Skodan öljynkulutus

Anonyymi

Tuli varoitus"Tarkista öljymäärä". No auto pysäkille ja tihrustamaan. Lisäsin puoli litraa! Aina inhonnut öljytikkuja kun ei niistä meinaa nähdä sitä öljymäärää. Siis kysymys kuuluu, että kuinka kauan tuo lisäämäni puoli litraa piisaa kunnes tulee taas tuo varoitus.

48

1321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Öljy kannattaa tarkistaa joka tankkauksen yhteydessä! Tarvittaessa litran purkki sisään! Voi mennä 500km? Tero

      • Anonyymi

        Öljy riittää niin kauan kunnes keksit tuota kysyä uudestaan, kun tuo huomion kipeys kaikkea teettää.


      • Anonyymi

        Huoltoasemalla aina tarkistetaan bensa ja lisätään öljyä. Sellaisia ne ovat.


    • Anonyymi

      On nää Toyotapoijaat ahkeria. Mutta ei auta kateuksissaan on ihan pakko trollata.

    • Lohkoon kannattaa aarporata öljyntarkkailuikkuna ja siitä periskooppi kuljettajan paikalle. Toisella silmällä ajetaan, toisella tarkkaillaan öljyä. Saman reiän kautta voi tankata venäläistä öljyä ajon aikana.

      • Anonyymi

        On toveri Kyykmab keksinyt Toyotaansa virittimet. No jokainen tyylillään.


      • Anonyymi

        Nauroin katketakseni 🤣 Toinen hyvä vinkki on siirtyä 10-prosenttisen kaksitahtibensan käyttöön. Ei tarvitse enää öljystä murehtia.


      • Anonyymi

        Joo sellasen viritelmän toveri kyykmanni on tojotaansakin tehnyt. Hän kyllä tietää kokemuksesta.


    • Anonyymi

      Mun toyota tykkäs kovasti öljystä vei 5l/1000km moottori ei kyllä tykännyt...myyjä sai romunsa takasi

      • Anonyymi

        Ja sit mä heräsin.....😆


    • Anonyymi

      Jokos skoda-incelit ootte lorotellu öljytikkureiästä lisää gazpromia sisään?

      • Anonyymi

        Ehei miejän tartte käyttää noita toyotien systeemejä.


    • Anonyymi

      Tyyppivika kaikissa VW sukuisissa autoissa.

      • Anonyymi

        Nuo ongelmalliset moottorit lienee jo korjattu. Niitä ei ole valmistettu enää kymmeneen vuoteen. Minulla on vm 2013 Octavia. Se vie öljyä noin 5dl vaihtovälillä, mutta se on kylläkin vähän ajettu. Mittarissa vasta 296tkm. Ei siis juuri mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo ongelmalliset moottorit lienee jo korjattu. Niitä ei ole valmistettu enää kymmeneen vuoteen. Minulla on vm 2013 Octavia. Se vie öljyä noin 5dl vaihtovälillä, mutta se on kylläkin vähän ajettu. Mittarissa vasta 296tkm. Ei siis juuri mitään.

        Vw polttaa öljyä vuosimallista riippumatta, tässä v.2020:

        https://www.vwvortex.com/threads/burning-oil-again.9489830/


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Pahempi ongelma on kun ovet ei aukea pakkasilla.
        Ei kyl mene öljyäkään.


    • Anonyymi

      Minulla leipoi tojon moottori kiinni kun en muistanut lisätä 4 litran kanikkaa öljyä viimeisessä tankkauksessa.

    • Anonyymi

      Uusimpiin skodiin ja moottoriöljytankin (50 litraa) lisävarusteena.

      • Anonyymi

        Saa toki, mutta suolaiseen lisähintaan.
        Parempi pitää muutama kpl 4l kanikoita öljyä mukana.
        Tankatessa tarkistus. Litra lisää.


    • Anonyymi

      Öljyn tolkuton kulutus alkaa AIVAN viimeistään 2v jälkeen jolloin takuuta ei ole. Tosin sillä ei ole väliä, takuu ei koske öljyn kulutusta

      • Anonyymi

        Jo aluksi. Suositus on että NOIN 0,5 litraa per 100 km. Ja sitä "NOIN" tulkitaan ihan miten vain, pääasia että Jorma maksaa isse korjaukset


      • Anonyymi

        Öljyn kulutus ei ole vika vaan ominaisuus.
        Ei liity takuuseen mitenkään.


    • Anonyymi

      Eipä ole tullut länsiautoihin lisättyä öljyä..... skeidalla on niin väljät toleranssit että öljy valuu jo pohjasta asti pois

    • Anonyymi

      Moottorin öljynkulutus on todellinen ongelma nykyautoissa. Olemme erikoistuneet varsinkin Audi, Vw, Skoda, Seat 1.8 ja 2.0 bensa- sekä 2.0TDI dieselmoottoreiden öljynkulutuksen korjaukseen.

      Moottorihiomo.fi

      • Anonyymi

        Nyt on hiomon pojat iskeneet ehtymättömään kultasuoneen.


      • Anonyymi

        Mitens paljon pitää hioa että öljynkulutus loppuu? Riittääkö milli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitens paljon pitää hioa että öljynkulutus loppuu? Riittääkö milli?

        Hiomisesta en tiedä, mutta korttia saa höylätä huolella, tuskin kuitenkaan milliä.


    • Anonyymi

      Aina kun Skeidan tankkaa, pitää lorottaa myös litra öljyä sisään ja laittaa tonni remonttikassaan.

    • Anonyymi

      Vihaa lisää myös konepeltiä ylhäällä pitävä tikku.

    • Anonyymi

      Voi näitä lapsia joilla ei ole kehitys iän mukainen ja ovat ikuisia reppanoita.

    • Anonyymi

      Toyotalla se pahempiongelma on öljynsyönnin kanssa.
      https://youtu.be/TJhFAwFv-O0

      Mistä mahtaa johtuu et ei Tojomiehet osaa hoitaa omia ongelmiaan kuntoon *Hupstein sen taas* Soriiiiii..

      • Anonyymi

        Mikset kysele vastausta ongelmaasi Toyota-palstalta, täällä puhutaan Skeidan hirvittävästä öljynsyönnistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset kysele vastausta ongelmaasi Toyota-palstalta, täällä puhutaan Skeidan hirvittävästä öljynsyönnistä.

        Mitä kyselemistä tuossa on?
        Kaikki tietää et Toyotan moottoreissa on todella paljon ongelmia.
        https://youtu.be/v4JS7PybV2k


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kyselemistä tuossa on?
        Kaikki tietää et Toyotan moottoreissa on todella paljon ongelmia.
        https://youtu.be/v4JS7PybV2k

        Skoda-palstalla itketään ja ulistaan ko. itäauton vikaisuutta ja huonoutta. Toyota on länsiauto, eikä siitä sovi keskustella täällä.
        Näin yksinkertainen asia tämä on.
        Ymmärsitkö?


    • Anonyymi

      Onneksi bensan hinta ole elämässä kovin suuressa merkityksessä. Persujen populistiin ei lankea kuin se tyhmin osa kansaa.

      • Anonyymi

        Sähkön hinta on myös aivan yhdentekevää.
        Bensaa saa asemalta ja sähköä töpselistä, eikös niin?


    • Anonyymi

      Öljykannun kuva voi myös palaa mittaristossa! Mutta sehän on taikalamppu!

    • Anonyymi

      kts. moottorihiomo seinäjoki sivut

      vw,audi,seat ja skoda samat moottorit ja tuhansien e korjaukset

    • Anonyymi

      Se risoo ku mun skoda nielee yheksän litraa bensaa kaiken lisäks..

    • Anonyymi

      Jakopää helvettikin jatkuu edelleen.

      • Anonyymi

        Kirjoitin Sokotin kylkeen murhaaja.


    • Anonyymi

      Ilman pilluu auto😄😔

      • Anonyymi

        Ei ole pakko lähteä pilluralliin Skodalla.

        nuori skodisti


    • Anonyymi00048

      xcxxz4

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe