Miten lestadiolaiset selittävät

tämän, Päivän Sanan; 1 Koh 5;11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä ELÄMÄ ON hänen Pojassaan.
12 Jolla on Poika, sillä on elämä. JOLLA EI OLE Jumalan Poikaa ole, sillä EI ole elämää

41

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä kyllä pani ajattelemaan, sillä Puhujat eivät osaa vastata kysymykseen, onko tie Jumalan luokse Jeesuksessa.
      Tuo yllätti, että se antaa ihmisen kutsua Jumalaa Isänä?
      Kun ajattelee, meillähän todella puhutaankin vain Jumalasta, se on kai vahinko, mutta totta. Vaatii parannusta.
      Jotain hyvää tuosta Pinnasängystäkin.

    • Anonyymi

      Isä on antanut Jeesuksen meille. Mitä uutta tuossa on?

      • Kerrotko tarkemmin, miten on antanut?
        Se olisi Raamatussa, jos näin, laita kontekstissa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kerrotko tarkemmin, miten on antanut?
        Se olisi Raamatussa, jos näin, laita kontekstissa.

        Kerroppa meille tarkemmin itsestäsi ja miksi haluat antaa meille kuvan itsestäsi että olet vähän kaheli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa meille tarkemmin itsestäsi ja miksi haluat antaa meille kuvan itsestäsi että olet vähän kaheli.

        Sokea se on niin kuin muutkin vapikset. Sokea sokeaa taluttaa.


      • Anonyymi

        Isä ja Jeesus on yks ja sama.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Isä ja Jeesus on yks ja sama.

        Eivät selitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sokea se on niin kuin muutkin vapikset. Sokea sokeaa taluttaa.

        Totta. Tässä sen näkee, ettei lesta pysty taluttamaan, kun ei ole vastausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isä ja Jeesus on yks ja sama.

        Kuka tuollaista väittää. Isä on Jumala ja Poika on poika. Vain eksyttäjät levittävät tuollaista valhetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tuollaista väittää. Isä on Jumala ja Poika on poika. Vain eksyttäjät levittävät tuollaista valhetta.

        Kolminaisuusoppi on kristinuskon perusta ja niitä joka ei opettavat sitä ei katsota kristityiksi. Tästä on esimerkki Jehovan todistajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isä ja Jeesus on yks ja sama.

        ...lisättynä vielä Pyhä Henki kolmas persoona.
        Kuvitelkaa, miten hassua tämä kolminaisuus on. Jumala synnytti itse itsensä eli hän saattoi olla yhtä aikaa Jeesus ja Jumala taivaassa ja vielä Pyhänä Henkenäkin. Itse rukoili itselleen ja herätti itse itsensä kuolleista. Jumala ei siis kauaa viihtynyt maan päällä, vaan teki tuollaisen poklomin kärsien ristinkuoleman, jolla muka pahan valta voitettiin. Ei ole kyllä voitettu, niin kun näette omin silmin ja korvin Ukrainan tapahtumissa.
        Pahan valta ei siis ole hävinnyt minnekään, vaan on jatkunut yli 2000 vuotta, jolloin vakuutettiin pahan ja kuoleman vallan olevan voitettu. Niin kauan kun kukaan tuolta maan povesta herää uuteen eloon, ei kuolemaa ole voitettu, se on sellaista toiveajattelua vaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ...lisättynä vielä Pyhä Henki kolmas persoona.
        Kuvitelkaa, miten hassua tämä kolminaisuus on. Jumala synnytti itse itsensä eli hän saattoi olla yhtä aikaa Jeesus ja Jumala taivaassa ja vielä Pyhänä Henkenäkin. Itse rukoili itselleen ja herätti itse itsensä kuolleista. Jumala ei siis kauaa viihtynyt maan päällä, vaan teki tuollaisen poklomin kärsien ristinkuoleman, jolla muka pahan valta voitettiin. Ei ole kyllä voitettu, niin kun näette omin silmin ja korvin Ukrainan tapahtumissa.
        Pahan valta ei siis ole hävinnyt minnekään, vaan on jatkunut yli 2000 vuotta, jolloin vakuutettiin pahan ja kuoleman vallan olevan voitettu. Niin kauan kun kukaan tuolta maan povesta herää uuteen eloon, ei kuolemaa ole voitettu, se on sellaista toiveajattelua vaan.

        Jumala on ikiaikainen, ei synnytetty.


    • Anonyymi

      Naurettava avaus. Tsiikaa ympärilles, elämää on joka puolella. Popottava upotettu on kadottava.

      • Anonyymi

        Avartava vastaus, todella, minä tsiikaan?? Joo ei ne tajua, kuten sinäkään.


    • Anonyymi

      Joh.3:14-16 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettävän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Joh.3:36 Joka uskoo Poikaa, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä. Joh.6:47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä. 1Joh.5:10-13

      • Hyvä vastus, mutta ei asiaan.
        Mikä on Vl kanta?


    • Anonyymi

      Jaak.1:15 Biblia (1776) Sitte kuin himo on siittänyt, niin hän synnyttää synnin; mutta kuin synti täytetty on, niin se synnyttää kuoleman.

      • Älä puhu ja kirjoita lehmästä, kun kysymys on hevosesta.
        En kysynyt Jaakobista, vaan Korintin kirjeen näkemystä miten pelastuu.
        Taas Jaakobista, jatketaan hieman. Siellä on teksti Sinullekin; Jaak 2;20 20 Mutta tahdotkos tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman töitä kuollut on? (biblia)

        Näin se osaltasi menee.


    • Veikkaanpa, että sitä perustellaan sillä kuinka Isä on antanut elämän Jeesukselle ja Jeesus, jossa on memra/jumala on jumalan temppeli eikä jumala itse.
      Toisin sanoen, se joka ei ota vastaan Isän sanaa, jonka Jeesus tuo ei peri iankaikkista elämää.

      • Näin on. Kiitos veikkauksesta.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Näin on. Kiitos veikkauksesta.

        Jeesus sanoo, että hän puhuu lähettäjänsä sanoja, joten aloituksesi ei todista Jeesusta jumalaksi.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Jeesus sanoo, että hän puhuu lähettäjänsä sanoja, joten aloituksesi ei todista Jeesusta jumalaksi.

        Mitä mieltä? Joh 10;30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Mitä mieltä? Joh 10;30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi.

        Samalla tavoin kuin Jeesus rukoili oppilaitten voivan olla yksi/yhtä Isän ja hänen kanssaan.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Samalla tavoin kuin Jeesus rukoili oppilaitten voivan olla yksi/yhtä Isän ja hänen kanssaan.

        Juuri noin.


    • Anonyymi

      Voin selittää: joskus kauan sitten ihmisiä pystyi ohjailemaan kertomalla tarinoita jostain, jota ei ole, eikä tule. Mutta tarinat lupasivat jotain, jota ihminen niin kovasti haluaa. Ikuista elämää. Ja siksi tarinat on alun perin luotukin. Ja siksi niihin jotkut uskovat vieläkin. Halu ikuiseen elämään on toisilla niin kova. Vaikka se on hyvin itsekästä.

      • Mutta ihminenhän luotiin ikuisuusolennoksi jo Raamatun ensi lehdillä?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mutta ihminenhän luotiin ikuisuusolennoksi jo Raamatun ensi lehdillä?

        No sehän on vain tarinaa ja satua.


    • Anonyymi

      Iankaikkinen elämä on tarjolla, mutta ei se ole hyllyllä otettavaksi niinkuin Jussi luulee.
      1. Tim. 4:10
      Siksihän me näemme vaivaa ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten pelastaja, varsinkin uskovien.
      Tit.1:
      3 (1:1b) Apostolina olen saanut tehtäväkseni auttaa Jumalan valittuja uskomaan, tuntemaan pyhän totuuden (1:2) ja toivoen odottamaan ikuista elämää. Tämän on Jumala luvannut ennen aikojen alkua, ja hän pysyy sanassaan. [1. Tim. 2:7]
      4 (1:3) Kun oikea aika oli tullut, hän ilmoitti sanansa siinä evankeliumissa, joka uskottiin minulle Jumalan, meidän pelastajamme, käskystä. [Room. 1:5; Gal. 1:1; 1. Tim. 1:11

      • Ensinnäkin, en ole mikään Jussi, olen Pinnasänky sinullekin.
        1. Tim. 4:10
        Siksihän me näemme vaivaa ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten pelastaja, varsinkin uskovien.*** Kuka ihminen on nähnyt elävän Jumalan, ei kukaan.
        Jeesus on elävä Jumala, josta Johannes kertoo;Joh. 10:30
        Minä ja Isä olemme yhtä."
        Alkutekstissä yksi. Se että panee johonkin toivon, ei pelasta mitään, ainoastaan Jeesus joka pelastaa omansa, ei muiden omaa ja Hän vaatii sen, että; Matt. 10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
        Kukaan Vl ei tunnusta Jeesusta ihmisten edessä kaikkivaltiaaksi Kuninkaaksi, joten siihen rekeen teillä ei ole paikkaa.
        Tehän pidätte meitä Jeesuksen omia "jeesustelijoina"?
        Jeesus ei pelasta toisten omia, vain omansa, uudestisyntyneet Hänen seuraajansa, jotka on kastettu Häneen.

