Uusi aktiivimalli ja nuoren omaishoitajuus

Anonyymi

Onkohan tuohon uuteen työnhakumalliin tehty mitään helpotuksia omaishoitajille? Tietääkö kukaan ? 😣

Saan alinta omaishoidontukea, joten olen myös työttömänä työnhakijana. Omaishoitajuuden rinnalla voin tehdä vain säännöllistä päivätyötä. Mutta en koe että jaksaisin tehdä nyt työtä kokopäiväisesti! Hoidettavani on haastavasti käyttäytyvä autisti. Olen nyt ollut pian 2-vuotta kotona edellisen työsuhteen jälkeen. Kaikki työsuhteeni on olleet pätkätöitä. Maksimissaan 2v samalla työnantajalla, sillä mä en vain jaksa molempia yhtäaikaa.. töitä ja omaishoitajuutta.
Nyt jonotetaan nuorelle asumisyksikkö paikkaa, joka ilmeisesti saadan kun uusi sopiva yksikkö valmistuu ENSIVUONNA.
Miten kahlaan läpi sinne saakka 🥺

8

1354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Omaishoito on julmaa ja yleensä hoitaja sairastuu masennukseen kun yksin joutuu kaiken hoitamaan kukaan ei oikeasti auta

    • Anonyymi

      Hei! Mulla vähän sama homma. En voi kuvitellakaan muita töitä tämän lisäksi. Sain vinkkiä, että voisi hakea kuntoutustukea, (työkyvyttömyyseläkettä) mutta vaatii eka sairasloman ja masennusdiagnoosin?! pelkkä uupumus ei riitä. Ja "masennustahan" alettaisiin sitten hoitaa, ensin terapiaa ja kun ei auta niin lääkitys, aivan käsittämätöntä.
      En ymmärrä, miksei tämä uusin malli ota meitä omaishoitajia huomioon.

    • Anonyymi

      Aloittaja tässä.
      Itseasiassa sain syksyllä jo määrittelenättömän masennus diagnoosin, sekä reseptin masennuslääkkeeseen jota en lopulta hakenut sivuoireiden pelossa. Olen ollut myös hoito jonossa mielenterveys palveluihin yli 8kk, enkä vieläkään ole päässyt sinne! Että näin. Ihan perseestähän tämä on.

      • Anonyymi

        Ja kaikesta sanomastasi huolimatta olet yhteiskunnan mielestä sopiva omaishoitajaksi?


      • Anonyymi

        Valtio antaa määrärahan omaishoitajille mutta esim hämeenlinnan kaupunki käyttää suuren osan muihin hankintoihin. Iltalehti tutki asiaa. Ilmankos omaishoitajille ei anneta apuja. Ennen tarjottiin jouluruoka mutta ei enää. Taitaa nekin rahat mennä herrojen taskuun. Kukaan ei oikeasti valvo.


    • Anonyymi

      Ihan todella paljon voimia aloittajalle!Ihan käsittämätöntä että omaishoitajat eivät saa työstään palkkaa eivätkä masentuneet muuta apua kuin lääkereseptin.

    • Anonyymi

      Ei ole tehty mitään. Kukaan ei välitä kun hoitajakin väsyy ja sairastuu. Mielenterveys horjuu kaikilla hoitajilla mutta yksin olet ongelmien kanssa. Orjatyöstä maksetaan naurettava palkkio. Hoitaja menettää terveyden ja elämänilon. Kukaan ei varoittanut minua. Nyt saan kärsiä lopunikää voi vittttttttuuuuuu

    • Anonyymi

      Osa- aika työ vieraalla ja omaishoito on yhtä työllistävää.... Se ero on että osa-aikatyössä tarvitsee hakea yhtä ns työpaikkaa kk jota kukaan edes hakee todellisuudessa vaan kuittaa konella et on hakenut. omaishoitajan on taas haettava 4 paikkaa.... Eli omaishoitajia rangaistaan siitä että on omaishoitaja käskemällä hakemaan 4 paikkaa. Kun naapurin osa-aika juoppo pääsee helpommalla... Tekee muutaman tunnin röitä ja ryyppää illat ja viikonloput hakee yhtä työpaikkaa kk ...onko tasa- arvoista toimintaa valtiolta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe