Viljelijöiden pitää nyt pelastaa kauppa. Keskustelu ei enää riitä. Kauppa on henkitoreissaan.
Kaupan heikko asema ruokaketjussa
20
105
Vastaukset
- Anonyymi
Eivät saa kustannuksia siirrettyä eteenpäin kuluttajien maksettaviksi.
- Anonyymi
Aloittajan kirjoitus oli tietenkin satiiria, mutta siinä oli taustalla asiaakin.
Jo teoreettisestikin kaupalla on se ongelma, jota periaatteessa ei muilla ruokaketjun toimijoilla ole eli kaupalla ei ole vastapuolta neuvottelemaan myymiensä tuotteiden hinnoista sen lisäksi ettei silläkään ole kovin suurta mahdollisuutta määrittää itse hintojaan. . Kuluttaja on arvaamaton ja harvoin uskollinen millekään kaupalle tai tuotteelle. Niitä vaihdetaan herkästi tarvittaessa.
Kotimaisuus on luultavasti vahvin sidos, mutta sekin kyllä käytännössä katkeaa helposti, jos hinnoittelu epäonnistuu. Hieman exrtraa kotimaisuudesta ollaan valmiita maksamaan, jos oma talous ei ole ihan tiukilla.- Anonyymi
Kuluttajat on onneksi uskollisia kaupalle ja tuotteelle. Suomalaiselle kelpaa kotimainen ruoka. Ulkomainen ruoka ei oikein jaksa kiinnostaa, ainoastaan marginaalisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuluttajat on onneksi uskollisia kaupalle ja tuotteelle. Suomalaiselle kelpaa kotimainen ruoka. Ulkomainen ruoka ei oikein jaksa kiinnostaa, ainoastaan marginaalisesti.
Suomessa syödään suomalaista ruokaa. Onhan se kaikille täysin selvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa syödään suomalaista ruokaa. Onhan se kaikille täysin selvää.
Kaikille viisaimmille....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuluttajat on onneksi uskollisia kaupalle ja tuotteelle. Suomalaiselle kelpaa kotimainen ruoka. Ulkomainen ruoka ei oikein jaksa kiinnostaa, ainoastaan marginaalisesti.
Kyllä, suomalaiset suosivat suomalaisia tuotteita, vaikka ne olisivatkin vähän kalliimpia. Se on tietenkin hyvä.
Niinhän tuossa edellä mainittiinkin.
Kyse on tietenkin siitä, missä menee se hintaeroraja kun suomalaisuuden suosiminen loppuu. Tämä on yksi kaupan haasteista, kun se joutuu hankkimaan tuotteita Sjomesta ja ulkomailta. Toistaiseksi kauppa on hanskannut tuon haasteen hyvin.
- Anonyymi
Huoltovarmuus on nyt koetuksella. Maataloustukia on lisättävä jottei tämmöistä tilannetta enää syntyisi. Viljakin maksaa kolme kertaa enemmän kuin vuosi sitten.
- Anonyymi
Suomen ylivertainen viljan laatu on hinnoiteltu!
- Anonyymi
Kaupat ei kauaa jaksa kovassa paineessa. Ratkaisut on tehtävä heti.
- Anonyymi
Viljelijöiden on autettava kauppa taas miljardivoittojen tielle.
Itse olen huomannut että tuote oli se sitten melkein mikä tahansa on noussut 0,50 euroa.
Jos kauppalaskussa on 10 tuotetta per päivä niin se on 5 euroa per päivä lisää ja jos ajatellaan kuukauden laskua se on noin 30 kertaa tuo 5,-. Aikamoinen summa yhden asiakkaan kuukausilaskuun. Ja nyt puhutaan yhden talouden (alakanttiin mitoitettu tuotamäärä) laskusta.
Kuka ne rahat saa. Ainakin sinne kauppaan ne maksetaan. Ei ne kauppiaatkaan mitään persaukista porukkaa ole.- Anonyymi
taruolento kirjoitti:
Itse olen huomannut että tuote oli se sitten melkein mikä tahansa on noussut 0,50 euroa.
Jos kauppalaskussa on 10 tuotetta per päivä niin se on 5 euroa per päivä lisää ja jos ajatellaan kuukauden laskua se on noin 30 kertaa tuo 5,-. Aikamoinen summa yhden asiakkaan kuukausilaskuun. Ja nyt puhutaan yhden talouden (alakanttiin mitoitettu tuotamäärä) laskusta.
Kuka ne rahat saa. Ainakin sinne kauppaan ne maksetaan. Ei ne kauppiaatkaan mitään persaukista porukkaa ole.K-ryhmä teki historiansa parhaan tuloksen. Karua kertomaa minne ne rahat jää. Alkutuotantoon miinus miljardi, kaupat plus monta miljardia....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
K-ryhmä teki historiansa parhaan tuloksen. Karua kertomaa minne ne rahat jää. Alkutuotantoon miinus miljardi, kaupat plus monta miljardia....
Eihän K kaupalle mikään miljadi riitä. Eihä tuottanut ko pari miljoonaa päiväsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän K kaupalle mikään miljadi riitä. Eihä tuottanut ko pari miljoonaa päiväsä.
3 miljuunaa päivässä on jo lähellä. Viljelijöiltä varastettua rahaa.
- Anonyymi
Kauppa pitää pelastaa. Viljelijät on avainasemassa.
- Anonyymi
Voisiko kannattaa perustaa joku kauppa asiamies joka valvoisi kaupan etua?
- Anonyymi
Kaupan etua ei ilmeisesti valvo kukaan. Ilmankos on kusessa.
- Anonyymi
Mä en kestä tota kaupan ruikutusta.
- Anonyymi
Kaupan asema menee entistäkin heikommaksi kun sähkön hinta muuttuu korkeammaksi. Tolkuton kehä josta ei ole ulospääsyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupan asema menee entistäkin heikommaksi kun sähkön hinta muuttuu korkeammaksi. Tolkuton kehä josta ei ole ulospääsyä.
Kaupan itkua ja valitusta ei jaksa kuunnella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683