Eteläkatu 5 ja Kauppakatu 64

Anonyymi

Eteläkatu 5 ja Kauppakatu 64 ovat tulleet tiensä päähän. Milloin puretaan? Niiden tilalle pitäisi rakentaa uudet kerrostalot.

34

2696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jo silloin 2000-luvun alkupuolella jätevedet tuli kellariin ja tavarat menivät pilalle varastossa. Jo silloin oli homeongelmaa. Asbestia tietenkin on kun 70-luvulla rakennettu.

    • Anonyymi

      Kenen omistuksessa ne on? Kaupungin taloja ei pidä purkaa/remontoida tai rakentaa jos lapsille ei saada uutta koulua kummattiin. Asiat pitää laittaa tärkeysjärjestykseen ja työ tehdä kunnolla, eikä jättää puolitiehen. Kukkaro on joko puolityhjä tai puolitäynnä.

      • Anonyymi

        Ei ole ainakaan kaupungin. Sato omisti ne joskus ja sitten Myllymäet.


      • Anonyymi

        Kouluissa pitää olla oppilaita ja ne asuvat taloissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kouluissa pitää olla oppilaita ja ne asuvat taloissa!

        Raahessa ja varsinkin kummatissa on paljon asuntoja tyhjillään. Harmittaa kun iso osa pienestä palkasta menee vuokraan ja vuokrat nousee lähes joka vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raahessa ja varsinkin kummatissa on paljon asuntoja tyhjillään. Harmittaa kun iso osa pienestä palkasta menee vuokraan ja vuokrat nousee lähes joka vuosi.

        Kummatissa asun, vuokra ei ole kallis ja vuokrannousut ovat olleet maltillisia joka vuosi ei ole etes nostettu vuokraa


      • Anonyymi

        Molemmat talot ovat ainakin pääosin yksityisten omistamia. Ainakin Eteläkatu 5 taloa on viime vuosina remontoitu paljon, mm uudet ikkunat laitettu.


      • Anonyymi

        Remontilla ei korjaannu kyseisten talojen asukkaiden sosiaaliset ongelmat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Remontilla ei korjaannu kyseisten talojen asukkaiden sosiaaliset ongelmat

        Joo.sosiaalinen ongelma on läsnä joka paikassa minne menetkin.kuten eräs lääkäri sanoi että kukaan ei ole normaali paitsi eppu normaali.olemme siltä väliltä.ovat kauppakadun ja ajajankadun kerrostalot kyllä rumia vaikka maalasivat.niiden paikalla oli ennen luistelualue.


      • Anonyymi

        Joskus aikoinaan Raahen Arvokiinteistöt Oy. Sekin taisi olla Myllymäkien omistuksessa. Myllymäen Rauta Oy sen jälkeen ja sitten kai Asuntoruukki Oy. Nykyisestä omistajasta ei ole mitään tietoa, mutta ei ainakaan kaupunki niitä omista.


    • Anonyymi

      Kyllä pitäisi rakentaa uudet kerrostalot. Ovat sen verran huonossa kunnossa vaikka on remonttia tehty.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa. Juuri näin pitäisi tehdä. Jätevedet ovat menneet rakenteisiin ja kerrostalot ovat homeessa.


    • Anonyymi

      Itse harkitsen kerrostalojen ostamista parhaillaan. Ne pitää purkaa tietenkin. Uutta tilalle. 5-kerroksiset kerrostalot.

      • Anonyymi

        Rahoitus on kunnossa. Haluan kerrostalot nimenomaan tonttien takia.


    • Anonyymi

      Pitäisi ehdottomasti rakentaa uudet kerrostalot tilalle.
      Raahe voi uudistua sillä tavalla. Kaupunkikuva paranee.

    • Anonyymi

      Kauppakatu 64 ja 67 ovat ne talot jotka pitäisi uusia, Eteläkatu 5 on paremmassa kunnossa.

    • Anonyymi

      Kauppakatu 64 ja Eteläkatu 5 ovat ne talot jotka pitäisi uusia.

      • Anonyymi

        Perustelu että jätevesi tulee kellariin molemmissa joka vuosi.


      • Anonyymi

        Eteläkatu 5 on remontoitu

        Kauppakadun taloja ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eteläkatu 5 on remontoitu

        Kauppakadun taloja ei.

        Mitäs remonttia Eteläkatu 5 on muka tehty? Ikkunat vaihdettu ja maalattu ei varmaan mitään muuta


    • Anonyymi

      Uutta tilalle.

    • Anonyymi

      Molemmissa taloissa olen asunut vuosia. Ei mitään pahaa sanottavaa kys. Taloista. Nämä kommentoijat ei ole tainnu koskaan käydä edes kyseisissä taloissa, saatikka asua. Hyvä vuokranantaja ja sisältä asunnot on ihan nättejä. Eikä oo koskaan ollu homeen takia ongelmia niissä, kun vuosia asuin. Eipä siellä niitä narkkareita ja matuja asu sen enempää missä muuallakaan. Lapsellista mustamaalaamista. Parempi ku kierrättekin kaukaa talot, eipä tuommosia valittajia haluaiskaan kukaan naapuriksi.

      • Anonyymi

        Kyllä olen käynyt ja asunut molemmissa talossa. Ei mitään hyvää sanottavaa.


    • Anonyymi

      Tiedän että huonossa kunnossa ovat. Itse olen asunut Kauppakadulla ja Eteläkadulla on asunut sukulaiseni. Jätevesi tullut molemmissa häkkivarastoon.

      • Anonyymi

        Oletko L-positiivinen rakennusyrittäjä, joka etsii töitä?


    • Anonyymi

      Milloinkahan oot asunu 64 tai eteläkadulla? Et ainakaan nyt 10vuoden sisään☺️

      • Anonyymi

        Viimeksi 2008


    • Anonyymi

      Asun itse 67:ssa, narkkeja on ainakin tässä talossa ja ovia paiskotaan yötä päivää. Just viime kesänä tehtiin putkiremontti koko taloon ja oma asunto remontoitu lattiasta kattoon nyt lähivuosina, myös ovet ja ikkunat vaihdettu kymmenisen vuotta sitten. Omistajasta en osaa sanoa, mutta OP on ainakin isännöitsijänä.

      Joku jo sanoikin, ettei näissä täysjärkiset asu, niin valitettavasti nämä narkit kyllä pilaavat muuten hyvän taloyhtiön maineen, mutta paljon on ihan tavallisia, rauhallisiakin asukkaita. 64:sta kantautuu jonkun yh-mamman huuto tänne tien toiselle puolelle harva se päivä. 🙊

      • Anonyymi

        Eikö Kauppakatu 67 ole yksityisten ihmisten omistama asunto-osakeyhtitö jossa vuokrattavia ja myytäviä osakkeita. Siihen tehty paljon remonttia. Ennen oli rauhallinen talo, nykyään en tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Kauppakatu 67 ole yksityisten ihmisten omistama asunto-osakeyhtitö jossa vuokrattavia ja myytäviä osakkeita. Siihen tehty paljon remonttia. Ennen oli rauhallinen talo, nykyään en tiedä.

        Juurikin näin, mutta jotkut niille narkeillekin vuokraavat asuntoa. Sinä aikana mitä itse olen tässä asunut, niin yksi asunto ainakin ollut sellainen, missä asunut vain narkkeja. Muuten on kyllä rauhallista.


    • Anonyymi
      UUSI

      Pitää paikkansa, että Eteläkatu 5 ja Kauppakatu 64 ovat huonossa kunnossa.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1985
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1463
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      105
      836
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe