Miten pääsee Facebookkiin

Anonyymi

Löytyykö osaajaa, joka osaisi neuvoa, miten Facebookkiin pääsee. Kun pitäisi päästä yhteen suljettuun ryhmään. Ne, jotka ovat ryhmässä, ihmettelevät, että miksen ole Facebookissa. No ei ole ollut tarvetta, mutta nyt olisi, mutta osaaminen puuttuu. Yritin kyllä ensin itse, mutta jotain meni pieleen, kun uhkaavat tilin sulkemisella, kun tili ei kuulemma noudata jotain yhteisönormeja. Luin kyllä ne normit, mutta siellä vain kerrottiin, ettei saa tehdä sitä eikä tätä. No ei tulis mieleenkään tehdä sellasia ja toisekseen en ole vielä voinut tehdä yhtään mitään muuta kuin odotella sen suljetun yhteisön ylläpitäjän hyväksymistä. Taitaa vaan näin korona aikana kestää aika pitkään, mutta olen hyvä odottamaan. Nyt sitten on turha odottaa, kun en enää pääse sinne Facebook -tilille kirjautumaan. Eli osaisikohan joku neuvoa, että missä se vika oikein on?

45

1842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisiko siinä sitten pitänyt ruksata jotain, että on lukenut ne normit ja hyväksyy ne?

      • Tuo voi olla mahdollinen selitys.

        Yleensäkin, jos jossain on jotain normeja tai sääntöjä, niin ne pitää vahvistaa hyväksyvänsä ennenkuin pääsee eteenpäin.
        Omasta liittymisestäni on niin kauan, etten enää muista josko siinä jotain ehtoja oli. Ei mitään vaikeuksia ainakaan ollut liittymisessä minulla.
        Ja suljettuunkin ryhmään hyväksyminen tapahtuu alta ajan, heti kun ryhmän ylläpitäjä hoksaa uuden tulokkaan. Ryhmästä eroaminen käy vielä nopeammin, jos huomaa tulleensa vähän väärään ryhmään.


      • Anonyymi

        Ei olis päässyt eteenpäin, jos ei olisi normien lukemista ruksannut. Eli ei ole siitä kiinni. Ehkä se on siitä kiinni, että en hae sieltä kavereita, enkä halua kenenkään näkevän, että olen siellä. Haluan ainoastaa siihen suljettuun ryhmään siksi, kun olen kiinnostunut REKO -toiminnasta. Se toiminta on jostain syystä mennyt vain Facebookin kautta toimivaksi. Sieltä ei saa mitään tietoa, jos ei ole tiliä Facebookissa. Ja nyt näyttää siltä, että joudun hylkäämään koko ajatuksen, kun en osaa leikkiä tuon Facebookin kanssa. Sääli sikäli, että REKOlaiset menettävät hiukan tuloja, mutta omapahan on asiansa; miks touhuavat jonkin typerän kaverien haalimis systeemin kautta. Liekkö edes ihan rehellistä touhua koko Facebook.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei olis päässyt eteenpäin, jos ei olisi normien lukemista ruksannut. Eli ei ole siitä kiinni. Ehkä se on siitä kiinni, että en hae sieltä kavereita, enkä halua kenenkään näkevän, että olen siellä. Haluan ainoastaa siihen suljettuun ryhmään siksi, kun olen kiinnostunut REKO -toiminnasta. Se toiminta on jostain syystä mennyt vain Facebookin kautta toimivaksi. Sieltä ei saa mitään tietoa, jos ei ole tiliä Facebookissa. Ja nyt näyttää siltä, että joudun hylkäämään koko ajatuksen, kun en osaa leikkiä tuon Facebookin kanssa. Sääli sikäli, että REKOlaiset menettävät hiukan tuloja, mutta omapahan on asiansa; miks touhuavat jonkin typerän kaverien haalimis systeemin kautta. Liekkö edes ihan rehellistä touhua koko Facebook.

        No sittenhän en ihmettele yhtään, jos niin huippu salaista on ettet edes omaa nimeäsi anna sinne julki, ettei kukaan näkisi sinun olevan siellä.
        Eihän niitä kavereita tarvitse hyväksyä vaikka joku näkisi sinun olevan siellä ja kaveripyynnön laittaisikin. Ei sinne tarvitse haalia yhden yhtäkään kaveria. Ja profiilisi voit piilottaa niin, että siinä näkyy vain nimi.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No sittenhän en ihmettele yhtään, jos niin huippu salaista on ettet edes omaa nimeäsi anna sinne julki, ettei kukaan näkisi sinun olevan siellä.
        Eihän niitä kavereita tarvitse hyväksyä vaikka joku näkisi sinun olevan siellä ja kaveripyynnön laittaisikin. Ei sinne tarvitse haalia yhden yhtäkään kaveria. Ja profiilisi voit piilottaa niin, että siinä näkyy vain nimi.

