Olen syntynyt perheeseen jossa meidän lasten elämä oli selviytymistä päivästä toiseen. Tietysti välillä oli joitakin hyviä aikoja, mutta koska vanhemmat eivät tehneet millekään asialle mitään, eläminen oli aina kampailua ja selviytymistä. Vanhemmat keskittyivät vain selvittelemään välejä keskenään, heillä ei ollut mitään yhteistyötä, ja siinä kaikki asiat rapistuivat ja mikään ei toiminut. Toinen vanhemmista oli varmasti pahasti häiriöinen, vaikka lääkärintodistusta ei siitä ole, persoona hänellä muuttui tarpeen mukaan, ettei sellaisesta ihmisestä saisi lääkärikään selvää. Eikä lapsena ollut tietoa mikä on persoonallisuushäiriö elämä vain oli sitä mitä oli, ei osannut mitään epäillä.
Mikä minä olen? Onko tässä mahdolliset narsisti-vai läheisriippuvuus eväät elämään?
Selviytyminen
3
175
Vastaukset
- Anonyymi
Hukassa oleva ihminen, jolle ne tärkeimmät ihmiset eivät ole kyenneet antamaan riittäviä eväitä elämään. Tämä peilaus omasta vastaavasta elämästä
- Anonyymi
Eväät ei ehkä häävit, mutta mitään ei ole vielä menetetty. Koska olet tiedostanut tilanteen, pystyt myös tietoisesti työstämään asiaa ja rakentamaan itseäsi sopivan vahvaksi jotta et ole läheisriippuvainen etkä tarvitse narsistin valheminään suojaksi heikolle sisimmälle. Olet sopivan vahva asettamaan rajat jos joku yrittää ottaa liikaa valtaa. Liian vahva ei kannata olla. Se että tiedostat tarkoittaa että kykenet huomioimaan asioita, muitakin ihmisiä, ja sinulla on toivoa elää ihan erilaisessa suhteessa muihin ihmisiin kuin vanhemmillasi.
Sinä olet sinä, et vanhempiesi jatke tai heidän toiveidensa toteuttaja. Et myöskään ole velkaa vanhemmillesi eikä sinun tarvitse kannatella heitä. Et ole vanhempiesi kopiokaan. Sinä olet arvokas itsesi, keskity siihen. Älä anna lapsuudenkodin määritellä itseäsi, se ei ole loppuelämäsi suunnannäyttäjä jos vain et anna sen olla. - Anonyymi
Voimia sinulle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1516294
- 481743
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381404- 451018
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se45913Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13899Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384866Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14857Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75845