Kuka tuo nyt maahan?

kamera huollossa

Vuoden vanha Dimage Z1 alkoi hieman oireilla takuuajan päättyessä. Zoom alkoi pumppaamaan edestakaisin kun sen sääti ääriasentoon.
Ei tehnyt aina ja mitättömän tuntuinen vika > ei haitannut kuvaamista. Vein kuitenkin huoltoon, kun takuuukin periaatteessa oli voimassa.
Myyjäliike sanoi, että huolto siirtynyt Eiriltä Ruotsiin.
Sain yhden ilmeisesti maahantuojan edustajan puhelimeen ja hän sanoi huollon nyt todennäköisesti nopeutuvan.
Nyt tässä on odoteltu kameraa takaisin kohta jo kuukausi!
Se vielä puuttuu, että sanovat vian olevan itse aiheutettu. Mitä se ei tosiaan ole.
Lisäksi takuuaika oli hieman kinthaalla. Juuri loppunut, kun vika ilmeni. Edustaja ja myyjä sanoivat tosin, että ilman muuta takuuasia.
Luulisi noin ison yrityksen pitävän kiinni maineestaan, että eivät ala niuhottamaan muutaman päivän takia.

Mutta kovasti ihmetyttää huollon pituus. Ensi viikolla saavat antaa uuden tilalle, jos ei kameraa ala löytymään.

Muuten pirun hyvä kamera. Tietysti nämä uudemmat versiot, joissa kuvan vakaaja ja enemmän tarkkuutta pesevät mennen tullen.

Eihän tuo Z 1 maksakaan enää kuin rupiset 250 ekee.

Jos joku tietää maahantuojan yhteistiedot olisin kiitollinen. Netistä ei ainakaan Googlella löytynyt.

8

1616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helppoa

      Kokeilepas: www.minolta.fi

      Sieltä löytyy teknisen tuen numerot yms.

    • MattiS

      Huollon yhteystiedot:
      Zieger Teknik AB, puh. 46 13 28 88 63, [email protected].
      Vuosi sitten huolto oli Saksassa, ja välillä Eirillä Suomessa. Kovin vaihtelevalta tuntuu nämä Minoltan huoltojärjestelyt - en tiedä johtuuko Minoltasta vai vaikuttiko Eirin yrityssaneeraus asiaan.
      Kuluttujaneuvonnan suositus taitaa olla, että jollei huolto parissa viikossa saa korjattua, on syytä alkaa vaatia toimivaa laitetta rikkinäisen tilalle. Pidä puolesi - kukaan muu ei puolestasi puhu! Takuun lisäksi on syytä muistaa tuotevastuulain asettamat velvollisuudet myyjälle. Pidä ehdottomasti kiinni tuollaisista lausunnoista jos joku valmistajan/myyjän edustaja sanoo vian olevan takuuasia. Enkä kyllä ymmärrä miten käyttäjä saisi tuollaisen vian aikaiseksi.
      Maineen kunnossa pitäminen ei tunnu Suomen Minoltaa kiinnostavan - tai sitten jälleenmyyjät välissä pelaavat omaan pussiin?
      Oma Z1:ni on tällä hetkellä viidettä kertaa korjattavana yhdestä ja samasta viasta (peilimekanismi jumittuu: kuva katsottavissa vain etsimestä). Tällä kertaa huolto on kestänyt neljä viikkoa. Myyjä ilmoitti tänään kameran saapuneen huollosta. Eivät olleet osanneet tehdä mitään. Ehdottivat, että antaisin vanhan ostoksen (kamera, kortti, salama, akut: 820 euroa 1,5 vuotta sitten) pois ja maksaisin 150 euroa lisää niin saisin käytetyn, kolme vuotta vanhan Nikonin tilalle.
      Lopuksi: samaa mieltä: hyviä laitteita Minoltat muuten on (erityisesti hinta/ominaisuudet), mutta vielä kun kestäisivätkin ja huolto toimisi!

      • aloittaja

        Itsellä käämit täysin lopussa tämän asian vuoksi.
        Myyjäliike alkoi pitkin hampain selvittämään missä mennään. Soittivat minulle 9.5., että kamera on juuri silloin teknikon pöydällä Ruotsissa ja hän alkaa sitä ruokatunnin päätyttyä korjaamaan.
        Tänäänkään ei ole kuulunut mitään.
        Hemmetin pitkä ruokatunti. Tässä ajassa olisi kameran käyttänyt vaikka Japanissa.
        Ilmeisesti pitää nostaa asiasta meteliä vähän isomminkin niin nähdään kiinnostaako Konica Minoltaa Suomen markkinat.
        Ei ole mitään hyvää mainosta tuotteelle, että asiakkaasta ei välitetä kaupan jälkeen.


    • Zeta 5

      Itsellä kävi Z5 huoltoreissun Ruotsissa. Kuljetuksineen kesti 8 päivää. Maanataina lähti ja seuraavan viikon tiistaina tuli takaisin. Nyt pelaa kuin unelma. Loistava kamera!

    • aloittaja

      Dimage Z1 tuli vihdoin huollosta.
      Zieger Teknik AB oli korjannut.
      Mielenkiintoiseksi asian tekee kuitenkin se, että vein kameran myyjäliikkeeseen 11.4.2005

      Huoltoselvityksessä lukee, että kamera on tullut heille Ruotsiin 3.5.05.
      Korjattu 17.5.05.
      Eli Kuljetus heille kesti yli 20 päivää. Kameran korjaus 17 päivää.
      Ja paluu liikkeseen, jonne sen toimitin viikon.

      Ja kyselin kameraa melko usein. Vastaus oli se, että myyjä sanoi: "Minä en osaa ruotsia sanaakaan". Ja jotkut on joutuneet odottamaan kameraansa kolmekin kuukautta!

      Viime perjantaina sitten kysellessäni jälleen asiaa myyjä kysyi: "Tarvitsetteko te kameraa?" Voi Jumalan pyssyt.
      Kun kerroin tosiaan vähän tarvitsevani antoi hyllystä Dimage Z 10:n tilalle.

      Kuinka ollakaan ei mennyt kuin viikonloppu, niin liikkeestä soitettiin, että kamerani oli palannut.

      Vastaisuudessa jos tulee huoltoasioita lienee syytä vaatia huollon ajaksi heti vastaava laite tilalle.

      Kulutajasuojankin perusteella kaksi viikkoa taitaa olla raja, että myyjän olisi annettava
      toinen tilalle, jos sinä aikana ei tule kuntoon.

      Pitäkää puolenne. Näitä jälleenmyyjiä tuntuu olevan joka junaan. Tietääpähän ainakin, ettei kyseisestä kaupasta enää kameraa osta.

      • MattiS

        Onnittelut sinulle kun sait kamerasi korjattuna!

        Minä kyllästyin myyjän (Foto-Tapio) pelleilyyn ja olen nyt yrittänyt ottaa yhteyttä Minoltaan. Kun vastuuhenkilö oli palaverissa niin jätin soittopyynnön viikko sitten - ei ole soittoa kuulunut. Uuden soittopyynnön jätin tänään saamani kännynumeron vastaajaan - ei ole soittoa kuulunut.

        On tämä todella ikävää! Minä kun haluaisin vain yden yksinkertaisen asian - että kamerani toimisi. Mutta luottamus merkkiin ja jälleenmyyjään on mennyt, kun viisi kertaa on törmännyt samaan vikaan, eikä minkäänlaista hyvitystä ole esitetty.


      • axl_83
        MattiS kirjoitti:

        Onnittelut sinulle kun sait kamerasi korjattuna!

        Minä kyllästyin myyjän (Foto-Tapio) pelleilyyn ja olen nyt yrittänyt ottaa yhteyttä Minoltaan. Kun vastuuhenkilö oli palaverissa niin jätin soittopyynnön viikko sitten - ei ole soittoa kuulunut. Uuden soittopyynnön jätin tänään saamani kännynumeron vastaajaan - ei ole soittoa kuulunut.

        On tämä todella ikävää! Minä kun haluaisin vain yden yksinkertaisen asian - että kamerani toimisi. Mutta luottamus merkkiin ja jälleenmyyjään on mennyt, kun viisi kertaa on törmännyt samaan vikaan, eikä minkäänlaista hyvitystä ole esitetty.

        joo itellä kesti lähes 10 viikkoa kameran matka takuuseen ja takas, soittelin monesti ja lähettelin s-postia. mutta kyllä se nyt ainakin pelaa - toistaiseksi ;)

        on vaan turhan pitkä aika ilman kameraa


      • MattiS
        MattiS kirjoitti:

        Onnittelut sinulle kun sait kamerasi korjattuna!

        Minä kyllästyin myyjän (Foto-Tapio) pelleilyyn ja olen nyt yrittänyt ottaa yhteyttä Minoltaan. Kun vastuuhenkilö oli palaverissa niin jätin soittopyynnön viikko sitten - ei ole soittoa kuulunut. Uuden soittopyynnön jätin tänään saamani kännynumeron vastaajaan - ei ole soittoa kuulunut.

        On tämä todella ikävää! Minä kun haluaisin vain yden yksinkertaisen asian - että kamerani toimisi. Mutta luottamus merkkiin ja jälleenmyyjään on mennyt, kun viisi kertaa on törmännyt samaan vikaan, eikä minkäänlaista hyvitystä ole esitetty.

        Neljä kuukautta (!!!) kestänyt odottelu Foto-Tapion kanssa lienee lähestymässä loppuaan. Viisi kertaa samaan vikaan ratkennut (kuvan näytöltä etsimeen siirtävä mekanismi jumiutuu) Z1:ni on maahantuojan edustajan päätöksellä luvattu korvata uudella laitteella. Tosin vielä tässäkin vaiheessa Foto-Tapio pysäytti maahantuojan tilauksen kahdeksi kuukaudeksi tietojärjestelmäänsä (kiusaa tehdäkseen).
        Lopultakin on kumminkin kehuttava KM:n maahantuojen reilua asennetta - toisin kuin Foto-Tapion.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

      Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      85
      1858
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

      Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      82
      1690
    3. Tiedätkö et olet

      Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      51
      1360
    4. Nyt tiedän

      Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      47
      1285
    5. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

      "Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      48
      1192
    6. Oletko mokannut?

      Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      119
      1173
    7. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

      Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      23
      962
    8. Teki mieli

      Huutaa meidän nimet tänne, niin ei jäisi epäselvyyttä. Ikävä sinua urpo.
      Ikävä
      39
      935
    9. Tiedän kyllä sen

      Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      59
      932
    10. Oletko ymmärtänyt

      Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      79
      920
    Aihe