Onko muilla sekavaa epätodellista tunne päässä

Anonyymi

Haluaisin kysyä onko kellään ollut vastaavaa?aiemmin minulla ei ole ollut mitään mielenterveys ongelmia tai sairauksia kaikki alkoi kun Minulla oli tosi kuormittava elämäntilanne ja paljon stressiä usean kuukauden ajan loppu aikana en kyennyt nukkumaan enkä syömään stressin vuoksi vaan menin johonkin stressi tilaan kävelin vaan ees taas asunnossa saamatta enään mitään aikaan olin kuitenkin energinen ja ajatus toimi sitten tämän seurauksena omaiseni hakivat minulle apua ja jäin osastolle 2 viikoksi lepäämään jolloin minulle aloitettiin lääkitys osastolla oli epäilys psykoosista koska minun oli vaikea selittää tilannettani mutta eivät osanneet varmaksi sanoa pois pääsyn jälkeen minulle sanottiin että sekava olo voi kestää vielä muutamia viikkoja joten lähdin osastolta sitten sen turvin että kyllä tämä tästä kokeiltiin useita eri lääkkeitä mutta olo on vaan osasto jakson jälkeen muuttunut apaattisemmaksi en kykene enään tekemään mitään ja tätä jatkunut nyt n.4kk minulla on koko ajan tosi epätodellinen ja sekava olo välillä tulee semmoinen olo kuin olisi humalassa ja koko aika päässä semmonen tunne ja en saa mitään aikaiseksi ja tämä on aiheuttanut minulle myös masennusta tällä hetkellä kaikki lääkkeet lopetettu ettei sekoita enempää päätä koska niillä ei ollut mitään vastetta tällä hetkellä lääkkeitä unilääkkeenä tenox ja tarvittaessa opamox en pysty hoitamaan kotia en itseäni en lapsiani ja aiemmin olin tosi pystyvä haluaisin jonkun selityksen ja avun tälle ja lähes kaikki somaattiset asiat on tutkittu toivottavasti tästä sai jotain selvää kun keskittyminenkin on mitä on jokainen päivä on yhtä tuskaa kun en voi olla oma normaali itseni enkä tiedä voiko tästä toipua ja jos voi niin miten pahin oire on siis epätodellinen ja sekava olo ja semmonen tunne päässä ja en enää luota itseeni pelkään että tää ei lopu vaan että sekoan loppullisesti ja vaikka mitä yritetty

19

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se että pitkän aikaa nukkuu liian vähän niin se jos mikä sekoittaa pään. Minulle itselleni tulee sekava olo jos en saa ollenkaan nukuttua öisin.
      Silloin olotila on aika tympeä. Nyt olen saanut paremmin nukuttua vaikka nukkuma asento jossa joudun nukkumaan on huono.
      Oletko kokeillut rukoilua?

• Anonyymi

Olen rukoillut ja nykyään nukun hyvin unilääkkeenä tenox

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen rukoillut ja nykyään nukun hyvin unilääkkeenä tenox

Se on hyvä että saat nukuttua.
        Onko sulla miten läheinen välit Jeesukseen?
        Hän ei ole pelkästään pelastaja hän haluaa olla meidän jokaisen ystävä myös.

• Anonyymi

Epätodelliseen oloon liittyy artikkeleja, mm. tällainen.

Epätodellinen olo on usein myös seuraus pitkään jatkuneesta stressistä tai ahdistuksesta, ja se voi iskeä sellaisellakin hetkellä jolloin ei akuutisti tunne varsinaista ahdistusta. Kaikissa näissä tapauksissa on kuitenkin kyseessä ahdistusreaktio, joka itsessään on vaaraton, mutta pitää itseään yllä pelon takia.

• Anonyymi

Oon lukenu kaikki noi mut mikään noista keskusteluista ei kuvaa täysin muo ja vaikka kuinka koitan rauhoittua on tilanne vaan sama

• Anonyymi

Ja mikä tohon sit auttaa lääkärit ei anna psykoterapiaa mikä olis lukemani mukaan apu tuohon

• Anonyymi

Käyt todennäköisesti vain vähän ylikierroksilla , stressin takia. Sinun täytyy opetella rentoutumaan ja rauhoittamaan tietoisesti parasympaattista hermostoa. Jostakin netistä löytyy varmasti se vinkki siihen. Muistaakseni piti kolme kertaa hengittää syvään. Ilman että pitää mitään kiirettä niiden hengityskertojen välillä.

Et ole sekoamassa. Sinä et sekoa. Ne ovat vain pelkkiä ajatuksia, joiden voi antaa mennä.

• Anonyymi

Edelliseen jatkoa: Siis hengittää sisään ja ulos, kolme kertaa pitkään. Rauhoittaa parasympaattista hermostoa.

• Anonyymi

Kokeiltu on ei auta

• Anonyymi

Ihan niinku tämä ketju olisi ollut jo josain toissaalla...

Tuo sinun periaate on hyvä, mut ei se ehkä noin helposti käy kovilla oireilla. Itsellekin in sinänsä ihan tuttua tuo sekava ja epätodellinen olo. Syitä voi olla lukuisia fyysisiä&psyykkisiä. Mikä lie sen elämäntilanteen kuormittanut mikä tietysti voi selittää, muuta "anon 19.4. 19:34" perusteella muutakin. Tosiaan kuten täällä sanottu, voi lääkkeet selittää ja varsinkin Tenox. Mä kerran sain 😉 ja tuli tosi outo metallinen maku suuhun ja muutakin outoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan niinku tämä ketju olisi ollut jo josain toissaalla...

Tuo sinun periaate on hyvä, mut ei se ehkä noin helposti käy kovilla oireilla. Itsellekin in sinänsä ihan tuttua tuo sekava ja epätodellinen olo. Syitä voi olla lukuisia fyysisiä&psyykkisiä. Mikä lie sen elämäntilanteen kuormittanut mikä tietysti voi selittää, muuta "anon 19.4. 19:34" perusteella muutakin. Tosiaan kuten täällä sanottu, voi lääkkeet selittää ja varsinkin Tenox. Mä kerran sain 😉 ja tuli tosi outo metallinen maku suuhun ja muutakin outoa.

...jatkoa...

Mitä sitten suppea kuvaus tarkoittaa, mutta ainakin otsa-ja ohimolohkot olisi hyvä tutkia. Laaja setti erilaisia labroja on paikallaan. Onko ollut fyysisiä pään tai psyykkisiä traumoja..?

Monisairas

• Anonyymi

Ei siihen sellaisia tarvitse, sehän on pääasia. Ei toki vapaa-ajattelijalle ole.

• Anonyymi

Pahinta on kun ei voi tehdä mitään tän olon vuoksi tää on nyt puol vuotta syönyt mun elämästä tuleeko kellään mieleen mitään mitä voisi vielä lääkäreille ehdottaa että tutkisivat nyt on siis pahin oire se tunne päässä koko ajan sitä on vaikea kuvailla vähän niinku paineen tunne tai semmonen kun olis päänsärky mutta ei ole kipua ja tosi sekava olo olen puoli vuotta vaan maannut näiden oireiden vuoksi tänään yritin käydä kävelyllä tuntui tosi vaikealta kun niin hankala tää olo ja vaikka yrittää tehdä arkisia asioita niin ei vaan pysty kum ei tajua kunnolla autoa en pysty enää ajamaan enkä hoitamaan lapsia ja tää syö muo koko aika koska aiemmin olen kaiken tehnyt lapsetkin odottaa vaan milloin äiti paranee

• Anonyymi

Ainakin Synlabin kautta pääsee tarvittaessa ilman lähetettä pään magneettikuvaukseen. Melkein suosittelisin käymään, koska sillä saisi aivoperäisiä syitä suljettua pois. Jos saat lääkäriltä lähetteen kuviin, niin aina parempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin Synlabin kautta pääsee tarvittaessa ilman lähetettä pään magneettikuvaukseen. Melkein suosittelisin käymään, koska sillä saisi aivoperäisiä syitä suljettua pois. Jos saat lääkäriltä lähetteen kuviin, niin aina parempi.

Oon käyny kuvissa mut me teki vaan jonkun suppean pään kuvan siinä ei näkyny mitään onko tietoa paljon tuolla maksaa kunnon kuvaus?

• Anonyymi

Kai sekin on mahdollista, että useat lääkkeiden aloitukset ja lopetukset lyhyen ajan sisällä ovat pahentaneet oloasi entisestään. Siinä on voinut olla aloitusvaikutusta ja vieroitusoiretta päällekkäin. Kenen tahansa aivot ja hermosto olisivat koetuksella tuollaisesta. Eikä se aina niin mene, että kun lääkkeet lopettaa, palaa olo parissa-kolmessa viikossa normaaliksi. Voi mennä jopa kuukausia, joskus pidempäänkin. Ikävää, mutta totta.

• Anonyymi

Niin ja tarkista se nykyinen lääkityksesi ja sen haitat. Bentsot vaimentaa kaikkea toimintaa pääkopassasi. Jos ei pää toimi, ajatus juokse ja on kummallinen olo niin se voi olla benssotkin.

• Anonyymi

Otan vaan tarvittaessa rauhoittavaa tää olo on on lääke tai ei osakseen tätä pahentaa kun tilanne on kestänyt näin kauan koitettu vaan rauhoittaa tilanetta ja nyt on jumissa tän olon kanssa en varmaan edes enään tiedä miltä tuntuu olla normaali olotilassa ahistaa niin kun ei tiedä mikä tähän auttaisi

• Anonyymi

Onko muilla ollut näin vakava tämmöstä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      325
      7758
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2186
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1876
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1422
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1297
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1271
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1241
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1210
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1091
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe