Puolison vaihdevuodet=helvetti?

Anonyymi

Puolisollani on alkanut vaihdevuodet ja hän on muuttunut suoranaisesti hirviöksi. En tiedä johtuuko tämä vaihdevuosista, mutta asuminen hänen kanssaan on piinaava ja liki mahdotonta.

1. En tee mitään oikein. Hengitä kun väärin. Saan monet kunnon haukut päivässä absurdeista syistä. Syy voi esimerkiksi olla se, että käyn treeneissä ennen töitä eikä normaalit ihmiset tee sellaista!

2. Sotkuisuus ja poissaolevuus. Ennen siististä ihmisestä on tullut kamala sottapytty. Aluksi korjasin hänen jälkiään, siivosin ja pyykkäsin, päätin ettei minusta tule nalkuttajaa. Nyt siivoan vain oman osuuteni. Haukkuu sitten minut päivittäin laiskaksi.

3. Mitään rakkauselämään tai läheisyyteen viittaavaa ei ole. Olen yrittänyt, mikään ei auta ja jos yritän puhua, saan taas raivarit niskaani.

Hän saa jo jotain hormonikorvaushoitoa ja se tuntuu vain pahentavat tilannetta. En halua elää näin. Hän on niin ilkeä ja kamala. Tuntuu, että en jaksa enää.

29

1686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei vaihdevuodetkaan oikeuta tuollaista käytöstä. Tuo on henkistä väkivaltaa. Parisuhteessa ei kannata sietää mitä tahansa. Menkää pariterapiaan.

• Anonyymi

Olet puolisollesi liian hyvä. Sun kaltaisille ois vapailla markkinoilla kysyntää ;)

• Anonyymi

Olen itse 51v ja käytän hormonikorvauslääkettä. Ei tuollainen käytös liity vaihdevuosiin, nyt on jotain muuta ongelmaa.

• Anonyymi

JA kun joskus kaik on ohitettu niin henkilö voi funtsia miten hän onkaan käyttäytynyt ja tehnyt . Ollut kuin toinen käsittämätön ihminen . Joten anna aikaa hänelle jos katsot hänet sen arvoiseksi .

• Anonyymi

Huono neuvo. Kuutio aloituksen ja ettei ilkeän käytöksen kohde jaksa enää. Jäämällä antaa käytöksen jatkua.

• Anonyymi

Vaihdevuosien aiheuttamat muutokset eivät palaudu/korjaudu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellakin palautuu. Vaihdevuodet kestää noin 10 vuotta, ei loppuelämää.

• Anonyymi

Miksi tulee antaa aikaa, sillä sanottuja sanoja ei voi ottaa takaisin ne ovat jo nyt pilanneet paljon, niitä ei mikään uusi liekki suhteessa saa muistista pois ävaan jäävät ainaiseksi kytemään loukatun sisimpään.
        En antaisi aikaa enää tippaakaan vaan lähtisin , sillä elämää ei kannata tuhlata odottamalla jos sattuis että toinen muuttuisi hyväksi, kun on haukkumisen aloittanut niin tulee sitä jatkamaan jos toinen jää suhteeseen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaihdevuodet nyt niin kamalat ole ja jos on niin miksi ei hae apua, vai eikö itse ole edes tietoinen miten hän loukkaa toista .
        Ei saa olla liian kiltti , siinä on ainoastaan itse häviäjä .

• Anonyymi

Tähän ei ole kuin yksi neuvo. Jätä se!

• Anonyymi

Ihan niin

• Anonyymi

Samaa mieltä. Ihan vaan katoat sanomatta sanaakaan.

• Anonyymi

Jos yhteinen asunto ja vuosia yhdessä eloa niin hankala varmasti vain kadota mitään sanomatta, jos tuore suhde niin helpompi sitten lähteä omille teilleen.

Jospa mainitset ohimennen eroaikeista ja katsot muuttuuko sen jälkeen ääni kellossa vai pahentaako vain tilannetta?

En ole itse vielä siinä iässä, että olisi mitään kokemusta vaihdevuosista, mutta juttuja aina kuulee kuumista aalloista jne., mutta ei kait tuo nalkuttaminen saisi suoranaisesti vaihdevuosiin liittyä.

• Anonyymi

Voi ei.. Ymmärrän tuskasi. Itse olen vasta 34, mutta mulle tehtiin kemiallisesti vaihdevuodet pari vuotta sitten kun endometrioosi meni niin pahaksi. Tein vaimoni elämästä helvettiä. Olin kuin toinen ihminen. Aivan hirviö. Mulle tuo sekoitti pään totaalisesti. Onneksi vaimo jaksoi olla vierellä ja ymmärsi mistä johtuu. Nyt asia on jo parempaan päin. Jos rakastat vaimoasi ja halua löytyy jatkaa, odota ja ymmärrä. Tiedän että se on vaikeaa ja paljon pyydetty.

• Anonyymi

Siis sinä meinaat että hänen pitäisi vaan kuuliaisena ottaa vastaan kaikki mistä haukutaan, eiköhän se joka muuttaa käytöksensä voisi edes keskustella asiasta hänen kanssaan.

Ei kai kukaan uhraa ainoasta elämästään vuosia odotellen josko toinen muuttuu. Sanottuja sanoja ei voi ottaa takaisin, ne jää vaivaamaan ainiaaksi mieleen.
        Joten tämä piikittelijä vois itse tajuta mitä aiheuttaa käytöksellään toiselle ja kuka sen tietää edes jos ei tule edes muuttumaan koskaan .

Itse sanoisin että nyt tulee pitkä tauko suhteeseen ja muuttaisin pois, kai sitä löytää ystävällisimmin ihmisiä joiden kanssa on hyvä,olla.

• Anonyymi

Eiköhän siinä rakkaus katoa jos toinen haukkuu laiskaksi ja puuttuu asioihin millä ei ole hönen elämässään mitään merkitystä . Minun olisi ainakin vaikea jatkaa kaiken sanomiseen jälkeen , miten ne koskaan voi unohtaa , ja vaihdevuodet tässä on ollut jokaisella ei silti ole tarvinnut muuttua hirviöksi.

• Anonyymi

Minusta on kohtuutonta pyytää ketään pilaamaan pari vuotta elämästään sen vuoksi että itsellä on vaihdevuodet.

• Anonyymi

No ei se ollut yhtään sen paree tai helpompi täällä. Kun mulla oli viihdevuodet, se oli toiselle ihan yhtä paha paikka kuin aloittajalle vaimon vaihteet. - Nm. Auttaisiko asennoituminen

• Anonyymi

Minkä ikäinen puolisosi on? Onko yleensä ollut herkkä hormonien vaihteluille ennen vaihdevuosia?

Yleisesti hormoneiden vaikutusta psyykkiseen puoleen ei kannata aliarvioida eikä väheksyä. Se voi pahimmassa tapauksessa olla PMDD tasoista hurjuutta, mihin ei PMS mielen tasolla millään lailla yllä.

• Anonyymi

Aikeille ei hormonit edes tehoa, joten siinä 10 vuotta sitten sais kuunnella piikittelyä, niin että lopulta alkaa itsekkin luulemaan että vika on hänessä eikä nalkuttajassa.

• Anonyymi

Aina sopiva annostus ei löydy heti. Uusi käynti lääkärille ja joku toinen yhdistelmä kokeiluun.

• Anonyymi

Vaikea sanoa mistä moinen raivoaminen ym. luonneongelmat tulevat. Ehkä hormonitoiminnan muutos aiheuttaa jollekin sellaista. Mulla ei ole mitään luonteenmuutosta, vaikka on todella pahoja fyysisiä oireita. Tietysti jossain määrin vaikuttaa mielialaan, mutta ei sitä muut huomaa.

• Anonyymi

Jätä se kiukuttelemaan yksin ja muuta, ei kannata uhrata ainutta elämää kuuntelemalla haukkuja.mitäs väärää siinäkin on jos käy treenaamassa ennen töitä , monet muut käyvät myös , toisille sopii aamut ennemmin kun illat .
      Tuntuu etsimällä etsivän vikoja ja sitten laukoo lapsellisuuksia. Selvästi epätyytyväinen elämäänsä ja se menee sinun piikkiin ilkeyksillä . Jos et jätä niin huomaat kohta että alat itsekkin luulemaan että sinussa on vikaa, niin on monelle jankuttaja uhrille käynyt

• Anonyymi

Multa on mennyt vuosi sitten tää ketju täysin ohi, mutta mielenkiintoista asiaa. Tuossa ap:n tilanteessa molempien puolisoiden elämä on helvettiä. Tuskin vaihdevuosissa kärvistelevä vaimo nauttii yhtään sen enempää kuin ap. Eli takaisin gynelle ja sitten pariterapiaan, on mun ratkaisuehdotus. Parempi hormonikorvaushoito löytyy kyllä ja ainakin parempi tapa kommunikoida jos ei muuta.

Mulla itsellä on ollut pari vuotta estrogeenit käytössä ja ihan ihmisiksi tässä ollaan elelty. Vaimo on 10 vuotta nuorempi, että saa sitten nähdä, mitä sieltä on vielä tulossa…

• Anonyymi

Ei välttämättä ole vaihdevuosien vika. Esim. Alkava muistisairaus voi tehdä persoonallisuusmuutoksia.

• Anonyymi

Jätä ja lähde. Ei ole mikään pakko kuunnella haukkumisia aaioista joita teet itsenäisenä ihmisenä . Treenaat kuten se sinulle sopii ja missään ei ole sanottu että treeni pitää hoitaa töiden jälkeen . Sotkupytty joka ei välitä itsestään on sairas , mutta vaikka sen ymmärtää niin hänen oikeutensa ei ole haukkua .
      Itse lähtisin , en jäisi ottamaan haukkuja ja tuhlaamaan turhia vuosia häneen .wlämä on liian lyhyt siishen että uhrautuu asumaan toisen kanssa luullen että se on joku velvollisuus jotenkin . Mitä äkkiämmin pääset eroon sitä paremmaksi muuttuu elämä, ja sitten on muitakin jotka voivat rakastaa sinua ihan; sellaisena kun olet .

• Anonyymi

No ei kyllä kusipäistä käytöstä voi selittää vaihdevuosilla ja hormonitoiminnalla.
      Normaali ihminen pystyy tunnesäätelyyn ja osaa hillitä itsensä vaikka vituttaisikin.
      Toi on huonoa kohtelua ja persoonallisuushäiriöistä reagointia.

• Anonyymi

Näytä sille raivoajalle tämä ketju!

• Anonyymi
      UUSI

Kiinnostaa...mikä on nyt AP tilanne?
      Onko tullut muutosta puolison käytökseen?
      Oletteko edelleen yhdessä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1516
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      28
      1399
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1318
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      220
      1189
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1105
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      321
      1051
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    8. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      291
      970
    9. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      76
      964
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      959
    Aihe