Kaoppalinna

Anonyymi

Mikäköhän taho Kauppalinnan nykyisin omistaa? Jethro Rostedilla uusimman uutisoinnin mukaan suuret velat. Eikös hän jossain vaiheessa ostanut rakennuksen. Mahtaako edetä kunnostaminen tai purkaminen mihinkään?

12

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitehän mahtaa Kaoppalinnasta olla taas uusi topikki auki.

      Mutta eihän siinä mitä, mahtuuhan internettiin sisältöä...

      Tietysti, jos olisi yksi "Kauppalinna" auki, niin siellä olisi kaikki tieto, mutta eihän se käy, kun jokaisen pitää saada oma.

    • Anonyymi

      Kaikki eivät välttämättä ole olleet seudulla aikoihin tai pysyvästi jotta olisi aikaa seurata keskustelupalstoja tai muutenkaan olla kärryllä mitä tapahtuu. Onhan noita ihmisiä jotka ihmettelevät koska Kärki ja Kinnunen ovat kadonneet katukuvasta. Ja missä on valkoinen viljasiilo sittarin nurkalta. Postitalokin hävinnyt.

      • Anonyymi

        Linnamaisen vankasti rakennetun postitalon purkaminen kovalla kiireellä oli todella aivoton teko. Saatiin tilalle ruma kuoppa. Ei vähääkään älyä!


    • Anonyymi

      Samoin viljasiilon purkaminen!

      Ulkomailla, ja Suomen etelässä, siihen olisi joku tehnyt luxus asunnon tai turistikohteen.

      Savonlinnassa "suojellaan" lahoja Hulikan murjuja, Savolaa ja saman omistan Olavinkadun slummia, homeista wanhaa tasakatto kirjastoa ja nyt Kuppalinnaa!

      • Anonyymi

        Entinen kirjastohan on hienolla paikalla. Siihen saisi vaikka mitä. Onko tietoa, että olisi todella homeessa? Tasakatollehan jää vesi lillumaan ja sitten jos on vuotoja...


      • Anonyymi

        Itse asiassa Hulikan "murjut" ovat harvoja keskustan säästyneitä puutaloja. Kunnostettuna ne olisivat todellinen aarre. Toivottavasti ne säästetään ja saneerataan alkuperäiseen loistoonsa.

        Käykääpä joskus kiertelemässä länsirannikon pikkukaupunkeja. Toisin kuin Savonlinnassa, niissä on vanhaa rakennuskantaa on osattu kunnioittaa. Kyllä silmä lepää vaikkapa esim. Kristiinankaupungin, Raahen tai vaikkapa Kokkolan Neristanin upeissa ja hyväkuntoisissa vanhoissa puutalokortteleissa. Kerrassaan mielenkiintoisia ja silmää hiveleviä paikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa Hulikan "murjut" ovat harvoja keskustan säästyneitä puutaloja. Kunnostettuna ne olisivat todellinen aarre. Toivottavasti ne säästetään ja saneerataan alkuperäiseen loistoonsa.

        Käykääpä joskus kiertelemässä länsirannikon pikkukaupunkeja. Toisin kuin Savonlinnassa, niissä on vanhaa rakennuskantaa on osattu kunnioittaa. Kyllä silmä lepää vaikkapa esim. Kristiinankaupungin, Raahen tai vaikkapa Kokkolan Neristanin upeissa ja hyväkuntoisissa vanhoissa puutalokortteleissa. Kerrassaan mielenkiintoisia ja silmää hiveleviä paikkoja.

        Eikö ammattikoululta voisi kysyä tekisivätkö oppilastyönä kunnostuksen. Sitten ilmoitus lisäksi että etsitään talkoolaisia kaupunkilaisista. Kaupungilla ei ole rahaa, mutta oppilastyönä ja talkoilla saattaisi kunnostua. Jos kunta maksaisi vain tarvikekustannukset.


    • Anonyymi

      "Itse asiassa Hulikan "murjut" ovat harvoja keskustan säästyneitä puutaloja. Kunnostettuna ne olisivat todellinen aarre. Toivottavasti ne säästetään ja saneerataan alkuperäiseen loistoonsa."

      Paljon haluatte siihen verovaroja laittettavan?

      Minä en halua, että ko. taloihin laitetaan yhtään veroeuroa.
      Ne pitäisi myydä.
      Jos ei ostajaa puolessa vuodessa, niin purkuun ja tontille nurmikko.

    • Anonyymi

      Totta, että monessa kaupungissa wanhat puutalot ja liikerakennukset ovat huolella pidetty ja korjattu. Mielenkiintoinen fakta; Useimmat ovat ruotsinkielisillä alueilla! Sivistystä enemmän?

      Suuri ero Savonlinnan tyyliin missä kaikki jätetään hoitamatta kunnes alaosa lahoaa ja kunnostus ei kannata.

      Sitten tulee SDPn tyyliset ja alkaa vaatia kunnostusta verovaroin!

    • Anonyymi

      KAUPPALINNAN OMISTAJA JETHRO PURKAA OSTARIN tai SAVONLINNAN KAUPUNKI OSTAA KAUPPAKESKUS KAUPPALINNAN KOKONAAN 2023

    • Anonyymi

      Vanhan Paloaseman kokonaan 2023

    • Anonyymi

      Kuulema puretaan ja tulee vanhustentalo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1602
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1048
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe