Miten olisin parempi ihminen?

Anonyymi

Äitini mielestä olen laiska, aikaansaamaton tyhjäntoimittaja. Olen 19-vuotias ja asun porukoilla, teen sanoisin että normaalin verran kotitöitä, tiskaan, siivoan, imuroin ja pyykkään. Ruokaakin joskus saatan laittaa. Äitini mielestä olen kuitenkin aikaansaamaton vätys, joka ei tule etenemään koskaan elämässäni. Tämä, koska unohdin laittaa pyykit kerran kuivamaan ja sen takia tyrkkäsin ne piiloon lehtikoriin josta äitini ne sitten huomasi. Tästä hän kimpaantui ja alkoi huutamaan, joka on ihan ymmärrettävää. Samalla hän katkaisi puhelinliittymäni ja alkoi perimään minulta 50 euron kuukausimaksua, jotta saan asua kotona.

Hän on auttanut minua paljon ja ollut hyvä äiti päällepäin. Nyt kuitenkin hän on alkanut käyttää minua vastaan esimerkiksi sitä, ettei minulla ole ystäviä haukkuen ja pilkaten minua siitä. Lisäksi hän kommentoi painoani, ulkonäköäni ja vaatteitani pilkallisesti ja epämiellyttävään sävyyn. Hänen mielestään en myöskään ole hyvä ihminen.

Ainoa asia mitä olen ikinä halunnut, on olla äidille hyvä tytär, josta olla ylpeä. nyt olen kuitenkin epäonnistunut siinä. Miten siis voisin olla parempi ihminen, sellainen, joka saisi ystäviä ja tekisi äidistäni minusta ylpeän?

1

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä sinun kannattaisi hakea omaa asuntoa ja alkaa opiskelemaan?
      Mielestäni on outoa että jouduit piilottamaan vaatteet jotka unohdit laittaa kuivumaan. Miksi et vain voinut tehdä asiaa loppuun kun hoksasit sen? Onko kotonasi pelon ilmapiiri? Myös äitisi reagointi asiaan oli outo. Katkaista puhelinliittymä jota nykyisin tarvitsee jokainen. Rahan ottaminen vaikutti myös pelkästään rangaistukselta. Itse olisin samassa tilanteessa vain kysynyt ihmeissäni lapseltani miksi hän on piilottanut vaatteet.
      Haluatko olla äitisi kaltaisen haukkujan armon varassa vai itsenäistyä ja seistä omilla jaloillasi? Äitisi ei tue eikä kannusta sinua kuten kuuluisi. Itseluottamuksellesi ei tee hyvää hänen toimensa. (Ehkä hänen tapansa yrittää ohjata sinua nalkuttamalla epäasiallisesti. Parempi olisi asiallisesti keskustella asioista jotka kokee ongelmiksi eikä jopa henkilökohtaisuuksiin mennä. Sehän on aivan törkeää.)
      Kavereita voisit saada koulussa ja harrastuksissa.
      Äitisi haukkumisia sinun ei kannata jäädä kuuntelemaan, hän tuskin muuttuu. Tärkeämpää sinun on ajatella kuinka voisit viettää miellyttävää, antoisaa, kaikinpuolin hyvää elämää kuin miettiä sitä kuinka miellyttäisit tyrannimaista (anteeksi) äitiäsi.
      Ole kuitenkin häntä kohtaan asiallinen ja ystävällinen, elä ala riitelemään mutta terveellä tavalla voisit olla itsekäs ja myös puolustaa itseäsi törkeyksiltä vastaan sanomalla.
      Vaikutat liian kiltiltä. Sellaisia valitettavasti tässä kylmässä, kovassa maailmassa surutta käytetään hyväksi. Hyvä kun olet havahtunut ongelmaan.
      Kaikkea hyvää sinulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe