Ikäryhmä vaille palveluja

Anonyymi

uusien kirjastojen suunnittelu kertoo sen puolesta, mitä rikkailla arkkitehdeilla on ja muilla ei ole

luomus on oman näköisensä
en sanoisi, että palvelee ihan täydellisesti kansan tarpeitakaan
kansalla tarkoitan köyhiä tavallisia ihmisiä


lisänä se että uusi kirjasto ei ole asettunut aloilleen

jokaisella on tietokone, niin uudet kirjastot ehkä eivät tietokoneita tarvitse liian suuria turhia määriä tai paikkoja joissa voi olla tietsikällä individuaalisesti

usein ajatellaan aika paljon lapsia, heidän tarpeitaan, että tiloissa on paljon lapsille tarkoitettuja
ja

EI YHTÄÄN TOISIA IKÄHAARUKKOJA

eläkeläisiä, miten kummaa myöntää, ei ajatella tarpeeksi

naisten tarpeita ei ajatella liikaa, mutta jonkun verran ja heitä palvellaan miehiä paremmin
mutta kun naisilla tarpeet ovat sika-isoja, niin heitä väsyy palvelemaan

sen sijaan työssä käyvä duunari mies ei ole kovin haluttu kirjastossa

keski-ikäinen mies ei ole kirjaston lellikki ja miehen oikeudet, tuntuu, häviävät jonnekin naisten ja lasten tarpeiden tyydyttämiseen

ehkä eduskunnassa koko ajan ollaan huolissaan lapsista
huolissaan ollaan kasvavasti, koska vallassa on naisia, jotka ajattelevat lapsia eikä sotaa

toisaalta ei valtio ota järkeviä päätöksiä lasten suojelemiseksi, mutta keksii lisää paskaa kuin vanki, joka saa syntymäpäiväksi lisäkakkua, koska on vanki

mitä lapset tarvitsevat, siitä ei todellakaan kukaan ole kiinnostunut
ei edes oma rakas äitinsä, jolla on kaksi korkeakoulututkintoa ja ei yhtään rakkautta, puhumattakaan jostakin eduskunnan naiskiinteistöstä, että tietäisivät mikä on lapsille oikein

sosiaalisuus on yleinen pyrkimys, mutta tuohon konseptiin tavallinen, keskiikäinen, sinkku, tupakoiva mies ei ole sopiva ilmestys

naiset hylkivät sellaisen

miehelle pitää olla oma tilansa, jota on verotettu kovalla kädellä pois
kun ei ole omaa tilaa, silloin mies astuu vieraan pennun päälle kaiken keskellä

tai pieraisee jonkun äidin patamustaksi

Rikkaat luomassa siis tiloja omia tarpeitaan katsoen varten, eikä köyhiä ajatella, heidän kantiltaan ei toimita. Palvelut jää saamatta.

2

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kirjastot ja kaikki muutkin hyvinvointipalvelut on tarkoitettu hyvin toimeentuleville, hyvinvoiville kuntalaisille. Kirjastojen työntekijät pyrkivät parhaansa mukaan väheksyvällä ja ylimielisellä käytöksellään karsimaan kirjastoista sellaiset asiakkaat, jotka eivät sovi heidän omaan viitekehykseensä. Tervetuloa itsepalvelukirjastot!

      • Anonyymi

        Ylen nettisivuilla on päivitelty sitä miten Kemin kirjastosta on henkilökunta vähentynyt reilut 30 prosenttia. Muualla maassa keskimäärin henkilökunta kirjastoista kuuluu vähenneen vain 6 prosenttia.

        Joku vielä kehtasi kirjoittaa, että niillä kirjaston työntekijöitten palkoilla ei tule toimeen. Miten ihmeessä sitten voivat tulla toimeen ihmiset, joilla ei ole mitään työtä! Heidän ei vissiin kuulukaan tulla toimeen?

        Mitä työtä siellä kirjastoissa oikein tehdään? Siirrellään kirjoja paikasta toiseen. Ja mistä niissä kirjoissa kerrotaan? Rakkaudesta ja murhista ja muista seikkailuista = todellisuuspakoa. On kirjastoissa tietysti asiapitoista kirjallisuuttakin, mutta enimmäkseen varmaan lainataan juuri sitä todellisuuspakoa. Sitäkö halutaan ylläpitää? Menkääpä itseenne.

        Joissakin kaunokirjallisissa teoksissa kerrotaan köyhemmän kansan halusta nousta taistelemaan olemassaolonsa ja oikeuksiensa puolesta. Tällaiset kirjat ovat nykyään harvinaisempia. Enimmäkseen kaunokirjallisuudessa kuvataan kivoja asioita, joita tapahtuu ihmisille, jotka tulevat hyvin toimeen palkallaan. Tämä ei olekaan sikäli todellisuuspakoa, että kirjastot on oikeastaan tarkoitettu hyvin toimeentulevien jaksamista varten. Ei sinne haluta syrjäytyneitä ja muuten huonompiosaisia. Kirjastojen palvelut ovat katetta hyvintoimeentulevilta kerätyille verorahoille ja ne verorahat suunnataan niille hyvintoimeentuleville.

        Kirjastojen lakisääteiset velvollisuudet on määritelty jollain lailla kirjastolaissa. Kirjastolain tavoite on määritelty seuraavasti:

        "Tämän lain tavoitteena on edistää:
        1) väestön yhdenvertaisia mahdollisuuksia sivistykseen ja kulttuuriin;
        2) tiedon saatavuutta ja käyttöä;
        3) lukemiskulttuuria ja monipuolista lukutaitoa;
        4) mahdollisuuksia elinikäiseen oppimiseen ja osaamisen kehittämiseen;
        5) aktiivista kansalaisuutta, demokratiaa ja sananvapautta.
        Tavoitteen toteuttamisessa lähtökohtina ovat yhteisöllisyys, moniarvoisuus ja kulttuurinen moninaisuus." (Laki yleisistä kirjastoista 2 §)

        Mitä harmoonista tekstiä! Kukkaiskieltä! Kuin kirjaston työntekijän kirjoittamaa fiktiota.

        Tarkasteltaessa yhdenvertaisuuden toteutumista ei pitäisi tuijottaa siihen, miten paljon kirjastoissa on henkilökuntaa ja miten motivoituneita he ovat (tuleeko palkalla toimeen). Yhdenvertaisuuden tulisi nähdäkseni tarkoittaa sitä, että jokaisella asiakkaalla on riippumatta olemuksestaan oikeus käyttää kirjaston palveluita siinä missä muillakin. Ainakaan kirjaston henkilökunnan ei tulisi tätä oikeutta omin lupineen ja omien mieltymyksiensä perusteella kaventaa. Minulla on kokemusta niin paskasta palvelusta kirjastoissa, että sellaiselle henkilökunnalle antaisin itse potkut välittömästi ja kyselemättä. Mutta he saavat kumminkin istua paikoillaan vuodesta toiseen. Jos valittaa heidän käytöksestään, kirjastonjohtaja vastaa asiaan sen enempää paneutumatta, että meidän henkilökuntamme toimii aivan oikein. Asiakkaan valitukseen vastataan, että kyse täytyy olla väärinkäsityksestä. Asiaa ei aleta selvittää.

        Kun kirjastoissa on kyse lukemisesta ja siten lukutaidosta, eikö voitaisi siirtyä pelkästään asiakaslähtöisempään palveluun, jossa asiakas valitsisi lukemansa netistä löytyvästä hakemistosta ja kävisi vain noutamassa valitsemansa kirjat ja lainaisi ne itse automaatilla. Henkilökunnan tehtäväksi jäisi ainoastaan noutaa asiakkaan netissä valitsemat kirjat noutohyllyyn ja lainojen palauduttua henkilökunta veisi ne takaisin säilytykseen. Henkilökohtaisen asioinnin vähentämisellä vältyttäisiin niiltä tilanteilta, joissa henkilökunnan mielestä oudon tai epäilyttävän oloista henkilöä aletaan heti ovella tenttaamaan, että mitäs täältä etsit? Tai aletaan muille asiakkaille puhumaan omia epäilyksiä tietyn asiakkaan suhteen. Ei saa olla niin, että kirjaston asiakkaan pitää kyetä todistamaan tällainen huono kohtelu. Kirjaston johdon tulee puuttua siihen, kun asiakas siitä kertoo. Asiaa ei saa jättää selvittämättä.

        Muutoin olen sitä mieltä, että kaikki kirjastot olisi hävitettävä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      208
      9057
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      5628
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      54
      4700
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      92
      4609
    5. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      59
      3639
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3366
    7. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      70
      3350
    8. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2876
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      50
      2742
    10. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2641
    Aihe