Kaupan heikko asema ruokaketjussa

Anonyymi

Viljelijöiden pitää nyt pelastaa kauppa. Keskustelu ei enää riitä. Kauppa on henkitoreissaan.

20

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eivät saa kustannuksia siirrettyä eteenpäin kuluttajien maksettaviksi.

    • Anonyymi

      Aloittajan kirjoitus oli tietenkin satiiria, mutta siinä oli taustalla asiaakin.

      Jo teoreettisestikin kaupalla on se ongelma, jota periaatteessa ei muilla ruokaketjun toimijoilla ole eli kaupalla ei ole vastapuolta neuvottelemaan myymiensä tuotteiden hinnoista sen lisäksi ettei silläkään ole kovin suurta mahdollisuutta määrittää itse hintojaan. . Kuluttaja on arvaamaton ja harvoin uskollinen millekään kaupalle tai tuotteelle. Niitä vaihdetaan herkästi tarvittaessa.
      Kotimaisuus on luultavasti vahvin sidos, mutta sekin kyllä käytännössä katkeaa helposti, jos hinnoittelu epäonnistuu. Hieman exrtraa kotimaisuudesta ollaan valmiita maksamaan, jos oma talous ei ole ihan tiukilla.

      • Anonyymi

        Kuluttajat on onneksi uskollisia kaupalle ja tuotteelle. Suomalaiselle kelpaa kotimainen ruoka. Ulkomainen ruoka ei oikein jaksa kiinnostaa, ainoastaan marginaalisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluttajat on onneksi uskollisia kaupalle ja tuotteelle. Suomalaiselle kelpaa kotimainen ruoka. Ulkomainen ruoka ei oikein jaksa kiinnostaa, ainoastaan marginaalisesti.

        Suomessa syödään suomalaista ruokaa. Onhan se kaikille täysin selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa syödään suomalaista ruokaa. Onhan se kaikille täysin selvää.

        Kaikille viisaimmille....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluttajat on onneksi uskollisia kaupalle ja tuotteelle. Suomalaiselle kelpaa kotimainen ruoka. Ulkomainen ruoka ei oikein jaksa kiinnostaa, ainoastaan marginaalisesti.

        Kyllä, suomalaiset suosivat suomalaisia tuotteita, vaikka ne olisivatkin vähän kalliimpia. Se on tietenkin hyvä.
        Niinhän tuossa edellä mainittiinkin.

        Kyse on tietenkin siitä, missä menee se hintaeroraja kun suomalaisuuden suosiminen loppuu. Tämä on yksi kaupan haasteista, kun se joutuu hankkimaan tuotteita Sjomesta ja ulkomailta. Toistaiseksi kauppa on hanskannut tuon haasteen hyvin.


    • Anonyymi

      Huoltovarmuus on nyt koetuksella. Maataloustukia on lisättävä jottei tämmöistä tilannetta enää syntyisi. Viljakin maksaa kolme kertaa enemmän kuin vuosi sitten.

      • Anonyymi

        Suomen ylivertainen viljan laatu on hinnoiteltu!


    • Anonyymi

      Kaupat ei kauaa jaksa kovassa paineessa. Ratkaisut on tehtävä heti.

    • Anonyymi

      Viljelijöiden on autettava kauppa taas miljardivoittojen tielle.

      • Itse olen huomannut että tuote oli se sitten melkein mikä tahansa on noussut 0,50 euroa.
        Jos kauppalaskussa on 10 tuotetta per päivä niin se on 5 euroa per päivä lisää ja jos ajatellaan kuukauden laskua se on noin 30 kertaa tuo 5,-. Aikamoinen summa yhden asiakkaan kuukausilaskuun. Ja nyt puhutaan yhden talouden (alakanttiin mitoitettu tuotamäärä) laskusta.

        Kuka ne rahat saa. Ainakin sinne kauppaan ne maksetaan. Ei ne kauppiaatkaan mitään persaukista porukkaa ole.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Itse olen huomannut että tuote oli se sitten melkein mikä tahansa on noussut 0,50 euroa.
        Jos kauppalaskussa on 10 tuotetta per päivä niin se on 5 euroa per päivä lisää ja jos ajatellaan kuukauden laskua se on noin 30 kertaa tuo 5,-. Aikamoinen summa yhden asiakkaan kuukausilaskuun. Ja nyt puhutaan yhden talouden (alakanttiin mitoitettu tuotamäärä) laskusta.

        Kuka ne rahat saa. Ainakin sinne kauppaan ne maksetaan. Ei ne kauppiaatkaan mitään persaukista porukkaa ole.

        K-ryhmä teki historiansa parhaan tuloksen. Karua kertomaa minne ne rahat jää. Alkutuotantoon miinus miljardi, kaupat plus monta miljardia....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        K-ryhmä teki historiansa parhaan tuloksen. Karua kertomaa minne ne rahat jää. Alkutuotantoon miinus miljardi, kaupat plus monta miljardia....

        Eihän K kaupalle mikään miljadi riitä. Eihä tuottanut ko pari miljoonaa päiväsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän K kaupalle mikään miljadi riitä. Eihä tuottanut ko pari miljoonaa päiväsä.

        3 miljuunaa päivässä on jo lähellä. Viljelijöiltä varastettua rahaa.


    • Anonyymi

      Kauppa pitää pelastaa. Viljelijät on avainasemassa.

    • Anonyymi

      Voisiko kannattaa perustaa joku kauppa asiamies joka valvoisi kaupan etua?

      • Anonyymi

        Kaupan etua ei ilmeisesti valvo kukaan. Ilmankos on kusessa.


    • Anonyymi

      Mä en kestä tota kaupan ruikutusta.

      • Anonyymi

        Kaupan asema menee entistäkin heikommaksi kun sähkön hinta muuttuu korkeammaksi. Tolkuton kehä josta ei ole ulospääsyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupan asema menee entistäkin heikommaksi kun sähkön hinta muuttuu korkeammaksi. Tolkuton kehä josta ei ole ulospääsyä.

        Kaupan itkua ja valitusta ei jaksa kuunnella.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe