Iso piha ja siinä metsää. Olisi tarvetta hyvälle oksasilppurille. Katsoin sähköisiä mm. Ryobi 3000w konetta, mutta tulin siihen tulokseen että se on liian hidas. Pienessä pihassa olisi mainio vehje esim. hedelmäpuiden leikkuujätreiden käsittelyyn. Teho ja nopeus ei riitä omaan.
Olisi tarkoitus ostaa 15hp vehje. Maksavat 1500-2000e. Onko kokemuksia? Käyttö kuitenkin vain 2-4krt/vuosi, joten pitäisi olla pitkäikäinen. Ferguson?
Polttomoottorikäyttöinen oksasilppuri,15hp
20
1137
Vastaukset
- Anonyymi
Osta pieni hakkuri.
- Anonyymi
Minä miettisin koneen vuokraamista noin vähällä käytöllä. 🤔
- Anonyymi
Todella vähän löytyy vuokrakoneita. Matka lähimpään 30min, on liikaa
- Anonyymi
Isoja eroja koneissa. Pieni vihreä muovinen sähkösilppuri on toiminut ok pikkuoksien kanssa, mutta muutama kuusenoksa oli sille liikaa. Pihka ilmeisesti oli yksinkertaisesti liian sitkeää.
Vastaavasti olen kuullut joidenkin isojen, traktorikäyttöisten silppureiden olevan ongelmissa, kun tulee paljon pientä oksaa. Oksat kiertyvät koneeseen ja taas joutuu ottamaan kaiken auki.
Polttomoottorikäyttöiset kiinanihmeet tarkoittavat, että nurkissa on taas yksi kone, joka pitää huoltaa vuosittain. Tsekkiläisellä Varilla on silppuri, jossa konetta voi käyttää monessa laitteessa. Lähin myyntipiste on Tallinnassa.
https://www.vari.cz/en/product-catalogue/vari-modular-system/equipment-connected-directly-to-driving-units/rapido-wood-chipper/cp:41179/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isoja eroja koneissa. Pieni vihreä muovinen sähkösilppuri on toiminut ok pikkuoksien kanssa, mutta muutama kuusenoksa oli sille liikaa. Pihka ilmeisesti oli yksinkertaisesti liian sitkeää.
Vastaavasti olen kuullut joidenkin isojen, traktorikäyttöisten silppureiden olevan ongelmissa, kun tulee paljon pientä oksaa. Oksat kiertyvät koneeseen ja taas joutuu ottamaan kaiken auki.
Polttomoottorikäyttöiset kiinanihmeet tarkoittavat, että nurkissa on taas yksi kone, joka pitää huoltaa vuosittain. Tsekkiläisellä Varilla on silppuri, jossa konetta voi käyttää monessa laitteessa. Lähin myyntipiste on Tallinnassa.
https://www.vari.cz/en/product-catalogue/vari-modular-system/equipment-connected-directly-to-driving-units/rapido-wood-chipper/cp:41179/Noilla pienillä laikkahakkureilla ei tee yhtään mitään. Kova meteli ja mitään ei tapajdu kun terät on kokoajan teroituksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noilla pienillä laikkahakkureilla ei tee yhtään mitään. Kova meteli ja mitään ei tapajdu kun terät on kokoajan teroituksessa.
Jos on vain muutama pensas ja satunnainen omenapuun oksa, niin ajavat asiansa, mutta suuremmille määrille eivät sovellu.
- Anonyymi
Mikseivät tee sähkömoottorillisia tehokkaampia silputtajia, jotka ottaisivat esim. suurvirtapistokkeesta sähkön. Kyllä näitä pistokkeita omakotiasujilla on.
Harkinnassa 1700e maksaaava polttomoottorivehje, mutta mahtaako kestää 10 vuotta. Hirvittää se huollon määrä, ööjyt ja kaikki- Anonyymi
En ole koskaan nähnyt suurvirta pistoketta omakotitalossa. Onkohan siinä syy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt suurvirta pistoketta omakotitalossa. Onkohan siinä syy?
Veikkaan hänen tarkoittaneen voimavirtaa. Hyvä kysymys kuitenkin. Sähkökäyttöisten oksasilppurien ostajakunta on kuitenkin omakotitaloasujia, joten miksei ole 400v jännitteellä toimivia tehokkaampia vehkeitä.
- Anonyymi
Sthil 375 on 400v, ei ole tietojen perusteella kuin alle 3kw teholtaan tosin. Näyttää lisäksi hankalalta tuo hakkeen heitin, on niin matalalla. Ei pysty esim. Suoraan kottikärryyn laittamaan
- Anonyymi
Ei vaan saa mistään noita voimavirralla toimivia. Ei ole Suomessa saatavilla
- Anonyymi
Hyvä ettei saa.
- Anonyymi
Konetalovainikalla on Stihliä tulossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Konetalovainikalla on Stihliä tulossa.
Hyvä ketju. Samojen kysymysten parissa pyörin. Minun mielest toi sthil on vaan hankalan näköinen, kun silppu tulee melkein maan rajaan. Pitää tyyliin uunipelti olla alla, että saa hakkeen kerättyä. Miksei voi olla jotai purkausputkea olla yläviistoon
- Anonyymi
Osta ennemmin ghe 375 koska siinä voi sekä kovaa puuta että pehmeää lehteä silputtaa. Onnea vaan, mistä sen hankit. Älytöntä soitella ensin paikallisille jälleenmyyjille, jotka soittelevat maahantuojalle, koska laitetta ei hyllyssä. Yksi väliporras jolle maksat aivan turhaan
- Anonyymi
Tuo GHE375 on Sheppach tuotemerkillä myyty ja omat kokemukset Sheppacheista ovat huonot. Laadunvarmistus pettää oleellisesti useammin kuin esimerkiksi toisella vastaavalla kiinalaista pikkukonetta myyvällä Hechtillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo GHE375 on Sheppach tuotemerkillä myyty ja omat kokemukset Sheppacheista ovat huonot. Laadunvarmistus pettää oleellisesti useammin kuin esimerkiksi toisella vastaavalla kiinalaista pikkukonetta myyvällä Hechtillä.
Sheppach on vanha laatumerkki, jonka nimeä pilaavat halvat roskatuotteet. Varsinaista huorausta siis.
Tuollaista harrastaa aika moni hyvänä aiemmin pidetty merkki.
- Anonyymi
Kiitos kommenteista!!
Ostan stihl 260s. Pääosin oksia ja riukua, joten sopiva malli. 4cm maksimi paksuus. Jos 3cm on toimiva paksuus, niin sillä jo saa pääosan riuista katkottua. Pitää ostaa vielä 30m voimavirtajohto kelalla, jolloin pystyy hyvin pihalla toimimaan. - Anonyymi
Ghe 260s ollut käytössä toista viikkoa. Toimii! 40m voimavirta jatkojohto eikä mitään ongelmia toiminnassa. Kone syö oksat ja risut sitä mukaa kun koneeseen ehtii työntää. Tuollainen 4cm runko menee hyvin läpi. Kuusenoksat menee helposti läpi. Ainoa kehitettävä asia on purun poistoaukko. Kannattaa laittaa laite joko kuormalavan reunalle tai koholla olevaan maastonkohtaan, muuten joutuu tiuhaan ottamaan haketta pois poistoaukon edestä. Jos haketta kertyy poistoaukko täyteen eli joku 50 litraa yhteen soittoon, menee laite tukkoon kun puru jää sisään. Muuten laitetta en ole saanut jumiin eikä tarvitse availla. Hyvä ostos!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391