missä vika kun ei subarun kone toimi lämpimänä. kylmänä se kone pelaa ja toimii ihan normaalisti, mutta kun lämmöt nousee normaaliksi niin tyhjäkäynti katoaa, ja sammumisen jälkeen ei tahdo lähteä kirveelläkään käyntiin!
villejä arvauksia kaivataan!!!!!!
auto 1.8 turbo leone.
missä vika?!
14
6127
Vastaukset
- 2xtboLeone
syitä voi olla moniakin mutta ainakin tommoset ongelmat tarttuu ohjainboxin vikamuistiin.....
hommaat ohjeet ja ensin tyhjäät sen ja sitten ajat kerran ja kun se taas on mennyt toimimattomaks niin luet kaikki koodit jotka näkyy vilkkuledistä.....
boxi on rattipylvään alla , vilkkuledi näkyy kyljestä....- Datsunisti
Eikös Leonessakin, ainakin uudemmissa malleissa, ole Check Engine-valo, sen vilkkumisesta luetaan koodit.
- 2xtboLeone
Datsunisti kirjoitti:
Eikös Leonessakin, ainakin uudemmissa malleissa, ole Check Engine-valo, sen vilkkumisesta luetaan koodit.
siinä on useita vaihtoehtoja , pitää kytkeä testiliittimet (musta ja vihreä??) oikeen ja olikohan vielä että kierroksia yli 3000 jonkun ajan niin alkaa check-valo vilkuttaan koodia.....
en nyt just muista ja ne laputkin on hukassa.....
Käy pyytämässä jostain autosähkö-koulusta (liikkeet tuskin antaa , ei ainakaan täälläpäin) testilaput siinä on vaan pari A4:sta ja selviää kaikki testit/koodit.
- Datsunisti
1. Virtausmittari(ilmamassamittari)
2. Sytytyspuola ja muu sytytyksen toisiopuoli
3. Sähköjohdot
4. Polttoainepumppu, tankin korvausilman saanti
5. Tietokone
Ensimmäinen todennäköisin jne.
Kannattais varulta tarkastaa vikakooditkin.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=95&conference=587&posting=3000000000074236
Nämä on Legacyn ohjeet, mutta pätee myös Leoneen, koodit voi poiketa, täytyy tarkistaa huomenna.- ilpo
Voisi myös aiheuttaa moista. Hommaa Chiltonin korjausohjekirja, maksoi aikoinaan muistaakseni n.150 mk. On valitettavasti aika sekava, mutta tuo ruiskusysteemi on aika hyvin selvitetty.
- Hmm!
Tuo "check engine" valo on vilkkunu siinä jo pitkäänkin, mutta eipä se oo ilmenny käytössä että jotaki ois ollu rikki.
sitten tuo koneen toimimattomuus lämpimänä on tullu autoon vasta myöhemmin.
auto oli talven käyttämättömänä, ja nyt kun sen taas tallista otin, niin on ollu näitä ongelmia...
sillon kun sillä viime syksynä vielä ajelin, niin se pelas kuin unelma...
niin, ja onkohan autoliikkeillä niitä boxin vikakoodien selityksiä subaruun?!
jos jollaki olis ne koodit ja selitykset auttais paljon ku ne sais tänne!!!!!
PS. voikohan mulla olla siinä vikana seossuhde!?- Datsunisti
Tässä vähän lukuohjeita, muokattuna Legacyn ohjeista Leonen ohjeiksi:
Muistissa olevien vikakoodien luku (=U-testi):
Irroita ratin alapuolella oleva suojamuovi.
Sieltä muovien alta löytyy vihreä ja musta johtoliitos, jotka ovat auki ja teipattuna johtosarjan kupeeseen.
Irroita musta johtoliitin teipeistä ja kytke johdot yhteen.
Kytke sytytysvirta. Koodilamppu tietokoneessa alkaa nyt vilkuttaa muistissa olevia vikakoodeja. Lue koodit ja irroita liittimet toisistaan.
Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 35 (hiilipöntön solenoidi, merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi.Koodit tulevat tulevat numerojärjestyksessä. Mahdolliset koodit ovat 11 kammenkulman tunnistin, 12 käynnistyskatkaisin, 13 kammenkulman tunnistin (eri vika kuin koodi 11), 14 suuttimet 1 ja 2, 15 suuttimet 3 ja 4, 21 moottorin lämpötilan tunnistin, 22 nakutustunnistin, 23 ilmanvirtausmittari, 31 kaasuläppäkatkaisin, 32 happitunnistin, 33 nopeustunnistin, 34 EGR-venttiili, 35 hiilipöntön solenoidiventtiili, 41 järjestelmä?, 42 kaasuläppäkatkaisin, 51 vapaa-asennon katkaisin.
Lisäksi on mallin tunnistuskoodit(ei vikaa):
10 Turbo manuaali
20 Turbo automaatti
30 Ei-turbo manuaali
Seuraavaksi ns. D-testi:
Käytä moottori lämpöiseksi.
Sammuta moottori, virta pois.
Kytke vihreät liittimet yhteen.
Virta päälle.
ECS valo pitää palaa(mittaristossa).
Kuuluuko jaksottainen polttoainepumpun ääni?
Paina kaasu täysin pohjaan, löysää puoleen väliin, pidä siinä 2 sekuntia, löysää pois.
Käynnistä moottori.
ECS-valo sammuu
Käytä kaasupoljin täysin pohjassa.
Aja yli 8 km/h yli 1 min ajan.
Käytä moottoria vähän aikaa yli 1500 1/min.
Jos ECS-valo palaa, lue tietokoneen ledin vilkkumisesta vikakoodit.
Jos ECS ei pala, testitulos OK.
Vikamuistin nollaus:
1. Käytä moottori lämpimäksi.
2. Virta pois päältä.
3. Kytke vihreät johdot yhteen ja mustat johdot yhteen.
4. Virta päälle, jolloin ECS-valo syttyy.
5. Kaasupoljin pohjaan, löysää puoleenväliin saakka noin 2 sekunnin ajaksi ja vapauta sitten kokonaan.
6. Jos autossasi on Economy-nappi, hetkeksi päälle ja pois.
7. Moottori käyntiin. ECS-valo sammuu.
8. Paina kaasupoljin hetkeksi pohjaan.
9. Aja vähintään 1 minuutti vähintään 8 km/h nopeudella.
10. Käytä moottoria vähän aikaa yli 1500 1/min nopeudella, jolloin Check Engine-valo alkaa vilkkua. Jos ECS-valo palaa, lue uudelleen vikakoodit.
10. Virta pois päältä, molemmat johtoliittimet irti, vikamuisti on nollattu.
Siitä vaan tutkimaan vikakoodeja.
Sähköpostiosoitteeni on: [email protected]
- koodit
mistä tietää että miten ne koodit vilkkuu siinä "check engine" valossa? miten esim. koodi 21 vilkkuu!? jos datsunistilla olis ne koodien "vilkkumissarjat" niin pistä tänne!
- Datsunisti
Yritin tuossa ed. viestissä selittää, että koodit vilkkuvat Leonessa vain tietokoneen kyljessä ledissä. Kojetaulun merkkivalo palaa kun vikakoodi on päällä(Legacyssä myös Check Engine-valo näyttää koodit). Kojetaulun merkkivalo palaa kun vikakoodi on päällä.
Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 21 merkkivalo (ledi boksin kyljessä) vilkkuu 2 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 1 kerran 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi. Jos muistissa on vikakoodi 35, merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on taas 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi. (Jokos ymmärsit, olen vähän huono selittämään.) - jees
Datsunisti kirjoitti:
Yritin tuossa ed. viestissä selittää, että koodit vilkkuvat Leonessa vain tietokoneen kyljessä ledissä. Kojetaulun merkkivalo palaa kun vikakoodi on päällä(Legacyssä myös Check Engine-valo näyttää koodit). Kojetaulun merkkivalo palaa kun vikakoodi on päällä.
Jos muistissa on esimerkiksi vikakoodi 21 merkkivalo (ledi boksin kyljessä) vilkkuu 2 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 1 kerran 0,2 sek. Sen jälkeen on 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi. Jos muistissa on vikakoodi 35, merkkivalo vilkkuu 3 kertaa 1,2 sek. pitkään ja 5 kertaa 0,2 sek. Sen jälkeen on taas 1,8 sek. pitkä tauko ja sitten tulee seuraava koodi. (Jokos ymmärsit, olen vähän huono selittämään.)joo, ymmärsin kyllä nyt suurinpiirtein.mutta mistäpä mää tiiän mikä se mun vikakoodi on jos se ledi vilkkuu erilailla kun sää tuossa ed. viestissä selitit. entäpä siis jos mulla olisi siinä vaikka koodi 42, niin miten se ledi vilkkuis!?
jos sulla olis ne ledin vilkutussarjat niihin kaikkiin vikakoodeihin, niin pistä tänne, ihan vain tulevaisuudenkin varalle...
oonko ymmärtäny oikein vai meneekö metsään.... - Datsunisti
jees kirjoitti:
joo, ymmärsin kyllä nyt suurinpiirtein.mutta mistäpä mää tiiän mikä se mun vikakoodi on jos se ledi vilkkuu erilailla kun sää tuossa ed. viestissä selitit. entäpä siis jos mulla olisi siinä vaikka koodi 42, niin miten se ledi vilkkuis!?
jos sulla olis ne ledin vilkutussarjat niihin kaikkiin vikakoodeihin, niin pistä tänne, ihan vain tulevaisuudenkin varalle...
oonko ymmärtäny oikein vai meneekö metsään....Ei näköjään mennyt perille.
Koetetaas kerran vielä.
Pitkät eli 1.2 sekuntia pitkään palava ledi on koodinumeron kymmenet ja lyhyet eli 0.2 sekuntia pitkät vilkut ovat koodin ykköset.
Koodi 42 on 4 kertaa 1.2 sek. pitkä vilkutus ja perään 2 kertaa 0.2 sekuntia pitkä vilkutus. Jos ei muita koodeja, uudelleen samat.
En jaksa kirjoittaa kaikkia koodeja, on turhan paljon, kun vain menee idea perille, ei liene ongelmia lukea koodit. - jaahas
Datsunisti kirjoitti:
Ei näköjään mennyt perille.
Koetetaas kerran vielä.
Pitkät eli 1.2 sekuntia pitkään palava ledi on koodinumeron kymmenet ja lyhyet eli 0.2 sekuntia pitkät vilkut ovat koodin ykköset.
Koodi 42 on 4 kertaa 1.2 sek. pitkä vilkutus ja perään 2 kertaa 0.2 sekuntia pitkä vilkutus. Jos ei muita koodeja, uudelleen samat.
En jaksa kirjoittaa kaikkia koodeja, on turhan paljon, kun vain menee idea perille, ei liene ongelmia lukea koodit.no niin, nyt tyhmäki ymmärsi ton homman vaikka rautalangasta pitiki vääntää....
jeps!
- patix
Mistä saan ostettua hiilipöntön solenoidin subaru legasy 1,8 4wd
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1112168
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi602036- 161941
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa191687"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla211618Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O131412Haluan tavata Sinut Rakkaani.
Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu271353Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak121344Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.161337Kristityt "pyhät"
Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.61262