        Minusta on suuri häpeä olla jossain somessa. Olen yleensä omien polkujeni kulkija, enkä kaipaa tyhjänpuoleista höpötysseuraa. Muutenkin elämäni on karua ja yksinkertaista, se tuskin kiinnostaa ketään. Enkä ole mitenkään seurallinen muutenkaan eli olen varsin tylsää seuraa kenelekään. Omista tekemisistäni ei kiinnosta kertoa ja ssänkin näkee ikkunasta, jos ei ulos viitsi mennä. Tuon enempää en itsestäni osaa kertoa ja muiden tekemiset ei kuulu minulle.
        Tännekin kirjoitin vain saadakseni jotain vinkkiä tuohon aloituksessa mainittuun ongelmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olis päässyt eteenpäin, jos ei olisi normien lukemista ruksannut. Eli ei ole siitä kiinni. Ehkä se on siitä kiinni, että en hae sieltä kavereita, enkä halua kenenkään näkevän, että olen siellä. Haluan ainoastaa siihen suljettuun ryhmään siksi, kun olen kiinnostunut REKO -toiminnasta. Se toiminta on jostain syystä mennyt vain Facebookin kautta toimivaksi. Sieltä ei saa mitään tietoa, jos ei ole tiliä Facebookissa. Ja nyt näyttää siltä, että joudun hylkäämään koko ajatuksen, kun en osaa leikkiä tuon Facebookin kanssa. Sääli sikäli, että REKOlaiset menettävät hiukan tuloja, mutta omapahan on asiansa; miks touhuavat jonkin typerän kaverien haalimis systeemin kautta. Liekkö edes ihan rehellistä touhua koko Facebook.

        Varmaankin löydät sijaintinsa puolesta sinulle sopivimman rekoryhmän ihan vain googlaamalla. Jos laitat hauksi "kaikki Suomen REKO-lähiruokarenkaat" ( ja myös valitset vaihtoehdoista juuri tämän), niin saat mm. listan josta valitsemalla pääset suoraan sen sinulle sopivan, esim. lähimmän, rekorenkaan sivuille. Kun olet valitsemasi rekoryhmän sivulla paina "liity ryhmään" 'nappia'. Nyt näkyville tulee kaksi Facebook-tiliin liittyvää vaihtoehtoa; "kirjaudu sisään" tai "luo uusi tili". Ellei sinulla vielä ole facebook-tiliä niin nyt se kannattaa luoda.

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaankin löydät sijaintinsa puolesta sinulle sopivimman rekoryhmän ihan vain googlaamalla. Jos laitat hauksi "kaikki Suomen REKO-lähiruokarenkaat" ( ja myös valitset vaihtoehdoista juuri tämän), niin saat mm. listan josta valitsemalla pääset suoraan sen sinulle sopivan, esim. lähimmän, rekorenkaan sivuille. Kun olet valitsemasi rekoryhmän sivulla paina "liity ryhmään" 'nappia'. Nyt näkyville tulee kaksi Facebook-tiliin liittyvää vaihtoehtoa; "kirjaudu sisään" tai "luo uusi tili". Ellei sinulla vielä ole facebook-tiliä niin nyt se kannattaa luoda.

