo oli ja on taas oikeassa. Reijon esitys toteutuu. Mahtaa monia "Nirristanilaisia" vituttaa, hah hah haaa!!!...

        Jos Mottiseen jää pienikin jätekeräyspiste niin kyllä siihen kerääntyy tavaraa laidasta laitaan kun on lähempänä, vaikka kuinka olisi kiellettyä.

        Keväisin ja syksyisin lähiöihin tilapaiset kontit viikon-kahden ajaksi mihin saa jättää roinaa. Siinäpä olisi yhdelle valtuutetulle asia hoidettavaksi, josta tulisi pisteitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivelän Reijo oli ja on taas oikeassa. Reijon esitys toteutuu. Mahtaa monia "Nirristanilaisia" vituttaa, hah hah haaa!!!...

        Ai, ehdotitko tosiaan kahta hyötykäyttöasrmaa?


    • Anonyymi

      Taas Kivelän Reijon idea, ja aloite toteutuu. Hyötykäyttöasema Topparinmäkeen, hah hah haaa!!!...

    • Anonyymi

      Petterin esitys toteutuu ja hän ei varmasti näitä saitteja lue raha ratkaisee.

    • Minä narsistina tätä esitin yhtenä vaihtoehtona ja täällä kirjoitin. Minkä vitu...n takia toinen asema tarvitaan? Eihän kukaan polkupyörällä jääkaappipakastinta vie kierrätykseen. Taidan soittaa tälle grynderi Petterille ja kertoa mitä ja minne seuraavaksi rakennetaan, hah hah haaa!!!...

    • Anonyymi

      Hyvä, pienempi asema jää entisille sijoilleen ja topparinmäkeen vieköön ne jotka huvikseen ajelevat.

      • Anonyymi

        Kyllä siitä pienemmästä asemasta tulee olemaan se varsinainen edelleen, kuka kauemmaksi vie jos pienempi löytyy lähempää.

        Nyt joku valtuutettu ottakoon aloitteen että joka lähiöön keväisin ja syksyisin jätekontti 1-2 vk ajaksi jonne saa roinaa viedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siitä pienemmästä asemasta tulee olemaan se varsinainen edelleen, kuka kauemmaksi vie jos pienempi löytyy lähempää.

        Nyt joku valtuutettu ottakoon aloitteen että joka lähiöön keväisin ja syksyisin jätekontti 1-2 vk ajaksi jonne saa roinaa viedä.

        Menetkö sinä sitten lajittelemaan ne konttien sisällöt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menetkö sinä sitten lajittelemaan ne konttien sisällöt?

        Eiköhän sitä konttia tai useampaa voi jakaa ja nimetä kuten nytkin on paperi, metalli ja lasi. keräys. Ja kontit viedään 2vk kuluttua varsinaiselle hyötykäyttöasemalla jossa vielä jaotellaan tarpeen mukaan. Ei niin vaikeaa pitäisi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän sitä konttia tai useampaa voi jakaa ja nimetä kuten nytkin on paperi, metalli ja lasi. keräys. Ja kontit viedään 2vk kuluttua varsinaiselle hyötykäyttöasemalla jossa vielä jaotellaan tarpeen mukaan. Ei niin vaikeaa pitäisi olla.

        Ei pitäisi niin mutta käytännössä laiskat ja typerät ihmiset laittais sinne kuitenkin mitä sattuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pitäisi niin mutta käytännössä laiskat ja typerät ihmiset laittais sinne kuitenkin mitä sattuu!

        Tuossahan mainittiin että hyötykäyttöasemalla vielä käytäs läpi ennen eteenpäin lähtöä, samalla ne typerien laittamat tulisi oikein.


