Voimat lopussa, merkitys kadonnut

Anonyymi

En yleensä kirjoita näille palstoille. On jo tuntunut viikkoja siltä, että mun elämässä ei ole järkeä. Sitä yrittää ja yrittää, eikä pääse eteenpäin.
Elämän takaiskut, pitkä taistelu mielenterveyden kanssa. Nuorena naimisiin, lapset, Lähtö lahkosta, avioero, sairaalajaksoja, epäterve parisuhde, lapsista luopuminen huoltajuuskiistassa, paluu opintoihin uudestaan ja uudestaan, keikkatyöt, niin vaikea löytää paikkaansa tässä maailmassa kun cv huutaa tyhjyyttään.
Vuosikausien terapia. Nyt lopussa. Ja tässä sitä ollaan, keski-ikäisenä kaikkensa antaneena ja lopulta tuntuu, että jäljellä on vain tyhjyys, viha ja toivottomuus. Mitä elämä voisi tarjota? Yritän koko ajan lastenkin takia, mutta on vaikeaa.
Ystäviä on, kumppani on, mutta niin yksin.
Oon kuluttanut voimani loppuun kun ei riitä, että yrittää.
Lasten takia en päätä tätä turhuutta.
Jotenkin pitää vaan herätä huomennakin.

2

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eli cv määrittelee sut ihmisenä.Itse olen 45-vuotias ja työhistoriaa 1 kk vuonna -98.Minä en määrittele itseäni työhistorian perusteella.Olen ollut työkyvytömyyseläkkeellä 11 vuotta ja olen elänyt elämäni parasta aikaa.Työ ei määrittele minua ihmisenä.Olen myös sinkku ja lapseton.Mutta olen onnellinen koska mulla on ystäviä ja läheiset.

      Tekeekö se työ ihmiset onnelliseksi? Onko työ ainoa asia joka tekee onnelliseksi?

    • Anonyymi

      Ei elämäsi ole turhaa ja järjetöntä, jos sinä et elämäntapahtumiesi vuoksi nyt kelpaa hakemiisi työpaikkoihin. Yhteiskuntamme on parempi kuin monessa muussa maassa, mutta kehitettävää on silti. Kukaan ei oikein saa minkäänlaista henkistä valmennusta, henkisten terveysongelmien ennaltaehkäisemiseksi ei tehdä oikein mitään.

      Meillä on ilmeisesti evoluutiossa kehittynyt ominaisuus, että keskitymme usein enemmän negatiivisiin kuin positiivisiin asioihin. Sinullakin on jotakin, jota jollakin toisella ei ole: kumppani, lapsia ja ystäviä. Heistä voit saada iloa ja merkitystä elämääsi, he voivat olla tärkeintä elämässäsi. Sinulla on paikka tässä maailmassa äitinä, kumppanina ja ystävänä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe