UPM:n lakko päättyy. UPM sai läpi kaikki tavoitteensa.
Lyötiinkö paperimiehille luu kurkkuun ?
105
1163
Vastaukset
- Anonyymi
Perkele oisitte nyt pitkittänyt lakkoa syksyyn
just kesäksi töihin.Onks ne saunalisät viel ennallaan?- Anonyymi
Kesälomat siirtyivät vuodella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kesälomat siirtyivät vuodella.
Eipä ollut. Suosittelen ensin tutustumaan työelämään.
- Anonyymi
Ei se oikeasti ole mikään saunalisä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se oikeasti ole mikään saunalisä
Saunalisä on jotain 340 ekia kuukaudessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saunalisä on jotain 340 ekia kuukaudessa
23.04% lisää jokaiselle tunnille lauantaina laskettuna kta:sta.
- Anonyymi
Oisko lähdettä heittää väitteellesi?
- Anonyymi
Ootko kattonu uutisia? Tai upm sivuilta? Tai iltalehteä? Pää pois puskasta ja käy sovittelemaa työrukkasia käteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ootko kattonu uutisia? Tai upm sivuilta? Tai iltalehteä? Pää pois puskasta ja käy sovittelemaa työrukkasia käteen.
Olen. Laitatko vielä lähteet otsikon väitteelle? En löytänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen. Laitatko vielä lähteet otsikon väitteelle? En löytänyt.
Ihan vaikka luet iltalehden jutun läpi niin sielä on kirjoitettu että lakko päättyy ja upm sai tahtonsa läpi. Jos et ymmärrä luettua niin ota vaikka kaveri tavaamaan artikkeli ensi viikolla töissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan vaikka luet iltalehden jutun läpi niin sielä on kirjoitettu että lakko päättyy ja upm sai tahtonsa läpi. Jos et ymmärrä luettua niin ota vaikka kaveri tavaamaan artikkeli ensi viikolla töissä.
Tarkoitat ilmeisesti toimialakohtaisia sopimuksia? Vau, upea voitto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät selluköpit osaa lukea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat ilmeisesti toimialakohtaisia sopimuksia? Vau, upea voitto.
Niin, sitähän nalle halusi ja sai sen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, sitähän nalle halusi ja sai sen.
Voittajaa Nalle esittää, vaikka hävisi ne suurimmat kiistat.
Ei tullut 100h lisätyötä, eikä eripituisia sopimuksia eri liiketoimintoihin, joka toteutuessaan olisi käytännössä romuttanut ay:n vallan tulevissa tes-neuvotteluissa.
Palkankorotus tod.näk.yleisen linjan mukaan.
Eli mitä Nalle nyt sitten saavutti, ennätystappioiden lisäksi😅 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tullut 100h lisätyötä, eikä eripituisia sopimuksia eri liiketoimintoihin, joka toteutuessaan olisi käytännössä romuttanut ay:n vallan tulevissa tes-neuvotteluissa.
Eli mitä Nalle nyt sitten saavutti, ennätystappioiden lisäksi😅No sai liiketoiminnat erilleen, mutta edelleen niistä neuvotellaan samaan aikaan eli eipä haittaa mitään😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli mitä Nalle nyt sitten saavutti, ennätystappioiden lisäksi😅Mitä itse voititte lakossa? Upm sai mitä tahtoi ja te menetitti 4kk ajalta eläkekertymän,palkat,lomat ja saitte vaan hameväen maineen😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä itse voititte lakossa? Upm sai mitä tahtoi ja te menetitti 4kk ajalta eläkekertymän,palkat,lomat ja saitte vaan hameväen maineen😂
Mitäs jos ihan lukisit tuosta ylempää😄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä itse voititte lakossa? Upm sai mitä tahtoi ja te menetitti 4kk ajalta eläkekertymän,palkat,lomat ja saitte vaan hameväen maineen😂
On kuule varaa, toisi kuin sinulla 😂😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
23.04.2022 Helsingin Sanomat vastasi entisiä kommunistien Kansan Uutisia ja Tiedonantajaa. Lehden pääkirjoituksessa ja kahden aukeaman suuruisilla jutuilla hehkutettiin, kuinka UPM epäonnistui surkeasti ay-liikkeen edessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pehmeet touhua. Selluköpit on tulppaanin pakkaajia. Kuis muuten?
- Anonyymi
OIkein ! Kommunisteille ei saa antaakkaan periksi !
Oikeus voitti.- Anonyymi
Työtön paukuttaa henkseleitä 😂
Kohta on rutisemassa ettei saa Kelalta riittäväri rahaa😪😪 - Anonyymi
AY-jyrsijät miltä nyt tuntuu?
- Anonyymi
Ja kesän myös ootte töissä koska taisitte polttaa lomat tältävuodelta. Siinä se nähtiin, paperiliitto oli se heikompi osapuoli ja hyväksyi kaikki ehdot.
- Anonyymi
Et ole ilmeisesti koskaan ollut työelämässä kun loman kertymisestä ei ole minkäänlaista tietoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole ilmeisesti koskaan ollut työelämässä kun loman kertymisestä ei ole minkäänlaista tietoa.
Niin mites se kertymä mänikää, oisko ollu jotenkii huhtikuusta alkaen,en tiijjä, oon vähän tyhmä.
- Anonyymi
kyllä sitä vielä olisi voinut huilata ja rakentaa omaa mökkiä. Mutta kun kaikki saatiin mitä pyydettiin, niin hyvä.
- Anonyymi
Itekkö se pittää rakentaa? Mie otin timpurit tekemää. Tosin köyhällä ei oo varaa ottaa timpureita niin siksi varmaan teet itse. Muistakaa paukutella henkseleitä töihin mennessänne, kohta teitä poloisia rankaistaan kunnolla kun päättävät mikä tehdas lopetetaan.
- Anonyymi
Ou nou,töihin
- Anonyymi
Liitto-oravat... mitä minä sanoin. Ei mennyt suunnitelman mukaan. AY-ihmisten "erikoisoperaatio" 😂😂😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liitto-oravat... mitä minä sanoin. Ei mennyt suunnitelman mukaan. AY-ihmisten "erikoisoperaatio" 😂😂😂
No mikä upm tavoite toteutui?
Eripituiset tessit jotta ay:n valta lakkoiluun poistuisi?
Ay-jäsenmaksujen tilittämisen lopetus?
100h työaikaa lisää palkatta?
Täysi ulkoistamisen vapaus?
Nih, ei mikään🤣
- Anonyymi
Kyllä tässä näin pääsi jälleen käymään ja tämän lisäksi konsernin arvo suli huomattavasti kun osakkeenomistajat myivät todella pitkään kestäneen lakon aikana omia osakkeitaan pois.
- Anonyymi
Onneksi myivät niin tuli ostettua paljon ja HALVALLA🤑🤑🤑 Katoppas nyt miten lähti nousuun💰💰💰 tarjoan kaffeet lakkoilijoille kun törmätään.
- Anonyymi
Jos joku myy niin toinen ostaa. Osakkeen hinta on euron verran alempana kuin vuodenvaihteessa. Siinä välissä irtosi vielä 1,3 e osinko. Yhtiön arvo ei siis lakosta ainakaan halvemmaksi muuttunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku myy niin toinen ostaa. Osakkeen hinta on euron verran alempana kuin vuodenvaihteessa. Siinä välissä irtosi vielä 1,3 e osinko. Yhtiön arvo ei siis lakosta ainakaan halvemmaksi muuttunut.
Aika monen muun yhtiön osakkeet ovat samassa ajassa nousseet kymmeniä prosentteja...mut aina ei voi voittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika monen muun yhtiön osakkeet ovat samassa ajassa nousseet kymmeniä prosentteja...mut aina ei voi voittaa.
Hassua, itse seuraan ja sijoitan osakkeisiin mutta ei yhdenkään pörssiyhtiön jotka tekee paperia osakkeet ole nousseet kymmeniä prosentteja, ehkä prosenttiyksikköjä jos sitäkään...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hassua, itse seuraan ja sijoitan osakkeisiin mutta ei yhdenkään pörssiyhtiön jotka tekee paperia osakkeet ole nousseet kymmeniä prosentteja, ehkä prosenttiyksikköjä jos sitäkään...
Aika harva yhtiö tekee paperia, siinä olet oikeassa. Mutta jos oikeasti seuraat ja sijoitat niin luulisin kyllä että olet huomannut muiden alojen yrityksissä koviakin nousuja. Hassua jos et???
Ja vielä jos katsot Stora ja UPM niin vuodessa aika isot erot. Vai kiistätkö??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika harva yhtiö tekee paperia, siinä olet oikeassa. Mutta jos oikeasti seuraat ja sijoitat niin luulisin kyllä että olet huomannut muiden alojen yrityksissä koviakin nousuja. Hassua jos et???
Ja vielä jos katsot Stora ja UPM niin vuodessa aika isot erot. Vai kiistätkö???Joo ei kukaan voi sitä kiistää etteikö tällaiset työntekijöiden pelleilyt eli toisin sanoen alamaisten aiheuttaisi yhtiö julkisuuskuvalle toisin sanoen brändille vaurioita ja muutenkin tuo lakko vielä tuon lisäksi aiheutti aivan uskomattoman loven vuosineljänneksen tulokseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ei kukaan voi sitä kiistää etteikö tällaiset työntekijöiden pelleilyt eli toisin sanoen alamaisten aiheuttaisi yhtiö julkisuuskuvalle toisin sanoen brändille vaurioita ja muutenkin tuo lakko vielä tuon lisäksi aiheutti aivan uskomattoman loven vuosineljänneksen tulokseen.
On aivan turha yrittää alamaisen roolissa väittää ettei näin olisi käynyt tämä vain vauhdittaa sitä, että tulevaisuudessa suomenkin sellu tullaan tuottamaan Etelä-Amerikan eukalyptus puista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On aivan turha yrittää alamaisen roolissa väittää ettei näin olisi käynyt tämä vain vauhdittaa sitä, että tulevaisuudessa suomenkin sellu tullaan tuottamaan Etelä-Amerikan eukalyptus puista.
