Jaksan ihmetellä, miksi Karhu Aeron kone on ilmassa vain arkipäivisin? Porin kaupunki tukee miljoonilla euroilla lentoliikennettä Porin ja Helsingin välillä. Miksi kone ei lennä viikonloppuna, tai tarkennetuna, miksi sununtaina illalla ei ole paluulentoa Helsingistä Poriin?
En ole varmasti ainut porilainen, joka kävisi viikonloppureissuilla ulkomailla, jos vain tänne pääsisi takaisin. Porista pääsee kyllä lentäen pois, mutta paluu sunnuntaina illalla tänne on hankalampaa.
Kuvitellaan, että lähtisin tänään iltapäivällä Porista lentäen reissuun, kuten tarkoitus oli. Miten pääsen lentäen takaisin niin, että olen maanantaian taas töissä klo 08:00 aamulla?
Tätä Pori-Helsinki lentoliikennettä olisi ehkä voinut kaupunki miettiä myös siltä näkökulmalta, että reissaajia on muitakin kuin liike-elämän edustajat. Lomamatkailijat on unohdettu tyystin. Kesälomakausi on alkamassa ja pitkää viikonloppuakin voisi lähteä viettämään ulkomaille, mutta logistinen ongelma on tosiaan se, että sunnuntaina illalla ei pääse reittilennolla Helsingistä Poriin. Ikävä asia.
Mietteitä Pori-Helsinki -lennoista
32
2597
Vastaukset
- Anonyymi
Eikä tässä mitään leveää jetset-elämää ole tarkoitus elää, vaan ihan vaan käydä kerran tai kaksi vuodessa viikonloppureissulla ulkomailla Porista lentäen mennen tullen. Sunnuntai on luonnollinen paluupäivä, joten Helsinki-Pori lennon puuttuminen sunnuntai-illasta on iso juttu.
Toisaalta se kertoo omaa kieltään siitä, millainen käpykylä Pori loppupelissä on. Lentoliikenne arkenakin on niin kannattamatonta, että kaupungin pitää syytää siihen miljoonia euroja. Tavallisia ulkomaanmatkaajia ei ole huomioitu ollenkaan, eikä kone lennä viikonloppuisin. AIka säälittävää loppupeleissä, että Porin kokoinen kaupunki ei tarjoa luontaisesti kysyntään lennoille. Liian vähän ihmisiä, joista suurin osa on liian köyhiä. Joku Tampereen kokoinen kaupunki on jo sellainen, että löytyy kysyntää ja rahaa lentää ulkomaille.
Nexjet lensi aikaanaan Porista Tukhomaan ja Helsinkiin 2017-2018. Tuon 12 kk:n aikana ennen Nexjetin konkurssia 16.5.2018 minä ehdin käyttää palvelua käymällä kaksi kertaa Tukholmassa ja kerran Helsingissä. Eikö tämä todista, että porilaiset lomailevat ja lentävät Porista käsin, jos mahdollisuus tarjotaan?
Odotellaan siis, että Porista saadaan taas lentoreitti uudelleen auki vaikka juuri Tukholmaan, niin pääsemmee vaikka joka viikonloppu pällistelemään naapurimaan kauniimman sukupuolen edustajia. - Anonyymi
Suurin osa työssä käyvistä porilaisista jää kesälomalle juhannuksena. Juhannuksen jälkeen pitäisi siis päästä lentämään Porista kesälomareissulle, minne kukin sitten lähteekään. Mutta mikä onkaan tilanne lentojen kanssa?
Onko mitään naurettavampaa kuin se, jos ja kun Karhu Aero ei lennä kesällä ollenkaan? Aikataulu ei näytä mitään lentoja juhannuksesta eteenpäin, vaan lennot näyttävät päättyvän 23.6. Niin oli myös viime kesänä.
Miksi keskeyttää Pori-Helsinki -lennot juhannuksesta elokuun puoliväliin, kun se on ainut aika vuodesta, kun työelämässä olevilla on 4 viikkoa kesälomaa ja mahdollisuus lähteä reissaamaan? Juuri juhannuksen jälkeen lentoja pitäisi olla, jotta porilaiset pääsevät maailmalle! On täysin maalaisjärjen vastaista keskeyttää lennot lomakaudeksi. Porilaisilla on nyt kuitenkin sen verran lompakkoa, että kesälomalla ehtii tehdä useammankin ulkomaanmatkan. Jos vaan pääsisi lähtemään Porista lentäen liikkeelle, kynnys lähteä olisi matalampi.- Anonyymi
Karhu Aeron nettisivuilta:
Ei lentoja, kesätauko 24.6.-31.7.
Kiitos. Tuohon haarukkaan osuu aika monen porilaisen kesäloma. Ei siis lentäen kesälomareissulle tänä(kään) vuonna. Huokaus.
Jos jotain positiviista, elokuussa lennot jatkuvat järkevämmillä aikatauluilla, kun ma-ke arkiaamun ensimmäistä lentoa on aikaistettu reilusti. Nyt ehtii Porista tosi hyvin Euroopan aamulennoille. Erinomainen parannus. Toisaalta ma-ke illan paluulentoa Helsingistä Poriin ei enää ole. To-pe aikataulut jatkuvat samaan tyyliin kuin keväällä.
Pitääpä vielä tutkia illalla tarkemmin, miten nuo ma-ke paluulennot istuvat Euroopan paluulentoihin. - Anonyymi
Se on vaan hyvä, kun porilaisia ei päästetä maailmalle. Muu maailma kiittää.
Se lentoliikenne Porista on lähinnä työmatkaliikennettä varten. Sekin turhaa koska ei porilaiset hitsarit ja roskakuskit käy työmatkoilla ulkomailla.
- Anonyymi
Onko totta, että viime keskiviikkona Vantaalla matkustajat tuli kentälle laskuvarjoilla?
- Anonyymi
Ja tämä liittyy ketjun aiheeseen miten?
- Anonyymi
Hurulle lentokyydit ja porilaiset maksavat itsensä kipeeksi
- Anonyymi
Huru ajo kakarana mopoo ilman äänenvaimentajaa
- Anonyymi
Lauta sieltä on tulossa loppukaudeksi lentelemään Pori-Vantaalle. Huru menee takas laitokselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lauta sieltä on tulossa loppukaudeksi lentelemään Pori-Vantaalle. Huru menee takas laitokselle.
Lauralle perustetaan oma lentolinja välille pori-merikarvia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lauralle perustetaan oma lentolinja välille pori-merikarvia
No sehän riippuu sitten taas Merikarvialaisista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sehän riippuu sitten taas Merikarvialaisista.
Jaa roikkuuks niilläkin, porissahan on melko hyvin riiputettua porukkaa valtuustossa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa roikkuuks niilläkin, porissahan on melko hyvin riiputettua porukkaa valtuustossa
Parasta A ryhmää. Tajusivat Naton mahdollisuudet, eivät vain miten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parasta A ryhmää. Tajusivat Naton mahdollisuudet, eivät vain miten.
Naton tukikodaksi satama ja lentokenttä, työllisyys ja vero kirstu kiittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naton tukikodaksi satama ja lentokenttä, työllisyys ja vero kirstu kiittää.
Voi rakkaat, teidän kommenttinne eivät liity ketjun aiheeseen juuri mitenkään. Aika asiatonta kommentointia.
Palataan aiheeseen Pori-Helsinki -lennot, joita operoi Karhu Aero. Tämän ketjun keräämien kommenttien perusteella olin oikeassa, kun kirjoitin:
"Toisaalta se kertoo omaa kieltään siitä, millainen käpykylä Pori loppupelissä on... Tavallisia ulkomaanmatkaajia ei ole huomioitu ollenkaan, eikä kone lennä viikonloppuisin. Aika säälittävää loppupeleissä, että Porin kokoinen kaupunki ei tarjoa luontaisesti kysyntään lennoille. Liian vähän ihmisiä, joista suurin osa on liian köyhiä. Joku Tampereen kokoinen kaupunki on jo sellainen, että löytyy kysyntää ja rahaa lentää ulkomaille."
