Työ ja opiskelu yhdessä

Anonyymi

Opiskelen työn ohessa. Onko jollakin neuvoja miten tehdä opiskelusta sujuvampaa. Työantaja ei ymmärrä, että aikaa menee myös opiskeluun. Ylitöitä jårjestetään armotta. Tuli tiuskittua työantajalle, kun opiskelujen kotiläksyt oli vielä tekemättä. Opiskelu tapahtuu etänä teams ohjelman kautta. En tapaa vapaa-aikana toisia opiskelijoita,koska he ovat toisella paikkakunnalla.

12

910

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos työnantaja ei ole vaatinut sinulta opiskelua, työnantajan ei tarvitse ymmärtää yhtään opiskelusi vaatimuksia.

Ratkaisu voisi olla opintovapaa työstä. Tai jopa irtisanoutuminen. Tai sitten opiskelun lopettaminen. Riippuu siitä, mikä on sinulle tärkeää. Aika usein ihminen joutuu valitsemaan, kun kahta asiaa ei pysty hoitamaan eikä saamaan.

• Anonyymi

Olen keskustelun aloittaja. Työnantajalle hermostuminen ei johtunut pelkästään työn ja opiskelun päällekkäisyydestä. Työn ja opiskelun lisäksi aikaa on vienyt kaksi isoa juhlaa suvussa ja asunnon muuttoon liittyvien asioiden hoito. Nyt on vielä lisäksi jääkiekon maailmanmestaruus kisat. Suomen ottelu oli eilen myöhään(päättyi klo 23 )ja tänään oli aikainen herätys töihin. Ei todellakaan kiva juttu.

• Anonyymi

Jääkiekon mestaruuskisat on syytä jättää ihan muille, jos aiot käydä töissä ja samalla vielä opiskella. Vai oletko itse pelaamassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jääkiekon mestaruuskisat on syytä jättää ihan muille, jos aiot käydä töissä ja samalla vielä opiskella. Vai oletko itse pelaamassa?

En ole pelaamassa. Nyt on kiire ohi. Kurssitehtävästäkin tuli ihan hyvä arvosana.

• Anonyymi

kauheeta kerrassansa

• Anonyymi

Ylityö ei ole pakollista! Ylitöistä kieltäytymistä ei tarvitse selitellä ja jos työnantja "vaatimalla vaatii selitystä" voi sanoa että henkilökohtaiset syyt.

• Anonyymi

Joo, mutku jotkut nimenomaan haluaa vapaasta tahdostaan tehdä ylitöitä kun siitä saa rahaa!

• Anonyymi

Olen ketjun aloittaja. Tarkentaa täytyy se asiq,että työnantaja vaati palkatonta ylityötä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ketjun aloittaja. Tarkentaa täytyy se asiq,että työnantaja vaati palkatonta ylityötä.

vaihda firmaa. Nyt on työntekijän markkinat.

• Anonyymi

Palkatonta ylityötä? Tuskinpa.
      Ja jos totta olisikin, yhteyttä luottamusmieheen tai työsuojeluvaltuutettuun. Lakia ei tarvitse rikkoa.

Muutoin; työnantajalla ei ole mitään velvollisuutta -ei edes moraalista sellaista- joustaa sinun opiskelujesi, lätkämatsiesi ja sukujuhliesi vuoksi.
      Olet töissä, sinun velvollisuutesi on työsi hoitaa kunnolla.

• Anonyymi

Olen keskustelun aloittaja. Nyt lomalla vasta tajuan miten ison haasteen otin vastaan. En enää lähde noin pitkään opiskeluun,jos pitää opiskella työn ohella. Ihan hirveästi meni aikaa opiskeluasioihin. Etäluentoja joka viikko, lisäksi tietokoneen ohjelmien päivitykset siloin, kun ei olisi aikaa ja kurssiläksyt.

• Anonyymi

Ylitöiden tekeminen on vapaaehtoista, firma ei voi vaatia mitään ylitöitä jos et halua tehdä. Jos firma alkaa asiasta jotenkin kostamaan niin kannattaa dokumentoida keskustelut ja pomojen käyttäytyminen ja ottaa yhtyttä lakimieheen siinä kohtaa kun alkaa savustus, tuolloin on varmaa että ovat päättäneet hankkiutua sinusta eroon.

No tuossa kohtaa kannattaa jo viimeistään lähteä pois paskasta duunista ellei ole asiaa muuten tajunnut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      312
      7272
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2136
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1817
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1337
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1213
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1136
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1009
    Aihe