        Bessie

        Näin juuri tein ja nyt olen kuukauden päivät odotellut, että minut hyväksytään ryhmään, jolloin saan tietoa ryhmän toiminnasta; mm tuotteista. En kai osannut luoda uutta tiliä oikein, kun jo parin viikon jälkeen Facebook ilmoitti minun rikkovan jotain normia ja vaikka kuinka tarkkaan luin kaikki normit, niin en keksinyt, että mitä normia ja miten olen rikkonut. Tämä hämäräjärjestö Facebook ei vahingossakaan ilmoittanut, että mitä normia ja miten olen rikkonut. Sivustolta ei myöskään löytynyt minkäänlaista tietoa siitä, että mistä voisi kysyä tuota asiaa. Yksinkertaisesti vain ilmoitettiin, että en voi kirjautua tlilleni, ennekuin olen lopettanut normin rikkomisen. Olen aivan ymmällä, kun en ole mitään muuta tehnyt kuin painanut nappia "liity ryhmään" ja luonut tilin sekä odottanut liittymisen hyväksymistä. En edes pääse tarkistamaan, että olenko vahingossa laittanut ruksin johonkin väärään kohtaan. Siis todella hämärähommaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin juuri tein ja nyt olen kuukauden päivät odotellut, että minut hyväksytään ryhmään, jolloin saan tietoa ryhmän toiminnasta; mm tuotteista. En kai osannut luoda uutta tiliä oikein, kun jo parin viikon jälkeen Facebook ilmoitti minun rikkovan jotain normia ja vaikka kuinka tarkkaan luin kaikki normit, niin en keksinyt, että mitä normia ja miten olen rikkonut. Tämä hämäräjärjestö Facebook ei vahingossakaan ilmoittanut, että mitä normia ja miten olen rikkonut. Sivustolta ei myöskään löytynyt minkäänlaista tietoa siitä, että mistä voisi kysyä tuota asiaa. Yksinkertaisesti vain ilmoitettiin, että en voi kirjautua tlilleni, ennekuin olen lopettanut normin rikkomisen. Olen aivan ymmällä, kun en ole mitään muuta tehnyt kuin painanut nappia "liity ryhmään" ja luonut tilin sekä odottanut liittymisen hyväksymistä. En edes pääse tarkistamaan, että olenko vahingossa laittanut ruksin johonkin väärään kohtaan. Siis todella hämärähommaa.

        On sinulla Facebook-tili tai ei, pääset koska tahansa lukemaan tietoa Facebookista, sen säännöistä, yhteisönormeista, kaikesta.

        Kirjoituksestasi sain sen käsityksen, että sinulla on tili, mutta et pääse kirjautumaan tilillesi ja että olet saanut ilmoituksen ettet voi kirjautua ennen kuin lopetat normien rikkomisen?
        Oletko varmasti saanut tuollaisen viestin vai saitkohan kuitenkin viestin jossa ilmoitetaan että tilisi on "poistettu käytöstä"? Jos ongelma on kirjautumisessa, niin ohjeet miten menetellä löydät kirjautumattakin, sama koskee tilin poistamista. Jos tili on poistettu niin sitä ei yleensä palauteta, mutta voit pyytää tarkistamaan oliko poistamiselle perusteita, tätä varten on lomake. Jos ja kun joka tapauksessa olet lukemassa/hakemassa tietoa yhteisönormeista ja niiden rikkomisesta yms., niin löydät lomakkeen/linkin lomakkeeseen helposti.

        Kirjoitat: "...vaikka kuinka tarkkaan luin kaikki normit, niin en keksinyt, että mitä normia ja miten olen rikkonut."
        Ellet tosiaan pysty "keksimään" mitä normia olet rikkonut, ja vielä ottaen huomioon suhtautumisesi ja asenteesi ("hämäräjärjestö Facebook", "Siis todella hämärähommaa."), Facebook varmaankaan ei ole oikea paikka sinulle.

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sinulla Facebook-tili tai ei, pääset koska tahansa lukemaan tietoa Facebookista, sen säännöistä, yhteisönormeista, kaikesta.

        Kirjoituksestasi sain sen käsityksen, että sinulla on tili, mutta et pääse kirjautumaan tilillesi ja että olet saanut ilmoituksen ettet voi kirjautua ennen kuin lopetat normien rikkomisen?
        Oletko varmasti saanut tuollaisen viestin vai saitkohan kuitenkin viestin jossa ilmoitetaan että tilisi on "poistettu käytöstä"? Jos ongelma on kirjautumisessa, niin ohjeet miten menetellä löydät kirjautumattakin, sama koskee tilin poistamista. Jos tili on poistettu niin sitä ei yleensä palauteta, mutta voit pyytää tarkistamaan oliko poistamiselle perusteita, tätä varten on lomake. Jos ja kun joka tapauksessa olet lukemassa/hakemassa tietoa yhteisönormeista ja niiden rikkomisesta yms., niin löydät lomakkeen/linkin lomakkeeseen helposti.

        Kirjoitat: "...vaikka kuinka tarkkaan luin kaikki normit, niin en keksinyt, että mitä normia ja miten olen rikkonut."
        Ellet tosiaan pysty "keksimään" mitä normia olet rikkonut, ja vielä ottaen huomioon suhtautumisesi ja asenteesi ("hämäräjärjestö Facebook", "Siis todella hämärähommaa."), Facebook varmaankaan ei ole oikea paikka sinulle.

        Bessie

        Niin, tiliä ei ole poistettu, vain kirjautuminen estetty. Normeissa pääsääntöisesti kerrottiin, että ei saa tehdä sitä sun tätä ja mitään niistä en suurin surminkaan tekisi. Toisekseen, jos normien rikkominen olisi sitä, että olen luonut tilin ja klikannut yhden ainoan kerran, että liity ryhmään. Muutaman kerran kävin katsomassa, että joko ryhmään liittyminen olisi mennyt läpi, mutta ei ollut mennyt ja siis jäin vain odottamaan. En todellakaan löytänyt normeista mitään sellaista mitä tuo toimintani olisi rikkonut. Jos noilla perusteilla ja mitään tarkemmin kertomatta ilmoitetaan vain, että tilini rikkoo jotain normia ja jota ei siis ole mitenkään yksilöity, että mitä normia, niin kyllä se vaikuttaa enemmän kuin vähän hämärähommalta.
        Kun olen niin tyhmä, etten keksi mitä normia tai miten olen normia rikkonut, niin kerrotko Bessie sinä sitten viisaampana, että mitä normia noilla toimillani sitten rikoin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tiliä ei ole poistettu, vain kirjautuminen estetty. Normeissa pääsääntöisesti kerrottiin, että ei saa tehdä sitä sun tätä ja mitään niistä en suurin surminkaan tekisi. Toisekseen, jos normien rikkominen olisi sitä, että olen luonut tilin ja klikannut yhden ainoan kerran, että liity ryhmään. Muutaman kerran kävin katsomassa, että joko ryhmään liittyminen olisi mennyt läpi, mutta ei ollut mennyt ja siis jäin vain odottamaan. En todellakaan löytänyt normeista mitään sellaista mitä tuo toimintani olisi rikkonut. Jos noilla perusteilla ja mitään tarkemmin kertomatta ilmoitetaan vain, että tilini rikkoo jotain normia ja jota ei siis ole mitenkään yksilöity, että mitä normia, niin kyllä se vaikuttaa enemmän kuin vähän hämärähommalta.
        Kun olen niin tyhmä, etten keksi mitä normia tai miten olen normia rikkonut, niin kerrotko Bessie sinä sitten viisaampana, että mitä normia noilla toimillani sitten rikoin?

        Mistäpä minä voisin tietää mitä normia sinä olet mahdollisesti rikkonut.

        Huomioi, että olet voinut rikkoa facebookin yhteisönormeja myös facebookin muissa palveluissa kuten esmes Messenger, Instagram, WhatsApp.

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäpä minä voisin tietää mitä normia sinä olet mahdollisesti rikkonut.

        Huomioi, että olet voinut rikkoa facebookin yhteisönormeja myös facebookin muissa palveluissa kuten esmes Messenger, Instagram, WhatsApp.

        Bessie

        "Mistäpä minä voisin tietää mitä normia sinä olet mahdollisesti rikkonut. " Niinpä, sinulla on aivan samat tiedot kuin minullakin, koska kerroin kaiken Fecebookissa tekemäni tuossa aiemmin. Ei minulla ole yhtään sen enempää tietoa käytettävissäni yrittäessäni keksiä, että mitä normia nyt sitten jatkuvasti rikon.

        "Messenger, Instagram, WhatsApp" mitä noi on? Nettiä käytän pääsääntöisesti laskuja maksaessani ja virallisia palveluja, kuten: vero, traficom käyttäessäni ja omapostikin minulla on, jonne tulee joskus virallisia kirjeitä. Jonkin verran käytän nettiä myös terveydenhuollon asioihin, kuten ajanvarauksiin ja Omakannan palveluihin sekä vakuutusjuttuihin. Joskus etsin tietoa Googlella. Ai niin, nythän eksyin tänne Suomi24 sivustolle. Pian kai täälläkin rikon jotain normia.
        Mutta asia tuli selväksi: täältä ei löydy tietäjää, joka pystyisi/haluaisi auttaa tuossa normirikkomis -asiassa. Kiitos kaikille kommentoijille mielenkiinnosta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mistäpä minä voisin tietää mitä normia sinä olet mahdollisesti rikkonut. " Niinpä, sinulla on aivan samat tiedot kuin minullakin, koska kerroin kaiken Fecebookissa tekemäni tuossa aiemmin. Ei minulla ole yhtään sen enempää tietoa käytettävissäni yrittäessäni keksiä, että mitä normia nyt sitten jatkuvasti rikon.

