kylmentää Suomen pelaamalla Keskustalle ääniä, myöntämättä "rakennuslupaa syksyllä valmistuvalle ydinlaitokselle ja kertomalla "kaasun loppumisen Porin terminaaliin venäjältä, Gaazprom kertoo, ettei kaasun toimitus keskeyty jos ja kun uudesta maksuehdoista sovitaan,,
Lintilä itse
22
136
Vastaukset
- Anonyymi
ei, yhtäkään turvemottia ennenkuin alapuoliset turpeen sotkemat vesistöt on putsattu!
- Anonyymi
,, kansalainen, esm "minä voisin haastaa Lintilää tukevan hallituksen tulevan turpeennoston käräjille, vasten ilmastoboolien, EU ja Suomen hallitusten hyväksymiä sopimuksia, että ilmasto pitää olla vapaa hiilidioksiidista vteen 2035mennessä, tarkoittaa sitä, että se onnistuu, nippanapa jos aloitetaan heti, siis turvetta ei polteta, yli 130g/km hiiltä työntävät h-autot, kielletään, lihakarjan pito kielletään, puunpolttoa vähennetään 500 okt lämmityksessä, ja pienlentokoneille 35% saastevero,,edm homma on aloitettava heti eikä vasta 2035.
by kansalainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
,, kansalainen, esm "minä voisin haastaa Lintilää tukevan hallituksen tulevan turpeennoston käräjille, vasten ilmastoboolien, EU ja Suomen hallitusten hyväksymiä sopimuksia, että ilmasto pitää olla vapaa hiilidioksiidista vteen 2035mennessä, tarkoittaa sitä, että se onnistuu, nippanapa jos aloitetaan heti, siis turvetta ei polteta, yli 130g/km hiiltä työntävät h-autot, kielletään, lihakarjan pito kielletään, puunpolttoa vähennetään 500 okt lämmityksessä, ja pienlentokoneille 35% saastevero,,edm homma on aloitettava heti eikä vasta 2035.
by kansalainen,, ensimmäisenä kiireellisen hätätoimenpiteenä vesitetää ne turvekentät joita ei ole otettu viljelykseen, ja missä vesitys, laskuojat tukkoon ei onnistu, niihin istutetaan pajua,,kasvaessaan paju sitoo hiiltä, aivan samoin, kun nyt energian putteeseen harvennetaan rästiin jääneet harventamattomat metsä-alueet, joilloin metsänkasu kiihtyy ja hiilen sitominen,,
osin jo nostetut turvekentät "palaa vuodessa yötä-päivä 365 vrk siis myös talvella ja ovat pahimpia hiilen purkajia ilmaston ylä-ilmakehään, muodostaen sinne läpipääsemätön katon, joka lämmitää alailmakehää aiheuttaen myrskyt,tulvat ja runsaat lumitalvet,,
- Anonyymi
siitäpä tuli kallis ydinvoimala, sde on nyt siivousta vaille valmis, reipas sata joutuu
työkkärin leipiin, sen lisäksi ko voimala jää kylmilleen, kun energia Ministeri ei anna "rakennuslupaa, niinollen Gazpromi ei voi toimittaa kaasuakaan,,tyyristä on energia Ministerin uhoominen,,- Anonyymi
,, tuleekohan tuosta Keskustan juupaeipäs poukkuilusta yleisempinkin käytäntö, jota uusi metsä-ja maatalous ministeri ottaa ohjeeksi maatalouteen myönettäviä avustuksia jaetaessa, siitä on,oli jo näyttö, kun aiempi vs kollega myönsi maatalouteen 300 miljoonaa, noh siitä puolet jaettiin puutarha puuhastelioille ja muille senkaltaisille kesämökkiläisille,,
- Anonyymi
Ei kait sitä ollut alunperinkään tarkoitus torpata hommata vain uusi tav.toimittaja rosatomin tilalle höpö höpö energiapula muutenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
,, tuleekohan tuosta Keskustan juupaeipäs poukkuilusta yleisempinkin käytäntö, jota uusi metsä-ja maatalous ministeri ottaa ohjeeksi maatalouteen myönettäviä avustuksia jaetaessa, siitä on,oli jo näyttö, kun aiempi vs kollega myönsi maatalouteen 300 miljoonaa, noh siitä puolet jaettiin puutarha puuhastelioille ja muille senkaltaisille kesämökkiläisille,,
Näennäisviljelijöille jne, mistä OIKEAT viljelijät luonnollisesti tykkäs pskaa kun niitä uhkaa konkurssi.
