Miten lestadiolaiset selittävät

tämän, Päivän Sanan; 1 Koh 5;11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä ELÄMÄ ON hänen Pojassaan.
12 Jolla on Poika, sillä on elämä. JOLLA EI OLE Jumalan Poikaa ole, sillä EI ole elämää

44

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä kyllä pani ajattelemaan, sillä Puhujat eivät osaa vastata kysymykseen, onko tie Jumalan luokse Jeesuksessa.
      Tuo yllätti, että se antaa ihmisen kutsua Jumalaa Isänä?
      Kun ajattelee, meillähän todella puhutaankin vain Jumalasta, se on kai vahinko, mutta totta. Vaatii parannusta.
      Jotain hyvää tuosta Pinnasängystäkin.

      • Anonyymi00024

        Jeesus OLI tie Jumalan luokse, avasi sen tien ristinkuolemallaan. Kun uskoo synninpäästön sanat on silloin löytänyt perille Jumalan valtakuntaan. Silloin ei tarvi sitä tietä enää miettiä.


    • Anonyymi

      Isä on antanut Jeesuksen meille. Mitä uutta tuossa on?

      • Kerrotko tarkemmin, miten on antanut?
        Se olisi Raamatussa, jos näin, laita kontekstissa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kerrotko tarkemmin, miten on antanut?
        Se olisi Raamatussa, jos näin, laita kontekstissa.

        Kerroppa meille tarkemmin itsestäsi ja miksi haluat antaa meille kuvan itsestäsi että olet vähän kaheli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa meille tarkemmin itsestäsi ja miksi haluat antaa meille kuvan itsestäsi että olet vähän kaheli.

        Sokea se on niin kuin muutkin vapikset. Sokea sokeaa taluttaa.


      • Anonyymi

        Isä ja Jeesus on yks ja sama.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Isä ja Jeesus on yks ja sama.

        Eivät selitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sokea se on niin kuin muutkin vapikset. Sokea sokeaa taluttaa.

        Totta. Tässä sen näkee, ettei lesta pysty taluttamaan, kun ei ole vastausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isä ja Jeesus on yks ja sama.

        Kuka tuollaista väittää. Isä on Jumala ja Poika on poika. Vain eksyttäjät levittävät tuollaista valhetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tuollaista väittää. Isä on Jumala ja Poika on poika. Vain eksyttäjät levittävät tuollaista valhetta.

        Kolminaisuusoppi on kristinuskon perusta ja niitä joka ei opettavat sitä ei katsota kristityiksi. Tästä on esimerkki Jehovan todistajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isä ja Jeesus on yks ja sama.

        ...lisättynä vielä Pyhä Henki kolmas persoona.
        Kuvitelkaa, miten hassua tämä kolminaisuus on. Jumala synnytti itse itsensä eli hän saattoi olla yhtä aikaa Jeesus ja Jumala taivaassa ja vielä Pyhänä Henkenäkin. Itse rukoili itselleen ja herätti itse itsensä kuolleista. Jumala ei siis kauaa viihtynyt maan päällä, vaan teki tuollaisen poklomin kärsien ristinkuoleman, jolla muka pahan valta voitettiin. Ei ole kyllä voitettu, niin kun näette omin silmin ja korvin Ukrainan tapahtumissa.
        Pahan valta ei siis ole hävinnyt minnekään, vaan on jatkunut yli 2000 vuotta, jolloin vakuutettiin pahan ja kuoleman vallan olevan voitettu. Niin kauan kun kukaan tuolta maan povesta herää uuteen eloon, ei kuolemaa ole voitettu, se on sellaista toiveajattelua vaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ...lisättynä vielä Pyhä Henki kolmas persoona.
        Kuvitelkaa, miten hassua tämä kolminaisuus on. Jumala synnytti itse itsensä eli hän saattoi olla yhtä aikaa Jeesus ja Jumala taivaassa ja vielä Pyhänä Henkenäkin. Itse rukoili itselleen ja herätti itse itsensä kuolleista. Jumala ei siis kauaa viihtynyt maan päällä, vaan teki tuollaisen poklomin kärsien ristinkuoleman, jolla muka pahan valta voitettiin. Ei ole kyllä voitettu, niin kun näette omin silmin ja korvin Ukrainan tapahtumissa.
        Pahan valta ei siis ole hävinnyt minnekään, vaan on jatkunut yli 2000 vuotta, jolloin vakuutettiin pahan ja kuoleman vallan olevan voitettu. Niin kauan kun kukaan tuolta maan povesta herää uuteen eloon, ei kuolemaa ole voitettu, se on sellaista toiveajattelua vaan.