Koska on kautta historian ollut tapana se työelämässä suomessa, että alamaisen on oltava työnantajalleen mahdollisimman tuottava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska on kautta historian ollut tapana se työelämässä suomessa, että alamaisen on oltava työnantajalleen mahdollisimman tuottava.
Jos en olisi omaan keski-ikääni mennessä lihonut näin paljon ja vielä taipuvaisin suoraan kyyry asentoon perse pystyssä niin tekisin sen ihan teille miun alamaisteni kunniaksi tosin se rappu on vielä viime kerrastakin tulehtunut, mutta voisin silti sitä teille hetken aikaa näyttää aivan vain ulkoisesti kuinka tiukalta se näyttäisi ja voisitte unelmoida siihen yhtymisestä.
- Anonyymi
Mää panin lomalla paljon.
- Anonyymi
Toivottavasti kaikki ns paperimiehet tulevat viettämään vanhuutensa köyhyydessä.
Ahnetta roskasakkia, joilla ei oikeasta työnteosta hajuakaan.- Anonyymi
Jaaapa jaa
Minä pääsen eläkkeelle 2 vuoden kuluttua... ja talot ja mökit on tienattu - Anonyymi
Harmittaahan ne omat elämänvalinnat :). Yritä pärjäillä :3. Tsemiä kevääseen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaaapa jaa
Minä pääsen eläkkeelle 2 vuoden kuluttua... ja talot ja mökit on tienattuMutta ei oikealla työnteolla. Mieti sitä paperimölli!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaaapa jaa
Minä pääsen eläkkeelle 2 vuoden kuluttua... ja talot ja mökit on tienattuJopa siivoojan palkalla on talo ja mökki maksettu eläkeikään mennessä, en pitäisi kovin kummoisena saavutuksena.
- Anonyymi
Hollmen pinokkiona kertoo olevansa erittäin tyytyväinen. UPM sai muruset siitä mitä haki ja maksoi siitä hinnan jollaista ei koskaan saa takaisin
- Anonyymi
Lakkolaiset eivät saa koskaan takaisin sitä, minkä lakollaan menettivät. Ei koskaan. Itsekunnioitusta ja ylpeyttä. Jäi häpeä ja katumus.
Jäät sulaa eikä pääse enää pilkille. Senkö takia paperilaiset jo viitsivät sopia? Vetkuttelua puoli vuotta jo syksystä alkaen. Joulukuussa jos olisi sopinut, niin olisi saanut pitää työpaikat. Nyt ei tiedä miten käy. Hävetkää. Itse aiheutettu mother fucking darra!- Anonyymi
😂😂😂 V..tun ay-liike.
- Anonyymi
Ilmeisesti ei mene kovin kauaa kun saavat takaisin mitä menettivät lakkoilemalla. Osaatko ymmärtää mitä olisi olleet menetykset jos olisivat suostuneet vuodenvaihteessa siihen mitä UPM tarjosi sanelulla?
- Anonyymi
Eipä tosiaan saa niitä ikimuistoisia päiviä, kun sai levätä 100 euron päiväkorvauksella. En tiedä yhtäkään vuorotyöntekijää, joka olisi murehtinut tuota lakkoa.
Taloudellisesti menetetty rahamäärä tulee kuitenkin nopeasti takaisin, kun on niin hyvä liksa. Veroprosentin pienentyminen komponsoi tuon hyvin.
- Anonyymi
Onhan se hieno saavutus, että kaikki viisi sopimusta allekirjoitettiin samana päivänä ja päättyvät samana päivänä. Yee. Mahtavaa.
- Anonyymi
32h lisää töitä vuodessa?
- Anonyymi
Nythän se on mukava mennä sorvin ääreen kun on hyvä soppari,ei vituta enää yhtään.
- Anonyymi
Itse olen eläkkeellä. Mutta jotenkin tuntuu että näillä riehuu ne jotka ei koskaan ole olleet itse töissä.
- Anonyymi
Näinhän se on. Ei tiedetä miten lomat ansaitaan, ollaan kateellisia siitä että joku nettomaksaa kuukausittaiset almut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se on. Ei tiedetä miten lomat ansaitaan, ollaan kateellisia siitä että joku nettomaksaa kuukausittaiset almut.
Senverran tiedetään että lomat ansaitaan TYÖNTEOLLA, ei lakkoilemalla😂 paljon kertyi lomia tänävuonna? Jos et osaa laskea niin voin kyllä auttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Senverran tiedetään että lomat ansaitaan TYÖNTEOLLA, ei lakkoilemalla😂 paljon kertyi lomia tänävuonna? Jos et osaa laskea niin voin kyllä auttaa.
Ja tunteisiinhan se partafetissipapalla meni :).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No autappas. Miten ne lomapäivät kertyy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No autappas. Miten ne lomapäivät kertyy?
Katso paperiliiton tes sivu 86, 25 vuosiloma. Siellä on melko selvästi sanottu että lomakausi on 1.4-31.3 ja jokaisesta kuukaudesta tulee 2,5pv lomakertymää, niin kyllä tuossa reilu 1vko tulee heti persnettoo lomissa. Sitä en osaa sanoa miten lakko vaikuttaa lomiin koska siinä on vielä ehtona että pitäisi olla keskeytymättömänä töissä, tuskin osaat itsekkään sitä sanoa jos et ole edes paperiliiton tessiä lukenut? Ps. Ja ne lomathan katsotaan viimevuoden tessin mukaan☺
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso paperiliiton tes sivu 86, 25 vuosiloma. Siellä on melko selvästi sanottu että lomakausi on 1.4-31.3 ja jokaisesta kuukaudesta tulee 2,5pv lomakertymää, niin kyllä tuossa reilu 1vko tulee heti persnettoo lomissa. Sitä en osaa sanoa miten lakko vaikuttaa lomiin koska siinä on vielä ehtona että pitäisi olla keskeytymättömänä töissä, tuskin osaat itsekkään sitä sanoa jos et ole edes paperiliiton tessiä lukenut? Ps. Ja ne lomathan katsotaan viimevuoden tessin mukaan☺
Eihän minulla ole tässä mitään paperiliiton tessiä. Kerro nyt, että miten ne lomat määräytyy vaikka kausipalkkaisessa TAM37 järjestelmässä, äläkä selitä mitään "sitä en osaa sanoa" saissee. Kerro nyt. Sanoit tuossa yllä, että voit kyllä auttaa noiden lomapäivien laskemisessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän minulla ole tässä mitään paperiliiton tessiä. Kerro nyt, että miten ne lomat määräytyy vaikka kausipalkkaisessa TAM37 järjestelmässä, äläkä selitä mitään "sitä en osaa sanoa" saissee. Kerro nyt. Sanoit tuossa yllä, että voit kyllä auttaa noiden lomapäivien laskemisessa.
Minullapa on paperiliiton tes, miten voit tietää mitä muutoksia upm teki sopimukseen jos et tiedä edes mistä ne löytää? Luitko tessiä läpi ennenkuin rupesitte meuhkaamaan täällä huonoista ehdoista minkätakia lakkoilitte? Lomakertymät on joka alalla samat vaikka olisitkin lyhyessä kierrossa. Joko on äetee pakannu eväsrepun maanantaille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minullapa on paperiliiton tes, miten voit tietää mitä muutoksia upm teki sopimukseen jos et tiedä edes mistä ne löytää? Luitko tessiä läpi ennenkuin rupesitte meuhkaamaan täällä huonoista ehdoista minkätakia lakkoilitte? Lomakertymät on joka alalla samat vaikka olisitkin lyhyessä kierrossa. Joko on äetee pakannu eväsrepun maanantaille?
En ole kiinnostunut muutoksista, vaan siitä, että miten ne lomat kertyi tänä vuonna TAM37 järjestelmässä. Kehuit tuolla kertovasi, että miten tuo lasketaan. Kerro sitten, että miten ne lomat lasketaan äläkä selitä mitään muutoksista tms. Kerro nyt! Etkö osaa??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole kiinnostunut muutoksista, vaan siitä, että miten ne lomat kertyi tänä vuonna TAM37 järjestelmässä. Kehuit tuolla kertovasi, että miten tuo lasketaan. Kerro sitten, että miten ne lomat lasketaan äläkä selitä mitään muutoksista tms. Kerro nyt! Etkö osaa??
En, auta minua poloista😭 nämä lomat on niin mystisiä ettei niitä tiedä edes paperimies itse🤓
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En, auta minua poloista😭 nämä lomat on niin mystisiä ettei niitä tiedä edes paperimies itse🤓
Selvitä, kun kerran niin kehuit auttavasi noiden lomapäivien laskemisessa. Vai oletko ihan tyhjänpuhuja?
- Anonyymi
Lakon lopputulema: Parin vuoden sisällä 2-3 sellu/paperitehdasta lopetetaan tai siirretään. Vai onko niitä Suomessa enää muutenkaan ?
- Anonyymi
Viimeinen paperimies sammuttaa lähtiessään hallista valot.
- Anonyymi
Sopimuksen mukaan ei kuulu toimenkuvaan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sopimuksen mukaan ei kuulu toimenkuvaan .
"Anonyymi
23.04.2022 10:08
Viimeinen paperimies sammuttaa lähtiessään hallista valot.
Anonyymi
23.04.2022 13:19
Sopimuksen mukaan ei kuulu toimenkuvaan ."
---------------------------------------------------------------------------
Eli tuo valojen sammuttelu pitää neuvotella erikseen, koska sopparissa taitaa edeleen lukea että: " JOS tehtävät muuttuu oleellisesti niistä on neuvoteltava". Ja palkkaahan ei voi laskea, joten tuosta tehtävästä on saatava kunnon korvaus. jos ei palkka nouse, niin savut alas.
- Anonyymi
12 eur tunti palkka aluksi sit tulee lisii sauna jne . Kesäksi ukrainalaiset tulee tuuraa
20000 ukkelii- Anonyymi
Kateus tarvii ansaita
säälin saa pyytämätäkkin.
- Anonyymi
Lakoissa ei ole voittajia. Paperiliitto ei voittanut muuta kuin sen, että viisi sopimusta loppuu samaan aikaan. Kannattiko sen eteen lakkoilla 112 päivää?
- Anonyymi
Kannattiko upm n menettää puoli miljardia?
Kannattiko länkyröidä 112 päivää.
Soittiko nalle ja jussi hätäpuhelun? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattiko upm n menettää puoli miljardia?
Kannattiko länkyröidä 112 päivää.
Soittiko nalle ja jussi hätäpuhelun?Puoli miljardia jäi ehkä saamatta myyntituloja, todelliset menetykset huomattavasti vähemmän koska ei tarvinnut maksaa palkkoja,ei ostaa raaka-aineita eikä tehdä käytöstä johtuvaa huoltoa, ei mennyt sähköä eikä vettä prosessiin, eikä tarvinnut maksaa logistiikasta. Eli se on maksimissaan neljännes tuosta sinun summasta minkä tekivät tappiota, ei hetkauta yritystä mikä on tahkonut vuosia hyvää tulosta, käyttökatetta löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puoli miljardia jäi ehkä saamatta myyntituloja, todelliset menetykset huomattavasti vähemmän koska ei tarvinnut maksaa palkkoja,ei ostaa raaka-aineita eikä tehdä käytöstä johtuvaa huoltoa, ei mennyt sähköä eikä vettä prosessiin, eikä tarvinnut maksaa logistiikasta. Eli se on maksimissaan neljännes tuosta sinun summasta minkä tekivät tappiota, ei hetkauta yritystä mikä on tahkonut vuosia hyvää tulosta, käyttökatetta löytyy.
Mites maineen menetys,toimittajavarmuus, tilaukset kilpailijoille
irtisanoutumiset ja muut ongelmat miten niihin reagoidaan
tai kulut lasketaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puoli miljardia jäi ehkä saamatta myyntituloja, todelliset menetykset huomattavasti vähemmän koska ei tarvinnut maksaa palkkoja,ei ostaa raaka-aineita eikä tehdä käytöstä johtuvaa huoltoa, ei mennyt sähköä eikä vettä prosessiin, eikä tarvinnut maksaa logistiikasta. Eli se on maksimissaan neljännes tuosta sinun summasta minkä tekivät tappiota, ei hetkauta yritystä mikä on tahkonut vuosia hyvää tulosta, käyttökatetta löytyy.
Pikku vihje; älä ryhdy yrittäjäksi🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletkos laskennut johdon ja toimihenkilöiden palkat vai oliko
ne talkoilla töissä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletkos laskennut johdon ja toimihenkilöiden palkat vai oliko
ne talkoilla töissä?Toimihenkilöt pitivät soodakattilaa ja voimalaitosta tulilla sen aikaa kun lakkoilitte,ei sielä talkoilla tehty töitä. Oletko kuullut että tehdas myy sähköä ja kaukolämpöä myös tehtaan ulkopuolelle mistä tehdas saa tuloja. Että kyllä ne toimihenkilötkin osaa tehdä teidän työnne, olisivat pyörittäneet paperikonettakin jos olisi ollut riittävästi porukkaa töissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tuo käyttökatteen löytyminen liittyy asiaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimihenkilöt pitivät soodakattilaa ja voimalaitosta tulilla sen aikaa kun lakkoilitte,ei sielä talkoilla tehty töitä. Oletko kuullut että tehdas myy sähköä ja kaukolämpöä myös tehtaan ulkopuolelle mistä tehdas saa tuloja. Että kyllä ne toimihenkilötkin osaa tehdä teidän työnne, olisivat pyörittäneet paperikonettakin jos olisi ollut riittävästi porukkaa töissä.
Mites toimihenkilöiden palkat ym menikö ne umpin miinaan?
Sen olisi halunnut nähdä kun ne hienohelmat ois startanneet koneen tai pyörittäneet sitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites toimihenkilöiden palkat ym menikö ne umpin miinaan?
Sen olisi halunnut nähdä kun ne hienohelmat ois startanneet koneen tai pyörittäneet sitä.Teistäkään uuveloista yksikään ei saisi koneita käyntiin ilman ylempiätoimihenkilöitä, teillä on pikkuisen harhaluuloiset näkemykset omasta toiminnastanne. Miten muuten meni eka päivä töissä, tais ne tärkeemmät mennä jo lauantaina töihin. Taidat olla sieltä turhimmasta päästä prosessia kun et tiedä miten sielä hommat toimii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teistäkään uuveloista yksikään ei saisi koneita käyntiin ilman ylempiätoimihenkilöitä, teillä on pikkuisen harhaluuloiset näkemykset omasta toiminnastanne. Miten muuten meni eka päivä töissä, tais ne tärkeemmät mennä jo lauantaina töihin. Taidat olla sieltä turhimmasta päästä prosessia kun et tiedä miten sielä hommat toimii.
Tulevaa insinööri ainesta . asenne on jo nyt oikea.
Tiedoksi mä lähdin umpilta ja sinne en enään palaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulevaa insinööri ainesta . asenne on jo nyt oikea.
Tiedoksi mä lähdin umpilta ja sinne en enään palaa.Ounou, mites ne nyt saa koneet käyntiin kun ainut kuka niitä osas käyttää lähti pois😫 nyt ne varmaan itkien soittaa umpilta että tule auttamaan, ei nää konneet lähe käyntiin vaikka miten yritetään😂 uskotko että tehas pyörii ihan samallatavalla kuin ennenkin, olit siellä tai et, kukaan ei ole korvaamaton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ounou, mites ne nyt saa koneet käyntiin kun ainut kuka niitä osas käyttää lähti pois😫 nyt ne varmaan itkien soittaa umpilta että tule auttamaan, ei nää konneet lähe käyntiin vaikka miten yritetään😂 uskotko että tehas pyörii ihan samallatavalla kuin ennenkin, olit siellä tai et, kukaan ei ole korvaamaton.
Menikö herne nenuun vai maitomuki nurin.
Soita äitille se tulee auttaan.
Opettele lukemaan jos et osaa niin tavaamaan
kyllä äiti auttaa.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menikö herne nenuun vai maitomuki nurin.
Soita äitille se tulee auttaan.
Opettele lukemaan jos et osaa niin tavaamaan
kyllä äiti auttaa..Pittää antoo ylemmilletoimihenkilöille äiteen numero, eiköhä sinne pääse agrologin koulutuksellakin, ei se prosessin hoitajan homma kummosta ole, kahtelet sitä yhtä monitoria ja jos joku vehje temppuilee niin soittaa jonkun korjaamaan. Kyllä minä lukea osaan, sinulla tuo kirjoitustaito onkin sit toistaluokkaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimihenkilöt pitivät soodakattilaa ja voimalaitosta tulilla sen aikaa kun lakkoilitte,ei sielä talkoilla tehty töitä. Oletko kuullut että tehdas myy sähköä ja kaukolämpöä myös tehtaan ulkopuolelle mistä tehdas saa tuloja. Että kyllä ne toimihenkilötkin osaa tehdä teidän työnne, olisivat pyörittäneet paperikonettakin jos olisi ollut riittävästi porukkaa töissä.
**ttu mitä saissee.. toimihenkilöt ei pyöritä tuolla yhtään mitään. Rikkurit toisesta firmasta pyöritti kattilaa pari viikkoo sillä seurauksella, että kattila oli kahdessa viikossa palanut puhki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pittää antoo ylemmilletoimihenkilöille äiteen numero, eiköhä sinne pääse agrologin koulutuksellakin, ei se prosessin hoitajan homma kummosta ole, kahtelet sitä yhtä monitoria ja jos joku vehje temppuilee niin soittaa jonkun korjaamaan. Kyllä minä lukea osaan, sinulla tuo kirjoitustaito onkin sit toistaluokkaa...
Johtaja ainesta johtaja ainesta.
Lämmitätkö itse maitosi?
Yhtä monitooriako katselet.
Tietosi alasta olematon.
agrologi ja äidinkielen rehtorikin.
Wau mut kyllä opinnot on menneet sinulla
hukkaan.
Onneksi sinulla on kirjoitustaito mutta
ei ymmärtämystä mitä kirjoittaa.
Laita sinä jyviä jemmaan ja anna toisten
hoitaa muut hommat,menee muuten jyvät
ja akanat sulta sekaisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johtaja ainesta johtaja ainesta.
Lämmitätkö itse maitosi?
Yhtä monitooriako katselet.
Tietosi alasta olematon.
agrologi ja äidinkielen rehtorikin.
Wau mut kyllä opinnot on menneet sinulla
hukkaan.
Onneksi sinulla on kirjoitustaito mutta
ei ymmärtämystä mitä kirjoittaa.
Laita sinä jyviä jemmaan ja anna toisten
hoitaa muut hommat,menee muuten jyvät
ja akanat sulta sekaisin.Ei voi antaa enempää kuin yhtä monitoria tarkkailla, menee muuten ukot ihan sekasin. Eikös teidän pitäisi painaa hommia eikä kirjoitella täällä, ainiin sinähän olit ottanut lopputilit umpilta mutta kaipuu on vielä kova kun pitää siitä keskustella täällä. Vai oliko niin että saitkin potkut sieltä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
**ttu mitä saissee.. toimihenkilöt ei pyöritä tuolla yhtään mitään. Rikkurit toisesta firmasta pyöritti kattilaa pari viikkoo sillä seurauksella, että kattila oli kahdessa viikossa palanut puhki.
Huhut kertoo että olitte lähtiessänne rikkonut sen ja pojjoot tuli ja korjasvat sen👌
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi antaa enempää kuin yhtä monitoria tarkkailla, menee muuten ukot ihan sekasin. Eikös teidän pitäisi painaa hommia eikä kirjoitella täällä, ainiin sinähän olit ottanut lopputilit umpilta mutta kaipuu on vielä kova kun pitää siitä keskustella täällä. Vai oliko niin että saitkin potkut sieltä...
arvoisa maatalous agronoomi olisitteko niin
ystävällinen ja käynnistäisitte traktrorinne.
Tiedätkö ,että jos irtisanot itsesi/ sinut eroitetaan
niin lopputili tulee molemmille.
Täyttele sinä vain tukianomuksia ja yhteiskunta
maksaa. Sulla voi olla traktorissa yks monitori mutta
jos joudut puhelimeen katsoon se onkin jo liikaa..
Kiitos kyllä minä itse erosin umpin palveluksesta,
mutta kommentointia siksi ,että tuollaiset jyväjemm..
anteeksi agrologit tuntuu tietävän asioista jotka ovat pelkkää hevosmiestentietotoimiston tuotetta Ai niin sää olitkin tuolla
luonnontieteen ja maatalouden alalla. Kylvä sinä jyviä ja ajele zetorillasi
anna muiden hoitaa vaativammat työt. Kysy äiti apuun jos ahistaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
arvoisa maatalous agronoomi olisitteko niin
ystävällinen ja käynnistäisitte traktrorinne.
Tiedätkö ,että jos irtisanot itsesi/ sinut eroitetaan
niin lopputili tulee molemmille.
Täyttele sinä vain tukianomuksia ja yhteiskunta
maksaa. Sulla voi olla traktorissa yks monitori mutta
jos joudut puhelimeen katsoon se onkin jo liikaa..
Kiitos kyllä minä itse erosin umpin palveluksesta,
mutta kommentointia siksi ,että tuollaiset jyväjemm..
anteeksi agrologit tuntuu tietävän asioista jotka ovat pelkkää hevosmiestentietotoimiston tuotetta Ai niin sää olitkin tuolla
luonnontieteen ja maatalouden alalla. Kylvä sinä jyviä ja ajele zetorillasi
anna muiden hoitaa vaativammat työt. Kysy äiti apuun jos ahistaa.Mänikö ay oravalla hernenenään, ei kahvipöydässä passaa huudella kun on potkut saanut🤭 kyllä farmarina on kiva olla, katteloo pirtin sohvalla kun kauniit venäläiset naiset pyllistelee pellolla ja eu työntää rahaa kokoajan,välillä sitä pitää kylvää perunoiden sekaan kun ei muualle mahdu. Niin ja parastahan se on kesähelteillä käyä Nadjaa laittamassa kannikkaan tuossa pellon reunalla kun te vaan pädette kahvipöydässä ja kehutte itseänne. Teitä olisin huolissaan työllisyydestä, itse en ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mänikö ay oravalla hernenenään, ei kahvipöydässä passaa huudella kun on potkut saanut🤭 kyllä farmarina on kiva olla, katteloo pirtin sohvalla kun kauniit venäläiset naiset pyllistelee pellolla ja eu työntää rahaa kokoajan,välillä sitä pitää kylvää perunoiden sekaan kun ei muualle mahdu. Niin ja parastahan se on kesähelteillä käyä Nadjaa laittamassa kannikkaan tuossa pellon reunalla kun te vaan pädette kahvipöydässä ja kehutte itseänne. Teitä olisin huolissaan työllisyydestä, itse en ole.
Hommaile sinä vain yhteiskunnalta tukia
kyllä se sinun kannattaa olla huolissaan
kuinka kauan yhteiskunta maksaa tukia.
Varo noin kosteissa ajatuksissa ettei näyttö
kastu,vai saako senkin yhteiskunnan piikkiin.
Ole rauhassa pyydä äiti pyyhkiin kyyneleet
ja peseen housut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hommaile sinä vain yhteiskunnalta tukia
kyllä se sinun kannattaa olla huolissaan
kuinka kauan yhteiskunta maksaa tukia.
Varo noin kosteissa ajatuksissa ettei näyttö
kastu,vai saako senkin yhteiskunnan piikkiin.
Ole rauhassa pyydä äiti pyyhkiin kyyneleet
ja peseen housut.Muistakeehan pojjoot mistä ne teidän raaka-aineet tulee, taidan myydä puut tästälähin Storalle, tai pilkkoa ennemmin vaikka saunapuiks. Onneksi on tuota mettee senverran että vaikka tuet loppuisi niin kyllä täällä saadaan ruokaa pöytään. Nytkun tuli puheeksi noista sinun potkuista niin täällä maatilalla olisi paikkoja auki, täällä tosin joutusit tekemään töitä palkkasi eteen, vai joko menit kelan luukulle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistakeehan pojjoot mistä ne teidän raaka-aineet tulee, taidan myydä puut tästälähin Storalle, tai pilkkoa ennemmin vaikka saunapuiks. Onneksi on tuota mettee senverran että vaikka tuet loppuisi niin kyllä täällä saadaan ruokaa pöytään. Nytkun tuli puheeksi noista sinun potkuista niin täällä maatilalla olisi paikkoja auki, täällä tosin joutusit tekemään töitä palkkasi eteen, vai joko menit kelan luukulle?
Joko meni näyttö pimeeksi ja housut pesuun.
Älä välitä minäkään en myy puuta enään upm lle
ja oon pärjänny maataloustöissä ilman minkäänlaista
agronoomin koulutusta Viljeltyä 96 ha metsää 127 ha
revi siitä.Mulla riittää kyllä duunia. ja minäkin osaan
kyllä ilman agronoomia hakea tukia eu lta.
Ajele sinä zetorilla ja näe kosteita aikamiespojan unia
kyllä äitisi pesee lakanasi ja housusi.
käpsyttele sinä vain sinne kelan luukulle.
Agronoomi.. luonnon tuhooja sorry eikun tietäjä
joka asiassa. .. johtaja ainesta johtaja ainesta.
- Anonyymi
Joutavaa puhua jostain puolesta miljardista. Tiistaina kuullaan UPM:n johdon näkemys. Ei ne tappiot ole kovinkaan isot, kun pääsee starttaamaan paperipulaan, nouseviin hintoihin ja kovaan sellumarkkinaan. Se on toinen juttu miksi tällainen lakko ylipäätään tarvittiin. Voittiko tässä joku? Nalle ja Pesonen halusivat nimensä historiaan ay-liikkeen kaatajina. Paperiliitto sinnittelee ja yrittää pitää tehdasporukan organisaationsa maksajina. Ilman lakkoa moni olisi ollut paljon tyytyväisempi. Vaikka UPM:n osakkeenomistaja, UPM;n palkansaaja ja varsinkin arvoketjun osalliset. Metsäkoneurakoitsijat, tehtaiden alihankkija ja yhteistyökumppanit jne.
- Anonyymi
Numeroita voidaan pyörittää miten vain.
upm yrittää eliminoida lakon kustannukset ja todellisen hinnan
tekemällä sisäisiä siirtoja ja kauppoja jotta luku saadaan
näyttämään pieneltä.Eikös upm kin pidä työntekijöitä
tyhmien johtajiensa palkan maksajina vai meinaatko
että nalle kumppaneineen voi nuuten piilotella rahojaan
luxenburiin.Muista kartelli jossa upm osallinen muista yrittäjiä
joiden taksat ja elannon upm polkee alas hinnoittelullaan
umpilla se oman edun tavoittelu vie kaiken inhimillisyyden
toiminnasta niin ulkomailla kuin Suomessakin.
upm on globaali kansainvälinen yhtiö puuterinenän sanoin
globaali voisi painua hevon v....
- Anonyymi
Odota 2 vuotta niin alkaa tukkipuun hinta nousee yli 120eur Kemiin saavat tehtaan tilille
- Anonyymi
Johan pomppas nalle pitää umpin
toimintaa isänmaallisena.
Huh huh siirtäät varansa veroparatiisiin
ja maksaa veronsa ruotsiin.
Siinä vasta isänmaallinen mies on..
- Anonyymi
Nyt ei ollutkaan puhe nallen verojutuista
vaan paperiliiton joustamattomuudesta
siirtyä nykyaikaan.Työnantajalta tuli selvä
kommentti pyrimme pitämään tehtaat
suomessa jos ne paperityöläiset vielä haluu
tehdä töitä.
No halutaanhan myö mutta kun paperiliiiton
risuparrat haluu kans mut vähän eri asioita
Olisiko aika vaihtaa liiton äijät tulevaisuutta
ajatteleviin tai sitten erottava koko liitosta- Anonyymi
Ja alistua upm n tahtoon. Jota ajoivat kun lakko alkoi.
Paperityöläiset tekevät kyllä töitä ,mutta ei mitää
orjatöitä mitä upm tahtoi. Niin pitään kun upm n johto
ja hallitus on isänmaallisten miesten hallinnassa niin
vaikiaa on.. maksaa verot ruotsiin ja siirtää varat
veroparatiisiin.. Lisäksi jos liikevoitto tuollainen
niin eikö ole varaa maksaa palkkaa muuta kuin johtajille
miljoona palkkiot ja hallituksen jäsenille miljoona palkkiot
työntekijöille jos vaikka euro niin firmahan kaatuu ja
kamalat kustannukset. Liitto ja pääluotot toimi oikein.
Jos et tiennyt niin SAK oli myös liiton takana,ei ne rahat ois vielä
loppuneet.. Tais upm trio soittaa hätäpuhelun 112
- Anonyymi
Kyllä ulkomaan orjille kelpaa työt eivätkä valita
päinvastoin ovat hyvillään kun saavat tehtaita
eivätkä ole ahneita eivät huoli esim.saunarahaa- Anonyymi
Miksi et mene sinne sitte jos se on sinulle noin ihana paikka.
Katsele upm n toimintaa siellä ulkomaille.
No haaveensa kullkin. Mees ny passin hakuun
ja umpille ulkomaille duuniin kyllä taivas aukeaa. - Anonyymi
Ootko kuullu sellaisesta kuin välimerkit?
😂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ootko kuullu sellaisesta kuin välimerkit?
😂En mitä ne on??????????????????????????????????
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1726213- 1471724
- 1131518
- 511270
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46932Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢29860Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu97846Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5799Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan226752- 41749