kannattaa harkita nastojen nyppimistä about 4-6 mm talvirenkaista. Säästää pitkän pennin ja tulee materiaali tyynnemmin hyödynnettyä.
Ihan turha kuunnella niitä nojatuoliteoreetikkojen länkytyksiä "kivikovasta" kumista; kas kun ei jo teflonia pienempi kitkakerroin !
- itsellä pitkä kokemus nypityistä ja hyvin pärjää, jos ratin ja lavittan välissä toimii maltilla.
Nyt rengashintojen selvästi kallistuttua
2
104
Vastaukset
- Anonyymi
Niin samalla ajatuksella ihmettelen ettei kitkarengas sitten riitä talvirenkaaksi
jos nastanypitty talvirengas on kelvollinen, vaikka minusta nastarengas paljaalla asfaltilla on perin liukas ja aliohjaava, ei auta vaikka nastat poistaa,,,, - Anonyymi
Jos nastarenkailla pysyy tiellä talviaikana, ei tiellä pysyminen kesäaikaan voi olla edes teoriassa mikään ylivoimainen asia. Kesällä on joillakin tieosuuksilla 20 km/h korkeampi nopeusrajoitus, mutta esim. 80 km/h yleisrajoitus vallitsee ympäri vuoden. Joka tapauksessa suistumis- ja kohtaamisonnettomuudet tapahtuvat valtaosin noilla 80 km/h moottoriteillä, eivätkä suinkaan moottoriteillä tai 100 km/h kesärajoituksin varustetuilla pääteillä.
Nastojen nyppiminen vakauttaa nastarengasta selvästi, vaikka ei toki see siitä kesärengasta. Se mikä tässä erityisesti toimii nyppijän eduksi, on ikääntyneen talvirenkaan kulutuspinnan kuluminen ja kovettuminen - kuviopalat ovat huomattavasti vähemmän periksiantavia kuin aivan vasta käyttöön otetussa nastarenkaassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921826- 851272
- 1101133
- 761017
- 105919
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56848- 47761
- 36752
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47701- 33683