Joojoo ihmiset ny varmaa osaa lukee otsikon ja näi.
Ongelma on se et tos 2021 syksyllä mulle todettiin masennus tai ainaki sain lääkityksen siihen eikä oo mikää lievä tapaus. Ollu hankala käydä koulua jonka takii on tullu poissaoloja ihan helvetisti ja kun siel koulus on paineita joka rasittaa entistä enemmän.
Oon erityisherkkä jonka takia tunnen hemmetin helposti tuntemukset. Kevään aikana taas mun masennus on pahentunu ja lääke ei tehoa. Joka päivä ahistaa ja tulee fyysisesti paha olo sen takia terkkari, kuraattori, opo, luokanvalvoja, erityisopettaja, nupo yrittää auttaa mut silti ei näytä mitään tapahtuvan. Kokoajan mä vaan rasitun jonka takia mun uniongelmat on pahentunu ja nukun päivät ja saan vasta myöhään unta se on kyllä ollut aina mulla että olen hemmetinmoinen yövirkku. Harrastan myös joukkuelajia mutta motivaatio on mennyt siitäkin enkä saa sitä iloa vaan ahdistusta koska en pärjää.
Mun äiti on aika ymmärtäväinen mutta silti aina puskee takaa kuinka jään muita jälkeen ja kuinka oon toivoton. Alkaa taas tuntumaan että saatanki tehdä itelleni jotai vakavempaa kun en enää jaksa. Äitiniki sanoo että itsemurha on maailman itsekkäin teko jonka takia ahdistaa että jos yritän ja en kuole niin yhteyden pito loppuu. Mulla on ollu syömishäiriö menettksistä sun muuta ja käyn nuoriso psykiatrilla mutta se ei auta koska aikaa ei ole.
Liikuntatunnit ovat yksi pahimmista ahdistuksen lähteistä kun en osaa olla uusien ihmisten kanssa etenkään nyt pahemman masennuksen aikana en myöskään halua että muut luokkalaiset saisivat tietää mun ahdistuneisuushäiriöstä ja masennuksesta mutta jos saan paniikki/ahdistus kohtauksia kesken päivän se on aika mahdotonta
Osastollekki oon yrittänyt päästä mutta peruin viimehädässä koska ahdistaa miten perhe suhtautuis.
Onks kellää mitää vinkkei miten saisin tätä paremmaks tai vaikka hyviä itsemurhakeinoja
Btw en jaksa yhtää "älä tee sitä sulla on viel hyvä elämä edessä" paskaa oon nii täynnä sitä ette coi käsittääkkää tätä mun tunnetta jos ette oo sairastanu vakavaa masennusta
Masennus ja koulunkäynti
4
857
Vastaukset
- Anonyymi
Ja siis mun unet on myös ollu viime aikoina tosi outoja samalla normaaleja mutta kokoajan ahdistava tunnelma ilman syytä
- Anonyymi
Voisitko käydä osastolla koulua tai sieltä käsin opiskella? Sinun elämästä on kysymys ja perheesi tietää tilanteesi joten ei kai sinun tarvitse vielä sitä murehtia lisäksi että mitä perheesi olisi mieltä osastohoidosta?
Yritä olla stressaamatta jos luokkakaverisi saisivat tietää ongelmistasi. Ymmärrän ettet juorun ja kiusaamisen kohde halua olla mutta et kauaa enää sen porukan kanssa ole joten eikö ole aika tavalla yhdentekevää. Kehittymättömiä ovat jos iskisivät sinua sairautesi vuoksi. Täysin asiatonta on kenenkään sairauksista ivata tai kiusata.
Sairausloma toinen vaihtoehto jos et pysty opiskelemaan ongelmien takia. Tutkittiinhan sinut hyvin että muut sairaudet ovat suljettu pois ennen kun masennusdiagnoosin sait?
Kerran käyttämäsi lääke ei toimi, voisiko sen vaihtaa toiseen?`Mitä sitä turhaan käyttämään kerran ei ole hyötyä sinulle siitä? Aina on haittojakin lääkkeitten käyttämisessä joten turhaan ei kannata jatkaa toimimattoman aineen käyttöä.
Sinulle tekisi hyvää saada tuulettaa ajatuksesi kokonaan. Nyt olet jumittunut synkkään vaiheeseen ja epätoivoista tekoakin ajattelet. Ei kannata synkkyyttä ruokkia edes ajatuksen tasolla vaan parempaa tavoitella.
Nyt sinusta tuntuu kurjalta ja asiat ovat jämähtäneet ikävästi huonolle mallille mutta ei ole kirjoihin kirjoitettu että loppuelämäsi olisi samanlaista kärsimystä ja epätyydyttävää olemista. Ihmeitä tapahtuu. Aika kuluu ja asiat muuttuu.
Netissä on Sekasin-chat. Käy katsomassa jos siitä ois sinulle hyötyä ja apua. - Anonyymi
ei ole mun vika jos kuuntelit yhden billie eyelash biisin ja muutuit masentuneeksi ja vegaaniksi :DDD
- Anonyymi
No ehkä ajattelet hyviä asioita esim. Mistä tykkäät mitä sulla on jne
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289