        Sitten tuo Tit 1; 3-4. (panen sen alkutekstinä)

        3. Ja hän paljasti sanansa ajallaan, sen meidän julistuksemme kautta, joka minulle uskottiin, Jumalan, meidän elämämme antajan käskyn kautta.
        4. Tiitukselle, todelliselle pojalle, uskollisuuden sisäistäneelle. Siunausta ja rauhaa Isältä Jumalalta, ja meidän Herraltamme Jeshualta, Messiaalta, meidän elämämme antajalta!*****
        Mikä siinä on pelastava elementti?

        Lue vaikka kahteen kertaan, niin saat selvyyden asiasta, joka pelastaa; Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Onko Sinut kastettu, minut on ja olen saanut kastaa monia ihmisiä suoraan Jeesuksen syliin ja pelastumiseen.

        Taas Jumala pelastaa omansa, Israelin; Room. 11:26

        ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.

        Jeesus pelastaa kristityt, kastetut sekä Hänen työtään tekevät Pyhä, Uudestisyntyneet.


    • Anonyymi

      Saarnaat liian Kristuskeskeisesti Pinna.

      • Kuulisitpa saarnani, niin puhun vielä enemmän Kristuskeskeisesti, mitä täällä, että pysytte jotenkin mukana.
        Jeesus on Herra, Hallelujah.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kuulisitpa saarnani, niin puhun vielä enemmän Kristuskeskeisesti, mitä täällä, että pysytte jotenkin mukana.
        Jeesus on Herra, Hallelujah.

        Sinä ja sinun saarnasi. Melkoinen ristiriita, kun toisaalla on puhuvinaan kristuskeskeisesti ja toisaalla toimii saatanakeskeisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ja sinun saarnasi. Melkoinen ristiriita, kun toisaalla on puhuvinaan kristuskeskeisesti ja toisaalla toimii saatanakeskeisesti.

        Niin, et pääse saatanasta irti tuot sen kaverinasi joka paikkaan. Häpeä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ja sinun saarnasi. Melkoinen ristiriita, kun toisaalla on puhuvinaan kristuskeskeisesti ja toisaalla toimii saatanakeskeisesti.

        Kerro yksikään paikka, missä olen saatana keskeinen?


    • Anonyymi

      Olen vapaa Jeesuksessa enkä usko esimerkiksi Pinnaan kun hänellä on omat oppinsa ja käsityksensä.

      • Laitako oppini näkyviin???

        Minut on oksastettu Jeesukseen, eli Hän on runkona osavastuussa jutuistani.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Laitako oppini näkyviin???

        Minut on oksastettu Jeesukseen, eli Hän on runkona osavastuussa jutuistani.

        Minä hoitaessani metsiäni karsin huonot oksat.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Laitako oppini näkyviin???

        Minut on oksastettu Jeesukseen, eli Hän on runkona osavastuussa jutuistani.

        Kun lukee kommenttejasi Pinna niin sinun oppisi näkyy siinä. Minä en Jeesuksen opetuslapsena tarvitse muiden opetuksia.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Laitako oppini näkyviin???

        Minut on oksastettu Jeesukseen, eli Hän on runkona osavastuussa jutuistani.

        Ei ole Jeesus tuollainen räkyttäjä, eikä osallinen siinä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Jeesus tuollainen räkyttäjä, eikä osallinen siinä!

        Laita esiin asia mitä ajat takaa. Missä "räksytän"?
        Jeesushan sanoi fariseuksille - Matt. 3:7
        Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

        Kumpi käyttää kovempaa tekstiä, mitä sanot?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Laita esiin asia mitä ajat takaa. Missä "räksytän"?
        Jeesushan sanoi fariseuksille - Matt. 3:7
        Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

        Kumpi käyttää kovempaa tekstiä, mitä sanot?

        Kiitän Jeesusta kun hän teki minusta totuudessa vapaan opetuslapsen. Ei tarvitse kuunnella ihmisten oppeja eikä käsityksiä. Teen ja uskon mitä hän opetti ja olen turvallisin mielin.
        Opettajani on Pyhä Henki enkä ole kenenkään opetuksen tarpeessa.
        Kiitos Jeesus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe