missä vika kun ei subarun kone toimi lämpimänä. kylmänä se kone pelaa ja toimii ihan normaalisti, mutta kun lämmöt nousee normaaliksi niin tyhjäkäynti katoaa, ja sammumisen jälkeen ei tahdo lähteä kirveelläkään käyntiin!
villejä arvauksia kaivataan!!!!!!
auto 1.8 turbo leone.
missä vika?!
14
6721
Vastaukset
- 2xtboLeone
syitä voi olla moniakin mutta ainakin tommoset ongelmat tarttuu ohjainboxin vikamuistiin.....
hommaat ohjeet ja ensin tyhjäät sen ja sitten ajat kerran ja kun se taas on mennyt toimimattomaks niin luet kaikki koodit jotka näkyy vilkkuledistä.....
boxi on rattipylvään alla , vilkkuledi näkyy kyljestä....- Datsunisti
Eikös Leonessakin, ainakin uudemmissa malleissa, ole Check Engine-valo, sen vilkkumisesta luetaan koodit.
- 2xtboLeone
Datsunisti kirjoitti:
Eikös Leonessakin, ainakin uudemmissa malleissa, ole Check Engine-valo, sen vilkkumisesta luetaan koodit.
siinä on useita vaihtoehtoja , pitää kytkeä testiliittimet (musta ja vihreä??) oikeen ja olikohan vielä että kierroksia yli 3000 jonkun ajan niin alkaa check-valo vilkuttaan koodia.....
en nyt just muista ja ne laputkin on hukassa.....
Käy pyytämässä jostain autosähkö-koulusta (liikkeet tuskin antaa , ei ainakaan täälläpäin) testilaput siinä on vaan pari A4:sta ja selviää kaikki testit/koodit.
- Datsunisti
1. Virtausmittari(ilmamassamittari)
2. Sytytyspuola ja muu sytytyksen toisiopuoli
3. Sähköjohdot
4. Polttoainepumppu, tankin korvausilman saanti
5. Tietokone
Ensimmäinen todennäköisin jne.
Kannattais varulta tarkastaa vikakooditkin.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=95&conference=587&posting=3000000000074236
Nämä on Legacyn ohjeet, mutta pätee myös Leoneen, koodit voi poiketa, täytyy tarkistaa huomenna.- ilpo
Voisi myös aiheuttaa moista. Hommaa Chiltonin korjausohjekirja, maksoi aikoinaan muistaakseni n.150 mk. On valitettavasti aika sekava, mutta tuo ruiskusysteemi on aika hyvin selvitetty.
- Hmm!
Tuo "check engine" valo on vilkkunu siinä jo pitkäänkin, mutta eipä se oo ilmenny käytössä että jotaki ois ollu rikki.
sitten tuo koneen toimimattomuus lämpimänä on tullu autoon vasta myöhemmin.
auto oli talven käyttämättömänä, ja nyt kun sen taas tallista otin, niin on ollu näitä ongelmia...
sillon kun sillä viime syksynä vielä ajelin, niin se pelas kuin unelma...
niin, ja onkohan autoliikkeillä niitä boxin vikakoodien selityksiä subaruun?!
jos jollaki olis ne koodit ja selitykset auttais paljon ku ne sais tänne!!!!!
PS. voikohan mulla olla siinä vikana seossuhde!?- Datsunisti
Tässä vähän lukuohjeita, muokattuna Legacyn ohjeista Leonen ohjeiksi:
Muistissa olevien vikakoodien luku (=U-testi):
Irroita ratin alapuolella oleva suojamuovi.
Sieltä muovien alta löytyy vihreä ja musta johtoliitos, jotka ovat auki ja teipattuna johtosarjan kupeeseen.
Irroita musta johtoliitin teipeistä ja kytke johdot yhteen.
Kytke sytytysvirta. Koodilamppu tietokoneessa alkaa nyt vilkuttaa muistissa olevia vikakoodeja. Lue koodit ja irroita liittimet toisistaan.
Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 35 (hiilipöntön solenoidi, merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi.Koodit tulevat tulevat numerojärjestyksessä. Mahdolliset koodit ovat 11 kammenkulman tunnistin, 12 käynnistyskatkaisin, 13 kammenkulman tunnistin (eri vika kuin koodi 11), 14 suuttimet 1 ja 2, 15 suuttimet 3 ja 4, 21 moottorin lämpötilan tunnistin, 22 nakutustunnistin, 23 ilmanvirtausmittari, 31 kaasuläppäkatkaisin, 32 happitunnistin, 33 nopeustunnistin, 34 EGR-venttiili, 35 hiilipöntön solenoidiventtiili, 41 järjestelmä?, 42 kaasuläppäkatkaisin, 51 vapaa-asennon katkaisin.
Lisäksi on mallin tunnistuskoodit(ei vikaa):
10 Turbo manuaali
20 Turbo automaatti
30 Ei-turbo manuaali
Seuraavaksi ns. D-testi:
Käytä moottori lämpöiseksi.
Sammuta moottori, virta pois.
Kytke vihreät liittimet yhteen.
Virta päälle.
ECS valo pitää palaa(mittaristossa).
Kuuluuko jaksottainen polttoainepumpun ääni?
Paina kaasu täysin pohjaan, löysää puoleen väliin, pidä siinä 2 sekuntia, löysää pois.
Käynnistä moottori.
ECS-valo sammuu
Käytä kaasupoljin täysin pohjassa.
Aja yli 8 km/h yli 1 min ajan.