        "Messenger, Instagram, WhatsApp" mitä noi on? Nettiä käytän pääsääntöisesti laskuja maksaessani ja virallisia palveluja, kuten: vero, traficom käyttäessäni ja omapostikin minulla on, jonne tulee joskus virallisia kirjeitä. Jonkin verran käytän nettiä myös terveydenhuollon asioihin, kuten ajanvarauksiin ja Omakannan palveluihin sekä vakuutusjuttuihin. Joskus etsin tietoa Googlella. Ai niin, nythän eksyin tänne Suomi24 sivustolle. Pian kai täälläkin rikon jotain normia.
        Mutta asia tuli selväksi: täältä ei löydy tietäjää, joka pystyisi/haluaisi auttaa tuossa normirikkomis -asiassa. Kiitos kaikille kommentoijille mielenkiinnosta!

        Tietenkään minulla ei ole aivan samoja tietoja kuin sinulla. En edes haluaisi kaikkia "aivan samoja tietoja" ja kieltäytyisin ehdottomasti ottamasta niitä vastaan jos niitä tyrkyttäisit.
        Näin ollen en myöskään pysty näkemään missä kohdin mahdollisesti rikot yhteisönormeja ja antamaan sinulle 'täsmäneuvoja' ja opastusta.

        21.04.2022 14:24 kirjoittamassani kommentissa yritin neuvoa sinua: "Jos ongelma on kirjautumisessa jne. jne.
        Kommenttini ensimmäinen kappale: "On sinulla Facebook-tili tai ei, pääset koska tahansa lukemaan tietoa Facebookista, sen säännöistä, yhteisönormeista, kaikesta."
        Eli, en katsonut tarpeelliseksi kirjoittaa neuvoja vaan kerroin että kirjautumattakin pääset itse niitä lukemaan. Pidin ja edelleen pidän todennäköisenä, että kun itse tiedät mitä tietoja annoit tiliä luodessasi ym., niin huolellisesti asiaan perehdyttyäsi itse myös hoksaat missä kohdin olet (jos olet, tokihan myös fb on voinut tehdä virheen) rikkonut yhteisönormeja.

        Facebookissa valtaosa ihmisistä on aitoja oikeita ihmisiä, rehellisesti omalla jatkuvasti käyttämällään "arkinimellään". Oikeastaan se on yhteisönormi numero yksi.

        Tarkista täsmääväätkö kaikki uutta tiliä luodessasi antamasi tiedot keskenään. Jos olet Maija Meikäläinen niin antamasi puhelinnumerokin on Maija Meikäläisen puhelinnumero jne..

        Bessie


    • Anonyymi

      Itse tein 2009 päätös F,B en menne. En edes suljetulle suvun ryhmään!Kyllä se on niin elämä on paljon mukavaa kun se on oikeita kohtaamisia.Eikä jonkun netin takana tenäistä elämää,kuin niin moella pääle muokatut kuvat.Kuka oikeasti siellä revitää perhe ridat, pänät, tai otta kuvan kämpästä kun kakrut sotkenet ja tuntu on täys kaaos pällä?Joten unohda ihmisen suljettu ryhmä F.B. voit paremmin..

      • Ihmeen hyvin vaikutat kuitenkin tietävän mitä Facebookilla on, ottaen huomioon, ettet itse siellä ole.
        Ja jos oikein tarkkaan mietit, niin etkös juuri nyt itsekin ole netin takana siinä "oikeassa kohtaamisessa".


    • Anonyymi

      Kiva siellä on olla. Saa uusia ystäviä ja voi olla yhteyksissä muihin tuttuihin. Koitat vaan kirjautua ja noudattaa ohjeita. Ei se mitään salatiedettä ole. Kysyt ohjeita fb kirjautuminen netissä, aina kohta kohdalta. Myös fb stä löytyy neuvoja. Tai menet johonkin kauppaan ja pyydät että kirjaavat sinut sinne. Ellei joku tuttusi pysty auttamaan. Ei ole vaikeaa. Vedät niin sanotusti jotain hihasta ja pyydät apua.

      • Anonyymi

        saat uusia ystäviä voi viettu sen kun vedät vain käteen ja pyydystät apua ongenkoukulla


    • Anonyymi

      Mainoksilla liiaksi tällättyä nykyään.

    • Anonyymi

      Kai sinulla on joku nuorempi tuttu tai lapsenlapsi joka pystyy hoitamaan asia.
      Vaikka sinulla olisi siellä tili, ei sinun tarvitse sitä käyttää. Eikä luovuttaa juuri mitään henkilötietoja. Kannustan oppimaan uusia taitoja. Muuten vanhenee ennenaikojaan.

      • Anonyymi

        En tunne ketään, eikä kiinnosta tutustuakaan. Niin vanheneekin, kun minuakin luullaan 20 vuotta ikääni nuoremmaksi. En ole kuluttanut itseäni turhaan sossimiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tunne ketään, eikä kiinnosta tutustuakaan. Niin vanheneekin, kun minuakin luullaan 20 vuotta ikääni nuoremmaksi. En ole kuluttanut itseäni turhaan sossimiseen.

        No, jos luullaan 20 v nuoremmaksi, niin sitten ei kannata mennä. Säilytä tuo tyyli. Hyvä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tunne ketään, eikä kiinnosta tutustuakaan. Niin vanheneekin, kun minuakin luullaan 20 vuotta ikääni nuoremmaksi. En ole kuluttanut itseäni turhaan sossimiseen.

        Mites nämä menevät yksiin:
        """Ne, jotka ovat ryhmässä, ihmettelevät, että miksen ole Facebookissa."""
        """En tunne ketään, eikä kiinnosta tutustuakaan."""

        No kysy niiltä ihmettelijöiltä miten sinne mennään. Ai niin joo, ethän tunne niitäkään.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Mites nämä menevät yksiin:
        """Ne, jotka ovat ryhmässä, ihmettelevät, että miksen ole Facebookissa."""
        """En tunne ketään, eikä kiinnosta tutustuakaan."""

        No kysy niiltä ihmettelijöiltä miten sinne mennään. Ai niin joo, ethän tunne niitäkään.

        Ei ne ihmettelijät ole minun tuttujani. Ovatpahan vain samanlaisia, kuin täälläkin jotkut. Ovat niin olevinaan Facebookissa ja kun kysyy näiltä täällä, niin vastaus on juuri tällaista hyödytöntä "läppää". Eipä paljoa kiinnosta tutustua sellaisiin, jotka ovat tietävinään ja niin paljon pitävät itseään muita viisaampina, etteivät alennu kertomaan meille tietämättömille niitä arvokkaita tietojanssa.
        Onhan se hyvä, että voivat noin kokea olevansa muita parempia. Minulla on heille vain yksi viesti: "pidä tunkkis!".


    • Anonyymi

      Oon muutamassa ryhmässä, " Vanha Mikkeli " " Vanha Puumala " " Vetouistelu " " Saimaa valokuvin " " Saimaan seilaajat "
      Paljon tuttuja tuntemattomia, saatan vilkasta kun tulee ilmoitus.
      Facebookissa ihmiset ystävällisiä, sitä en ymmärrä miksi joillakin voi kavereita sata jopa ylikin, mulla puol'tusinaa.

      Pertikki

    • Anonyymi

      En anna edes puhelintani sijoituspankkeihin
      Sen sijaan tarvittaessa pyydän pankkisihteerin palvelemaan minua tai otan velkani pois

      Juuri eilen tein näin
      Sihteeri lähetti webseminaarilinkin minulle aamulla tiedoksi

      Eli sitä tulee. Palvelua

      Selvitä luomuviljelysihteeri/hoitaja ja sano että haluat aikataulutiedot jne spostilla tarjoilusta niillä on intressi palvella

      • Anonyymi

        Kylvätkö naurismaan?


    • Anonyymi

      Jos haluat käyttää fb tä, liittyä johonkin ryhmään tai muuta vastaavaa. Niin kyllä sinun pitää kirjautua sinne ihan normaalisti. Kaikkia omia tietoja ei tarvitse antaa, kuten syntymäikaa ym niitä voi runoilla miten haluaa.

      • Anonyymi

        " Kaikkia omia tietoja ei tarvitse antaa, kuten syntymäikaa ym niitä voi runoilla miten haluaa."

        Ei se nyt ihan noinkaan ole. Väärän syntymäajan "runoileminen" rikkoo yhteisönormeja.

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kaikkia omia tietoja ei tarvitse antaa, kuten syntymäikaa ym niitä voi runoilla miten haluaa."

        Ei se nyt ihan noinkaan ole. Väärän syntymäajan "runoileminen" rikkoo yhteisönormeja.

        Bessie

        Ei ole tähän asti rikkonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tähän asti rikkonut.

        Tarkoitat varmaan, että että et ole vielä tähän asti jäänyt kiinni väärien tietojen antamisesta tai toisena henkilönä esiintymisestä.

        Bessie


      • Saahan sinne tietysti runoilla vilpillisen luonteenlaadun omaava mitä vain.

        Ei ole kuitenkaan kanttia sitten valittaa, kun tili suljetaan, koska väestörekisteri ei tunne kyseistä henkilöä olevan fyysisesti olemassakaan.
        Sellaiset tiedot voi kuitenkin peittää julkisesta näkyvyydestä. Nimi pitää näkyä, jos aikoo ryhmiin pyrkiä ja osallistua keskusteluihin.


    • Anonyymi

      Kuulkas nyt ei fb llä ole mitää tekemistä väestörekisterin kanssa. Jonnekin youtubeenkin voi kirjautua ihan millä nimellä tahansa. Nimi nyt kannattaa olla oikein fb ssä jos haluaa tutustua muihin. Mutta muita henkilötietoja ei kannata levittää nettiin, jos voi välttää. Vain höhlät lataa nettiin kaiken itsestään. Kunhan tiedot on vähän sinnepäin se riittää. Ja nimikin voi varmaan olla samoin vähän sinnepäin tarvittaessa tai Pelle Peloton.

      • Anonyymi

        Tietäisitpä vain kuinka monessa paikkaa netissä on sinun henkilötietosi ilman, että olet niitä sinne itse laittanut. Nykyisin kaikki on netissä. Kyllä fb pystyy tarkistamaan onko sinua olemassakaan vai lienetkö jo kuollut.


      • Oletko kenties rikosrekisterissä, jos et uskalla antaa omaa nimeäsi someen?
        Netissähän väestörekisterikin on. Onko syntymätodistuksesikin väärennetty?


      • Anonyymi

        Varmasti pitää paikkansa, että Facebook:issa on myös rikollisia, jotka esiintyvät väärillä tiedoilla.
        Mielestäni henkilön nimi on julkinen tieto ja siinä ei pitäisi olla mitään salattavaa, mutta jos on rikollisissa aikeissa ja pelkää kiinnijäämistä, niin ehkä silloin joku haluaa esiintyä väärillä tiedoilla.
        Lopulta sekin on tyhmää, koska tietokone, jota yhteydenpidossa käytetään, on helppo jäljittää. Tosin osaajat voivat tehdä jäljityksen vaikeaksi, mutta ei aivan mahdottomaksi, jos käyttävät jotain some -palvelua ahkerasti.


      • """Vain höhlät lataa nettiin kaiken itsestään. Kunhan tiedot on vähän sinnepäin se riittää. Ja nimikin voi varmaan olla samoin vähän sinnepäin tarvittaessa tai Pelle Peloton."""

        Sinä varmaan netiltä jotain tilatessasikin laitat varalta nimeksesi Pelle Peloton, ettet antaisi itsestäsi höhlän vaikutelmaa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        """Vain höhlät lataa nettiin kaiken itsestään. Kunhan tiedot on vähän sinnepäin se riittää. Ja nimikin voi varmaan olla samoin vähän sinnepäin tarvittaessa tai Pelle Peloton."""

        Sinä varmaan netiltä jotain tilatessasikin laitat varalta nimeksesi Pelle Peloton, ettet antaisi itsestäsi höhlän vaikutelmaa.

        Olisiko esmes Varma Tappio Hukkanen vähän uskottavampi kuin Pelle Peloton?

        Bessie


    • Anonyymi

      Sitten ilmeisesti näissä keskusteluissa voisi yhtä hyvin näkyä oikea nimi ja sote - tunnus jos pyritään olemaan ihan rehellisiä. Tarkoitan ettei ihan joka paikassa ole syytä käyttää omaa nimeä. Jos nyt ymmärrätte tämänkään.

      • Anonyymi

        "Sitten ilmeisesti näissä keskusteluissa voisi yhtä hyvin näkyä oikea nimi ja sote - tunnus jos pyritään olemaan ihan rehellisiä. Tarkoitan ettei ihan joka paikassa ole syytä käyttää omaa nimeä. Jos nyt ymmärrätte tämänkään."

        Oikean nimen ja oman hetun kertominen tai näyttäminen siellä missä sitä ei tarvitse kertoa (ja missä sen kertominen ei ole normi) ei ole rehellisyyttä. Luulisin että harvemmin näiden kertomisella ensisijaisesti "pyritään olemaan ihan rehellisiä".

        Bessie


      • Ihan omilla henkilötiedoillani minä ainakin olen tänne rekisteröitynyt. Hengissä vielä ...
        Sotetunnusta siinä ei kysyttykään, muistaakseni.
        Täällähän on sääntöjen mukaista esiintyä nimimerkillä tai Anonyyminä.
        Facebookin säntöjen mukaista se ei ole.

        Vaikea ymmärtää sellaista, että pitää jonnekin työntyä keksityllä/väärennetyllä nimellä, missä nimeä kysytään. Pysyisi sitten kaukana sieltä, jos on niin hävelikkö, ettei rohkene omana itsenään esiintyä.


    • Anonyymi

      Onhan Facebook täynnä ryhmiä joissa ryhmillä on nimensä, mutta ihmiset taustalla ovat mitä tahansa. Ei todellakaan pidä änkeä jonain ’Liisa Virtasena’ joka paikkaan rehellisyyden nimissä. Miten voittekin olla noin yksinkertaisia. Ei teistä kukaan edes ole kiinnostunut teidän omilla nimillä jos pyöritte jossain Reko ryhmissä. Varmaan jos joutuisitte Ukrainaan etulinjaan, niin teillä olisi nimilappu isoilla kirjaimilla rintapielessä,. Voi pyhä yksinkertaisuus.

      • """Ei teistä kukaan edes ole kiinnostunut teidän omilla nimillä """

        No niin, no miksi sitten fejkata olevansa jotain muuta, kun ei kukaan ole kiinnostunut sinusta omallakaan nimelläsi?

        """Varmaan jos joutuisitte Ukrainaan etulinjaan, niin teillä olisi nimilappu isoilla kirjaimilla rintapielessä,"""
        Siellähän se just tärkeää onkin olla omalla nimellään, että tiedetään kuka on kaatunut ja voidaan ilmoittaa omaisille.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        """Ei teistä kukaan edes ole kiinnostunut teidän omilla nimillä """

        No niin, no miksi sitten fejkata olevansa jotain muuta, kun ei kukaan ole kiinnostunut sinusta omallakaan nimelläsi?

        """Varmaan jos joutuisitte Ukrainaan etulinjaan, niin teillä olisi nimilappu isoilla kirjaimilla rintapielessä,"""
        Siellähän se just tärkeää onkin olla omalla nimellään, että tiedetään kuka on kaatunut ja voidaan ilmoittaa omaisille.

        Tee ihan ensi pieni vierailu Kremliin ja kanna isoa viiriä edessä missä lukee kissankorkuisilla kirjaimilla Tellukka. Ja ilmoitat samoin vartijoille et käyn kaatamaassa vähän ehtaa tsaijua Putlerille. Olen Tellukka Suomesta. Että ilmoittakaa omaisille, jos en tule äijän työhuoneesta takaisin. Että ehdottomasti halaan esiintyä omalla nimellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tee ihan ensi pieni vierailu Kremliin ja kanna isoa viiriä edessä missä lukee kissankorkuisilla kirjaimilla Tellukka. Ja ilmoitat samoin vartijoille et käyn kaatamaassa vähän ehtaa tsaijua Putlerille. Olen Tellukka Suomesta. Että ilmoittakaa omaisille, jos en tule äijän työhuoneesta takaisin. Että ehdottomasti halaan esiintyä omalla nimellä.

        Jos minulla olisi käyntiä Kremlissä, niin kyllä ehdottomasti ihan omalla oikealla nimelläni sinnekin menisin.
        Monestiko sinä olet vieraillut Venäjälläkin väärennetyillä papereilla?


    • Anonyymi

      No. Mikset sitten kirjaudu sinne facebookiin reippasti ihan omalla nimellä. Vaan vaikertelet täällä.

      En todellakaan kerro ihan kaikista retkistäni maailmalla. Ei James Bondkaan kerro. Ja viimeiseksi kertoisin, jos onnistuisin päästämään ilmat pihalle naapurin tirehtööristä.

      • Anonyymi

        Ku naapurimaan tirehtööristä päästää ilmat niin kyl maar se kannattaa tehrä anonyyminä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4217
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4056
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3662
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      67
      3079
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2771
    6. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2568
    7. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2548
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2426
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2319
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2275
    Aihe