Hyötypuutarhaa on tarkoitus laajentaa tänä keväänä. Pohja on vanhaa savipeltoa, joka on ollut ainakin 70 vuotta nurmikkona.
Ajatus on peittää nyt lumien sulattua alue pressulla ja viikko pari ennen istutusta kalkita, lannoittaa ja jyrsiä. Ei ole tarkoitus irrottaa pintakerrosta ja tuoda multaa tilalle.
Jos saan jostain valmista kompostoitua hevosenlantaa, voiko sitä laittaa nyt keväällä, vai pitäisikö se laittaa syksyllä?
Mitä muuta pitää ottaa huomioon.
Nurmikosta hyötypuutarhaksi
6
161
Vastaukset 6
- Anonyymi
Savimaata olisi kuitenkin hyvä keventää hiukan hiekalla ja kasvuturpeella. Keväällä kalkkia ja hevonkakkaa voi laittaa kesän alussa pinnalle.
- Anonyymi
"Mitä muuta pitää ottaa huomioon."
Voisi ottaa huomioon että ohjeita on netti puolillaan !- Anonyymi
Toki olen kahlannut ohjeita netin syövereistä.
Kompostoitua hevonpaskaa on vaikea löytää. Siisti piha tuotemerkkiä mainostetaan, mutta missä jälleenmyyjiä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki olen kahlannut ohjeita netin syövereistä.
Kompostoitua hevonpaskaa on vaikea löytää. Siisti piha tuotemerkkiä mainostetaan, mutta missä jälleenmyyjiä?Hae suoraan talllista. Kaupunkihupakoitten juttuja kompostoidut lannat. Hevoilla käytetään usein raakaa turvetta kuivikkeena. Happamuus pitää huomioida.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hae suoraan talllista. Kaupunkihupakoitten juttuja kompostoidut lannat. Hevoilla käytetään usein raakaa turvetta kuivikkeena. Happamuus pitää huomioida.
Kanan tuotos on myös varteenotettava vaihtoehto. Kanan tuotosta saa hygienisoituna kaupoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kanan tuotos on myös varteenotettava vaihtoehto. Kanan tuotosta saa hygienisoituna kaupoista.
Kanankakkaa olen käyttänyt tähän asti, mutta hevosenlanta antaisi todennäköisesti paremman tuloksen savimaalle.
Käsittääkseni melko raakanakin voi käyttää, mutta silloin pitää levittää syksyllä. Nyt keväällä pitää olla kompostoitua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 531010
- 98994
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i21852- 135802
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t121776Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔52743- 45656
Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke24644- 50638
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45610- 19596
- 46578
- 35560
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.72558Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka139545Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast45535Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta
https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen10528Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok119526- 47515
- 25512