Eurotililtä pitää maksaa sek-lasku

Anonyymi

Hei.

Onko kellään neuvoa antamista?
Joudun maksaamaan erään laskun ruotsin valuutassa. Palvelunmyyjä Ruotsissa, pääkonttori Saksassa. Lasku on myönnetty SEKissä ja Ruotsissä maksettavaksi (paikallinen lasku), mutta kun sanoin niille, että ei ole ruotsalaista pankkitilä, niin lähetetttiin saksalainen IBAN-tilinumero BIC/SWIFT, Deutche bank. Korostettiin , että lasku on maksettava SEKissä!

Olen pyytänyt lisää tietoa: pankkiosoite ja onko kyseinen tili euro-tili vai SEK-tili? Vastausta ei kulunut, vaan päivän tai parin kuluttua tuli automaattinen viesti, että jos laskua en maksa, asia menee eteenpäin perintäyhtiölle.

Laskun eräpäivä on 17.4, eikä kukaan vastannut tai tulee vastaamaan viesteihini koskien lisää tietoa.

Miten pitää maksaa, kun ei tiedä, onko vastaanottavatili (Saksassa) euro- vai sek-tili? Maksanko valuutassa (sek) omalta euro-tililtääni ja maksanko kaikki pankkikulut, jotta ne saa laskun koko summan? Mitä jos maksan valuutassa (omassa verkopankissa voi valita valuutan, vaikka tili olisi eurotili), mutta käy ilmi, että vastaanottavatili onkin eurotili?

Jätänkö laskun maksamatta, kunnes ne vastaa (jos vastaa) ? Miten mun vastaamatta jätetyt viestit auttaisi mua, jos asia etenee perintäyhtiölle?

9

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikös se mene niin että kirjaudut tilillesi, laitat summan ja VALUUTAN ( vaihda sek).

• Anonyymi

Sitten saajan tilinumeron ”se xxxxxxxxxxxxx”

• Anonyymi

Saajan tilinumeroksi on annettu saksalainen tilinumero, mikä epäilyttää, että onko vastaanottavatili sek-tili? Lasku on kuitenkin sekissä.

• Anonyymi

Onko lasku nigerialaiselta prinssiltä koskien tullissa jumissa olevaa kultalähetystä?

• Anonyymi

:) no ei, kkyseessä maksullinen deittisivusto.

• Anonyymi

Muuntaa sitten sen kruunumäärän euroiksi. Tällä hetkellä yksi euro on 10,3008 SEK.

• Anonyymi

Onko tämän mulle annetun Swiftin (DEUTDEFFXXX) perusteella saaja-pankki (Deutche Bank) Saksassa?

Ja jos Saksassa ja luultavasti saajantili eurossa (mistä en ole varma, vastausta ei tullut niiltä), miksi sanottiin , että lasku maksetaan sekissä?..Eli sek-euro muunnos ei käynyt...Mä en siis ymmärrä koko juttua...Miten toimia nyt?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tämän mulle annetun Swiftin (DEUTDEFFXXX) perusteella saaja-pankki (Deutche Bank) Saksassa?

Ja jos Saksassa ja luultavasti saajantili eurossa (mistä en ole varma, vastausta ei tullut niiltä), miksi sanottiin , että lasku maksetaan sekissä?..Eli sek-euro muunnos ei käynyt...Mä en siis ymmärrä koko juttua...Miten toimia nyt?

Oma pankki osaa varmasti auttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oma pankki osaa varmasti auttaa.

Yes, kiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      309
      7062
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2106
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1317
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1267
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1186
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1106
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1051
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      992
    Aihe