        Jumala on ikiaikainen, ei synnytetty.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi kirjoitti:

        ...lisättynä vielä Pyhä Henki kolmas persoona.
        Kuvitelkaa, miten hassua tämä kolminaisuus on. Jumala synnytti itse itsensä eli hän saattoi olla yhtä aikaa Jeesus ja Jumala taivaassa ja vielä Pyhänä Henkenäkin. Itse rukoili itselleen ja herätti itse itsensä kuolleista. Jumala ei siis kauaa viihtynyt maan päällä, vaan teki tuollaisen poklomin kärsien ristinkuoleman, jolla muka pahan valta voitettiin. Ei ole kyllä voitettu, niin kun näette omin silmin ja korvin Ukrainan tapahtumissa.
        Pahan valta ei siis ole hävinnyt minnekään, vaan on jatkunut yli 2000 vuotta, jolloin vakuutettiin pahan ja kuoleman vallan olevan voitettu. Niin kauan kun kukaan tuolta maan povesta herää uuteen eloon, ei kuolemaa ole voitettu, se on sellaista toiveajattelua vaan.

        Tiedon puute ei ole argumentti


    • Anonyymi

      Naurettava avaus. Tsiikaa ympärilles, elämää on joka puolella. Popottava upotettu on kadottava.

      • Anonyymi

        Avartava vastaus, todella, minä tsiikaan?? Joo ei ne tajua, kuten sinäkään.


    • Anonyymi

      Joh.3:14-16 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettävän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Joh.3:36 Joka uskoo Poikaa, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä. Joh.6:47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä. 1Joh.5:10-13

      • Hyvä vastus, mutta ei asiaan.
        Mikä on Vl kanta?


    • Anonyymi

      Jaak.1:15 Biblia (1776) Sitte kuin himo on siittänyt, niin hän synnyttää synnin; mutta kuin synti täytetty on, niin se synnyttää kuoleman.

      • Älä puhu ja kirjoita lehmästä, kun kysymys on hevosesta.
        En kysynyt Jaakobista, vaan Korintin kirjeen näkemystä miten pelastuu.
        Taas Jaakobista, jatketaan hieman. Siellä on teksti Sinullekin; Jaak 2;20 20 Mutta tahdotkos tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman töitä kuollut on? (biblia)

        Näin se osaltasi menee.


    • Veikkaanpa, että sitä perustellaan sillä kuinka Isä on antanut elämän Jeesukselle ja Jeesus, jossa on memra/jumala on jumalan temppeli eikä jumala itse.
      Toisin sanoen, se joka ei ota vastaan Isän sanaa, jonka Jeesus tuo ei peri iankaikkista elämää.

      • Näin on. Kiitos veikkauksesta.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Näin on. Kiitos veikkauksesta.

        Jeesus sanoo, että hän puhuu lähettäjänsä sanoja, joten aloituksesi ei todista Jeesusta jumalaksi.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Jeesus sanoo, että hän puhuu lähettäjänsä sanoja, joten aloituksesi ei todista Jeesusta jumalaksi.

        Mitä mieltä? Joh 10;30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Mitä mieltä? Joh 10;30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi.

        Samalla tavoin kuin Jeesus rukoili oppilaitten voivan olla yksi/yhtä Isän ja hänen kanssaan.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Samalla tavoin kuin Jeesus rukoili oppilaitten voivan olla yksi/yhtä Isän ja hänen kanssaan.

        Juuri noin.


    • Anonyymi

      Voin selittää: joskus kauan sitten ihmisiä pystyi ohjailemaan kertomalla tarinoita jostain, jota ei ole, eikä tule. Mutta tarinat lupasivat jotain, jota ihminen niin kovasti haluaa. Ikuista elämää. Ja siksi tarinat on alun perin luotukin. Ja siksi niihin jotkut uskovat vieläkin. Halu ikuiseen elämään on toisilla niin kova. Vaikka se on hyvin itsekästä.

      • Mutta ihminenhän luotiin ikuisuusolennoksi jo Raamatun ensi lehdillä?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mutta ihminenhän luotiin ikuisuusolennoksi jo Raamatun ensi lehdillä?

        No sehän on vain tarinaa ja satua.


    • Anonyymi

      Iankaikkinen elämä on tarjolla, mutta ei se ole hyllyllä otettavaksi niinkuin Jussi luulee.
      1. Tim. 4:10
      Siksihän me näemme vaivaa ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten pelastaja, varsinkin uskovien.
      Tit.1:
      3 (1:1b) Apostolina olen saanut tehtäväkseni auttaa Jumalan valittuja uskomaan, tuntemaan pyhän totuuden (1:2) ja toivoen odottamaan ikuista elämää. Tämän on Jumala luvannut ennen aikojen alkua, ja hän pysyy sanassaan. [1. Tim. 2:7]
      4 (1:3) Kun oikea aika oli tullut, hän ilmoitti sanansa siinä evankeliumissa, joka uskottiin minulle Jumalan, meidän pelastajamme, käskystä. [Room. 1:5; Gal. 1:1; 1. Tim. 1:11

      • Ensinnäkin, en ole mikään Jussi, olen Pinnasänky sinullekin.
        1. Tim. 4:10
        Siksihän me näemme vaivaa ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten pelastaja, varsinkin uskovien.*** Kuka ihminen on nähnyt elävän Jumalan, ei kukaan.
        Jeesus on elävä Jumala, josta Johannes kertoo;Joh. 10:30
        Minä ja Isä olemme yhtä."
        Alkutekstissä yksi. Se että panee johonkin toivon, ei pelasta mitään, ainoastaan Jeesus joka pelastaa omansa, ei muiden omaa ja Hän vaatii sen, että; Matt. 10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
        Kukaan Vl ei tunnusta Jeesusta ihmisten edessä kaikkivaltiaaksi Kuninkaaksi, joten siihen rekeen teillä ei ole paikkaa.
        Tehän pidätte meitä Jeesuksen omia "jeesustelijoina"?
        Jeesus ei pelasta toisten omia, vain omansa, uudestisyntyneet Hänen seuraajansa, jotka on kastettu Häneen.

        Sitten tuo Tit 1; 3-4. (panen sen alkutekstinä)

        3. Ja hän paljasti sanansa ajallaan, sen meidän julistuksemme kautta, joka minulle uskottiin, Jumalan, meidän elämämme antajan käskyn kautta.
        4. Tiitukselle, todelliselle pojalle, uskollisuuden sisäistäneelle. Siunausta ja rauhaa Isältä Jumalalta, ja meidän Herraltamme Jeshualta, Messiaalta, meidän elämämme antajalta!*****
        Mikä siinä on pelastava elementti?

        Lue vaikka kahteen kertaan, niin saat selvyyden asiasta, joka pelastaa; Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Onko Sinut kastettu, minut on ja olen saanut kastaa monia ihmisiä suoraan Jeesuksen syliin ja pelastumiseen.

        Taas Jumala pelastaa omansa, Israelin; Room. 11:26

        ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.

        Jeesus pelastaa kristityt, kastetut sekä Hänen työtään tekevät Pyhä, Uudestisyntyneet.


    • Anonyymi

      Saarnaat liian Kristuskeskeisesti Pinna.

      • Kuulisitpa saarnani, niin puhun vielä enemmän Kristuskeskeisesti, mitä täällä, että pysytte jotenkin mukana.
        Jeesus on Herra, Hallelujah.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kuulisitpa saarnani, niin puhun vielä enemmän Kristuskeskeisesti, mitä täällä, että pysytte jotenkin mukana.
        Jeesus on Herra, Hallelujah.

        Sinä ja sinun saarnasi. Melkoinen ristiriita, kun toisaalla on puhuvinaan kristuskeskeisesti ja toisaalla toimii saatanakeskeisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ja sinun saarnasi. Melkoinen ristiriita, kun toisaalla on puhuvinaan kristuskeskeisesti ja toisaalla toimii saatanakeskeisesti.

        Niin, et pääse saatanasta irti tuot sen kaverinasi joka paikkaan. Häpeä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ja sinun saarnasi. Melkoinen ristiriita, kun toisaalla on puhuvinaan kristuskeskeisesti ja toisaalla toimii saatanakeskeisesti.

        Kerro yksikään paikka, missä olen saatana keskeinen?


      • Anonyymi00025
        pinnasänky kirjoitti:

        Kuulisitpa saarnani, niin puhun vielä enemmän Kristuskeskeisesti, mitä täällä, että pysytte jotenkin mukana.
        Jeesus on Herra, Hallelujah.

        Hallelujah termissä on jahven eli Jehovan eli Isä Jumalan nimi. Hauska kun te vapikset kiittelette Jumalan Poikaa Jumalana, mutta käytätte Isän nimeä. Etkö tiedä että he ovat kaksi eri persoonaa?


    • Anonyymi

      Olen vapaa Jeesuksessa enkä usko esimerkiksi Pinnaan kun hänellä on omat oppinsa ja käsityksensä.

      • Laitako oppini näkyviin???

        Minut on oksastettu Jeesukseen, eli Hän on runkona osavastuussa jutuistani.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Laitako oppini näkyviin???

        Minut on oksastettu Jeesukseen, eli Hän on runkona osavastuussa jutuistani.

        Minä hoitaessani metsiäni karsin huonot oksat.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Laitako oppini näkyviin???

        Minut on oksastettu Jeesukseen, eli Hän on runkona osavastuussa jutuistani.

        Kun lukee kommenttejasi Pinna niin sinun oppisi näkyy siinä. Minä en Jeesuksen opetuslapsena tarvitse muiden opetuksia.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Laitako oppini näkyviin???

        Minut on oksastettu Jeesukseen, eli Hän on runkona osavastuussa jutuistani.

        Ei ole Jeesus tuollainen räkyttäjä, eikä osallinen siinä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Jeesus tuollainen räkyttäjä, eikä osallinen siinä!

        Laita esiin asia mitä ajat takaa. Missä "räksytän"?
        Jeesushan sanoi fariseuksille - Matt. 3:7
        Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

        Kumpi käyttää kovempaa tekstiä, mitä sanot?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Laita esiin asia mitä ajat takaa. Missä "räksytän"?
        Jeesushan sanoi fariseuksille - Matt. 3:7
        Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

        Kumpi käyttää kovempaa tekstiä, mitä sanot?

        Kiitän Jeesusta kun hän teki minusta totuudessa vapaan opetuslapsen. Ei tarvitse kuunnella ihmisten oppeja eikä käsityksiä. Teen ja uskon mitä hän opetti ja olen turvallisin mielin.
        Opettajani on Pyhä Henki enkä ole kenenkään opetuksen tarpeessa.
        Kiitos Jeesus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe