Oli aika mielenkiintoinen dialogi, perus vellun kanssa?

Pari viikkoa sitten, kun eräs VL kävi luonani, näytin Hänelle Matteus 29 luvun, jakeen 18 joissa Jeesus kertoo opetuslapsilleen seuraavaa; Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Hän luki jaetta ainakin puoli minuutta, ja sanoi, ettei se ole totta, Jumala on kaikkivaltias?
Oli kuulemma kulkenut seuroissa yli 50 vuotta ja kukaan ei ollut koskaan maininnut asiasta, joten se ei ole niin.
Yritin perusteella asiaa, että Vt;kin kertoo asian olevan niin, mm Dan 7;14? Mutta ei, olin kuulemma vääräuskoinen.

Törmättiin Baarissa tänään saman miehen (on muuten aika hyvä tyyppi, mutta vanki Lahkossaan) Ja kahvinjuonnin yhteydessä kysyin sitä, kuka teille antoi oikeuden antaa toisille syntejä anteeksi?? Vilkuttelut yms.
Arvatkaa vastaus, - Jeesus, Hän antoi sen omilleen ja vain me sitä jatkamme?

Mikä on tilanne, onko VL usko sekoa, vai elävätkö he hetkessä, ja valitsevat Herran tarpeen mukaan, ja onko He opetuslapsen asemassa Suomessa?

Eli onko kuitenkin Jeesus kaikkivaltias, kun ruokkii Velluja synnin pois panijoina?

58

741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tyypillistä lestadiolaisuutta, josta on selvästi luettavissa se, että "syödään rusinat pullasta".
      He kieltävät Jeesuksen kaikkivaltiuden, mutta taas paradoksaalisesti varastavat Hänen omille opetuslapsilleen antaman tehtävän, jota heistä kukaan ei edes käyttänyt, siinä Jeesus kelpaa????
      Niin selvää ihmis- uskoa, jota kukaan muu lahko ei edes viitsi tarjota.

      • Anonyymi

        Ei lestadiolaiset kiellä Jeesuksen kaikkivaltiutta. Eivät ole mitään varastaneet, vaan saaneet valtuudet. Tosin nämä valtuudet ovat aika mitättömät, koska ei niillä valtuuksilla voi parantaa sairaita, saati kuolleita herättää. On vain yksi ja se on syntisairaus, joka voidaan parantaa. Maallisia henkisiä tai ruumiillisia sairauksia ei voi, niihin ei valtuudet riitä. Synneistä ei pääse koskaan vapaaksi tai eroon, vaan ne tarttuu alinomaa. Siksi käydään seuroissa, joissa syntejä uskotaan anteeksi. Puhujan henkilökohtaiset synninpäästöt seuraväelle ovat ovat ajan saatossa muotoutuneet joukkosynnin päästöiksi eli puhuja antaa kerralla koko seurasalin väelle synnit anteeksi tai ei oikeastaan niinkään, vaan kun hän sanoo; " uskokaa kaikki synnit anteeksi" se sanonta tarkoittanee kuulijan omaa vastuutaan, orientoituuko hän sillä hetkellä itse itselleen uskomaan syntinsä anteeksi, koska kukaan ei suoranaisesti niitä julista niin kuin ennen oli tapana. Myös netin välityksellä vastuu syntien uskomisesta jää täysin kuulijan vastuulle, eli voiko hän luottaa vaan siihen, että kun pelkästään kuuntelee, niin se olisi samaa kuin saada syntinsä anteeksi vai mitenhän se oikein loogisesti ajateltuna menisi ? Synnit voisi kuulija saada anteeksi vain sillä hetkellä, kun puhuja radion tai netin välityksellä mainitsee; " saat kuulija uskoa siellä radiosi äärellä!" Mutta entäpä jos kuulijalla tuo sanoma sattuisi keskittymiskyvyn puutteesta menemään ohi korvien, eikä olisi orientoitunut, niin jäikö synnit sillä kertaa saamatta anteeksi. Mites sitten olisi umpikuuron laita, kun ei voi kuulemalla uskoa ? Vastatkoon joka osaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei lestadiolaiset kiellä Jeesuksen kaikkivaltiutta. Eivät ole mitään varastaneet, vaan saaneet valtuudet. Tosin nämä valtuudet ovat aika mitättömät, koska ei niillä valtuuksilla voi parantaa sairaita, saati kuolleita herättää. On vain yksi ja se on syntisairaus, joka voidaan parantaa. Maallisia henkisiä tai ruumiillisia sairauksia ei voi, niihin ei valtuudet riitä. Synneistä ei pääse koskaan vapaaksi tai eroon, vaan ne tarttuu alinomaa. Siksi käydään seuroissa, joissa syntejä uskotaan anteeksi. Puhujan henkilökohtaiset synninpäästöt seuraväelle ovat ovat ajan saatossa muotoutuneet joukkosynnin päästöiksi eli puhuja antaa kerralla koko seurasalin väelle synnit anteeksi tai ei oikeastaan niinkään, vaan kun hän sanoo; " uskokaa kaikki synnit anteeksi" se sanonta tarkoittanee kuulijan omaa vastuutaan, orientoituuko hän sillä hetkellä itse itselleen uskomaan syntinsä anteeksi, koska kukaan ei suoranaisesti niitä julista niin kuin ennen oli tapana. Myös netin välityksellä vastuu syntien uskomisesta jää täysin kuulijan vastuulle, eli voiko hän luottaa vaan siihen, että kun pelkästään kuuntelee, niin se olisi samaa kuin saada syntinsä anteeksi vai mitenhän se oikein loogisesti ajateltuna menisi ? Synnit voisi kuulija saada anteeksi vain sillä hetkellä, kun puhuja radion tai netin välityksellä mainitsee; " saat kuulija uskoa siellä radiosi äärellä!" Mutta entäpä jos kuulijalla tuo sanoma sattuisi keskittymiskyvyn puutteesta menemään ohi korvien, eikä olisi orientoitunut, niin jäikö synnit sillä kertaa saamatta anteeksi. Mites sitten olisi umpikuuron laita, kun ei voi kuulemalla uskoa ? Vastatkoon joka osaa.

        >Ei lestadiolaiset kiellä Jeesuksen kaikkivaltiutta. ** Nolla pistettä. Olen ollut lukuisia kertoja paikalla, kun olen antanut lukea Raamatusta, vaikka Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        He sanovat ihmissään, siltä näyttää, mutta me emme usko sitä?
        Uskotko Sinä?
        Millä oikeutella sinä pidät Jeesuksen kaikkivaltiaisuutta mitättöminä???? Taidat olla vellu?
        Pane Raamatun kohta tukemaan saastaista ihmisukosi väitettä.
        >>On vain yksi ja se on syntisairaus, joka voidaan parantaa. Jokinen jolla on Pyhä Henki joka on saatu upotuksessa voi saada myös parantamisen armolajihan, jolla parantaa myös sairaita, kokemusta on.
        Jeesus antaa niitä omilleen, ei muiden omille, kuten Lahkoille. Joh. 5:20 Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaiken, mitä itse tekee. Hän näyttää Pojalle vielä suurempiakin tekoja, sellaisia, että hämmästytte.
        Sitten totisesti, jota ette usko, kun ei ole Jeesusta, Joh. 14:12 "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo,
        Ihmisiä herätetään jopa henkiin, katso TV7;ää.
        Kyllä riittää sairauksiin, niitä on parantunut viikoittain Kristillisissä seurakunnissa.
        Ihmisukossa ei niitä esiinny.
        >> Synneistä ei pääse koskaan vapaaksi tai eroon, vaan ne tarttuu alinomaa. Siksi käydään seuroissa, joissa syntejä uskotaan anteeksi. Puhujan henkilökohtaiset synninpäästöt seuraväelle ovat ovat ajan saatossa muotoutuneet ....... Joo joo, missä Raamatussa joku Ihminen antaa toiselle synnit anteeksi, olette siinä saatanan asialla, sillä se synti jää sen puhvelin ja penkkiläisen molempien päälle?
        Miksi et pane kohtaa Raamatusta?
        Logiikkaanne on ihmisukon tulosta, Jeesuksella siihen ei ole sijaa.
        >>>>> saat kuulija uskoa siellä radiosi äärellä!" ** Haloo? Kuka sen muutenkaan kieltäisi, saahan sen ehtoollisellakin ja Jeesuksen ohjeen mukaan. Matt. 26:28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
        Mutta ettehän te usko sitäkään, kun mukana on Jeesus.
        Kasteesta.
        Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        >>Mutta entäpä jos kuulijalla tuo sanoma sattuisi keskittymiskyvyn puutteesta menemään ohi korvien, eikä olisi orientoitunut, niin jäikö synnit sillä kertaa saamatta anteeksi.**** Sattuu kyllä, miten kristitty voi olla noin ihmisukoinen, mutta onneksi Sinulla on uskonnollinen lahko, johon kuuluu paljon mälsää.
        >>Mites sitten olisi umpikuuron laita, kun ei voi kuulemalla uskoa ? Vastatkoon joka osaa. ** Hänelle Jeesus sanoo; 2. Kor. 12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
        Lue, jos tajuat, Jeesuksen, ei Jumalan armossa.
        Tee parannus ja mene kasteelle, jos joku ylipäätään ottaa sinut vastaan.
        Tavallisen tavallista VL liturgiaa.


    • Täytyy muistaa että memra ja shekinah eli sana ja henki eivät ole erillisiä hypoteeseja jumalasta. Ne ovat kiertoilmaisuja.
      Jeesuksen liharuumiissa asui memra/jumala (vaikkakaan ei mahtunut tähän kokonaan) ja hän jätti oppilailleen shekinan, (joka on feminiini).

      Jeesus sanoo olevansa jumalan temppeli, joten hän on se, jossa jumala asuu, ei jumala itse.

      "Alussa oli sana/toora".
      Toora oli juutalaisten mielestä olemassa jo ennen maailmaa ja se, joka menetti uskonsa tooraan, menetti tulevan elämänsä.
      Se, joka ei uskonut Jeesuksen sanaan tultaisiin tuomitsemaan.

      • Hieman tarkennusta.
        >> Jeesus sanoo olevansa jumalan temppeli, joten hän on se, jossa jumala asuu, ei jumala itse.'' Noin fiksun miehen tulee tuntea alkuteksti, ja kysyn, mitä olet mieltä; Joh 10;30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi!!
        Tanaki ei ollut alussa, vaan valmistettiin suuren katekismuksen omaiseksi Israelille, ei yksin Juudeaan. Kaanaan oli silloin Israel.
        Tarkasti ottaen, Toora on heprealaisen Raamatun eli Tanakin ensimmäinen osa. Toora käännetään usein sanalla laki, vaikka asianmukaisempi käännös on opetus. Juutalaisille toora on Tanakin keskeisin osa, joka luetaan synagogassa läpi joka vuosi.
        Toorahan oli enemmän Laki 618 mizvaa ja Tanaki se katekismus.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Hieman tarkennusta.
        >> Jeesus sanoo olevansa jumalan temppeli, joten hän on se, jossa jumala asuu, ei jumala itse.'' Noin fiksun miehen tulee tuntea alkuteksti, ja kysyn, mitä olet mieltä; Joh 10;30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi!!
        Tanaki ei ollut alussa, vaan valmistettiin suuren katekismuksen omaiseksi Israelille, ei yksin Juudeaan. Kaanaan oli silloin Israel.
        Tarkasti ottaen, Toora on heprealaisen Raamatun eli Tanakin ensimmäinen osa. Toora käännetään usein sanalla laki, vaikka asianmukaisempi käännös on opetus. Juutalaisille toora on Tanakin keskeisin osa, joka luetaan synagogassa läpi joka vuosi.
        Toorahan oli enemmän Laki 618 mizvaa ja Tanaki se katekismus.

        Jeesus ja Isä ovat yksi, koska jumala asui hänessä ja tätä ykseyttä saattoi laajentaa useammalla oppilaalla.
        Jeesus rukoilee, että oppilaat voisivat olla yhtä Isän ja hänen kanssaan.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Hieman tarkennusta.
        >> Jeesus sanoo olevansa jumalan temppeli, joten hän on se, jossa jumala asuu, ei jumala itse.'' Noin fiksun miehen tulee tuntea alkuteksti, ja kysyn, mitä olet mieltä; Joh 10;30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi!!
        Tanaki ei ollut alussa, vaan valmistettiin suuren katekismuksen omaiseksi Israelille, ei yksin Juudeaan. Kaanaan oli silloin Israel.
        Tarkasti ottaen, Toora on heprealaisen Raamatun eli Tanakin ensimmäinen osa. Toora käännetään usein sanalla laki, vaikka asianmukaisempi käännös on opetus. Juutalaisille toora on Tanakin keskeisin osa, joka luetaan synagogassa läpi joka vuosi.
        Toorahan oli enemmän Laki 618 mizvaa ja Tanaki se katekismus.

        Tarkennus: olen nainen


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Tarkennus: olen nainen

        `Sekin vielä??????


      • pinnasänky kirjoitti:

        `Sekin vielä??????

        Joo, minut luotiin rangaistukseksi miehille!


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Joo, minut luotiin rangaistukseksi miehille!

        Voi sinnuu, ehkä se on kuitenkin avuksi.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Voi sinnuu, ehkä se on kuitenkin avuksi.

        Miksi voivottelet? Sinustahan osoitin olevani fiksu.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Jeesus ja Isä ovat yksi, koska jumala asui hänessä ja tätä ykseyttä saattoi laajentaa useammalla oppilaalla.
        Jeesus rukoilee, että oppilaat voisivat olla yhtä Isän ja hänen kanssaan.

        Aloituksessa on vl oikeassa, Isä on yksin kaikkivaltias. Toiseksi Jeesus ja Isä ovat kaksi eri persoonaa joissa vaikuttaa Jumalan henki. Siksi he ovat yhtä muttei yksi ja sama persoona.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa on vl oikeassa, Isä on yksin kaikkivaltias. Toiseksi Jeesus ja Isä ovat kaksi eri persoonaa joissa vaikuttaa Jumalan henki. Siksi he ovat yhtä muttei yksi ja sama persoona.

        Panetko näyttöä siitä nyt UT;n aikaan, että Jumala on nyt kaikkivaltias, se pakanallinen soopa, on Porttokinko Rooman sähläilyä, jonka Kirkon lahko on ensin ollut. Kirkko ja sen ala lahko vielä SRK, joten vaikuttaa sekavalta.

        Pidätkö Velluja oppineina, jopa enemmän kun Jeesusta ja Danielia.

        Kumoatko tämän Jeesuksen lausunnon, ja miten Matt 28;17 Kun he näkivät hänet, he kumarsivat häntä, joskin muutamat epäilivät.
        18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Miten suhtaudut tähän, Matt 11;27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa

        Ja miten suhtaudut asian vahvistukseen, joka on Vanhassa Testamentissa Dan; 7; 13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        Daniel oli ihminen, jota ei pystytty osittamaan syylliseksi mihinkään syntiin, joten onko kaikki valehtelijoita, Jumala, Jeesus ja Daniel, sekä Matteus ja täysin sekulaarit VL saarnaajat vain oikeassa.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Panetko näyttöä siitä nyt UT;n aikaan, että Jumala on nyt kaikkivaltias, se pakanallinen soopa, on Porttokinko Rooman sähläilyä, jonka Kirkon lahko on ensin ollut. Kirkko ja sen ala lahko vielä SRK, joten vaikuttaa sekavalta.

        Pidätkö Velluja oppineina, jopa enemmän kun Jeesusta ja Danielia.

        Kumoatko tämän Jeesuksen lausunnon, ja miten Matt 28;17 Kun he näkivät hänet, he kumarsivat häntä, joskin muutamat epäilivät.
        18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Miten suhtaudut tähän, Matt 11;27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa

        Ja miten suhtaudut asian vahvistukseen, joka on Vanhassa Testamentissa Dan; 7; 13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        Daniel oli ihminen, jota ei pystytty osittamaan syylliseksi mihinkään syntiin, joten onko kaikki valehtelijoita, Jumala, Jeesus ja Daniel, sekä Matteus ja täysin sekulaarit VL saarnaajat vain oikeassa.

        Jäi kirjoittamatta se, että mitä luulet, pitikö LLL Jeesusta kaikkivaltiaana, Raamatun mukaan?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Panetko näyttöä siitä nyt UT;n aikaan, että Jumala on nyt kaikkivaltias, se pakanallinen soopa, on Porttokinko Rooman sähläilyä, jonka Kirkon lahko on ensin ollut. Kirkko ja sen ala lahko vielä SRK, joten vaikuttaa sekavalta.

        Pidätkö Velluja oppineina, jopa enemmän kun Jeesusta ja Danielia.

        Kumoatko tämän Jeesuksen lausunnon, ja miten Matt 28;17 Kun he näkivät hänet, he kumarsivat häntä, joskin muutamat epäilivät.
        18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Miten suhtaudut tähän, Matt 11;27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa

        Ja miten suhtaudut asian vahvistukseen, joka on Vanhassa Testamentissa Dan; 7; 13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        Daniel oli ihminen, jota ei pystytty osittamaan syylliseksi mihinkään syntiin, joten onko kaikki valehtelijoita, Jumala, Jeesus ja Daniel, sekä Matteus ja täysin sekulaarit VL saarnaajat vain oikeassa.

        Älä nyt tee Jeesuksesta kaikkivaltiasta. Hänellä on Isältä saatu valta joka ei tee hänestä kaikkivaltiasta. Se on harhakäsitys. On vain yksi kaikkivaltias Jumala ja Isä jota kukaan ei ole koskaan nähnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt tee Jeesuksesta kaikkivaltiasta. Hänellä on Isältä saatu valta joka ei tee hänestä kaikkivaltiasta. Se on harhakäsitys. On vain yksi kaikkivaltias Jumala ja Isä jota kukaan ei ole koskaan nähnyt.

        Olet naurettava. Ainahan jonkin on valta annettava, poisluettuna SRK.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet naurettava. Ainahan jonkin on valta annettava, poisluettuna SRK.

        Jos tässä joku on naurettava niin se on joku muu kuin minä. Jumalalla on ja on ollut ikuinen valta. Siis kaikkivaltias Jumala. Jeesuksella ei ole ollut koskaan ikuista valtaa. Hän sai valtaa Isältään niin kuin Raamattu ilmoittaa. Sekin valta on rajoitettu eikä se jatku ikuisesti vaan Hänet alistetaan takaisin kaikkivaltiaan Jumalan alaisuuteen.
        Sinä Pinna olet itse luonut oman totuutesi joka on vastoin sanaa. Muistuttaa lahkolaista käsitystä joita on maailma pullollaan. Ei sinun oppiasi pidä kenekään uskoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos tässä joku on naurettava niin se on joku muu kuin minä. Jumalalla on ja on ollut ikuinen valta. Siis kaikkivaltias Jumala. Jeesuksella ei ole ollut koskaan ikuista valtaa. Hän sai valtaa Isältään niin kuin Raamattu ilmoittaa. Sekin valta on rajoitettu eikä se jatku ikuisesti vaan Hänet alistetaan takaisin kaikkivaltiaan Jumalan alaisuuteen.
        Sinä Pinna olet itse luonut oman totuutesi joka on vastoin sanaa. Muistuttaa lahkolaista käsitystä joita on maailma pullollaan. Ei sinun oppiasi pidä kenekään uskoa.

        Mitäh?
        Jumalallako on ikuinen valta? ei se on Jeesuksella nyt, etkö osaa lukea, lue Matt 28;18 ja vaikka VT;ssä Dan 7;14 ja kommentoi ensin niitä, muuta sinulla onkin vain puhveli tietoa.
        Ainahan joku avalTANSA jollekin antaa ja jää valLATTA. Tajuatko? Raamattua
        Eikö Sinulla ole Raamattua, niin voimme puhua samalla kielellä?
        >>>Muistuttaa lahkolaista käsitystä joita on maailma pullollaan. ** Mikä se on lahkon tunnuspiirre, kerro ensin se?
        >>Ei sinun oppiasi pidä kenekään uskoa.** Moni on kuitenkin sen perusteella tehnyt parannuksen Jeesuskaan ja saanut kasteen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mitäh?
        Jumalallako on ikuinen valta? ei se on Jeesuksella nyt, etkö osaa lukea, lue Matt 28;18 ja vaikka VT;ssä Dan 7;14 ja kommentoi ensin niitä, muuta sinulla onkin vain puhveli tietoa.
        Ainahan joku avalTANSA jollekin antaa ja jää valLATTA. Tajuatko? Raamattua
        Eikö Sinulla ole Raamattua, niin voimme puhua samalla kielellä?
        >>>Muistuttaa lahkolaista käsitystä joita on maailma pullollaan. ** Mikä se on lahkon tunnuspiirre, kerro ensin se?
        >>Ei sinun oppiasi pidä kenekään uskoa.** Moni on kuitenkin sen perusteella tehnyt parannuksen Jeesuskaan ja saanut kasteen.

        Kyse on saadusta vallasta jonka yläpuolella on yhä edelleenkin kaikkivaltias Jumala. Kun Raamattu ilmoittaa että vain Jumalalla on ikuinen valta niin ei se ole katkennut siksi aikaa kun Isä antoi vallan Pojalle.
        Mikäli joku on uskonut enemmän Pinnaa kuin Jeesusta ja käynyt kasteella niin se on turha kaste. Keskustelet henkilön kanssa joka uskoo totuuteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on saadusta vallasta jonka yläpuolella on yhä edelleenkin kaikkivaltias Jumala. Kun Raamattu ilmoittaa että vain Jumalalla on ikuinen valta niin ei se ole katkennut siksi aikaa kun Isä antoi vallan Pojalle.
        Mikäli joku on uskonut enemmän Pinnaa kuin Jeesusta ja käynyt kasteella niin se on turha kaste. Keskustelet henkilön kanssa joka uskoo totuuteen.

        Lässytystä.
        Pane kohdat näkyviin?
        Mutta oletko katkera Jeesukselle, jonka vallassa on tuomita sinut pakallisessa uskossasi.
        Isähän ei tuomitse ketään, vaan on antanut vallan pojalleen katsoa, kenet pelastaa?
        Sitten siitä vallasta lisää; Joh. 10:18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."
        Sitä ei ota Isä, eikä lestadiolaiset siihen edes pysy, niin kuka sen ottaa pois?
        Ja kommentoi myös tätä: 1. Piet. 5:11 Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.

        Sitten tuo vilkuttelu, mitä Jeesus siihen sanoo; Mark. 2:10 Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-
        Niin se sanottiin siksi, että Kristitty sen tietää eikä lähden puuttumaan synnin anteeksi antoon, sillä käys kasteella ja ehtoollisella (jos uskoo Jeesuksen Herraksi) niin pöytä on puhdas,

        Miten luulet, pääsetkö Jeesuksen jonoon, missä on kaikki kiristys, vai siihen jonoon, joka huutaa ja itkee; - Herra, Herra mehän huusimme sinua,,, mutta mikä vastaus; Matt 25; 12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.

        Kommentoi Raamatulla ei puhvelien suulla.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Lässytystä.
        Pane kohdat näkyviin?
        Mutta oletko katkera Jeesukselle, jonka vallassa on tuomita sinut pakallisessa uskossasi.
        Isähän ei tuomitse ketään, vaan on antanut vallan pojalleen katsoa, kenet pelastaa?
        Sitten siitä vallasta lisää; Joh. 10:18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."
        Sitä ei ota Isä, eikä lestadiolaiset siihen edes pysy, niin kuka sen ottaa pois?
        Ja kommentoi myös tätä: 1. Piet. 5:11 Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.

        Sitten tuo vilkuttelu, mitä Jeesus siihen sanoo; Mark. 2:10 Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-
        Niin se sanottiin siksi, että Kristitty sen tietää eikä lähden puuttumaan synnin anteeksi antoon, sillä käys kasteella ja ehtoollisella (jos uskoo Jeesuksen Herraksi) niin pöytä on puhdas,

        Miten luulet, pääsetkö Jeesuksen jonoon, missä on kaikki kiristys, vai siihen jonoon, joka huutaa ja itkee; - Herra, Herra mehän huusimme sinua,,, mutta mikä vastaus; Matt 25; 12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.

        Kommentoi Raamatulla ei puhvelien suulla.

        Tyypillistä lähimmäisten haukkumista. Kuten sanoin Jeesuksella on nyt valta taivaassa ja maan päällä. Mutta sitten tulee asia johon Jeesuksen valta ei ulotu.

        Nimittäin Matt. 24:36 ilmoittaa ettei sitä aikaa ja hetkeä tiedä edes taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä.
        Kaikkivaltias Isä on kaikkien yläpuolella, myös Jeesuksen. Turha väittää Pinna totuutta vastaan.
        Toiseksi on hyvin epämiellyttävä tapa nimitellä lähimmäisiä puhveleiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillistä lähimmäisten haukkumista. Kuten sanoin Jeesuksella on nyt valta taivaassa ja maan päällä. Mutta sitten tulee asia johon Jeesuksen valta ei ulotu.

        Nimittäin Matt. 24:36 ilmoittaa ettei sitä aikaa ja hetkeä tiedä edes taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä.
        Kaikkivaltias Isä on kaikkien yläpuolella, myös Jeesuksen. Turha väittää Pinna totuutta vastaan.
        Toiseksi on hyvin epämiellyttävä tapa nimitellä lähimmäisiä puhveleiksi.

        Mikä siinä on tyypillistä lähimmäisen haukkumista?
        Jeesushan tietää, Hän on kaikkivaltias ja antoi selvän ajan Matt 24 luvussa.
        Alkuteksti, tiedät kai, sanookin, Jeesuksen suulla - Minä ja Isä olemme yksi.
        Joten molemmat sen tietävät. Joh 10,30.
        Sinun totuutesi tässä on kentiltä ihmisukossa kerättyä, joten oletko katkera, tee parannus, niin pelastut.
        Vahvistan sen mitä vellut minulle lyhentää puhuja veljen kutsumanimestä, puhveli.
        Muuten, Jumala ei ole puhunut sanaakaan pakanoille, mutta Israelille Hän puhuu. Joten mistä asian päättelet, että ... no antaa olla, et ymmärrä kuitenkaan.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mikä siinä on tyypillistä lähimmäisen haukkumista?
        Jeesushan tietää, Hän on kaikkivaltias ja antoi selvän ajan Matt 24 luvussa.
        Alkuteksti, tiedät kai, sanookin, Jeesuksen suulla - Minä ja Isä olemme yksi.
        Joten molemmat sen tietävät. Joh 10,30.
        Sinun totuutesi tässä on kentiltä ihmisukossa kerättyä, joten oletko katkera, tee parannus, niin pelastut.
        Vahvistan sen mitä vellut minulle lyhentää puhuja veljen kutsumanimestä, puhveli.
        Muuten, Jumala ei ole puhunut sanaakaan pakanoille, mutta Israelille Hän puhuu. Joten mistä asian päättelet, että ... no antaa olla, et ymmärrä kuitenkaan.

        Olet jähmettynyt järjenpäätelmiisi. Siksipä nuo samat litaniat kerrasta toiseen. Miksi muuten Isä antaa määräyksen Pojalle jolloin kaikki alkaa tapahtua. Ohitit hankalan kysymyksen kuten sinulla on tapana.
        Kun Jeesus sanoi ettei sitä aikaa ja hetkeä tiedä muut kuin Isä niin se todistaa ettei Jeesuksella ole päätösvaltaa kaikkeen.
        Kun nimittelet muita puhveleiksi ettei sinulla ole lähimmäisenrakkautta. Rikot siis käskyä rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Mikä siinä on tyypillistä lähimmäisen haukkumista?
        Jeesushan tietää, Hän on kaikkivaltias ja antoi selvän ajan Matt 24 luvussa.
        Alkuteksti, tiedät kai, sanookin, Jeesuksen suulla - Minä ja Isä olemme yksi.
        Joten molemmat sen tietävät. Joh 10,30.
        Sinun totuutesi tässä on kentiltä ihmisukossa kerättyä, joten oletko katkera, tee parannus, niin pelastut.
        Vahvistan sen mitä vellut minulle lyhentää puhuja veljen kutsumanimestä, puhveli.
        Muuten, Jumala ei ole puhunut sanaakaan pakanoille, mutta Israelille Hän puhuu. Joten mistä asian päättelet, että ... no antaa olla, et ymmärrä kuitenkaan.

        Ethän sinä tiedä kenelle Shekina juttelee 😏


      • pinnasänky kirjoitti:

        Mikä siinä on tyypillistä lähimmäisen haukkumista?
        Jeesushan tietää, Hän on kaikkivaltias ja antoi selvän ajan Matt 24 luvussa.
        Alkuteksti, tiedät kai, sanookin, Jeesuksen suulla - Minä ja Isä olemme yksi.
        Joten molemmat sen tietävät. Joh 10,30.
        Sinun totuutesi tässä on kentiltä ihmisukossa kerättyä, joten oletko katkera, tee parannus, niin pelastut.
        Vahvistan sen mitä vellut minulle lyhentää puhuja veljen kutsumanimestä, puhveli.
        Muuten, Jumala ei ole puhunut sanaakaan pakanoille, mutta Israelille Hän puhuu. Joten mistä asian päättelet, että ... no antaa olla, et ymmärrä kuitenkaan.

        [Room. 11:35]
        Tai kuka on antanut hänelle (jumalalle) jotakin, joka olisi tälle korvattava?

        Jeesus: "Minulle on ANNETTU kaikki valta taivaassa ja maan päällä".

        Kuka on antanut Jeesukselle jotakin, joka olisi tälle korvattava? Kuka se antaja on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet jähmettynyt järjenpäätelmiisi. Siksipä nuo samat litaniat kerrasta toiseen. Miksi muuten Isä antaa määräyksen Pojalle jolloin kaikki alkaa tapahtua. Ohitit hankalan kysymyksen kuten sinulla on tapana.
        Kun Jeesus sanoi ettei sitä aikaa ja hetkeä tiedä muut kuin Isä niin se todistaa ettei Jeesuksella ole päätösvaltaa kaikkeen.
        Kun nimittelet muita puhveleiksi ettei sinulla ole lähimmäisenrakkautta. Rikot siis käskyä rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

        Ei ilmeisesti mennyt perille "puhveli" on Wellujen slangia, ei minun, mutta sanoma on sattuma.
        Käytän toisen kerran nyt koko Palstan historian sitä oikutta kohdallasi, jonka Jeesus opastukseksi antoi heille.
        Kun Jeesus ei kelpaa, pane tämä mieleesi ja kuuntele vain puhveleita, niin katkeruus varmaan häviää. Älä vastaa minun juttuihini, minulla kristittynä on oikeus asettaa tuo jae kohdallesi. Matt. 10:14 Jos teitä jossakin talossa tai kaupungissa ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuunnella, lähtekää sieltä ja pudistakaa pöly jaloistanne.

        Pysy vain uskomassa lisää Luuk. 10:10,11; Ap. t. 13:51, Ap. t. 18:6.


    • Anonyymi

      Eli mies oli 50 vuotta ollut lestalainen, mutta ei ollut avannut raamattuaan ilmeisesti montakaan kertaa.

      mitä se sellainen on!

    • Anonyymi

      Tuota lainaamaasi Matteus-kohtaa luetaan seuroissa melko usein, mutta en epäile, etteikö apostoliseen uskontunnustukseen yhtyville vl:ille tulkintasi Jeesuksen kaikkivaltiudesta voi olla hämmentävä. Apostolisessa uskontunnustuksessa uskotaan Jumalaan, Isään Kaikkivaltiaaseen ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herramme. Raamattu käyttää Kaikkivaltias-nimitystä (huom. erisnimeä ilmaiseva iso alkukirjain) vain Isästä., mm. ""Minä olen A ja O, alku ja loppu", sanoo Herra Jumala, hän, joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias." (Ilm. 1:8.)

      Jumalan valtakunnan kuninkaana hallitsee Jeesus Kristus, jonka työ maan päällä jatkuu hänen seurakunnassaan. Vaikka Jeesus, välimies ihmisen ja Isän välillä, istuu Jumalan oikealla puolella taivaassa, hän on Pyhän Henkensä kautta maan päällä elävässä evankeliumissa, jonka saarnaamisen hän antoi uskovilleen: "--hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut."" (Joh. 20:22-23.)

      • Yksi syy, miksi aikoinaan erosin Kansankirkosta, on tuo arvostettu uskontunnustus, joita on lukuisia, ja jokainen on pakanallista ihmisoppia, kuten vauva kastekin. Mikään ei Raamatussa tue sitä.
        Ongelman oli minullakin alkaa elää näissä aisoissa Jeesuksessa, koska ne on todella ihmisten keksimiä juttuja. Mutta tein parannuksen ja se toi Rauhan, kävin kasteella sekä uskoin Jeesusta itseään, josta mm Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. 
        Asia on myös vahvistettu VT;ssä, Dan 7;14 ja esillä UT;ssa kolmeen kertaan.
        Sama asia, eli Aja O on myös Kruunu Jumalan Valakunnan tulon jälkeen, Ilmestyksen 21 luvun 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Minä näen niin, että Jeesus kaikkivaltiaana hallitsee seurakuntaansa maan päällä, niin kauan, kun on vielä aikaa parannukseen.
        Iankaikkisuus on siteen jo Jumalan hallintaa, kun Jeesus luovuttaa vallan isälleen.
        1. Kor. 15:24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.
        Sekin on vahvistettu Dan. 2:44.
        Siinä olet oirekassa, että Jeesus on jo julistuskautenaan Jumalan Valakunnan edustaja maan päällä, ja sekulaarien saarna siitä, että JVk on Heidän keskellään, ei vaan reaaliajassa, kun Hän puhui fariseuksille ja muille syntisille, muodostui aina rinki, ja Jeesus oli sen ringin keskellä.
        On hyvä opiskella Israelin kulttuuria sekä Raamattua.
        Tuo Pyhän Hengen puhallus oli vahvistava enne, ja parin jakeen päästä Hän sanoikin, - älkää poistuko Kaupungista (Jerusalem), ennekuin saatte Pyhän Hengen, ja se tuli vasta Helluntaina.

        Hyvä kirjoituksesi. Siunausta.


    • Eipä ole velluja puolustelemassa harhojaan.

      • Anonyymi

        Elä sinä harhoissasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elä sinä harhoissasi.

        Kaipaa hän takaisin, mutta ei rohkene myöntää. Niin kovasti häntä kiinnostavat uskonasiat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elä sinä harhoissasi.

        Elänkö, sinähän se elät, kun et voi vastata asiaan, syyllistät vain kirjoittajaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaipaa hän takaisin, mutta ei rohkene myöntää. Niin kovasti häntä kiinnostavat uskonasiat.

        Minulle on uskonasiat Teologina kyllä kunnossa, minä olen kastettu ja oksastettu Jeesukseen, mihin Sinut?????


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Minulle on uskonasiat Teologina kyllä kunnossa, minä olen kastettu ja oksastettu Jeesukseen, mihin Sinut?????

        Teologi kirjoitetaan pienellä sen ollessa lauseen keskellä.

        Tietääkseni sinulla ei ole teologin tutkintoa.

        Teologi voi olla vaikka ateisti


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teologi kirjoitetaan pienellä sen ollessa lauseen keskellä.

        Tietääkseni sinulla ei ole teologin tutkintoa.

        Teologi voi olla vaikka ateisti

        Ei siinä tiedekunnassa Suomen kieltä opiskeltu, vaan kun tiedekunta on kristitty, sitä mikä on Jumalan Sana.
        Taas Suomalaisessa Yliopistossa ei ko tiedekuntaa ole edes pääsykoetta ja puolet "Jumaluusopin" Proffista on todella ateisteja.
        Älä mene sinne.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei siinä tiedekunnassa Suomen kieltä opiskeltu, vaan kun tiedekunta on kristitty, sitä mikä on Jumalan Sana.
        Taas Suomalaisessa Yliopistossa ei ko tiedekuntaa ole edes pääsykoetta ja puolet "Jumaluusopin" Proffista on todella ateisteja.
        Älä mene sinne.

        Teidän tiedekunta tuntuu olevan enemmin myrkynkeittotiedekunta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei siinä tiedekunnassa Suomen kieltä opiskeltu, vaan kun tiedekunta on kristitty, sitä mikä on Jumalan Sana.
        Taas Suomalaisessa Yliopistossa ei ko tiedekuntaa ole edes pääsykoetta ja puolet "Jumaluusopin" Proffista on todella ateisteja.
        Älä mene sinne.

        Olisi hyvä, ettet tule tänne.i


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisi hyvä, ettet tule tänne.i

        Siinähän olisi se pelko, että löytäisitte Jeesuksen ja pyytäisitte kastetta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Siinähän olisi se pelko, että löytäisitte Jeesuksen ja pyytäisitte kastetta.

        Sekosekovaari kuvittelee, että kommentoijat ovat aina vl:iä. Jos joku pyytäisi sinulta kastetta, niin aivan sama kuin pyytäisi saatanalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekosekovaari kuvittelee, että kommentoijat ovat aina vl:iä. Jos joku pyytäisi sinulta kastetta, niin aivan sama kuin pyytäisi saatanalta.

        siis aivopesty puhuu tuolla tavalla, siinä on tapahtunut todellinen valkopesu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sekosekovaari kuvittelee, että kommentoijat ovat aina vl:iä. Jos joku pyytäisi sinulta kastetta, niin aivan sama kuin pyytäisi saatanalta.

        On niitä muuten muutama kastettukin, joten se siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekosekovaari kuvittelee, että kommentoijat ovat aina vl:iä. Jos joku pyytäisi sinulta kastetta, niin aivan sama kuin pyytäisi saatanalta.

        Mie oon ateisti. Ja jos joskus jotain heräämistä mielessäni tapahtuisi, ottaisin tarkasti selvää, missä tuo vaari vaikuttaa, ja kiertäisin ne piirit kaukaa. Ymmärtääkseni uskomisen pitäisi olla kaunis ja valoisa asia . Noista kirjoituksista välittyy riita, kauna,ilkeys, yms.


    • Anonyymi

      Aika mielenkiintoista. Minulle on aina seuroissa opetettu, että Jumala on kolmiyhteinen. Isä, Poika ja Pyhähenki, eikä niitä saa toisistaan erottaa. Jeesus on yksi osa pyhästä kolminaisuudesta ja täten kaikkivaltias.

      Ja kun täällä on ihmetelty mistä tulee valta antaa syntejä anteeksi, miin se tulee siitä kolmannesta pyhästä, eli Pyhästähengestä. Eikö se mennyt jotenkin niin, että "ottakaa Pyhähenki jne". Lukekaa tarkemmin raamatusta :)

      Eli ihmisellä itsessään ei ole valtuuksia antaa syntejä anteeksi, mutta Pyhällähengellä joka uskovaisille on luovutettu on.

      Raamattua kun tulkitsee Pyhänhengen aukaisemana, niin tämäkin asia on ihan selvä. Mutta kun ihmispoloinen yrittää raamatun kirjoituksia omalla viisaudellaan tulkita niin ei siitä tule kuin sotkua.

      Jeesus asetti lapsen uskon esikuvaksi juuri sen takia, ettei ihmisen itse tarvi omalla viisaudellaan ymmärtää kaikkia raamatun kirjoituksia, vaan Pyhähenki aukaisee kirjoituksista meille jokaiselle sen määräosan mitä milloinkin tarvitsemme.

      • >>Aika mielenkiintoista. Minulle on aina seuroissa opetettu, että Jumala on kolmiyhteinen. Isä, Poika ja Pyhähenki, eikä niitä saa toisistaan erottaa. Jeesus on yksi osa pyhästä kolminaisuudesta ja täten kaikkivaltias.** Hyvin viisas havainto ja Joh 10,30 alkutekstikin sanoo, että Isä ja minä olemme yksi, siis siinä kolminaisuus, kun siihen lisätään Henki.

        Näin ennen opetettiin, ja se on totta myös Raamatun mukaan.

        Tuo syntien antaminen keskenään on tullut jälkijunassa, mutta korjattavaa on myös se, ettei Hengen tehtävä ole muuta, kun kirkastaa Jeesusta sekä antaa halunsa mukaan armolahjoja. Synnin kanssa ei Hänellä ole tarvetta muhinoida.

        Tuo, ottakaa Pyhä Henki..... on todella ihmisuskoa, sillä Henki tulee vasta upotuksessa, josta Raamattu mainitsee usein; Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        Taas kun Johannes kastoi liittojen välillä parannuskasteella, kysyivät opetuslapset, että onko se OK, mutta Jeesus kielsi sen ja toi omansa tilalle. Matt 3;11 "Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta minun jälkeeni tulee toinen, joka on minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes riisumaan kenkiä hänen jalastaan. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Henki oli toki mukana vielä -50 luvulla, mutta kun lahko teki sopimuksia saatanan kanssa antaen Hänelle Pyhiä lestadiolaisia, siihen loppui kielillä puhuminen ja muut armolahjat, koska Henki ei ole mukana pahan kanssa ja pedofilia toi myös oman kirouksensa.

        >>Eli ihmisellä itsessään ei ole valtuuksia antaa syntejä anteeksi, mutta Pyhällähengellä joka uskovaisille on luovutettu on.** Raamattu sanoo, on vain yksi, joka on synnin anteeksi antaja, se on Jeesus Messias.
        Kukaan ihminen ei ole toiselle Raamatussa jakanut syntejä anteeksi, sen teki saatanalliseksi Rooman kirkko, jota Luterilaiset orjallisesti apinoi. Ei mikään muu kristitty ihminen sitä koko maailmassa tee, se on synti, joka näiden kahden päälle, vailla vapautusta.

        Pyhän Hengen täyttymys antaa aina armolahjoja, tunnistatko niitä SRK;ssa? Niitä muuten ennen vielä oli ja julkisesti.

        Siksi juuri Wellujen jutut ovat tulleet ihmisuskoksi.

        Jeesus ei puhut lapsen uskosta yhtään mitään, se on SRK;n lisäämä, vaan - sen kaltaisten on tuleva Jumalan Valakunta, Matt 2 Silloin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen
        Matt 18;3 ja sanoi: "Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Hän myös kertoi, että lapsi on vastuussa itsestään Kolmiyhteiselle, vasta Bar ja Bad Mizva ajassa, eli 12- 13 vuotiaana, kun Hän erottaa hyvän pahasta, sitä ennen Hän luottaa Vanhempiinsa, ja on valmis kastettavaksi Jeesukseen upottamalla, kun tunnustaa Hänet luvatuksi Messiaaksi.

        Pohdintana ensiarvoisen hyvää.
        Siunausta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        >>Aika mielenkiintoista. Minulle on aina seuroissa opetettu, että Jumala on kolmiyhteinen. Isä, Poika ja Pyhähenki, eikä niitä saa toisistaan erottaa. Jeesus on yksi osa pyhästä kolminaisuudesta ja täten kaikkivaltias.** Hyvin viisas havainto ja Joh 10,30 alkutekstikin sanoo, että Isä ja minä olemme yksi, siis siinä kolminaisuus, kun siihen lisätään Henki.

        Näin ennen opetettiin, ja se on totta myös Raamatun mukaan.

        Tuo syntien antaminen keskenään on tullut jälkijunassa, mutta korjattavaa on myös se, ettei Hengen tehtävä ole muuta, kun kirkastaa Jeesusta sekä antaa halunsa mukaan armolahjoja. Synnin kanssa ei Hänellä ole tarvetta muhinoida.

        Tuo, ottakaa Pyhä Henki..... on todella ihmisuskoa, sillä Henki tulee vasta upotuksessa, josta Raamattu mainitsee usein; Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        Taas kun Johannes kastoi liittojen välillä parannuskasteella, kysyivät opetuslapset, että onko se OK, mutta Jeesus kielsi sen ja toi omansa tilalle. Matt 3;11 "Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta minun jälkeeni tulee toinen, joka on minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes riisumaan kenkiä hänen jalastaan. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Henki oli toki mukana vielä -50 luvulla, mutta kun lahko teki sopimuksia saatanan kanssa antaen Hänelle Pyhiä lestadiolaisia, siihen loppui kielillä puhuminen ja muut armolahjat, koska Henki ei ole mukana pahan kanssa ja pedofilia toi myös oman kirouksensa.

        >>Eli ihmisellä itsessään ei ole valtuuksia antaa syntejä anteeksi, mutta Pyhällähengellä joka uskovaisille on luovutettu on.** Raamattu sanoo, on vain yksi, joka on synnin anteeksi antaja, se on Jeesus Messias.
        Kukaan ihminen ei ole toiselle Raamatussa jakanut syntejä anteeksi, sen teki saatanalliseksi Rooman kirkko, jota Luterilaiset orjallisesti apinoi. Ei mikään muu kristitty ihminen sitä koko maailmassa tee, se on synti, joka näiden kahden päälle, vailla vapautusta.

        Pyhän Hengen täyttymys antaa aina armolahjoja, tunnistatko niitä SRK;ssa? Niitä muuten ennen vielä oli ja julkisesti.

        Siksi juuri Wellujen jutut ovat tulleet ihmisuskoksi.

        Jeesus ei puhut lapsen uskosta yhtään mitään, se on SRK;n lisäämä, vaan - sen kaltaisten on tuleva Jumalan Valakunta, Matt 2 Silloin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen
        Matt 18;3 ja sanoi: "Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Hän myös kertoi, että lapsi on vastuussa itsestään Kolmiyhteiselle, vasta Bar ja Bad Mizva ajassa, eli 12- 13 vuotiaana, kun Hän erottaa hyvän pahasta, sitä ennen Hän luottaa Vanhempiinsa, ja on valmis kastettavaksi Jeesukseen upottamalla, kun tunnustaa Hänet luvatuksi Messiaaksi.

        Pohdintana ensiarvoisen hyvää.
        Siunausta.

        ** Raamattu sanoo, on vain yksi, joka on synnin anteeksi antaja, se on Jeesus Messias."
        Raamatun paikka?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ** Raamattu sanoo, on vain yksi, joka on synnin anteeksi antaja, se on Jeesus Messias."
        Raamatun paikka?

        Käykö tämä?
        Matt. 9:6 Mutta jotta te tietäisitte, että Ihmisen Pojalla on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi"
        Mark. 2:10 Mutta jotta te tietäisitte, että Ihmisen Pojalla on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi"
        Luuk. 5:20 Kun Jeesus näki heidän uskonsa, hän sanoi: "Ystäväni, sinun syntisi on annettu anteeksi."
        Joko Sinä nyt tiedät ja ymmärrät, kaikki muu on ihmisuskoa.

        Sitten Johannes kastoi autiomaassa Liittojen välillä ei istu antanut syntejä anteeksi, sillä kaste on Jeesukseen, joka on ainoa synnin anteeksi antaja. Mark. 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.

        Käykö nämä?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Käykö tämä?
        Matt. 9:6 Mutta jotta te tietäisitte, että Ihmisen Pojalla on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi"
        Mark. 2:10 Mutta jotta te tietäisitte, että Ihmisen Pojalla on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi"
        Luuk. 5:20 Kun Jeesus näki heidän uskonsa, hän sanoi: "Ystäväni, sinun syntisi on annettu anteeksi."
        Joko Sinä nyt tiedät ja ymmärrät, kaikki muu on ihmisuskoa.

        Sitten Johannes kastoi autiomaassa Liittojen välillä ei istu antanut syntejä anteeksi, sillä kaste on Jeesukseen, joka on ainoa synnin anteeksi antaja. Mark. 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.

        Käykö nämä?

        Kyllä ne synnit pitää rukouksessa pyytää anteeksi Jumalalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne synnit pitää rukouksessa pyytää anteeksi Jumalalta.

        Onko Hän kärsinyt ja kuollut ristillä syntieni vuoksi, jos näin, pitää miettiä uudelleen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Onko Hän kärsinyt ja kuollut ristillä syntieni vuoksi, jos näin, pitää miettiä uudelleen.

        Sekoilet Pinna. Silloin kun Jeesus oli maan päällä hän antoi syntejä anteeksi. Mutta kun hän nousi taivaaseen niin hän opetti ennen sitä rukouksen josta selviää kuka antaa synnit anteeksi. Eikä Jeesus käskenyt rukoilemaan itseään vaan Isää kuten hän itsekin teki.
        Tämä Pinna on varsinainen eksyttäjä joka on hylännyt totuuden ja kulkee omia korostettuja juutalaisia polkuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sekoilet Pinna. Silloin kun Jeesus oli maan päällä hän antoi syntejä anteeksi. Mutta kun hän nousi taivaaseen niin hän opetti ennen sitä rukouksen josta selviää kuka antaa synnit anteeksi. Eikä Jeesus käskenyt rukoilemaan itseään vaan Isää kuten hän itsekin teki.
        Tämä Pinna on varsinainen eksyttäjä joka on hylännyt totuuden ja kulkee omia korostettuja juutalaisia polkuja.

        Sekoilenko?
        On ihme, jos et ole sattunut lukemaan sitä, että Jeesus on ainoa synnin anteeksi antaja, ja sitä Hän teki maan päällä, mutta miten ja kenelle. Panen esimerkin ensin paranemisesta, jota tapahtuu vieläkin uskossa Jeesukseen; Matt. 9:22 Jeesus kääntyi, näki naisen ja sanoi: "Ole rohkealla mielellä, tyttäreni, uskosi on parantanut sinut
        Näitä hallitsee vieläkin kastetut Jeesuksen seuraajat.
        Sitten synnit; Matt. 9:2 Ja katso, hänen tykönsä tuotiin halvattu mies, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi.
        Näitä tämän kaltaisia jakeita olen istutellut palstalle viikoittain ja niitä on UT;ssa. kymmenittäin.
        Ymmärryksesi on pieni.
        Miksi Jeesus käskisi rukoilla Häntä, Hänhän oli paikalla ja asian saattoi esittää Hänelle suu sanallisesti. Jeesus tähdensi uskoaan Häneen, josta; Joh. 6:29 Jeesus vastasi: "Uskokaa häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Se on Jumalan teko.

        Matt 28; 17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Etkö usko, että aina rukoillaan kaikkivaltiasta, Jeesuksen aikaan se oli Isä nyt se on Jeesus ja seuraa Hätä, kun olet tehnyt parannuksen lahkolaisuudestasi.

        Jumala ei ole koskaan vastannut yhdellekään pakanalle mitään.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Sekoilenko?
        On ihme, jos et ole sattunut lukemaan sitä, että Jeesus on ainoa synnin anteeksi antaja, ja sitä Hän teki maan päällä, mutta miten ja kenelle. Panen esimerkin ensin paranemisesta, jota tapahtuu vieläkin uskossa Jeesukseen; Matt. 9:22 Jeesus kääntyi, näki naisen ja sanoi: "Ole rohkealla mielellä, tyttäreni, uskosi on parantanut sinut
        Näitä hallitsee vieläkin kastetut Jeesuksen seuraajat.
        Sitten synnit; Matt. 9:2 Ja katso, hänen tykönsä tuotiin halvattu mies, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi.
        Näitä tämän kaltaisia jakeita olen istutellut palstalle viikoittain ja niitä on UT;ssa. kymmenittäin.
        Ymmärryksesi on pieni.
        Miksi Jeesus käskisi rukoilla Häntä, Hänhän oli paikalla ja asian saattoi esittää Hänelle suu sanallisesti. Jeesus tähdensi uskoaan Häneen, josta; Joh. 6:29 Jeesus vastasi: "Uskokaa häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Se on Jumalan teko.

        Matt 28; 17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Etkö usko, että aina rukoillaan kaikkivaltiasta, Jeesuksen aikaan se oli Isä nyt se on Jeesus ja seuraa Hätä, kun olet tehnyt parannuksen lahkolaisuudestasi.

        Jumala ei ole koskaan vastannut yhdellekään pakanalle mitään.

        Toivon että minä ja Pinna seisomme Jeesuksen edessä yhtäaikaa tuomiolla. Kumpikaan meistä ei ole synnitön, mutta ketä me olemme uskoneet elämämme aikana.
        Sinä olet pahasti eksyksissä koska ainoa kaikkivaltias on Isä. Jos vl jäsen uskoo niin, hän on oikeassa.
        Se että sinä teet Jeesuksesta kaikkivaltiaan on raju harhakäsitys, mutta se onkin vain sinun käsitys.
        Minä rukoilen Isää niinkuin Jeesus opetti ja niin teki Jeesuskin. Se että uskot juutalaisten olevan erityisasemassa, sekin on harhakäsitys. Jokainen joka uskoo Jeesukseen ja hänen opetuksiin pelastuu katsomatta onko hän intialainen tai jenkki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivon että minä ja Pinna seisomme Jeesuksen edessä yhtäaikaa tuomiolla. Kumpikaan meistä ei ole synnitön, mutta ketä me olemme uskoneet elämämme aikana.
        Sinä olet pahasti eksyksissä koska ainoa kaikkivaltias on Isä. Jos vl jäsen uskoo niin, hän on oikeassa.
        Se että sinä teet Jeesuksesta kaikkivaltiaan on raju harhakäsitys, mutta se onkin vain sinun käsitys.
        Minä rukoilen Isää niinkuin Jeesus opetti ja niin teki Jeesuskin. Se että uskot juutalaisten olevan erityisasemassa, sekin on harhakäsitys. Jokainen joka uskoo Jeesukseen ja hänen opetuksiin pelastuu katsomatta onko hän intialainen tai jenkki.

        Sekulaarit ne vain jaksaa oli intialainen tai Jenkki, mutta Wellut ovat siinä etoja.