Käytä moottoria vähän aikaa yli 1500 1/min.
Jos ECS-valo palaa, lue tietokoneen ledin vilkkumisesta vikakoodit.
Jos ECS ei pala, testitulos OK.
Vikamuistin nollaus:
1. Käytä moottori lämpimäksi.
2. Virta pois päältä.
3. Kytke vihreät johdot yhteen ja mustat johdot yhteen.
4. Virta päälle, jolloin ECS-valo syttyy.
5. Kaasupoljin pohjaan, löysää puoleenväliin saakka noin 2 sekunnin ajaksi ja vapauta sitten kokonaan.
6. Jos autossasi on Economy-nappi, hetkeksi päälle ja pois.
7. Moottori käyntiin. ECS-valo sammuu.
8. Paina kaasupoljin hetkeksi pohjaan.
9. Aja vähintään 1 minuutti vähintään 8 km/h nopeudella.
10. Käytä moottoria vähän aikaa yli 1500 1/min nopeudella, jolloin Check Engine-valo alkaa vilkkua. Jos ECS-valo palaa, lue uudelleen vikakoodit.
10. Virta pois päältä, molemmat johtoliittimet irti, vikamuisti on nollattu.
Siitä vaan tutkimaan vikakoodeja.
Sähköpostiosoitteeni on: [email protected]
- koodit
mistä tietää että miten ne koodit vilkkuu siinä "check engine" valossa? miten esim. koodi 21 vilkkuu!? jos datsunistilla olis ne koodien "vilkkumissarjat" niin pistä tänne!
- Datsunisti
Yritin tuossa ed. viestissä selittää, että koodit vilkkuvat Leonessa vain tietokoneen kyljessä ledissä. Kojetaulun merkkivalo palaa kun vikakoodi on päällä(Legacyssä myös Check Engine-valo näyttää koodit). Kojetaulun merkkivalo palaa kun vikakoodi on päällä.
Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 21 merkkivalo (ledi boksin kyljessä) vilkkuu 2 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 1 kerran 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi. Jos muistissa on vikakoodi 35, merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on taas 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi. (Jokos ymmärsit, olen vähän huono selittämään.) - jees
Datsunisti kirjoitti:
Yritin tuossa ed. viestissä selittää, että koodit vilkkuvat Leonessa vain tietokoneen kyljessä ledissä. Kojetaulun merkkivalo palaa kun vikakoodi on päällä(Legacyssä myös Check Engine-valo näyttää koodit). Kojetaulun merkkivalo palaa kun vikakoodi on päällä.
Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 21 merkkivalo (ledi boksin kyljessä) vilkkuu 2 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 1 kerran 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi. Jos muistissa on vikakoodi 35, merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on taas 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi. (Jokos ymmärsit, olen vähän huono selittämään.)joo, ymmärsin kyllä nyt suurinpiirtein.mutta mistäpä mää tiiän mikä se mun vikakoodi on jos se ledi vilkkuu erilailla kun sää tuossa ed. viestissä selitit. entäpä siis jos mulla olisi siinä vaikka koodi 42, niin miten se ledi vilkkuis!?
jos sulla olis ne ledin vilkutussarjat niihin kaikkiin vikakoodeihin, niin pistä tänne, ihan vain tulevaisuudenkin varalle...
oonko ymmärtäny oikein vai meneekö metsään.... - Datsunisti
jees kirjoitti:
joo, ymmärsin kyllä nyt suurinpiirtein.mutta mistäpä mää tiiän mikä se mun vikakoodi on jos se ledi vilkkuu erilailla kun sää tuossa ed. viestissä selitit. entäpä siis jos mulla olisi siinä vaikka koodi 42, niin miten se ledi vilkkuis!?
jos sulla olis ne ledin vilkutussarjat niihin kaikkiin vikakoodeihin, niin pistä tänne, ihan vain tulevaisuudenkin varalle...
oonko ymmärtäny oikein vai meneekö metsään....Ei näköjään mennyt perille.
Koetetaas kerran vielä.
Pitkät eli 1.2 sekuntia pitkään palava ledi on koodinumeron kymmenet ja lyhyet eli 0.2 sekuntia pitkät vilkut ovat koodin ykköset.
Koodi 42 on 4 kertaa 1.2 sek. pitkä vilkutus ja perään 2 kertaa 0.2 sekuntia pitkä vilkutus. Jos ei muita koodeja, uudelleen samat.
En jaksa kirjoittaa kaikkia koodeja, on turhan paljon, kun vain menee idea perille, ei liene ongelmia lukea koodit. - jaahas
Datsunisti kirjoitti:
Ei näköjään mennyt perille.
Koetetaas kerran vielä.
Pitkät eli 1.2 sekuntia pitkään palava ledi on koodinumeron kymmenet ja lyhyet eli 0.2 sekuntia pitkät vilkut ovat koodin ykköset.
Koodi 42 on 4 kertaa 1.2 sek. pitkä vilkutus ja perään 2 kertaa 0.2 sekuntia pitkä vilkutus. Jos ei muita koodeja, uudelleen samat.
En jaksa kirjoittaa kaikkia koodeja, on turhan paljon, kun vain menee idea perille, ei liene ongelmia lukea koodit.no niin, nyt tyhmäki ymmärsi ton homman vaikka rautalangasta pitiki vääntää....
jeps!
- patix
Mistä saan ostettua hiilipöntön solenoidin subaru legasy 1,8 4wd
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau394487Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html463244Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343206Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4912836Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2052067Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1511937- 421622
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301557Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61301- 781252