Ei Kurvinen uskalla pieraista maametsäministerinä juoksupoika joka tottelee kiltisti ylempiään jotka taas tottelee kiltisti metsäjättejä jne. - Anonyymi
ostetaan kaasua Saksasta jonne venäjä tomittaa, jos venäjä katkaisee ton Olkiluodon uunin,,
- Anonyymi
,,ja, miten ylipäätään on ollut mahdolista edes alkamaan rakentamaan ilman "Rakennuslupaa Pyhäjoen voimalaa, joten mitenkä Lintilä vasta nyt valmiin voimalan "rakenuslupaa ei myönnä, mitempä siihen myöntää, kun p**ka on housuss,,
kun v-79 aloin taloani rakentamaan piti hommatta monet "paragraafit ja luvat, siihen vielä "rakas siskoni oli tehnyt kantelun kj kysyen, että kysyä millä rahoilla minä p-aukine rakennan, oli epäillyt että vanhemmilta olen "sisarosuutta ko rahat saanut ennen 4- muita , noh OP rahoilla tietysti, se kelpasi ja v-kirja kj,le,,vaan ei sisarilleni vieläkään 43 v-jälkeen,,eikä "kälylleni, kun 3vko siten laittoi textari, että olen "kiristänyt heitä hänen miestään(veljeäni), 100 000 euroa,, katsotaan; sdali 2 klo 13,00 ,, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
,,ja, miten ylipäätään on ollut mahdolista edes alkamaan rakentamaan ilman "Rakennuslupaa Pyhäjoen voimalaa, joten mitenkä Lintilä vasta nyt valmiin voimalan "rakenuslupaa ei myönnä, mitempä siihen myöntää, kun p**ka on housuss,,
kun v-79 aloin taloani rakentamaan piti hommatta monet "paragraafit ja luvat, siihen vielä "rakas siskoni oli tehnyt kantelun kj kysyen, että kysyä millä rahoilla minä p-aukine rakennan, oli epäillyt että vanhemmilta olen "sisarosuutta ko rahat saanut ennen 4- muita , noh OP rahoilla tietysti, se kelpasi ja v-kirja kj,le,,vaan ei sisarilleni vieläkään 43 v-jälkeen,,eikä "kälylleni, kun 3vko siten laittoi textari, että olen "kiristänyt heitä hänen miestään(veljeäni), 100 000 euroa,, katsotaan; sdali 2 klo 13,00 ,,,,ko-voimala on siis ilman perustusta, saattaa olla "veret seisottava pien -osakasomistajille,,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
,,ko-voimala on siis ilman perustusta, saattaa olla "veret seisottava pien -osakasomistajille,,
,, ja, Lintilä näki tilaisuuden ko ongelmaan panna syylliseksi Putinin "erikoisoperaation,,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
,,ko-voimala on siis ilman perustusta, saattaa olla "veret seisottava pien -osakasomistajille,,
siihen ei ulkopuolinen sotkeudu, koska sitä ei wiralliseti ole rakenettukaan,,
- Anonyymi
Sitä aina ihmettelen suomessa, Että eikö muka kukaan muu voi niitä ydinvoimaloita rakentaa kuin ryssä ?? Onhan maailmassa muitakin maita joilla on osaamista alalla..
- Anonyymi
Kolme kuukautta sitten olisit sanasta ryssä saanut paskaa tuulettimeen ihan huolella moraalivartijoiden ja mielensäpahoittajien toimesta siinä missä siitä suorastaan palkitaan sattuneesta syystä ihan kuin yhden diktaattorin toiminta oikeuttaisi ryssittelemään reilua 140 miljoonaa venäläistä joilla ei ole asian kanssa mitään muuta tekemistä että ovat sattuneet syntymään sinne.
- Anonyymi
Kepunnloppu tulee...
- Anonyymi
Sitä loppua odotellessa tulee persulle vilu.
- Anonyymi
edk, kyselytunnilla tänään, Lintilä jälleen meni turpeeseen, kukaan edustajista ei kysynyt Lintilältä miksi juuri valmistunut Hanhikiven ydinvoimala ei tuota energiaa?
myöskään, kukaan ei kysynyt Lintilältä miksi venäjän maakaasusta ei voi maksaa Rublilla, Saksalaiset-ja euroopan muut maat jotka saa samasta Eurostat 2,sen- putkesta venäjän maakaasua maksavat kaasusta Rublilla, sitäpaitsi ja ilman sitäkin Putin nauraa Suomen härkäpäisestä(Lintilä) energia-pakotteista,sillä pakotteilla ei venäjä heilaha piirunvertaa, koska esm, Intia on luvannut ostaa vaikka kaiken venäjän kaasun venäjältä,
jääräpäinen härkäpää Lintilä kylmentää Suomen, sillä 6% mikä turpeesta on parhaimillaan Suomen energiatarpeesta saatu, nyt siitä saadaan kahtapuolen 3% johtuu turvekenttien 80% sesti loppuun jyrsityistä kentistä ja osaksi turvekoneyrittäjien alalta poistumisen,,kun ei voi millään maksaa venäjälle "Rublilla vaikka keskieuroopan maat voi.
ilmaista energiaa ei ole, turve ylitti jo kannattavuusrajan, kun 30% saastevero tuli, venäjällä ei ole "saasteveroa.- Anonyymi
,, jumarran kyllä, kun Rublan-arvo nyt nousee ja rublila maksavalle tuotteen hinta nousee, vielä kalliimaksi se tulee euroila makxaa, kun euron arvo nyt nousvan inflation vuoksi laskee,,
suo siellä vetelä täällä,, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
,, jumarran kyllä, kun Rublan-arvo nyt nousee ja rublila maksavalle tuotteen hinta nousee, vielä kalliimaksi se tulee euroila makxaa, kun euron arvo nyt nousvan inflation vuoksi laskee,,
suo siellä vetelä täällä,,Miksi turpeen energiakäyttö pitäisi lopettaa, ohjelmapäällikkö Jussi Nikula?
Turpeen energiakäytöllä on monia haitallisia vaikutuksia ilmastolle ja luonnolle. Turpeenpoltto aiheuttaa noin 12 prosenttia Suomen kaikista kasvihuonekaasupäästöistä. Suot ovat myös suuri hiilivarasto. Kun turve poltetaan energiaksi, hiilivarasto muuttuu hetkessä päästölähteeksi. Lisäksi turpeen energiakäyttö kuormittaa vesistöjä ja uhkaa arvokasta suoluontoamme. Kun suo kuivataan energiakäyttöön, sen luonto tuhoutuu täysin. Suomen soilla elää monia uhanalaisia lajeja, minkä lisäksi jopa 83 prosenttia Etelä-Suomen suoluontotyypeistä on arvioitu uhanalaisiksi. Meidän on suojeltava näitä ainutlaatuisia alueita ja niillä eläviä lajeja.
Kuinka merkittävä energianlähde turve on Suomelle?
Turvetta käytetään energiantuotannossa sähkön ja erityisesti lämmön lähteenä. Turpeen osuus Suomen kokonaisenergian kulutuksesta on noin viisi prosenttia. Siihen verrattuna 12 prosentin ilmastopäästöt ovat valtavat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi turpeen energiakäyttö pitäisi lopettaa, ohjelmapäällikkö Jussi Nikula?
Turpeen energiakäytöllä on monia haitallisia vaikutuksia ilmastolle ja luonnolle. Turpeenpoltto aiheuttaa noin 12 prosenttia Suomen kaikista kasvihuonekaasupäästöistä. Suot ovat myös suuri hiilivarasto. Kun turve poltetaan energiaksi, hiilivarasto muuttuu hetkessä päästölähteeksi. Lisäksi turpeen energiakäyttö kuormittaa vesistöjä ja uhkaa arvokasta suoluontoamme. Kun suo kuivataan energiakäyttöön, sen luonto tuhoutuu täysin. Suomen soilla elää monia uhanalaisia lajeja, minkä lisäksi jopa 83 prosenttia Etelä-Suomen suoluontotyypeistä on arvioitu uhanalaisiksi. Meidän on suojeltava näitä ainutlaatuisia alueita ja niillä eläviä lajeja.
Kuinka merkittävä energianlähde turve on Suomelle?
Turvetta käytetään energiantuotannossa sähkön ja erityisesti lämmön lähteenä. Turpeen osuus Suomen kokonaisenergian kulutuksesta on noin viisi prosenttia. Siihen verrattuna 12 prosentin ilmastopäästöt ovat valtavat.🥱😌😴
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🥱😌😴
Johtopäätökset
• Metsähake riittää 50 % turpeen käytön korvaamiseen hyvin.
• Metsähakkeella pystytään korvaamaan turve täysin, jos aktiivisuutta metsissä
pystytään kasvattamaan (SY-skenaario). Siitä huolimatta joillekin laitoksille
hakkeen kuljetusmatkat muodostuvat pitkiksi, jolloin hakkeen kuljetukset ja
tuonti kasvavat entisestään.
samoin turpeen,, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johtopäätökset
• Metsähake riittää 50 % turpeen käytön korvaamiseen hyvin.
• Metsähakkeella pystytään korvaamaan turve täysin, jos aktiivisuutta metsissä
pystytään kasvattamaan (SY-skenaario). Siitä huolimatta joillekin laitoksille
hakkeen kuljetusmatkat muodostuvat pitkiksi, jolloin hakkeen kuljetukset ja
tuonti kasvavat entisestään.
samoin turpeen,,,,hakkeen lisäksi juurikin nyt apua jo antaa lisääntyvät, lähes tuhat tuulivoimalaa ja rajusti lisääntyät lämpöpumput,,
turvetta ei tarvita, kuin kasvitarhoihin,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579