Hyötypuutarhaa on tarkoitus laajentaa tänä keväänä. Pohja on vanhaa savipeltoa, joka on ollut ainakin 70 vuotta nurmikkona.
Ajatus on peittää nyt lumien sulattua alue pressulla ja viikko pari ennen istutusta kalkita, lannoittaa ja jyrsiä. Ei ole tarkoitus irrottaa pintakerrosta ja tuoda multaa tilalle.
Jos saan jostain valmista kompostoitua hevosenlantaa, voiko sitä laittaa nyt keväällä, vai pitäisikö se laittaa syksyllä?
Mitä muuta pitää ottaa huomioon.
Nurmikosta hyötypuutarhaksi
6
81
Vastaukset
- Anonyymi
Savimaata olisi kuitenkin hyvä keventää hiukan hiekalla ja kasvuturpeella. Keväällä kalkkia ja hevonkakkaa voi laittaa kesän alussa pinnalle.
- Anonyymi
"Mitä muuta pitää ottaa huomioon."
Voisi ottaa huomioon että ohjeita on netti puolillaan !- Anonyymi
Toki olen kahlannut ohjeita netin syövereistä.
Kompostoitua hevonpaskaa on vaikea löytää. Siisti piha tuotemerkkiä mainostetaan, mutta missä jälleenmyyjiä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki olen kahlannut ohjeita netin syövereistä.
Kompostoitua hevonpaskaa on vaikea löytää. Siisti piha tuotemerkkiä mainostetaan, mutta missä jälleenmyyjiä?Hae suoraan talllista. Kaupunkihupakoitten juttuja kompostoidut lannat. Hevoilla käytetään usein raakaa turvetta kuivikkeena. Happamuus pitää huomioida.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hae suoraan talllista. Kaupunkihupakoitten juttuja kompostoidut lannat. Hevoilla käytetään usein raakaa turvetta kuivikkeena. Happamuus pitää huomioida.
Kanan tuotos on myös varteenotettava vaihtoehto. Kanan tuotosta saa hygienisoituna kaupoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kanan tuotos on myös varteenotettava vaihtoehto. Kanan tuotosta saa hygienisoituna kaupoista.
Kanankakkaa olen käyttänyt tähän asti, mutta hevosenlanta antaisi todennäköisesti paremman tuloksen savimaalle.
Käsittääkseni melko raakanakin voi käyttää, mutta silloin pitää levittää syksyllä. Nyt keväällä pitää olla kompostoitua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1646638
- 541985
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441842- 541162
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3481144Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se511095Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141031Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79940Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384928Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14917