Masennus ja koulunkäynti

Anonyymi

Joojoo ihmiset ny varmaa osaa lukee otsikon ja näi.
Ongelma on se et tos 2021 syksyllä mulle todettiin masennus tai ainaki sain lääkityksen siihen eikä oo mikää lievä tapaus. Ollu hankala käydä koulua jonka takii on tullu poissaoloja ihan helvetisti ja kun siel koulus on paineita joka rasittaa entistä enemmän.

Oon erityisherkkä jonka takia tunnen hemmetin helposti tuntemukset. Kevään aikana taas mun masennus on pahentunu ja lääke ei tehoa. Joka päivä ahistaa ja tulee fyysisesti paha olo sen takia terkkari, kuraattori, opo, luokanvalvoja, erityisopettaja, nupo yrittää auttaa mut silti ei näytä mitään tapahtuvan. Kokoajan mä vaan rasitun jonka takia mun uniongelmat on pahentunu ja nukun päivät ja saan vasta myöhään unta se on kyllä ollut aina mulla että olen hemmetinmoinen yövirkku. Harrastan myös joukkuelajia mutta motivaatio on mennyt siitäkin enkä saa sitä iloa vaan ahdistusta koska en pärjää.

Mun äiti on aika ymmärtäväinen mutta silti aina puskee takaa kuinka jään muita jälkeen ja kuinka oon toivoton. Alkaa taas tuntumaan että saatanki tehdä itelleni jotai vakavempaa kun en enää jaksa. Äitiniki sanoo että itsemurha on maailman itsekkäin teko jonka takia ahdistaa että jos yritän ja en kuole niin yhteyden pito loppuu. Mulla on ollu syömishäiriö menettksistä sun muuta ja käyn nuoriso psykiatrilla mutta se ei auta koska aikaa ei ole.

Liikuntatunnit ovat yksi pahimmista ahdistuksen lähteistä kun en osaa olla uusien ihmisten kanssa etenkään nyt pahemman masennuksen aikana en myöskään halua että muut luokkalaiset saisivat tietää mun ahdistuneisuushäiriöstä ja masennuksesta mutta jos saan paniikki/ahdistus kohtauksia kesken päivän se on aika mahdotonta
Osastollekki oon yrittänyt päästä mutta peruin viimehädässä koska ahdistaa miten perhe suhtautuis.

Onks kellää mitää vinkkei miten saisin tätä paremmaks tai vaikka hyviä itsemurhakeinoja

Btw en jaksa yhtää "älä tee sitä sulla on viel hyvä elämä edessä" paskaa oon nii täynnä sitä ette coi käsittääkkää tätä mun tunnetta jos ette oo sairastanu vakavaa masennusta

4

785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja siis mun unet on myös ollu viime aikoina tosi outoja samalla normaaleja mutta kokoajan ahdistava tunnelma ilman syytä

    • Anonyymi

      Voisitko käydä osastolla koulua tai sieltä käsin opiskella? Sinun elämästä on kysymys ja perheesi tietää tilanteesi joten ei kai sinun tarvitse vielä sitä murehtia lisäksi että mitä perheesi olisi mieltä osastohoidosta?
      Yritä olla stressaamatta jos luokkakaverisi saisivat tietää ongelmistasi. Ymmärrän ettet juorun ja kiusaamisen kohde halua olla mutta et kauaa enää sen porukan kanssa ole joten eikö ole aika tavalla yhdentekevää. Kehittymättömiä ovat jos iskisivät sinua sairautesi vuoksi. Täysin asiatonta on kenenkään sairauksista ivata tai kiusata.
      Sairausloma toinen vaihtoehto jos et pysty opiskelemaan ongelmien takia. Tutkittiinhan sinut hyvin että muut sairaudet ovat suljettu pois ennen kun masennusdiagnoosin sait?
      Kerran käyttämäsi lääke ei toimi, voisiko sen vaihtaa toiseen?`Mitä sitä turhaan käyttämään kerran ei ole hyötyä sinulle siitä? Aina on haittojakin lääkkeitten käyttämisessä joten turhaan ei kannata jatkaa toimimattoman aineen käyttöä.
      Sinulle tekisi hyvää saada tuulettaa ajatuksesi kokonaan. Nyt olet jumittunut synkkään vaiheeseen ja epätoivoista tekoakin ajattelet. Ei kannata synkkyyttä ruokkia edes ajatuksen tasolla vaan parempaa tavoitella.
      Nyt sinusta tuntuu kurjalta ja asiat ovat jämähtäneet ikävästi huonolle mallille mutta ei ole kirjoihin kirjoitettu että loppuelämäsi olisi samanlaista kärsimystä ja epätyydyttävää olemista. Ihmeitä tapahtuu. Aika kuluu ja asiat muuttuu.
      Netissä on Sekasin-chat. Käy katsomassa jos siitä ois sinulle hyötyä ja apua.

    • Anonyymi

      ei ole mun vika jos kuuntelit yhden billie eyelash biisin ja muutuit masentuneeksi ja vegaaniksi :DDD

    • Anonyymi

      No ehkä ajattelet hyviä asioita esim. Mistä tykkäät mitä sulla on jne

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe