Nikotiinipussit + ikenet

Anonyymi

Moro!

Olen käyttänyt nikotiinipusseja nyt n. 3kk, ikenet alkavat irtoilla raapaleina kuten käärmeillä iho. No sinne päin, koska ei kerta laakista välttämättä kaikki.

Oletteko muut kokeneet samaa?

Voihan hitto. Tupakoinnin lopetin, nikotiinipussien avulla. Mutta tämä ei nyt oikein ole myöskään hyvä. En ole aiemmin nuuskannug. Tupakoin 20 vuotta. Nikotiinipussit Suomessa sallittuja eli se 4mg.

Voippieru vielä kerran. Vertaisia?

21

20703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kannattaa vaihdella minne pussin pistät. Samassa kohdassa ajan myötä kyllä voi tollasta aiheuttaa.

• Anonyymi

Pitäisi jo ymmärtää,että elimistö huutaa varoitusta vaarasta , eli suusyövästä.

• Anonyymi

Vaihdan pussien paikkaa useasti. Eivät taida sopia minulle. Eikö muilla vastaavaa?

• Anonyymi

Yritä etsiä jotakin vaikka liimantapaista, jolla vuoraat suusi sisäpinnat. Jos ei löydy, kokeile pakata se pussitupakka johonkin tarpeeksi paksuun muovipussiin, jotta se ei pääse vahingoittamaan pintojasi.

• Anonyymi

Luuletko että nikotiinipussit sisältävät tupakkaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luuletko että nikotiinipussit sisältävät tupakkaa?

Niinhän ne väittää että nikotiini on tupakkaa.
        Onhan sähköhöyrytinkin muka sähkötupakka

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän ne väittää että nikotiini on tupakkaa.
        Onhan sähköhöyrytinkin muka sähkötupakka

Ei nikotiini ole tupakkaa, tupakassa on nikotiinia.

Tupakkakin on haitallista suulle ja hampaille, vielä enemmän nuuska on haitallista, koska sitä pidetään siellä ikenissä.
        Joku kirjoitti tuolla aiemmin suusyövästä, kaikkihan ei ensimmäiseksi syöpää aiheuta, mutta yks paha asia suussa on parodontiitti, eli hampaiden kiinnityskudoksen sairaus, joka pahimmillaan johtaa hampaiden irtoamiseen.

Suusta, ikenistä, ientulehduksista saattaa lähteä pahoja tulehduksia muuallekin elimistöön, eikä suusta alkavaa tulehdusta välttämättä ihan alussa huomaakaan.

Pakko sanoa, että olen itse polttanut nelisenkymmentä vuotta tupakkaa, ja parodontiittiakin on ehtinyt tulla.
        Nuuskaa en siltikään ole koskaan halunnut alkaa käyttää, vaikka typerää tupakoitsijana sanoa, että juurikin ikenien takia.

Silti neuvoisin nuoria ihmisiä, ja miksei vanhempiakin, jos vain mahdollista, niin ei kannata alkaa käyttää tupakkaa eikä nuuskaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei nikotiini ole tupakkaa, tupakassa on nikotiinia.

Tupakkakin on haitallista suulle ja hampaille, vielä enemmän nuuska on haitallista, koska sitä pidetään siellä ikenissä.
        Joku kirjoitti tuolla aiemmin suusyövästä, kaikkihan ei ensimmäiseksi syöpää aiheuta, mutta yks paha asia suussa on parodontiitti, eli hampaiden kiinnityskudoksen sairaus, joka pahimmillaan johtaa hampaiden irtoamiseen.

Suusta, ikenistä, ientulehduksista saattaa lähteä pahoja tulehduksia muuallekin elimistöön, eikä suusta alkavaa tulehdusta välttämättä ihan alussa huomaakaan.

Pakko sanoa, että olen itse polttanut nelisenkymmentä vuotta tupakkaa, ja parodontiittiakin on ehtinyt tulla.
        Nuuskaa en siltikään ole koskaan halunnut alkaa käyttää, vaikka typerää tupakoitsijana sanoa, että juurikin ikenien takia.

Silti neuvoisin nuoria ihmisiä, ja miksei vanhempiakin, jos vain mahdollista, niin ei kannata alkaa käyttää tupakkaa eikä nuuskaa.

Ei olekaan, mutta suomen säätäjien mukaan nikotiini on tupakkaa

• Anonyymi

tää muovipussi kommentti on jonkun täys ääliön huuhaa juttuja eli tyhmää huumoria joka ei sovi mihinkään kommentoitavaksi joku älytön tyhjäpää taas leikkii.

• Anonyymi

nikotiinipussi.com on täysin feikkejä, ei auta yhtään mitään tupakan lopettamiseen, turhaa rahojen tuhlausta koko touhu, osta oikeaa nuuskaa 20-24g nikotiinia vai miten se nyt oli mut kumminkin auttaa edes vähän kun on lopettamassa, toki vape höyryttely on parempi vaihtoehto kun tekee liemet itse omilla nikotiini annoksillaan aina pikkuhiljaa vähentäen, tuttavilla ja itsellä vape on ainoa millä on saanut ihmiset lopettamaan tupakoinnin itsellä kesti vape höyryillä pikkuhiljaa nikotiinia vähentäen 3 vuotta joillakin kauemmin, kaikenmailman kalliit lääkkeet,nikotiini purukumit,feikkinuuskat ei auta tupakoitsijaa yhtään ,täysin feikki rahat pois tyhmiltä myyntiä tuokin.

• Anonyymi

Jännä. Itse poltin 20 vuotta. Nyt 4kk ilman tupakkaa, nikotiinikorvikkeen eli minun tapauksessa pussien avulla. Vähentänyt niitäkin koko ajan pikkuhiljaa.

Mulla myös ikenet kipeät ja repeilee. Ei hyvä. Nikotiinipussit.comin tuotteilla Biitti, muilla ei tapahdu tätä niinkään - tai ennen ole käynyt. Ollee linaa ruokasoodan tapaista asiaa.

• Anonyymi

ne zonnic tai jotain pussit mitä suomesta saa on ihan kuraa testasin purkin niin ne on niin kuivia että repivaan ikenen verelle ja aina niihin oli imeytynyt verta en tajua vahvaa nuuskaa ja ulkomailta ostettuja 4mg nikotiini pusseja olen käyttänyt kun ien oli tottunut siihen niin sitten ei enään tapahtunut mitään mutta syövyttäähän se ientä mutta uhkakuvat mitä jossain kuvissa on niitä ääripäitä lopetin kyllä pussien tunkemisen huuleen nikotiiista en silti aijo edes päästä eroon

• Anonyymi

Nikotiinipusseissa kuten oikeasssa nuuskassakin "poraus" "sätiminen" saadaan aikaiseksi soodalla ja suolalla. Natriumkarbonaatti eli sooda on emäksinen aine jolla on syövyttävä vaikutus.Lisäksi Nikotiinipusseissa käytetään poltetta voimistamaan mm. minttua, mentoholia tai chiliä..

Suun limakalvojen kannalta nikotiinipussit ei todellakaan ole yhtään sen terveellisempi vaihtoehto kuin aito nuuskakaan. Limakalvot on taatusti rikki alle vuoden käytöllä.

En tiedä löytyykö markkinoilta tuotteita joissa ei ole soodaa tai suolaa? Epäilen, mutta jos löytyy suosittelisen käyttämään tälläisiä jos näitä on pakko turpaansa tunkea.

• Anonyymi

Nikotiinipusseissa ei ole suolaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nikotiinipusseissa ei ole suolaa

Kävin nopeasti vilkaiseen niin neljässä viidestä näytti suola olevan myös mukana. Mutta se suola edes ole se juttu vaan sooda. Suola voimistaa vaan entisestään soodan vaikutusta.

• Anonyymi

Se on bakteeripinta eikä ihoa mikä lähtee xD täysin vaaratonta ja tulee vissiin 90 prosentille käyttäjistä jotka käyttää paljon. Ilmiöstä löytyy googlettamalla enemmän tietoa. Ihan sairas maa missä eletään kun tulee luettua että kohta kielletään täysin kaikki nikotiinipussit mutta tupakkaa saa ihan vapaasti vetää. Varmasti tosi moni ihmishenki säästyy syövältä ja keuhkoautauma taudilta joka kuukausi kun nikotiinipussit ovat laillisia. Kaikki lääkärit kannattavat nikotiinipussien laillistamista.

• Anonyymi

Saisko tähän jotain linkkejä jos sulla oli valmiina? En itse meinannut löytää. Itselle tulee siis myös näitä liuskoja yläpeltiin

• Anonyymi

No näin voin sanoa, että kannattaa vaihtaa varmaan vaihtaa pussin merkkiä. Meinaan tuskin on tuosta nikotiinimäärästä kiinni. Itse asun Irlannissa ja yleensä tilannut https://nicopods.ie/ sivustolta vahvoja (yli 40mg pusseja). Ilman ongelmia! Mutta heti kun oon kokeillut jostain muualta hankittuja niin huonosti on mennyt vaikka olisivat olleet heikkojakin.

• Anonyymi

Suola ja tupakka vaikuttavat ikeiin ja limakalvoihin. Nikotiinipusseja on tähänkin saakka saanut myydä lääketuotteina, samoin purukumeina.

Kenenkään ei tulisi aloittaa tupakointia tai nikotiinin käyttöä. Käyttäjiä kuitenkin on Suomessa useita satoja tuhansia, ellei lähellä miljoonaa. Nikotiini aiheuttaa riippuvuutta.

Kaksinaismoralismia. Miksi lähes miljoonan ihmisen omat valinnat halutaan kyseenalaistaa? Miksi verorahat katoavat muihin maihin?

Tupakka ja tupakointi ovat terveydelle pahimmat nikotiinituotteet. Tupakkaa saa kyllä ostaa vapaasti. Verorahat kyllä kelpaavat.

Mustaa nuuskaa eli entistä purutupakkaa saa käyttää ja roudata Suomeen. Tupakkaa sisältävää tuotetta, ei terveellisimmästä päästä. On aiheuttanut harmaat ja pimeät markkinat.

Nikotiinpussit ovat selluloosaa, nikotiinia ja makuaineita. Paras ja terveellisin nikotiinituote, mutta ne tullaan kieltämään uuteen tupakkalakiin vedoten, vaikka ei sisällä lainkaan tupakkaa. Tulee aiheuttamaan jälleen pimeät merkkinat, mikäli maahantuonti estetään.

On selvää, että nikotiini ei ole terveystuote. Tupakka on pahin tämän luokan myrkky.

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/12211

• Anonyymi

Sama oli itsellä. Noin 15 vuoden nuuskaaminen kokemuksella se on selvää, että itse nikotiinista vauriot eivät pelkästään johdu. Syynä siis nikotiininuuskaan lisätyt lisäaineet joiden tarkoituksena lisätä ”porauksen” tuntua.

Kannattaa kokeilla eri merkkejä, osa todella haitallisia ikenille. Pussit joissa ”poraus” maksimoitu ovat omien kokemuksien mukaan pahimpia. Esim erittäin vahvat mintun tai freeze makuiset vaikuttavat vahingoittavan ikeniä enemmän kuin esimerkiksi hedelmän tai marjan makuiset.

Toki vahvat tupakkapohjaiset nuuskat, kuten Odens Extreme White, tuhoavat ikeniä melko tehokkaasti, mutta osassa miedoista 4mg nikotiininuuskissa tämä on viety ihan omalla tasolle. Esim itsellä menee vahva R42 tupakkanuuska ilman sen kummempia ienongelmia päivittäisessä käytössä, mutta viikko mietoa 4mg Killa nikotiininuuskaa kuorii ikenet kauttaaltaan.

• Itse suosittelen Brändin KOZMO -tuotteita.
      Nikotiinipusseissa on paljon eroja. Hyvän ja huonon nikotiinipussin erot ovat kuin hyvällä viinillä ja kiljulla. Laadukkaat pussit ovat niin maun, kuin pussin sisällön puolesta laadukkaita. Suosittelen brändin KOZMO-tuotteita. Asiakkaat ovat olleet todella tyytyväisiä. Ei ole mitään halpaa kuraa vaan kunnon laatu tuote. Ovat niin maun, kun pussin laadun suhteen kärki kastia.
      https://www.tukkupussit.fi/c/brandit/nikotiinipussit/kozmo

Tuoreen tutkimuksen mukaan Nikotiinipussit ovat maailman vaarattomin ja haitattomin nikotiinivalmiste:
      https://www.tukkupussit.fi/c/blogit/nikotiinipussit-ovat-ylivoimaisesti-haitattomin

Alkuvuoden tupakkavero muutti radikaalisti nikotiinipussien netti tilaamisen. Suosittelen lukemaan alla olevat linkit huolellisesti:
      https://www.tukkupussit.fi/c/blogit/tarkeaa-tietoa-nikotiinipussien-netista-tilaajalle
      https://www.tukkupussit.fi/c/blogit/vinkkeja-yrityksen-taustojen-selvittamiseen

Suosittelen käyttämään laadukkaampia pusseja ja vaihtamaan hieman pussin paikkaa suussa. Nikotiinipusseissa on valtavia eroja ja laadukkaimmat pussit eivät tuhoa ikeniä, eikä värjää hampaita!
      https://www.tukkupussit.fi/c/blogit/hampaat-ja-ikenet

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2420
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2112
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2099
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1655
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      384
      1560
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      272
      1371
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      12
      1356
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe