Ongelmana hajut !

Anonyymi

Ihmisen ja asumisen hajut häiritsee vanhaa ihmistä,
ihmetystä tuottaa ihmisen haju ,
miksi ihminen haisee niin pahalle,
jokapäivä p i t ä i s i jaksaa raahautua suihkuun jotta hajut pysyisi kohtuudessa,

samoin vuode vaatteet haisee pahalle,
jos jatkuvasti ei jaksa vaihtaa niitä
ja samasta syystä koko huoneisto alkaa haisemaan pahalle,

nuorena ei haju häirinny, jaksoi siivota joka päivä ja joka viikko suursiivouksen,

nyt vanha ei jaksa, ihmisen ja asumisen hajut on alkanu häitseen vanhaa ihmistä,,


mikä neuvoksi ?

125

553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On alkanu
      tympii ihmisen pahat hajut,

      mihin pakoon haisevia ihmisiä,,,

      • Anonyymi

        En ole koskaan edes ajatellut sellaista, kai kaikki tutut haisee hyvältä kun ei ole ilmennyt hajuja.
        Oikeastaan pitäisi iho kuivaharjata ennen. Suihkuun menoa että kuolleet ihosolut lähtee irti . Moni pesee suihkussa haalealla vedellä , veden tulisi olla lämmintä.
        Minun täti ja setä olivat 99 vuotiaita asuivat kaksiossa. Ja seillä ei haissut koskaan pahalta , kävivät saunassa pari kertaa viikossa , ja suihkussa kun tuntui että tarttee. .
        Joten en minä ainakaan ole huomannut vanhojen ihmisten hajuja , mutta jos vaatteita ei pese säännöllisesti niin ne alkavat haista pahalta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan edes ajatellut sellaista, kai kaikki tutut haisee hyvältä kun ei ole ilmennyt hajuja.
        Oikeastaan pitäisi iho kuivaharjata ennen. Suihkuun menoa että kuolleet ihosolut lähtee irti . Moni pesee suihkussa haalealla vedellä , veden tulisi olla lämmintä.
        Minun täti ja setä olivat 99 vuotiaita asuivat kaksiossa. Ja seillä ei haissut koskaan pahalta , kävivät saunassa pari kertaa viikossa , ja suihkussa kun tuntui että tarttee. .
        Joten en minä ainakaan ole huomannut vanhojen ihmisten hajuja , mutta jos vaatteita ei pese säännöllisesti niin ne alkavat haista pahalta .

        Kuivuu iho, ja irtoaa, kyllä.


      • Anonyymi

        Hajuja voi vältellä kun pysyy kotona, ja oleskelee poissa ruuhkista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan edes ajatellut sellaista, kai kaikki tutut haisee hyvältä kun ei ole ilmennyt hajuja.
        Oikeastaan pitäisi iho kuivaharjata ennen. Suihkuun menoa että kuolleet ihosolut lähtee irti . Moni pesee suihkussa haalealla vedellä , veden tulisi olla lämmintä.
        Minun täti ja setä olivat 99 vuotiaita asuivat kaksiossa. Ja seillä ei haissut koskaan pahalta , kävivät saunassa pari kertaa viikossa , ja suihkussa kun tuntui että tarttee. .
        Joten en minä ainakaan ole huomannut vanhojen ihmisten hajuja , mutta jos vaatteita ei pese säännöllisesti niin ne alkavat haista pahalta .

        Moni hoitelee vaatteiden pesun muka tuulettamalla , se ei ota pinttynyttä. likaa pois .
        Hien haju ei lähde tuulettamalla. Vaikka moni luulee niin , kun vaate kappale tuulettamiseen jälkeen laitetaan ylle niin lämmintä ihoa vasten oleva kangas alkaa haisemaan likaiselta.
        Joten , lakanatkin itse vaihdan kerran viikossa , niin olen aina tehnyt . Muistan lapsuudessa kun niit,lakanoita ei usein vaihdettu talvis aikaan ,
        Kävimme miehen tädin luona joka asui 500 km päässä meistä,, olimme yötä siellä ja hän ei ollut mitenkään mikään ikäloppu siin 70 mutta lakanat sängyssä haisivat kamalalta.
        Oli meillä omat lakanat kyllä mukana mutta hän suuttui kun sanoin että meillä on omat matkassa , koska oli kuulemma kovin vieraan vastainen ja muka pesi yhtämittaa lakanoita
        Kuten hän sen ilmoitti,. Se oli vale , niitä lakanoita ei oltu pesty pitkiin aikoihin .se hajuista
        Ja niiden vaikutuksesta


    • Anonyymi

      Nyt teollisuuden pitäisi alkaa keksinään hyvänhajuisia testiilejä
      ettei vuodevaatteet koskaan enään haisisi pahalle,
      edes hien takia,

      • Anonyymi

        Ei puhtaat vuodevaatteet haise pahalle. Kuinka usein vaihdat ?
        Puhtaus ei haise pahalle. Kuinka usein siivoat ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei puhtaat vuodevaatteet haise pahalle. Kuinka usein vaihdat ?
        Puhtaus ei haise pahalle. Kuinka usein siivoat ?

        siinäpä se ongelma onki,
        vanhana ei jaksa siivota samoin kuin nuorena ja terveenä eikä jaksa käydä suihkussa kuten nuorena ja terveenä,
        ihminen haisee tosi pahalle ja samalla levittää hajuaan vuoteeseen
        vanhan elämä on olla haisunäätä kuolemaansa asi hyiii, mua,


      • Anonyymi

        Kun pitää itsensä puhtaana ja pesee pyykkinsä ilman hajustuttja pesuaineita niin ei haise lakanat eikä ihminen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinäpä se ongelma onki,
        vanhana ei jaksa siivota samoin kuin nuorena ja terveenä eikä jaksa käydä suihkussa kuten nuorena ja terveenä,
        ihminen haisee tosi pahalle ja samalla levittää hajuaan vuoteeseen
        vanhan elämä on olla haisunäätä kuolemaansa asi hyiii, mua,

        Suihkussa voi istua jakkaralla ja pestä itsensä , sen kyllä jaksaa pyykissä vaatteet myös usein niin ei tule vanhan hajua. Jos ei jaksa siivota niin soittaa siivousfirma he tekevät siivouksen .
        Kävin vanhusten hoitokodissa usein kun äiti eli siellä ei haissut koskaan pahalta


      • Anonyymi

        IHORASVA HAISEE lakanoissa ja vaatteissa. Pitää pestä 60 asteessa. Vaihtaa 2vk välein tai 3vk. viimeistään. Vaikka eimhikoiel niin se rasva häissä pahemmalta kuin hiki. Deodoranttia eikä hajuvettäkäänmkananta käyttää koska sen haju piirtyy vaatteisiin eikä lähde pesussa ees pois. Asunnon pinnat pitää pestä siis kaapin ovet ja hyllyt sekä jääkaappi. Lattiat tietysti myös. Jos mattoja käyttäjää Pasilaa tarpeeksi usein. Eläimet likaa asuntoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun pitää itsensä puhtaana ja pesee pyykkinsä ilman hajustuttja pesuaineita niin ei haise lakanat eikä ihminen .

        Totta hajustamaton pesuaine ei tunkkaisia huuhtelu aineita koska käyttö tekee ne likaisiksi ja haiseviksi.


      • Anonyymi

        Pesu on ainoa tapa estää hajuja!


      • Anonyymi

        Vuodevaatteet voi pestä,useammin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinäpä se ongelma onki,
        vanhana ei jaksa siivota samoin kuin nuorena ja terveenä eikä jaksa käydä suihkussa kuten nuorena ja terveenä,
        ihminen haisee tosi pahalle ja samalla levittää hajuaan vuoteeseen
        vanhan elämä on olla haisunäätä kuolemaansa asi hyiii, mua,

        Suihkussa on hyvä olla sellainen suihkujakkara jossa istuu ja pesee itsensä, ei ota pahemmasti voimille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun pitää itsensä puhtaana ja pesee pyykkinsä ilman hajustuttja pesuaineita niin ei haise lakanat eikä ihminen .

        Ihan niin usein ne hajusteet pesuaineita muuttava hajuaan vaatteissa. Itse olen aina käyttänyt hajustamatonta pesuainetta ja vaatteet tuoksuvat ihanalle jos laittaa ulos kuivumaan . Tavallisesti kuivataan kuivausrummussa Mutta joskus ihana viedä pihalle kuivumaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta hajustamaton pesuaine ei tunkkaisia huuhtelu aineita koska käyttö tekee ne likaisiksi ja haiseviksi.

        Usein nuoret käyttävät hajusteita ihan kaikessa nykyään , yksikin lapsenlapsi käyttää ensin hajautettua pesuainetta sitten huuhtelunqinetanjoka myös haisee .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein nuoret käyttävät hajusteita ihan kaikessa nykyään , yksikin lapsenlapsi käyttää ensin hajautettua pesuainetta sitten huuhtelunqinetanjoka myös haisee .

        Karseeta....


    • Anonyymi

      En ole pannut merkille moista.
      Jos sinulla onkin häiriö hajuaistissa ?
      Tavallisimmat syyt siihen ovat ylähengitystietulehdus, krooninen poskiontelotulehdus ja nenän polyyppitauti, pään vammat ja nenän altistuminen tietyille kemikaaleille.
      Myös Covid-19-pandemia on tuottanut ennen näkemättömän määrän haju- ja makuaistin häiriöstä kärsiviä potilaita.

      • Anonyymi

        no joatapauksessa kaikki nykyisin haisee pahalle,
        kärsin suunnattomasti pahan hajuisista huoneista, ihmisistä vuodevaateista,

        joskus tulee mieleen, jos muutaisi maalle, siellä ei haise mikään pahalle, ainakaa ennen, siellä oli aina raiksa ilma,
        nurmikkokin haisi ihanalle heinälle, uuuhhh niitä maalais hajuja, ihania,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no joatapauksessa kaikki nykyisin haisee pahalle,
        kärsin suunnattomasti pahan hajuisista huoneista, ihmisistä vuodevaateista,

        joskus tulee mieleen, jos muutaisi maalle, siellä ei haise mikään pahalle, ainakaa ennen, siellä oli aina raiksa ilma,
        nurmikkokin haisi ihanalle heinälle, uuuhhh niitä maalais hajuja, ihania,

        mutta mieten vanha monisairas enään yksin muuttaa maalle,
        puolisoki nukkuu taivaitten iloissa,

        kyllll vanhan ihmisen elämä on pelkkää kärsimystä,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta mieten vanha monisairas enään yksin muuttaa maalle,
        puolisoki nukkuu taivaitten iloissa,

        kyllll vanhan ihmisen elämä on pelkkää kärsimystä,,,

        No eikö sinulla ole kotiavustajaa jos et jaksa , he auttavat suihkussa käymisen ja pesevät sinut .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikö sinulla ole kotiavustajaa jos et jaksa , he auttavat suihkussa käymisen ja pesevät sinut .

        EI OOOO


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta mieten vanha monisairas enään yksin muuttaa maalle,
        puolisoki nukkuu taivaitten iloissa,

        kyllll vanhan ihmisen elämä on pelkkää kärsimystä,,,

        Just niih! Talvella paleloo ja ilmastonmuutos turmelee Salpauselän alapuoliset seutukunnat piloille.
        Kihti vaivaa niveliä ja tressi vie tukan pois poikkeen. Kurjuutta kurjuuden perään.
        _ kurjuuden kuninkas_


    • Anonyymi

      Puhdista kylpyhuoneen lattiakaivo. Se voi olla likainen ja levittää pahaa hajua,
      mikä tarttuu tekstiileihinkin.

      Paha haju viemärissä on pääsääntöisesti peräisin rikkivedystä, jota muodostuu esimerkiksi rasvan mädäntyessä. Haju muistuttaakin mätää kananmunaa.
      Lattiakaivo voi olla kuivunut tai likainen. Pahan hajun tullessa esimerkiksi kylpyhuoneen lattiakaivosta on vika tavallisesti hajulukossa, joka on päässyt kuivumaan.

      • Anonyymi

        Kylpyhuoneen lattiakaivoon on laskettava vettä silloin tällöin, esim. kerran viikossa,
        jos ei käy usein suihkussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylpyhuoneen lattiakaivoon on laskettava vettä silloin tällöin, esim. kerran viikossa,
        jos ei käy usein suihkussa.

        Jos lavuaarin hajulukkoon on kertynyt haisevaa, se on syytä puhdistaa.
        Se voi haista koko asunnossa.

        – Hajulukon puhdistaminen ei ole tähtitiedettä, mutta täytyy katsoa tarkkaan, miten sen avasi ja miten tiivisteet menevät takaisin kohdalleen.
        Tumpelon on parempi pyytää huoltomies tekemään se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lavuaarin hajulukkoon on kertynyt haisevaa, se on syytä puhdistaa.
        Se voi haista koko asunnossa.

        – Hajulukon puhdistaminen ei ole tähtitiedettä, mutta täytyy katsoa tarkkaan, miten sen avasi ja miten tiivisteet menevät takaisin kohdalleen.
        Tumpelon on parempi pyytää huoltomies tekemään se.

        Aika usein sanotaan, että vanhan ihmisen kotona on joku ominaistuoksu. Se voi olla merkki siitä, että ikäihminen ei jaksa pitää huolta kodistaan tai itsestään.

        Asukas voi haista hyvinkin likaiselle. Tämä tarkoittaa, että koko koti haisee ties mille eritteelle. Pahimmat eivät lähde, vaikka kuinka jynssäisi. .

        Ajan kuluessa asukas tulee immuuniksi omille hajuilleen, mutta ulkopuolinen saa niistä osansa esimerkiksi vierailemalla haisevassa kodissa.

        Iäkäs ja huonokuntoinen ei ehkä jaksa siivota ja pestä vaatteitaan ja itseään
        riittävän usein.


    • Anonyymi

      Se on totta, että vanhana haisee ja tuntuu, että kaikki aika menee kokoajan siivotessa ja pyykkiä pestessä. Ihmettelen, kun toiset ehtivät vielä jotain harrastaakkin.

      Sitä kun hidastuu, niin kaikki hommat käyvät hitaammin. Kodin puhtaanapitämisestä on tullut kokopäivätyö!

      • Anonyymi

        "Se on totta, että vanhana haisee"
        Ei ole totta. Haisee nuorikin, jos ei pidä puhtautta yllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se on totta, että vanhana haisee"
        Ei ole totta. Haisee nuorikin, jos ei pidä puhtautta yllä.

        Minä täytin jo 66 ja melkein aina haisee.

        Olenko mätä kuin eu?


      • Anonyymi

        Muistan kun olin pieni niin mummo haisi todella pahalta , pissalta joltain muultakin , hänen asuntonsa myös . En siellä niin iåusein käynyt edes koska en asunut samalla paikkakunnalla. Mutta hajun muistan .
        Kysyin äidiltämiksi hän haisee niin äiti sanoi että rakko ei toimi ja mummoa ei saa kukaan mennä auttamaan kuulemma tukee hyvin vihaiseksi .
        Näin aikuisena ajattelen usein että miksi hänen lapsensa kuuntelivat kun hän kieltäytyi pesemisestä olisivat selittäneet hänelle miksi on pestävä.


      • Anonyymi

        Muumeissakin Haisulia kaikki kattoo vinoon.


    • Anonyymi

      Minulla om tapana ottaa porstuan naulasta vanha suojeluskunnan perintömantteli, ja sillä huiskutella esim. makuuhuonetta, niin kyllä raikastuu eikä tarvitse vaihtaa edes petivaatteitakaan kuin kerran vuodessa, jos silloinkaan.

      • Anonyymi

        heh heh,

        just noin,

        kumpa ei tarvis ikinä vaihtaa petivaateita,

        siksi teollisuuden pitääki suunitella hyvän hajuisia tekstiilejä,

        toinen ongelma oki sitten suihkussa käynti, ku vanha ei jaksa käydä saunassa eikä suihkussa kuin ehkä kerran vuoessa,, seki tuottaa vaikeuksia,

        haju tietenki suojelee vanhusta
        kukaan ei saata lähestyä vanhusta ei edes rosvot ku vanhus haisee niin pahalle,
        että henki salpaantuu rosvoltaki,


    • Anonyymi

      Niinpä! Vanhukset jätetään heitteille yksin koteihinsa!

      • Anonyymi

        niin
        elävältä mätenemään

        hajusta päätellen,,,

        surku,

        kumpa elämä olisi pikkusen helpompaa vanhanaki,


    • Hyvin olisi asiat maailmassa, jos ei sen pahempia ongelmia olisi kuin haisevat vanhukset.

    • Anonyymi

      Aloittajan tapauksessa saattaa olla kyllä nenäontelossa se "haisuli" eikä niinkään muualla.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä.
        Aloittajan kannattaisi käydä lääkärissä kertomassa ongelmastaan.

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Tupakan haju yksi pahimmista.

      • Et ole sitten vielä haistanut hapansilakkaa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Et ole sitten vielä haistanut hapansilakkaa.

        Se ei ole terveysriski, kai ymmärrät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole terveysriski, kai ymmärrät.

        Tuskin tupakan hajukaan on terveysriski muuten kuin mielenterveysriski herkimmille.
        Eri juttu on passiivinen tupakointi, jos suoraan paksua tupakan savua joutuu jatkuvasti vetämään henkeensä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Tuskin tupakan hajukaan on terveysriski muuten kuin mielenterveysriski herkimmille.
        Eri juttu on passiivinen tupakointi, jos suoraan paksua tupakan savua joutuu jatkuvasti vetämään henkeensä.

        Sulla näyttää olevan kova tarve olla oikeassa, vaikka olisit väärässä? Tuo asenne on trumpismia, ala poliitikoksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulla näyttää olevan kova tarve olla oikeassa, vaikka olisit väärässä? Tuo asenne on trumpismia, ala poliitikoksi.

        Eikös nyt pitänyt olla puhe terveysriskeistä, eikä minusta.
        Tai jospa lienenkin mielenterveysriski joillekin, mene ja tiedä.


    • Anonyymi

      Vanhana kun ei hikoile, askareissa ei likaannu riittää sauna kerran viikkoon, vuodevaatteet vaihtaa kerran kahdessa viikossa.

      • Anonyymi

        Kyllä minä vanhana hikoilen, enemmän kuin nuorena. Jos sinä et hikoile niin ei pidä luulla että muutkaan eivät hikoile.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä vanhana hikoilen, enemmän kuin nuorena. Jos sinä et hikoile niin ei pidä luulla että muutkaan eivät hikoile.

        En pidä huolta muitten haisemisesta, jokainen huolen itsestään.


    • Anonyymi

      Pitää panna mummia kainaloon.

    • Anonyymi

      Minä en ole huomannut hajujen lisääntyvän ikääntymisen myötä. Tietenkin jos ei pidä hygieniastaan huolta alkaa haisemaan missä iässä hyvänsä. Tuolla yllä on jo kirjoitettu viemärien puhdistustarpeesta, sehän ei nyt hirveän paljoa energiaa vaadi, eikä tarvitse usein tehdä, joten se pitäisi jaksaa puhdistaa silloin tällöin.

      • Anonyymi

        Herkkänenäisiä on aika monia.


    • Minun asuntoni haju on suoraan verrannollista siihen, mille alakertojen naapureissa haisee/tuoksuu, jos heillä on ikkunat auki niinkuin minulla on makuuhuoneeni ikkuna jatkuvasti aika leveästi raollaan.
      Just nyt tulee hajuveden tuoksua. Nähtävästi alimman kerroksen tytöllä on tuuletus meneillään. Hän käyttää aika reilusti parfyymejä, olen huomannut.

      Joskus tulee vähän pahemmankin tuntuisia hajuja, mutta ei se minua häiritse, kun tiedän, ettei se haju minua tapa.

      • Anonyymi

        Hajuvesien yms. dödöjen käyttö on kauhella tasolla, nuoret tuoksuu kuin olisivat kaataneet pullollisen ainetta päälleen!


    • Anonyymi

      Ei mulla ainakan haise. Olenkin vasta 69 vuotias nainen Itä-Helsinki. Kerostalo asun. Juuri tein viikosivous.Kun tänän on ilmanen lenkki sauna. Pesuaineni on hajustetomat nin vartalon kuin pyykin. Aina on raikas haju kotini. Mitä nyt inhottava tupakan haju tulee ikunan rakoventilistä sisään.kun se ikuna toinen on parvekelle ja aamu se tulee keitön liesitulettimen kautta asuntoni. tyhmyttä kun ihmiset ei tajuu.Liestuletin on koriste ja putki sielä menee keskusilmastointin. Kuin harvoin vaihdat alusvaatet ja lakanat? Itse joka maanantai lakanat ja ilta suihkulta pikku housut.Yölähän ei rintsikoita käytetä.Aapääkin pysyy oko.Kun on vakituinen suhde. Joten ei kuivumista,virtsankarkailua viellä.Vatsa toimi aamusin.Kun syö kaurapuuroa,paljon marjoja. vihaneksia,kalaa,perunoita.Leipä lihotaa, Sempiä elämässi .Tarkista oma puhtaustasosi ja toiminta malisi. Itäinen kaupunki osasta , Täältä Helsingin lähiöstä piste

      • Anonyymi

        Mahtavaa, kyllä.


    • Anonyymi

      meillä haisee aina paska,

      ennen sanottiin
      että raha se on joka haisee,,,


      oliskohan tuo paperitehdas syyllinen jatkuvaan paskan hajuun,,

      • Anonyymi

        Se on raha, hyvä ja paha.


    • Anonyymi

      Jos ei itse jaksa siivota, kannattaa käyttää siivouspalvelua. - Nm. Puhtaus on puoli ruokaa

      • Anonyymi

        hyvä neuvo

        jaksais vain,
        niin ja kehtais hankkia apua
        se saamattomuus ku on iskeny vanhaan,


        selvä merkki,
        aivot on muuttumassa runinaksi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hyvä neuvo

        jaksais vain,
        niin ja kehtais hankkia apua
        se saamattomuus ku on iskeny vanhaan,


        selvä merkki,
        aivot on muuttumassa runinaksi,

        lisäys,
        empä olisi ikinä uskonu
        ett miusta tulee näin avuton, saamaton
        arka, häveliäs, surkimus,
        nyt uskon,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lisäys,
        empä olisi ikinä uskonu
        ett miusta tulee näin avuton, saamaton
        arka, häveliäs, surkimus,
        nyt uskon,

        Kannattaa myös pysyä poissa sähköisten härpäkkeitten lähettyviltä myöhään illalla, saat paremman ja rauhallisemman unen, joka auttaa jaksamaan päivän hommeleissa. - Nm. Uni putsaa aivoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa myös pysyä poissa sähköisten härpäkkeitten lähettyviltä myöhään illalla, saat paremman ja rauhallisemman unen, joka auttaa jaksamaan päivän hommeleissa. - Nm. Uni putsaa aivoja

        Jep, ei kännykkää sänkyyn, tai herätyskelloa.


    • Anonyymi

      Aeirspray, kirjoita Tämä sana lapulle ja käske vanhuksen ostaa se ja siitä voi painaa raitsta ilmaa luukkuun

      • Anonyymi

        TÄH,,, ihanko totta,
        raitista ilmaa tunkaseen huoneistoon,
        jossa haisee ihmisen paha haju,,,
        olipa yllättävä neuvo ?????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TÄH,,, ihanko totta,
        raitista ilmaa tunkaseen huoneistoon,
        jossa haisee ihmisen paha haju,,,
        olipa yllättävä neuvo ?????

        Ojasta allikkoon meni.


    • Anonyymi

      Aamulla, kun nousee vuoteesta ja jättää petaamatta, on avattava huoneen ikkuna tuulettumiseksi. Vuodevaatteiden säännöllinen pesu.
      Säännöllinen siivoaminen. Loraus kloritea kylppärin kaivoon, pesualtaaseen ja pyttyyn siivouksen jälkeen.
      Keittiö on pidettävä siistinä. Tarkkailtava jääkaapin ruokia. Vietävä lajitellut jätteet ripeästi roskikseen. Turhat aikakausi- ja sanomalehdet roskikseen. Lehdissä on ominaishajunsa.
      Kangaspäällysteiset vanhentuneet huonekalut?
      Käytävä suihkussa riittävän usein. Hyvätuoksuinen suihkuvaahto jo oman olon takia. Hampaiden pesu: nehän ovat ihan nenän alle asennettu. Suuvesi. Deodorantti.
      Kannattaa kysyä hammashoitajaltakin suoraan, lemahtaako henki? Ohjeet.
      Poskiontelot?
      Mitään aerosoleja en ilmaan. Imuriin voi laittaa tuoksurakeita ym. Ohjeita tähänkin löytyy.
      Beng

      • Anonyymi

        08:17

        hyvät on sun neuvot,,,
        mutt ku vanha ei jaksa noin kauheesti touhuta,
        ei jaksa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        08:17

        hyvät on sun neuvot,,,
        mutt ku vanha ei jaksa noin kauheesti touhuta,
        ei jaksa,

        11:07
        Jos aloittaa, ei kaikkea tarvitse kerralla tehdä. Kun asunto on ns. perussiisti, eihän sitä siisteyttä tarvitse kuin ylläpitää.
        Mutta jos päästää asunnon hurjaan kuntoon kuten lehdissä on ollut kuvia, niin suursiivoushan silloin on tilattava. Saa muuten kotitalousvähennyksen.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        11:07
        Jos aloittaa, ei kaikkea tarvitse kerralla tehdä. Kun asunto on ns. perussiisti, eihän sitä siisteyttä tarvitse kuin ylläpitää.
        Mutta jos päästää asunnon hurjaan kuntoon kuten lehdissä on ollut kuvia, niin suursiivoushan silloin on tilattava. Saa muuten kotitalousvähennyksen.
        Beng

        Ammattilaiset on olemassa onneksi.


    • Anonyymi

      Heran pieksut sentään. Itse olen vanha. Ihan rutiinia vaihtaa lakanat kerran viikossa,kuin pyyhket pestä konelinen pykkiä.Konehan sen hoitaa. Lisäksi ruttiinia suiku käynitikuin saunassa käynti.Älä luovu rutiinit!Jo nitä et jaksa noudatta. Soita sosialivirasto vanhuspuolen yksiköön.Tulevat kartoitaa kodin hoidin tarve! Myös käytte läpi kuntosi ja saisitko osto palvelu setelit kaupungilta,kunnalta siivous? Koti hoito auttaa myös 1 kertaa viikossa suihkussa käynti. Semppiä .

      • Anonyymi

        Kerran viikossa lakanat vaihtoon, itse nukun monet vuodet samoissa.


    • Anonyymi

      Haistele ittees !

      • Anonyymi

        Paksa haisee ja turu soi. Voivoi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paksa haisee ja turu soi. Voivoi

        Osaksi....


    • Anonyymi

      Hajuihin tottuu, kävin nuorempana Kemijärven lähellä hiihtokeskuksessa, ihan hirvee haju, yökötti ja tuntu etten voi olla yhtään. Kuitenkin totuin jo muutamassa tunnissa, se oli selluloosatehdas joka haisi, nyt sitä ei ole. Hajuihin voi siis tottua.

      • Anonyymi

        Sama haju Oulussa ja Pietarsaaressa tullut tutuksi.


    • Anonyymi

      Matujen ruuanlaittokäryjen leviäminen talonrappuun on hurjanhajuista, joka joskus tunkeutuu sisätiloihin saakka. Alentaa viihtyvyyttä.

      • Anonyymi

        hyiii, ruuan haju on kauheeta, sitä ei millää haluis sietää,,


      • Anonyymi

        Muuta pois niin viihtyvyys nousee sinun talossasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta pois niin viihtyvyys nousee sinun talossasi.

        Matut tuli viimeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hyiii, ruuan haju on kauheeta, sitä ei millää haluis sietää,,

        Kyllähän aina, kun ruokaa valmistaa, siitä tulee tuoksuja.
        Vahvat mausteet ja kaali.
        Mutta voi mennä kerrostalon ulko-ovelle ja pitää sitä kotvan auki.
        Toivottavasti ihmiset eivät tuuleta rappuun.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matut tuli viimeksi.

        Ja tähän päästiin.... 12:16
        Odotettua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tähän päästiin.... 12:16
        Odotettua?

        Aika lailla odotettua....


    • Anonyymi

      Ei suihkussa tartte käydä, ainakaan joka päivä, kyllä voi pestä paikkansa muutenkin.

    • Anonyymi

      Mitä jos niistäisit nenäsi ? Jospa se haju on vain siellä ?
      Ei kukaan ainakaan minulle ole huomauttanut, että kotini tai minä haisisin
      enkä itsekään ole huomannut eroa entiseen ja nykyiseen.
      Ihan raikasta on, kun joskus siivoaa ja vaihtaa lakanat ja voi muutenkin
      peseytyä kuin suihkussa joka päivä. Ei jokapäiväinen suihku tee hyvää
      kuivalle iholle. Kesähelteillä voi ottaa pikasuihkun.

      • Anonyymi

        Hyvä niistää kunnolla, ja pestäkin joskus.


    • Anonyymi

      Harvoin ihmisen haju häiritsee, ja jos joku lemuaa pistävän katkerasti hielle, voi pysyä kauempana siitä. Tupakan haju voi olla toosi ikävää, jos naapurissa on korsteeni savuttamassa.

    • Anonyymi

      Kyllä täälläkin saa nauraa, luin tuolta aiemman viestin jossa kerrottiin et tuulettaa porstuasta haetulla suojelukunnan perintöpalttoolla makuuhuonetta ja sillä huitomalla 😂

      • Anonyymi

        Kuulostaa tehokkaalta, siinä kyllä lentää pölyt ja muutkin roskat.


    • Anonyymi

      Hajuihinkin tottuu, sen tietävät sellutehtaiden liepeillä asuvat.

      • Anonyymi

        EI totu,
        koko työelämän ajan asuimme "tehtaan varjossa " joka plöräytteli paskan hajua samoin nyt vanhana eläkkeellä mutimme toiseen kaupunkiin
        täälläki sama tehdas silloin tällöin päästää samoja kaasuja ilmakehään,
        enkä vieläkää oo tottunu paskan hajuun,
        muistan viiskytluvun lopulla kun muutimme maalta kaupunkiin työn takia
        ja ihmeteltiin paskan hajua niin meille sanottiin
        " se on vain rahan haju joka haisee "
        tottukaa siihen,,,
        ei vaan tototu,
        aina haisee yhtä pahalle .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI totu,
        koko työelämän ajan asuimme "tehtaan varjossa " joka plöräytteli paskan hajua samoin nyt vanhana eläkkeellä mutimme toiseen kaupunkiin
        täälläki sama tehdas silloin tällöin päästää samoja kaasuja ilmakehään,
        enkä vieläkää oo tottunu paskan hajuun,
        muistan viiskytluvun lopulla kun muutimme maalta kaupunkiin työn takia
        ja ihmeteltiin paskan hajua niin meille sanottiin
        " se on vain rahan haju joka haisee "
        tottukaa siihen,,,
        ei vaan tototu,
        aina haisee yhtä pahalle .

        EI paskan hajuu totu ikinä
        se on saletti se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI paskan hajuu totu ikinä
        se on saletti se.

        Lievestuoreen Liisa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lievestuoreen Liisa

        tyttö tehtaan vajosta,

        niin moni mukkai on,

        se on RAHA joka haisee !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tyttö tehtaan vajosta,

        niin moni mukkai on,

        se on RAHA joka haisee !

        sievin Suomen marjoista....


    • Anonyymi

      Tupakanhaju ja -savu on kans kurjaa, ravintolatja yleiset tilat muutettiin savuttomiskia akauan sitten, tupakoitsijat vain siirtyivät savuttamaan ovien toiselle puolelle, tottakai kyltti oli laitettava kun eivät ymmärtäneet mennä kauemmas. Vieläkin jotkut tunarit savuttaa oven vieressä, kaikista kurjimmalat näyttää kun kulttuurin kehdon, kirjaston ulko-ovella kirjaston täti tai setä tupakoi....

      • Anonyymi

        Vasta kun itse joutuu savua haistelemaan, huomaa kuinka inhottavaa se voi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasta kun itse joutuu savua haistelemaan, huomaa kuinka inhottavaa se voi olla.

        Jatkuvana se on jopa yhtä vaarallista, kuin tupakoitsijalle tutkimuksen mukaan.


    • Anonyymi

      Tänään Suomi-radiokanavalla. Mies oli päässyt tupakoinnista, Nainen poltti kuin kamina.
      Kerran mies avautui; toinen meistä lähtee tupakoitsija vai hän. Nainen stumppasi kiireesti. Lopullisesti. Hyötyi tuosta itsekin.
      tzah.

      • Anonyymi

        Järkevää tumpata ajoissa.


    • Anonyymi

      Haju on sama kuin meteli, vaikeaa välttää.

    • Anonyymi

      Hajusteiden käyttö on myös täysin karannut käsistä, varsinkin nuoremmat tuoksuu massiivisesti.

      • Anonyymi

        Totta, yliherrkyys ei itteä vaivaa, mut bussissa tai elokuvissa on joskus kovat hajut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, yliherrkyys ei itteä vaivaa, mut bussissa tai elokuvissa on joskus kovat hajut.

        Hajusaaste on allergikoille paha kestettävä.


    • Anonyymi

      JOOOOOOOOO MUTTA
      kyllä
      PYYKIN PITÄÄ HAISTA PUHTAALTA

      joka muuta sanoo on kyllä omituinen,

      • Anonyymi

        Pyykki on pantu ja pysyy, sanotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyykki on pantu ja pysyy, sanotaan.

        TÄH ?????????????????????? selitä ! ?


      • Anonyymi

        Puhdasta tulee ja sillä siisti.


    • Anonyymi

      Raha haisee, likaista on, rahanpesu on kuitenkin rikos.

    • Anonyymi

      Järki-ihmisellä ei ole syytä kehua hallitusta.

      • Anonyymi

        Toisin sanoen, järkesi ei riitä.


    • Anonyymi

      Jos se haju on aina siellä missä ihminen itsekin oisko syytä peseytyä
      vähän useammin ?

    • Anonyymi

      Pesu auttaa aina!

    • Anonyymi

      Korona voi viedä hajuaistin, ei sekään kivaa olisi....!

    • Anonyymi

      Hajut ja tajutkin ongelmana, aina ei tajua asiaa kuin myöhemmin, jos koskaan....

      • Anonyymi

        Onneksi ei muista kaikkea mitä lie.


    • Anonyymi

      Varsinki nuoret miehet haisee tosi pahalle, elleivät älyä käydä jokapäivä suihkussa, niitten hienhaju on aivan älyttömän pistävä,
      tosi pahalle haisevat , pistävävä paha haj aiheuttaa jopa hengitysvaikeuksia esm. työkaverille,
      tukehtumis vaara niitten hienhajuun,

      • Anonyymi

        Ja toisinkin päin; jotkut miehet tuoksuu yhtä lailla naisten kanssa hajusteilta viis metriä vastatuuleen....!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja toisinkin päin; jotkut miehet tuoksuu yhtä lailla naisten kanssa hajusteilta viis metriä vastatuuleen....!

        NO parempi HAISTA HAJUVEDELLE
        kuin hijelle ja paskalle,
        ainaki mun nokka tykkää hajuvesistä enemmän , kuin hijen ja paskan hajusata hah hah,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NO parempi HAISTA HAJUVEDELLE
        kuin hijelle ja paskalle,
        ainaki mun nokka tykkää hajuvesistä enemmän , kuin hijen ja paskan hajusata hah hah,

        Sun nokka on sun nokka, hahhah.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun nokka on sun nokka, hahhah.

        joo, tiedän niin on,

        mitä sitten ?


    • Anonyymi

      Tulisko se vanhan ihmisen haju jos ei kunnolla poista kuivaa ja kuollutta ihoa pesussa? Pelkkä suihku ei riitä, pitää hinkata kunnolla.

      • Anonyymi

        Ehkä härskiintyy vanha iho ja niistä haju tarttuu vaatteisiinkin jne.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe