Isoäitini kuoli lähes 100v ja oli 10 vuotta dementoituneena hoivakodissa. Tarjouduin ystävällisesti 5v sitten muuttamaan mummin hyvin huonokuntoiseen yksiöön pitääkseni siitä huolta kun suku sitä pyysi. Asunnossa ei ole 40v tehty nitään remppaa ja se oli jäänyt mummiltani huonoon kuntoon. Maksoin vastikkeen 279e kk 5v ajan, pidin asunnosta huolta.
Mummon kuoltua perin asunnon yhdessä enoni ja toisen sisareni kanssa äitini luovuttua perinnöstä. Mummillani oli 2 lasta äitini ja enoni. Mummon kuoltua asunnon myynnistä saadut tulot jaetaan enoni 50%, minun 25% ja sisareni25% kesken. Nyt enoni sanoi että minun pitää maksaa tasinkoa 5vuodelta asumisestani. Jos asunto olisi vuokrattu ulos, siitä olisi voitu saada 500e kk. Olisi kuukemma pitänytvtehdä mummin kanssa vuokrasopimus. Eno vaatii 5x12x220e tasinkoa. Siisc5 v, 12 kk ja oletetun vuokran ja vastikkeen ero. Ottaa päähän.
Suku ei ymmärrä enoani. Mummi ei pystynyt tekemään vuokrasopimusta. Suullisesti hän hyväksyi että muutin asuntoon. Asunto on niin huonokuntoinen ettei siitä kukaan olisi maksanut 500e. Lisäksi pidin lömppää asuttuna ja hoidin sitä.
Nyt muutan muualle.
Vuokratasinkoa mummon asunnosta
3
131
Vastaukset
- Anonyymi
Eno saattaa tukehtua omaan ahneuteensa. Aika on sinun ja siskosi puolella.
Jos jossitteluun alkaa, se jossittelu on kestettävä. Ja odotettava, etta lehmät lentää. - Anonyymi
Se olisi pitänyt mainita ennen kuin muutit siihen asumaan. Nyt eno voi pitää läpensä ummessa.
- Anonyymi
Isoäitisi oli siis dementoitunut kymmenen vuoden ajan, joten hänellä piti olla edunvalvoja.
Mitä edunvalvojan kanssa asiasta oli sovittu?
Tasinko ei tunneta ko. asiassa. Kyseeseen ei voi tulla edes lahja, etuus tai ennakkoperintö. Omistamansa asunnon voi hyvin antaa haluamaasna käyttöön jopa kokonaan ilman vuokraa ilman, että se aiheuttaa kenellekään verovelvollisuutta. Vuokrasopimuksen ei tarvitse olla kirjallinen, vaikka se onkin suotavaa.
Enosi saa vaatia, mitä haluaa, mutta sinun ei tarvitse suostua mihinkään! Jos enosi haluaa tahtonsa käytännössä läpi, hän joutuu käynnistämään asiassa kanteen käräjäoikeudessa. Enon vaade ei tule menemään läpi, jos asia on yllä kuvaamallasi tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069