Taitaa tosiaan olla niin, että kovinkaan moni porilainen ei Karhu Aerolla lentele viikonloppureissuille Euroopan suosituihin pääkaupunkeihin. Sitähän voisi vaikka joka viikonloppu poiketa jossakin: Tukholma, Lontoo, Pariisi, Rooma... Vaihtoehtoja riittää. Liian harvalla porilaisella on varaa lentää joka viikonloppu ulkomaille. Se on sääli. Ne joilla on rahaa, niillä ei taida olla aikaa.
Maailman harvinaisin ihmisryhmä on ihmiset, joilla on rajattomasti rahaa ja aikaa tehdä ihan mitä huvittaa milloin tahansa. Heidänlaisistaan Pori-Helsinki -lennot saisivat luontaista kysyntää. Upeaa silti, että Pori-Helsinki -lentoja ylipäänsä on. Nautitaan niistä ja lähdetään taas tänään ulkomaille! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi rakkaat, teidän kommenttinne eivät liity ketjun aiheeseen juuri mitenkään. Aika asiatonta kommentointia.
Palataan aiheeseen Pori-Helsinki -lennot, joita operoi Karhu Aero. Tämän ketjun keräämien kommenttien perusteella olin oikeassa, kun kirjoitin:
"Toisaalta se kertoo omaa kieltään siitä, millainen käpykylä Pori loppupelissä on... Tavallisia ulkomaanmatkaajia ei ole huomioitu ollenkaan, eikä kone lennä viikonloppuisin. Aika säälittävää loppupeleissä, että Porin kokoinen kaupunki ei tarjoa luontaisesti kysyntään lennoille. Liian vähän ihmisiä, joista suurin osa on liian köyhiä. Joku Tampereen kokoinen kaupunki on jo sellainen, että löytyy kysyntää ja rahaa lentää ulkomaille."
Taitaa tosiaan olla niin, että kovinkaan moni porilainen ei Karhu Aerolla lentele viikonloppureissuille Euroopan suosituihin pääkaupunkeihin. Sitähän voisi vaikka joka viikonloppu poiketa jossakin: Tukholma, Lontoo, Pariisi, Rooma... Vaihtoehtoja riittää. Liian harvalla porilaisella on varaa lentää joka viikonloppu ulkomaille. Se on sääli. Ne joilla on rahaa, niillä ei taida olla aikaa.
Maailman harvinaisin ihmisryhmä on ihmiset, joilla on rajattomasti rahaa ja aikaa tehdä ihan mitä huvittaa milloin tahansa. Heidänlaisistaan Pori-Helsinki -lennot saisivat luontaista kysyntää. Upeaa silti, että Pori-Helsinki -lentoja ylipäänsä on. Nautitaan niistä ja lähdetään taas tänään ulkomaille!Onnibussilla pääsee Helsinkiin, josta laivalla Viroon. Sama Turusta Tukholmaan, sieltä lentäen mainitsemiisi Maihin. Etuna vielä halvemmat hinnat.
- Anonyymi
juurinäin...miksi Porista on tehty suljettu alue liikenne on täysin jumissa yleisillä kulkuneuvoilla , onko satakunnan pääkaupunki Pori, demarien aikana poistettu kartalta siltä näyttää...
- Anonyymi
NYT UUSI LENTOLIIKENNE HELSINKI-MERIKARVIA-PORI
LISÄTIETOJA LÄHIAIKOINA
Yt. Karhu AERO - Anonyymi
Porin bussiliikenne on nykyään aivan perseestä.
Täältä ei pääse lentoasemalle Vantaalle millään bussilla suoraan.
Yleensäkään pääkaupunkiin ei mene aamuvarhain eikä iltamyöhään yhtään autoa.
Yöllä ei mene yhtään autoa.
Ei Tampereelle eikä Turkuun.
Karkeasti sanottuna Porin bussiliikenne noudattaa samaa kaavaa kun vähät jäljellä olevat R-kioskit. Aukeaa 8.30 ja sulkeutuu 20.30.
Karhu Aero on kyllä tarpeen, mutta onko järkeä maksaa niin paljon vain kahdesta lähdöstä Helsinkiin arkipäivänä.
Miljoonia euroja vuodessa. Ei ole järkevää.
Sekin raha kun laitettaisi bussiliikenteeseen niin olisi parempi.
Junalla Helsinki - Vantaalle on ikäihmiselle täysin mahdotonta.
Siirry parissa minuutissa matkalaukkuinesi toiseen junaan, jotka on niin huonosti merkitty, että vaikka vieressä seisot niin et tunnista onko se sinun junasi vai ei. Minuutti aikaa selvittää tai sitten jäät kyydistä.
Nykyaika on oikeasti sekoaika. - Anonyymi
Kotimaan lennoissa ei ole mitään järkeä. Ei ainakaan jollain Pori-Helsinki-välillä.
Niitä lentoja on vähän kun kysyntää on vähän. Kun porilainen kerran vuodessa haluaa Kanariffalle lillumaan, sinne Helsinki -Vantaalle voi mennä bussillakin.
Ylen MOT teki näistä selvityksenkin. Ihan rahan haaskausta. Suomen kokoisessa maassa lentokenttiä ei oikeasti tarvitse olla kuin tyyliin Helsingissä, Oulussa ja ehkä Rovaniemellä turisteja varten. Plus Turku ja Tampere, koska niitä voi luonnehtia Suomen mittakaavassa suuriksi kaupungeiksi ja siellä on lentoliikenteen kannalta maksukykyisiä asiakkaita enemmän. - Anonyymi
Ei Porin kokoinen käpykylä mitään lentokenttää tarvitse. Muuttakaa Helsinkiin jos haluatte matkustaa maailmalle. Ei muutaman porilaisen takia kannata ylläpitää omaa lentoreittiä.
Tai ajakaa Hki-Vantaalle autolla tai bussilla. Elämä on valintoja. - Anonyymi
Porista täytyy saada ainakin neljä bussi lähtöä lisää Helsinkiin, aikavälille 20.00-06.00. Siinä välissä ei ole yhtään lähtöä.
Vaahdottiin aikansa että käyttäkää joukkoliikennettä. Milläs käytät kun ei ole.
Helsingistäkin on hankala päästä lentoasemalle, jos on ulkopaikkakunnalta eikä tunne systeemiä.
Finnairin sukkulabussi rautatieasemalta lentoasemallekaan ei enää aja, ennen koronaa meni
25 min. välein.
Porista ei mene suoraa linjaa lentoasemalle, eikä Satakunnan Liikenteellä ole enää edes merkittyä vaihtoyhteyttä Espoossa, kuten ennen oli.
Vainion liikenteen auto odotti Espoon pysäkillä Porista tulevaa, ja vaihdettiin lennossa autoa suoraan lentokentälle. Ei enää.
Viidessä vuodessa on romutettu toimivat bussiyhteydet lähes täysin.
Kannattaisi kääntää katse johtoportaan jakkaralle ja alkaa irtisanomaan kyvytöntä porukkaa.- Anonyymi
Rautatieasemalta menee 10 minuutin välein juna lentokentälle. Pyhinä 20 minuutin välein. On tosi hankala kulkea Helsingissä joo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rautatieasemalta menee 10 minuutin välein juna lentokentälle. Pyhinä 20 minuutin välein. On tosi hankala kulkea Helsingissä joo.
Sitten kun alkaa olemaan ikää yli 60, ja pitäisi muutamassa minuutissa liikkua painavien laukkujen kanssa asemalle, jossa ei ole ennen käynyt, ja jossa ei ole henkilökuntaa opastamassa eikä aikaa kuin pari minuuttia, niin silloin on jotain pielessä.
Toista se on niillä työttömillä nuorilla jotka meleksii päivät rautatientorilla, ja ovat kaupunkilaisia, tottahan ne tietää miten junilla pääsee helposti.
Sitä paitsi juuri oli kovat ratatyöt jossain Hgin rataosuuksilla, eikä kaikki merkityt junat kulkeneet. Mistä niitä ulkopaikkakuntalainen tietää, eikä kaikilla ole aikaa viettää verkossa 24/7.
Juna on hyvä kulkuväline, mutta sen käyttö on liian sokkeloista ja kiireistä. Totta se on että lentoasemalle kulkeminen pitäisi olla helppoa ja yksinkertaista, mitä se ei nyt ole.
Finnairin sukkulabussien lopettaminen välillä rautatieasema-lentoasema oli ikävä päätös. Lentomatkailu liikuttaa ihmisiä tuhansittain joka ikinen päivä, ja yötä myöden. Eikö heitä jo kannattaisi palvella?
Sitten sellainen asia, että lentoasemalle lähtevien bussien pitäisi lähteä Kampin bussiasemalta eikä vain rautatieasemalta, koska sieltä menee jo junat.
Bussilla yleensä saavutaan, ja bussilla olisi hyvä jatkaa myös lentoasemalle samasta pisteestä. Matkalaukkujen laahaaminen kampista rautikselle ei ole mielipuuhaa.
- Anonyymi
Meinaako ne että pitää taksilla ajaa Porista lentokentälle että ehtii.
Tai toinen vaihtoehto, että varaa pari päivää aikaa matkustaa Porista Vantaan lentoasemalle, ja varautuu yöllä menemään hotelliin vaihto paikassa, kun jatkoauto lähtee vasta aamulla.
Muutaman tunnin lento lomakohteeseen, mutta kaksi päivää matkaan lentokentälle? Järkevää. - Anonyymi
Mitä nopeampi kuljetus pois niin sen parempi
- Anonyymi
Onko yhäkin niin että Finnairin bussit ei aja?
- Anonyymi
Porissa ei osata järjestellä mitään. Kaikki päin persettä.
Koska se Liisanpuiston apinahäkki mahdetaan purkaa, vai hävettääkö sen pystyttäminen niin paljon, ettei sitä voi heti purkaa.
Se olisi sama kuin myöntäisi että edellinen kaupunginhallitus on tehnyt älyttömän päätöksen.
Nimi esiin kenen idea.
Pori on kuin lastentarha. - Anonyymi
Aidatkaa nyt vielä Puuvillan parkkipaikka. Sinne sopisi lasten leikkipuisto ja pomppulinna.
Parkkitilaa ei tarvita, tulkoot polkupyörällä tai City bussilla.
Liikennemerkkeihin suosittelen että kaupunki asentaa verstaalla niihin pyörät alle, niin on helpompi ja nopeampi muuttaa moneen kertaan liikennejärjestely samassa risteyksessä, niin ettei enää uskalla lainkaan käyttää kyseistä risteystä kun ei tiedä kuka on tänään väistämisvelvollinen.
Toinen vaihtoehto että palkataan liikennepoliisi ohjaamaan. - Anonyymi
Kysymys kuuluu, kuka päättää Porin kaupungin asioiden hoidosta ja niiden järkevyydestä?
Vastaus kuuluu, ei kukaan.- Anonyymi
Oikeisto johtaa enemmistönä.
- Anonyymi
Mutta kyllä se Liisanpuiston häkki on oikeasti aito kuningasajatus.
Samaa sarjaa kuin se hemmetin jättikokoinen punatiilinen pihagrilli Eteläpuistossa keskellä puistoa, että henki menee kun siihen pöhnässä pyörällä kajauttaa.
Kuningasajatuksiin kuului myös kauppatoria monena vuonna rumentanut kaljakuppila, joka oli perustettu ruosteisten merikonttien päälle.
Montakohan vuotta on käyty taidelukiota ja ammattikorkeaa yltääkseen tällaisiin kuningassuorituksiin.
Toivomme että hyvä herra Lauri Inna, virkaatekevä kaupunginjohtaja, poistaa viimeinkin kaikki tällaiset hulluudet kaupungista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869