Koiran kouluttaminen

Anonyymi

Onko ok, jos isäni läpsii koiraa ja kun asiasta sanon hän vastaa, että kouluttaa koiraa. Aina kun koirani on tehnyt jotain hölmöä isäni ottaa hänen niskakarvoistansa kiinni ja laittaa (rajun näköisesti) koiran maahan selälleen niin että se näyttää kuristamiselta ei hän sitä oikeasti kurista mutta se näyttää siltä. Joskus näin kun isäni alisti koirani ja kun päästi sen pois alkoi hän läpsimään sitä selälle ja kyljille niin että meni sivuille edes takas ja kun komensi koiran maahan eikä se heti siihen reagoinut hän laittoi koiran väkisin maahan. Tämä voi olla vain sitä että kouluttaminen näyttää rajulta, mutta pelkään että koiraani sattuu ):

5

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei vaikuta hyvältä koulutustavalta. Jos olet tarpeeksi iso, mene itse koiran kanssa koirakouluun kesällä. Kysy siellä neuvoa ja ohjeita koiran kouluttamiseen ja ota isäsi mukaan jos lähtee. En ole huomannut että koirakoulussa toimittaisiin kuten isäsi toimii.
      Sitä odotellessa lainaa kirjastosta koiran koulutuskirja ja katsoa sitä yhdessä isäsi kanssa?
      Voitko puhua huolestasi äidillesi? Pahoin pelkään että koiralle ei tee hyvää liian rajut otteet.

• Anonyymi

Voi koiraparka! Teillä ei kuuluisi koiraa olla.

• Anonyymi

No meillä sama homma mutta isäni tekee niin ainoastaan kun koira puree rajusti. Minua kyseinen ei ainakaan haittaa/pelota sillä koira puree niin rajusti että ihmistäkin takuulla sattuu. Mulla ranteet näyttäää siltä et oisin viillelly 😑

• Anonyymi

Laita basibactia haavoihin. Toimii varmasti.

Koiraa ei lyödä. Koskaan. Ainut tilanne, missä on ok satuttaa koiraa on se, jos se käy toisen koiran kimppuun, eikä niitä saa irti toisistaan ja toisen koiran henki on vaarassa. Omistan pienen venäjäntoyn, jonka kimppuun hyökkäsi kerran dalmatiankoira. Toinen koira iski hampaansa ensin koirani vatsaan ja sitten kurkkuun. En saanut repimällä koiraa irti omastani, joten löin sitä kaksi kertaa kuonoon. Se päästi irti, jolloin automaattisesti kehuin sitä xd (En siis jäänyt mitenkään silittelemään, vaan nopeasti sanoin "hyvä, hienosti" polvistuessani oman koirani viereen. Se nousi heti ylös, otin sen syliin ja vein lääkäriin.)
        Koiralleni tuli kaksi haavaa vatsaan ja yksi kaulaan. Yhtäkään haavaa ei tarvinnut tikata. Dalmatialaisen omistaja joutui maksamaan minulle korvauksia, ja koira otettiin häneltä pois. Tietojeni mukaan dalmatialainen asuu nyt alkuperäisellä kasvattajallaan.

Jostain syystä kadun sitä, että löin koiraa. En hyväksy eläinrääkkäystä missään tilanteessa, mutta ehkä oma koirani koki enemmän kipua haavoistaan kuin toinen koira parista iskusta.

• Anonyymi

Tuollaisten ei pitäisi koiraa ottaa saati saada loppu tulos on huono todennäköisesti isännällä luonnevika.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      200
      6148
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2857
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2317
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2079
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2021
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1427
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1402
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      303
      1387
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1326
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1256
    Aihe