    • Anonyymi

      Vai kaksi. Haista paska. Naurettavinta oli, että ne saatanan sata (tuhat) typerystä esitti hyötykäyttöasemaa Kokkojoen vastarannalle, Kosilankujan varteen, nykyisen Väyläviraston hallintorakennuksen paikalle, junaratojen "päälle"; lähelle tulevaa alikulkutunnelia, ahtaaseen kapeikkoon, helvetinmoisen jyrinän, kolinan ja kirskunnan tuntumaan, eli mentäisiin ojasta allikkoon. Ja kaikkein naurettavinta oli, että eräs Risto Koljonen äänestettiin valtuustoon, kun sälli esitti tätä hulluutta. Jätkää, joka ilmoittaa olevansa jopa diplomi-insinööri. Voi perrkkele, että tämä Kokkolan väki on hullua. Mitään järkevää ei kannateta. Kaikki ikivanha paska pitäisi säilyttää, kuten paikalleen lahoava Nirristan, rapautunut Teboilin tiiliraunio...
      Ja sitten ei saada edes esittämääni Kokkojärveä kaivettua joutomaahan, Kaustarin suolle, jotta saataisiin kaupungin sydänuoma - Kokkojoki virtaamaan kirkasvetisenä, uima- ja soutukelpoisena ja kalarikkaana. Se ihanuus Ympäristöministeriön kustantamana, entisen ja ojitetun kosteikon palauttamiseksi luonnontilaan...
      Ei jumankauta, ei tämä kaupunki voi olla näin hullu. Keitä perkeleitä siellä Kaupungintalon ympäristövirastossa, ja kaupunginvaltuustossa istuu, hah hah haaa!!!...

      • Anonyymi

        Ei mitään mieltä ajattaa ihmisiä kauemmas topparinmäkeen, joten siksi tullaan päätymään kahden aseman järkiratkaisuun. Jätemaksunsa maksaville pitää joku järki ja kohtuus olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään mieltä ajattaa ihmisiä kauemmas topparinmäkeen, joten siksi tullaan päätymään kahden aseman järkiratkaisuun. Jätemaksunsa maksaville pitää joku järki ja kohtuus olla.

        repahan ei jätemaksuja maksa ja onpahan perholainenkin vielä kaiken lisäksi.


      • Anonyymi

        Teboilin tontille.Olisi keskeinen paikka .


    • Anonyymi

      Kevyenliikenteenväylän rakentaminen tuo isot lisäkustannukset, eikä sinne topparinmäelle varmasti pyöräile jäteasioissa kuin ehkä pari innokkainta dyykkaria.

      • Anonyymi

        No voi saattana. Ei kai nyt pyörätietä rakenneta hyötykäyttöasemaa varten, eikä asemaa pyörätietä varten. Eihän nykyisellekään asemalle johda pyörätietä mistään suunnasta. Olette te niin perkeleen tyhmiä sönkköjä. Katsokaa peiliin (lukekaa hölmöt kommenttinne kolmeen kertaan), hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi saattana. Ei kai nyt pyörätietä rakenneta hyötykäyttöasemaa varten, eikä asemaa pyörätietä varten. Eihän nykyisellekään asemalle johda pyörätietä mistään suunnasta. Olette te niin perkeleen tyhmiä sönkköjä. Katsokaa peiliin (lukekaa hölmöt kommenttinne kolmeen kertaan), hah hah haaa!!!...

        Pyörätie viistää nykyisen aseman ihan vierestä eli kyllä sinne vaan pyörätie johtaa vastoin Reijon parempaa käsitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi saattana. Ei kai nyt pyörätietä rakenneta hyötykäyttöasemaa varten, eikä asemaa pyörätietä varten. Eihän nykyisellekään asemalle johda pyörätietä mistään suunnasta. Olette te niin perkeleen tyhmiä sönkköjä. Katsokaa peiliin (lukekaa hölmöt kommenttinne kolmeen kertaan), hah hah haaa!!!...

        Se tarkotti sitä Topparinmäkeä, johon kevyenliikenteen väylä.
        Ei sinne tarvi mitään kevyenliikenteenväylää rakentaa, kun ei sinne kukaan polkupyörällä lähde jätteitä kuskaamaan, vaan lähempänä olevalle nykyiselle asemalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyörätie viistää nykyisen aseman ihan vierestä eli kyllä sinne vaan pyörätie johtaa vastoin Reijon parempaa käsitystä.