        >>Toivon että minä ja Pinna seisomme Jeesuksen edessä yhtäaikaa tuomiolla. ** Muuten kävisi, mutta se ei ole ilmiestosi mahdollista, sillä Jeesus tempaa omansa, johon joukkoon, et ilmeisesti kuulu? Meillä ei ole tuomiota, ainoastaan palkkatuomio ja kirjojamme ei edes avata.1. Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        Meitä on Raamatun mukaan, noin 1/3 ihmiskunnasta koska muille käy kalpaten, Ilm. 9:15 Niin päästettiin irti nämä neljä enkeliä, jotka olivat valmiina tätä tuntia, päivää, kuukautta ja vuotta varten: niiden oli määrä surmata kolmannes ihmiskunnasta.
        Ilm. 9:18 Näihin kolmeen vitsaukseen -- tuleen, savuun ja rikin katkuun, jotka suitsivat hevosten suusta -- kuoli kolmannes ihmiskuntaa.
        Ja loput kolmannes nousi pelastettujen joukkoon.

        >>Sinä olet pahasti eksyksissä koska ainoa kaikkivaltias on Isä. Jos vl jäsen uskoo niin, hän on oikeassa.
        Se että sinä teet Jeesuksesta kaikkivaltiaan on raju harhakäsitys, mutta se onkin vain sinun käsitys.*** Eli olen harhassa. Miten selität vaikka tämän yhden jakeen, lisään tarvittaessa.
        Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Vahvistus Dan. 7:14; Matt. 11:27.
        Miksi Jeesus neuvoi julistuksensa alussa rukoilemaan Isää, siksi, kun Hänellä ei silloin vielä ollut kaikkea valtaa, Hän sai sen vasta viimeisenä julistusvuotenaan.
        Voitko näyttää myös paikan, missä Jumala (Adonai) on puhunut Pakanoille, kaipaan sitä nyt kovasti, joten ei kannata rukoilla nyt kakkostilalla olevaa, ykkösen sijaan.
        Tuo on vaikea kirjoittaa, mutta pääsiäisenä tuota ihmisuskoa niin paljon tarjotaan, että siksi panen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Sekulaarit ne vain jaksaa oli intialainen tai Jenkki, mutta Wellut ovat siinä etoja.

        >>Toivon että minä ja Pinna seisomme Jeesuksen edessä yhtäaikaa tuomiolla. ** Muuten kävisi, mutta se ei ole ilmiestosi mahdollista, sillä Jeesus tempaa omansa, johon joukkoon, et ilmeisesti kuulu? Meillä ei ole tuomiota, ainoastaan palkkatuomio ja kirjojamme ei edes avata.1. Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        Meitä on Raamatun mukaan, noin 1/3 ihmiskunnasta koska muille käy kalpaten, Ilm. 9:15 Niin päästettiin irti nämä neljä enkeliä, jotka olivat valmiina tätä tuntia, päivää, kuukautta ja vuotta varten: niiden oli määrä surmata kolmannes ihmiskunnasta.
        Ilm. 9:18 Näihin kolmeen vitsaukseen -- tuleen, savuun ja rikin katkuun, jotka suitsivat hevosten suusta -- kuoli kolmannes ihmiskuntaa.
        Ja loput kolmannes nousi pelastettujen joukkoon.

        >>Sinä olet pahasti eksyksissä koska ainoa kaikkivaltias on Isä. Jos vl jäsen uskoo niin, hän on oikeassa.
        Se että sinä teet Jeesuksesta kaikkivaltiaan on raju harhakäsitys, mutta se onkin vain sinun käsitys.*** Eli olen harhassa. Miten selität vaikka tämän yhden jakeen, lisään tarvittaessa.
        Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Vahvistus Dan. 7:14; Matt. 11:27.
        Miksi Jeesus neuvoi julistuksensa alussa rukoilemaan Isää, siksi, kun Hänellä ei silloin vielä ollut kaikkea valtaa, Hän sai sen vasta viimeisenä julistusvuotenaan.
        Voitko näyttää myös paikan, missä Jumala (Adonai) on puhunut Pakanoille, kaipaan sitä nyt kovasti, joten ei kannata rukoilla nyt kakkostilalla olevaa, ykkösen sijaan.
        Tuo on vaikea kirjoittaa, mutta pääsiäisenä tuota ihmisuskoa niin paljon tarjotaan, että siksi panen.

        #Ja loput kolmannes nousi pelastettujen joukkoon.#
        Lopeta tuo lapsellinen valehteleminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        #Ja loput kolmannes nousi pelastettujen joukkoon.#
        Lopeta tuo lapsellinen valehteleminen.

        Mihin en yksi kolmannes sitten menee, vastaa aikuisen kiellä, älä lässytä?
        Uskon, että et löydä ratkaisua, joten etsi vikaa kirjoittajasta?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Sekulaarit ne vain jaksaa oli intialainen tai Jenkki, mutta Wellut ovat siinä etoja.

        >>Toivon että minä ja Pinna seisomme Jeesuksen edessä yhtäaikaa tuomiolla. ** Muuten kävisi, mutta se ei ole ilmiestosi mahdollista, sillä Jeesus tempaa omansa, johon joukkoon, et ilmeisesti kuulu? Meillä ei ole tuomiota, ainoastaan palkkatuomio ja kirjojamme ei edes avata.1. Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        Meitä on Raamatun mukaan, noin 1/3 ihmiskunnasta koska muille käy kalpaten, Ilm. 9:15 Niin päästettiin irti nämä neljä enkeliä, jotka olivat valmiina tätä tuntia, päivää, kuukautta ja vuotta varten: niiden oli määrä surmata kolmannes ihmiskunnasta.
        Ilm. 9:18 Näihin kolmeen vitsaukseen -- tuleen, savuun ja rikin katkuun, jotka suitsivat hevosten suusta -- kuoli kolmannes ihmiskuntaa.
        Ja loput kolmannes nousi pelastettujen joukkoon.

        >>Sinä olet pahasti eksyksissä koska ainoa kaikkivaltias on Isä. Jos vl jäsen uskoo niin, hän on oikeassa.
        Se että sinä teet Jeesuksesta kaikkivaltiaan on raju harhakäsitys, mutta se onkin vain sinun käsitys.*** Eli olen harhassa. Miten selität vaikka tämän yhden jakeen, lisään tarvittaessa.
        Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Vahvistus Dan. 7:14; Matt. 11:27.
        Miksi Jeesus neuvoi julistuksensa alussa rukoilemaan Isää, siksi, kun Hänellä ei silloin vielä ollut kaikkea valtaa, Hän sai sen vasta viimeisenä julistusvuotenaan.
        Voitko näyttää myös paikan, missä Jumala (Adonai) on puhunut Pakanoille, kaipaan sitä nyt kovasti, joten ei kannata rukoilla nyt kakkostilalla olevaa, ykkösen sijaan.
        Tuo on vaikea kirjoittaa, mutta pääsiäisenä tuota ihmisuskoa niin paljon tarjotaan, että siksi panen.

        Minä en ylennä itseäni temmattujen joukkoon kuten sinä. Se usko mikä minulla on se ratkaisee mikä on minun palkkani.
        Room 8:34 todistaa että hänet on herätetty kuolleista ja hän on Jumalan oikealla puolella ja hän rukoilee meidän edestämme.
        Ketä Jeesus rukoilee, itseäänkö ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ylennä itseäni temmattujen joukkoon kuten sinä. Se usko mikä minulla on se ratkaisee mikä on minun palkkani.
        Room 8:34 todistaa että hänet on herätetty kuolleista ja hän on Jumalan oikealla puolella ja hän rukoilee meidän edestämme.
        Ketä Jeesus rukoilee, itseäänkö ?

        Ei se ole ylennys, vaan Jeesuksen lupaus.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei se ole ylennys, vaan Jeesuksen lupaus.

        Ei nimennyt sinua siihen joukkoon kuten ei minuakaan. Sinä itse olet valinnut itsesi siihen joukkoon. Minä en ole koska siitä päättää vain Jeesus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe