Ikäryhmä vaille palveluja

Anonyymi

uusien kirjastojen suunnittelu kertoo sen puolesta, mitä rikkailla arkkitehdeilla on ja muilla ei ole

luomus on oman näköisensä
en sanoisi, että palvelee ihan täydellisesti kansan tarpeitakaan
kansalla tarkoitan köyhiä tavallisia ihmisiä


lisänä se että uusi kirjasto ei ole asettunut aloilleen

jokaisella on tietokone, niin uudet kirjastot ehkä eivät tietokoneita tarvitse liian suuria turhia määriä tai paikkoja joissa voi olla tietsikällä individuaalisesti

usein ajatellaan aika paljon lapsia, heidän tarpeitaan, että tiloissa on paljon lapsille tarkoitettuja
ja

EI YHTÄÄN TOISIA IKÄHAARUKKOJA

eläkeläisiä, miten kummaa myöntää, ei ajatella tarpeeksi

naisten tarpeita ei ajatella liikaa, mutta jonkun verran ja heitä palvellaan miehiä paremmin
mutta kun naisilla tarpeet ovat sika-isoja, niin heitä väsyy palvelemaan

sen sijaan työssä käyvä duunari mies ei ole kovin haluttu kirjastossa

keski-ikäinen mies ei ole kirjaston lellikki ja miehen oikeudet, tuntuu, häviävät jonnekin naisten ja lasten tarpeiden tyydyttämiseen

ehkä eduskunnassa koko ajan ollaan huolissaan lapsista
huolissaan ollaan kasvavasti, koska vallassa on naisia, jotka ajattelevat lapsia eikä sotaa

toisaalta ei valtio ota järkeviä päätöksiä lasten suojelemiseksi, mutta keksii lisää paskaa kuin vanki, joka saa syntymäpäiväksi lisäkakkua, koska on vanki

mitä lapset tarvitsevat, siitä ei todellakaan kukaan ole kiinnostunut
ei edes oma rakas äitinsä, jolla on kaksi korkeakoulututkintoa ja ei yhtään rakkautta, puhumattakaan jostakin eduskunnan naiskiinteistöstä, että tietäisivät mikä on lapsille oikein

sosiaalisuus on yleinen pyrkimys, mutta tuohon konseptiin tavallinen, keskiikäinen, sinkku, tupakoiva mies ei ole sopiva ilmestys

naiset hylkivät sellaisen

miehelle pitää olla oma tilansa, jota on verotettu kovalla kädellä pois
kun ei ole omaa tilaa, silloin mies astuu vieraan pennun päälle kaiken keskellä

tai pieraisee jonkun äidin patamustaksi

Rikkaat luomassa siis tiloja omia tarpeitaan katsoen varten, eikä köyhiä ajatella, heidän kantiltaan ei toimita. Palvelut jää saamatta.

2

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kirjastot ja kaikki muutkin hyvinvointipalvelut on tarkoitettu hyvin toimeentuleville, hyvinvoiville kuntalaisille. Kirjastojen työntekijät pyrkivät parhaansa mukaan väheksyvällä ja ylimielisellä käytöksellään karsimaan kirjastoista sellaiset asiakkaat, jotka eivät sovi heidän omaan viitekehykseensä. Tervetuloa itsepalvelukirjastot!

      • Anonyymi

        Ylen nettisivuilla on päivitelty sitä miten Kemin kirjastosta on henkilökunta vähentynyt reilut 30 prosenttia. Muualla maassa keskimäärin henkilökunta kirjastoista kuuluu vähenneen vain 6 prosenttia.

        Joku vielä kehtasi kirjoittaa, että niillä kirjaston työntekijöitten palkoilla ei tule toimeen. Miten ihmeessä sitten voivat tulla toimeen ihmiset, joilla ei ole mitään työtä! Heidän ei vissiin kuulukaan tulla toimeen?

        Mitä työtä siellä kirjastoissa oikein tehdään? Siirrellään kirjoja paikasta toiseen. Ja mistä niissä kirjoissa kerrotaan? Rakkaudesta ja murhista ja muista seikkailuista = todellisuuspakoa. On kirjastoissa tietysti asiapitoista kirjallisuuttakin, mutta enimmäkseen varmaan lainataan juuri sitä todellisuuspakoa. Sitäkö halutaan ylläpitää? Menkääpä itseenne.

        Joissakin kaunokirjallisissa teoksissa kerrotaan köyhemmän kansan halusta nousta taistelemaan olemassaolonsa ja oikeuksiensa puolesta. Tällaiset kirjat ovat nykyään harvinaisempia. Enimmäkseen kaunokirjallisuudessa kuvataan kivoja asioita, joita tapahtuu ihmisille, jotka tulevat hyvin toimeen palkallaan. Tämä ei olekaan sikäli todellisuuspakoa, että kirjastot on oikeastaan tarkoitettu hyvin toimeentulevien jaksamista varten. Ei sinne haluta syrjäytyneitä ja muuten huonompiosaisia. Kirjastojen palvelut ovat katetta hyvintoimeentulevilta kerätyille verorahoille ja ne verorahat suunnataan niille hyvintoimeentuleville.

        Kirjastojen lakisääteiset velvollisuudet on määritelty jollain lailla kirjastolaissa. Kirjastolain tavoite on määritelty seuraavasti:

        "Tämän lain tavoitteena on edistää:
        1) väestön yhdenvertaisia mahdollisuuksia sivistykseen ja kulttuuriin;
        2) tiedon saatavuutta ja käyttöä;
        3) lukemiskulttuuria ja monipuolista lukutaitoa;
        4) mahdollisuuksia elinikäiseen oppimiseen ja osaamisen kehittämiseen;
        5) aktiivista kansalaisuutta, demokratiaa ja sananvapautta.
        Tavoitteen toteuttamisessa lähtökohtina ovat yhteisöllisyys, moniarvoisuus ja kulttuurinen moninaisuus." (Laki yleisistä kirjastoista 2 §)

        Mitä harmoonista tekstiä! Kukkaiskieltä! Kuin kirjaston työntekijän kirjoittamaa fiktiota.

        Tarkasteltaessa yhdenvertaisuuden toteutumista ei pitäisi tuijottaa siihen, miten paljon kirjastoissa on henkilökuntaa ja miten motivoituneita he ovat (tuleeko palkalla toimeen). Yhdenvertaisuuden tulisi nähdäkseni tarkoittaa sitä, että jokaisella asiakkaalla on riippumatta olemuksestaan oikeus käyttää kirjaston palveluita siinä missä muillakin. Ainakaan kirjaston henkilökunnan ei tulisi tätä oikeutta omin lupineen ja omien mieltymyksiensä perusteella kaventaa. Minulla on kokemusta niin paskasta palvelusta kirjastoissa, että sellaiselle henkilökunnalle antaisin itse potkut välittömästi ja kyselemättä. Mutta he saavat kumminkin istua paikoillaan vuodesta toiseen. Jos valittaa heidän käytöksestään, kirjastonjohtaja vastaa asiaan sen enempää paneutumatta, että meidän henkilökuntamme toimii aivan oikein. Asiakkaan valitukseen vastataan, että kyse täytyy olla väärinkäsityksestä. Asiaa ei aleta selvittää.

        Kun kirjastoissa on kyse lukemisesta ja siten lukutaidosta, eikö voitaisi siirtyä pelkästään asiakaslähtöisempään palveluun, jossa asiakas valitsisi lukemansa netistä löytyvästä hakemistosta ja kävisi vain noutamassa valitsemansa kirjat ja lainaisi ne itse automaatilla. Henkilökunnan tehtäväksi jäisi ainoastaan noutaa asiakkaan netissä valitsemat kirjat noutohyllyyn ja lainojen palauduttua henkilökunta veisi ne takaisin säilytykseen. Henkilökohtaisen asioinnin vähentämisellä vältyttäisiin niiltä tilanteilta, joissa henkilökunnan mielestä oudon tai epäilyttävän oloista henkilöä aletaan heti ovella tenttaamaan, että mitäs täältä etsit? Tai aletaan muille asiakkaille puhumaan omia epäilyksiä tietyn asiakkaan suhteen. Ei saa olla niin, että kirjaston asiakkaan pitää kyetä todistamaan tällainen huono kohtelu. Kirjaston johdon tulee puuttua siihen, kun asiakas siitä kertoo. Asiaa ei saa jättää selvittämättä.

        Muutoin olen sitä mieltä, että kaikki kirjastot olisi hävitettävä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt tajusin mitä haet takaa

      En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      42
      3434
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

      Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2054
    3. Naiselle mieheltä

      Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      30
      1779
    4. Kaipaan niin....

      Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1547
    5. Eiii...

      Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1518
    6. Jalkapalloa

      Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      10
      1420
    7. Mikset vain

      Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1397
    8. En ymmärrä miksi minä

      Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1237
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

      Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1165
    10. Jo Alkanutta Viikkoa Ja Maanantai Päivää

      Hyvää huomenta naiselle ❤🤗😘 Toivoo mies
      Ikävä
      22
      1122
    Aihe