        Hah, uimallako sinä sen aseman ja pyörätien välissä olevan Kokkojoen ylität "pyörineen ja päineen". Ei saaa..na, anna minun kaikki kestää. Vielä kun sanon, että Kokkojoessa ui sorsia, niin eiköhän joku ämmä väitä, että eipäs ui, ne on "Mottisen Metsoja", hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah, uimallako sinä sen aseman ja pyörätien välissä olevan Kokkojoen ylität "pyörineen ja päineen". Ei saaa..na, anna minun kaikki kestää. Vielä kun sanon, että Kokkojoessa ui sorsia, niin eiköhän joku ämmä väitä, että eipäs ui, ne on "Mottisen Metsoja", hah hah haaa!!!...

        Lähin kokkojoki sijaitsee noin 290km päässä.


    • Anonyymi

      Jotain maisemointia sinne Petterin suuntaan, niin se rauhoittuu, eikä tulisi edes kalliiksi. Silloin asema voisi jatkaa nykyisellä sijallaan. Valmis toimiva paikka ja enemmistö asiakkaista haluaa sen siellä pitääkin.

    • Anonyymi

      Kyllä pysyy tosin pienimuotoisempana mitä se sitten tarkoittanee. Todennäköisesti vanhalla paikalle ei kaikkea oteta vastaan vaan ne pitää viedä uuteen paikkaa jolloin suuri riski että ne jätteet päätyvät sekajätteisiin tai "metsään".

      • Anonyymi

        Petteri saa mielihyvän palkinnoksi näytettyään kaapin paikan ja toparinmäkeä lähempänä asuvien asiointi ehkä hieman asemalla helpottuu. Että siinäpä ne asian positiiviset puolet.


    • Anonyymi

      Saatanan tunarit.
      Näitä tunareita tuntuu istuvan Suntin varren palatsissa pilvin pimein. Kaupunkisuunnittelu arkkitehteineen tulee veronmaksajille helvetin kalliiksi.
      Oikeinko piti järjestää kysely kaupunkilaisille hyötykäyttöaseman paikasta. Mikä olikaan tulos -nykyinen paikka on paras.
      Otetaan vain lisää velkaa. Ei tyhmät kaupunkilaiset mitään huomaa.
      t. Tulliportin takana tanakat nitropillut

      • Anonyymi

        Reijo Kivelä esitti uuden paikan 7.4.2021 ja piste. Nyt se toteutuu. Joten, oli aivan hullua järjestää kyselyä kaupunkilaisille, ja vatkata vanhaa sontakasaa... Uusi paikka piti etsiä, joten on hulluutta jatkaa narinaa 13.4.2022 vaihtoehdoista, kun päätös on tehty...
        Ettekö te perrkeleet jo tajua. Reijo Kivelä esitti kaksi erinomaista vaihtoehtoa, joista toinen on nyt valittu. Joten turrvat kiinni, ja piste, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reijo Kivelä esitti uuden paikan 7.4.2021 ja piste. Nyt se toteutuu. Joten, oli aivan hullua järjestää kyselyä kaupunkilaisille, ja vatkata vanhaa sontakasaa... Uusi paikka piti etsiä, joten on hulluutta jatkaa narinaa 13.4.2022 vaihtoehdoista, kun päätös on tehty...
        Ettekö te perrkeleet jo tajua. Reijo Kivelä esitti kaksi erinomaista vaihtoehtoa, joista toinen on nyt valittu. Joten turrvat kiinni, ja piste, hah hah haaa!!!...

        Hyvä ressu. Loistavaa. Merkillistä, kun sinun kommenteista valtaosa poistetaan. Tänäänkin ainakin kaksi. Johtuuko siitä, kun mainitsit Jouni Laitisen nimen, ja moitit kaupungin toimintaa... Kommenttisi on minulla tallessa, ja tietysti itselläsi. Kommenteissasi ei ole mitään sääntöjen, saati lain vastaista. Tee kuten joskus esitit. Keräät riittävän määrän, ja viet ne oikeuteen, käräjille kunnian loukkauksena, syrjintänä, vapaudenriistona ja julkaisulain rikkomuksena. Oikeusupseerina tiedät...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä ressu. Loistavaa. Merkillistä, kun sinun kommenteista valtaosa poistetaan. Tänäänkin ainakin kaksi. Johtuuko siitä, kun mainitsit Jouni Laitisen nimen, ja moitit kaupungin toimintaa... Kommenttisi on minulla tallessa, ja tietysti itselläsi. Kommenteissasi ei ole mitään sääntöjen, saati lain vastaista. Tee kuten joskus esitit. Keräät riittävän määrän, ja viet ne oikeuteen, käräjille kunnian loukkauksena, syrjintänä, vapaudenriistona ja julkaisulain rikkomuksena. Oikeusupseerina tiedät...

        Rantavallinkaareen sitä alunperin ehdotit ja nyt pidät omana ideanasi taas tuota mitä ollaan ehkä toteuttamassa. Kahden aseman systeemin joudumme vaan kustantaa ekoroskille kaikkien muiden kustannusten lisäksi, joten vanha paikka saa jäädä ja näin ihmisten tahto toteutuu asiassa, eikä minkään eläkeläismölisijän.


    • Anonyymi

      Minulle tulee kuitenkin hyvä mieli että edes toinen arvaukseni osui mutta tuota että vanhalle paikalle jää vielä toimintaa en ennustanut ja nyt ei naurata.

      • Anonyymi

        Kiitos puolestani. Olet järkevä, ja ilmeisen käytännöllinen. Vanhalle asemalle ei jää edes "kusitolppaa", kuten aiemmin kirjoitin. Ei Kokkolan keskusta tarvitse löyhkäävää jäteasemaa. Jos sitä tarvittaisiin, niin se pitäisi perustaa keskelle muutenkin haisevaa, lahoavaa, rumaa, ja rottia vilisevää Nirristania. Mietin tässä sopivaa tonttia. No, tietysti se olisi tarpeeton keskuskenttä, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi

        Kahden aseman malli on siinä mielessä hyvä ettei kaikkia kiusallaan yritettäisi kyykyttää menemään vain yhteen kaukaiseen paikkaan. Kahden aseman malli palvelee Kokkolan asukkaita tasapuolisemmin. Järkevin ratkaisu olisi jättää asema vanhoille sijoilleen.


    • Anonyymi

      Topparinmäki ongelmallinen ainakin talvisaikaan, kun pitää hidastaa ja kääntyä. Sekä toisinpäin palatessa, tuo paikka ei kyllä kaipaa kaiken maailman eläkeläisiä pyörimään kitkarenkaillaan ja peräkärryillään rekkojen sekaan. Kolareita tulee varmasti ja voipi joku ressukkainen jäädä rekankin alle kun kääntyy pikkutieltä rekan eteen.

    • Anonyymi

      Piitkä matka lähtiä viemähä polokupyörällä muutamaa metallipurkkia tai vajaata maalipurkkia tai käytettyjä pattereita. Sekajätteisiin niin pääsee helepommalla harmittaa mutta kesällä voin käyvä ko mukavammat kelit pyöräillä.

      • Anonyymi

        Mainitsemasi purnukat voit viedä lähimpään keräyspisteeseen vaikka kontaten. Niitä pisteitä on Kokkolan joka kylässä vähintään yksi. Sinun jätettä varten ei tarvita hyötykäyttöasemaa Mottisessa, hah hah haaa!!!...


    • Anonyymi

      Jäteaseman siirto tulee olemaan perin kallis operaatio Kokkolan kaupungille ja meille kaikille jätemaksunsa maksaville. Operaatiota ei siis tule rahoittamaan jäteyhtiö Oy Ekorosk Ab juuri ollenkaan. Meille suurimmalle osalle asiakkaista myös kustannukset peräkärryrallin myötä kauemmaksi nousevat roimasti.

      • Anonyymi

        Nykyistä toimivaa asemaa voisi laajentaa, mikäli lisätila katsotaan olevan tarpeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyistä toimivaa asemaa voisi laajentaa, mikäli lisätila katsotaan olevan tarpeen.

        Voi voi voi, vali vali vali, voi voi voi, nyt on vedettävä naru kaulaan, voi voi voi, vali vali vali, Hah hah haaa!!!...
        Hyötykäyttöasema pitää rakentaa tornitalona keskelle keskuskenttää. Alakertaan konttaavien asiakkaitten jätteet. Toiseen kerrokseen rollaattorikuskien. Kolmanteen kävelevien. Neljänteen juoksevien. Viidenteen viisaitten. Kuudenteen kusiperseitten. Seitsemänteen sekopäitten. Kahdeksanteen kahjopäitten. Yhdeksänteen ylimielisten. Kymmenenteen kynnettömien, Yhdenteentoista yhdentekevien. Ja kahdenteentoista kaupungin viisaitten autoilijoitten marmoriset maatuvan - kompostoituvan jätteen säiliöt. Kerroksista ylivuotoputki kellarikerrokseen, kun 12:sta kerroksesta muodostuu kustakin vuodessa satatuhatta litraa, joka ohjattaisiin juuri valmistuneeseen, suunnittelemaani ja puhdistuneeseen Kokkojokeen, ja siitä edelleen Tervalahteen, hah hah haaa!!!...


    • Anonyymi

      Kävisit Reijo välillä ulkona tai pilkillä. Menee viimeisetkin elinvuotesi hukkaan tänne joutavia kirjoittaessa. Mitään näkyvää et ole saanut elämässä aikaan niin nyt teet vaikka polttopuita seuraaville asukkaille.

    • Anonyymi

      Totta, sinulle ainakin nykyinen Ekorosk on turvallisempi kaikin puolin. Ei tarvi lähteä valtatielle eläkeläisen sydän syrjällään liukastelemaan kitkarenkailla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mulla on niin ikävä sua mies

      taas senki hunajakipon mies. Tai aina :)
      Ikävä
      284
      1779
    2. Slava Ukraine-mölisijöiden vuoksi Suomi syöksyy nyt synkkään lamaan

      Eivät tainneet mölisijät tajuta millaisia kustannusseurauksia tästä maalle ja sen kansalaisille seuraa.
      Maailman menoa
      428
      1628
    3. Eikö olenkin niin, että

      jos sinulla mies on ikävä, niin sinä otat yhteyttä vaikka sinua olisi kielletty. Jos, oikeasti tuntee ja haluaa, sitä taistelee.. eikös? Teen vain
      Ikävä
      64
      868
    4. Ernan pahoinpitely

      Erna pahoinpidelty. Törkeää Seiskalta nimittää tuota kissatappeluksi. Erna kertoo tässä lehtijutussa että hänellä on turvamies aina yöelämässä. Missä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      840
    5. Beata Papp gold digger (Leppilampi)

      Kivasti nuori nainen turvasi toimeentulonsa kun antoi setämihelle. Naiset!!! Kyllä niitä setämiehiä löytyy aina vaikka naama ois kuin petolinnun perse
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      827
    6. Millanen oli tunnereaktio

      Millanen tunnereaktio oli viimeksi ku kaipauksen kohteen näit?
      Tunteet
      54
      757
    7. Paras muistosi hänestä?

      Mitä muistoa muistelet mieluiten ikävöimästäsi ja miksi?
      Ikävä
      65
      735
    8. Miksi Sanna pukeutuu kuin katuhuora?

      Phyi! https://www.is.fi/viihde/art-2000009002181.html
      Maailman menoa
      222
      716
    9. Martina taistelija.

      WSOY tällä hetkellä listan kärjessä, eli myydyin kirja.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      672
    10. Sopiiko sinulle?

      Jos nyt kaikesta huolimatta löydettäisiin yhteistä aikaa niin, että voisimme keskustella tämän sotkeentuneen lankakerän auki. Jos et itsesi vuoksi, ni
      Ikävä
      28
      651
    Aihe