Kaupan heikko asema ruokaketjussa

Anonyymi

Viljelijöiden pitää nyt pelastaa kauppa. Keskustelu ei enää riitä. Kauppa on henkitoreissaan.

20

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eivät saa kustannuksia siirrettyä eteenpäin kuluttajien maksettaviksi.

    • Anonyymi

      Aloittajan kirjoitus oli tietenkin satiiria, mutta siinä oli taustalla asiaakin.

      Jo teoreettisestikin kaupalla on se ongelma, jota periaatteessa ei muilla ruokaketjun toimijoilla ole eli kaupalla ei ole vastapuolta neuvottelemaan myymiensä tuotteiden hinnoista sen lisäksi ettei silläkään ole kovin suurta mahdollisuutta määrittää itse hintojaan. . Kuluttaja on arvaamaton ja harvoin uskollinen millekään kaupalle tai tuotteelle. Niitä vaihdetaan herkästi tarvittaessa.
      Kotimaisuus on luultavasti vahvin sidos, mutta sekin kyllä käytännössä katkeaa helposti, jos hinnoittelu epäonnistuu. Hieman exrtraa kotimaisuudesta ollaan valmiita maksamaan, jos oma talous ei ole ihan tiukilla.

      • Anonyymi

        Kuluttajat on onneksi uskollisia kaupalle ja tuotteelle. Suomalaiselle kelpaa kotimainen ruoka. Ulkomainen ruoka ei oikein jaksa kiinnostaa, ainoastaan marginaalisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluttajat on onneksi uskollisia kaupalle ja tuotteelle. Suomalaiselle kelpaa kotimainen ruoka. Ulkomainen ruoka ei oikein jaksa kiinnostaa, ainoastaan marginaalisesti.

        Suomessa syödään suomalaista ruokaa. Onhan se kaikille täysin selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa syödään suomalaista ruokaa. Onhan se kaikille täysin selvää.

        Kaikille viisaimmille....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluttajat on onneksi uskollisia kaupalle ja tuotteelle. Suomalaiselle kelpaa kotimainen ruoka. Ulkomainen ruoka ei oikein jaksa kiinnostaa, ainoastaan marginaalisesti.

        Kyllä, suomalaiset suosivat suomalaisia tuotteita, vaikka ne olisivatkin vähän kalliimpia. Se on tietenkin hyvä.
        Niinhän tuossa edellä mainittiinkin.

        Kyse on tietenkin siitä, missä menee se hintaeroraja kun suomalaisuuden suosiminen loppuu. Tämä on yksi kaupan haasteista, kun se joutuu hankkimaan tuotteita Sjomesta ja ulkomailta. Toistaiseksi kauppa on hanskannut tuon haasteen hyvin.


    • Anonyymi

      Huoltovarmuus on nyt koetuksella. Maataloustukia on lisättävä jottei tämmöistä tilannetta enää syntyisi. Viljakin maksaa kolme kertaa enemmän kuin vuosi sitten.

      • Anonyymi

        Suomen ylivertainen viljan laatu on hinnoiteltu!


    • Anonyymi

      Kaupat ei kauaa jaksa kovassa paineessa. Ratkaisut on tehtävä heti.

    • Anonyymi

      Viljelijöiden on autettava kauppa taas miljardivoittojen tielle.

      • Itse olen huomannut että tuote oli se sitten melkein mikä tahansa on noussut 0,50 euroa.
        Jos kauppalaskussa on 10 tuotetta per päivä niin se on 5 euroa per päivä lisää ja jos ajatellaan kuukauden laskua se on noin 30 kertaa tuo 5,-. Aikamoinen summa yhden asiakkaan kuukausilaskuun. Ja nyt puhutaan yhden talouden (alakanttiin mitoitettu tuotamäärä) laskusta.

        Kuka ne rahat saa. Ainakin sinne kauppaan ne maksetaan. Ei ne kauppiaatkaan mitään persaukista porukkaa ole.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Itse olen huomannut että tuote oli se sitten melkein mikä tahansa on noussut 0,50 euroa.
        Jos kauppalaskussa on 10 tuotetta per päivä niin se on 5 euroa per päivä lisää ja jos ajatellaan kuukauden laskua se on noin 30 kertaa tuo 5,-. Aikamoinen summa yhden asiakkaan kuukausilaskuun. Ja nyt puhutaan yhden talouden (alakanttiin mitoitettu tuotamäärä) laskusta.

        Kuka ne rahat saa. Ainakin sinne kauppaan ne maksetaan. Ei ne kauppiaatkaan mitään persaukista porukkaa ole.

        K-ryhmä teki historiansa parhaan tuloksen. Karua kertomaa minne ne rahat jää. Alkutuotantoon miinus miljardi, kaupat plus monta miljardia....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        K-ryhmä teki historiansa parhaan tuloksen. Karua kertomaa minne ne rahat jää. Alkutuotantoon miinus miljardi, kaupat plus monta miljardia....

        Eihän K kaupalle mikään miljadi riitä. Eihä tuottanut ko pari miljoonaa päiväsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän K kaupalle mikään miljadi riitä. Eihä tuottanut ko pari miljoonaa päiväsä.

        3 miljuunaa päivässä on jo lähellä. Viljelijöiltä varastettua rahaa.


    • Anonyymi

      Kauppa pitää pelastaa. Viljelijät on avainasemassa.

    • Anonyymi

      Voisiko kannattaa perustaa joku kauppa asiamies joka valvoisi kaupan etua?

      • Anonyymi

        Kaupan etua ei ilmeisesti valvo kukaan. Ilmankos on kusessa.


    • Anonyymi

      Mä en kestä tota kaupan ruikutusta.

      • Anonyymi

        Kaupan asema menee entistäkin heikommaksi kun sähkön hinta muuttuu korkeammaksi. Tolkuton kehä josta ei ole ulospääsyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupan asema menee entistäkin heikommaksi kun sähkön hinta muuttuu korkeammaksi. Tolkuton kehä josta ei ole ulospääsyä.

        Kaupan itkua ja valitusta ei jaksa kuunnella.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe