Kuljetusyrityksen perustaminen

Anonyymi

Kannattaako perustaa maansiirto/maanrakennus/kuljetusyritys? Näillä polttoaineen hinnoilla tuskin on järkevää, mutta kysyn silti...

Esim. jos ostaisi oman kasetti tai vaihtolava auton jolla alkaa ajamaan kuljetuksia (sora,murske, asfaltti, hiekka... / romurauta, roskalavat,jätepuristimet...) , miten kannattaisi lähteä liikkeelle oman yrityksen kanssa?

Olen vielä nuori ja todella kiinnostunut kuljetusalasta ja kovin olen yrittänyt etsiä tietoa kaikesta alaan liittyen, mutta jospa täältä virtaisi hieman lisää tietoa...

Kiitos etukäteen:D

8

1147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tällä hetkellä kannattaa.
      Pari vinkkiä:
      Liisaa se auto ja perävaunu
      Koukkulaite
      4-akselia vetäjässä
      Kesät asfalttia ja maata ym ym ja talvet hakkeenajoon ym lämmitystuotetta.

Hinnoittelu on jokaisella oma juttu.

Mitä meillä on noita autoja niin sopimusmalli oltava seuraava:
      Perustuntihinta jolla sä pärjäät ja lause lisäksi polttoainelisä indeksin mukaan.

Tuntihinnalla ajoon, tällä hetkellä saa täysperällä 135-155€/h.
      Lasket niin että saat kaikki hoidettua ja itselle 30€/h.

• Anonyymi

Udohda koko juttu.

• Anonyymi

Eikai tuota unohtaa kannata, kuulosti ainakin ihan hyvältä.

• Anonyymi

Ainakaan maansiirtoautossa ei ole mitään järkeä.

Hinnat liikkuu 65-75 tunti ja sillä saa palkan ja polttoaineen päivälle mutta autolle ei jää euroakaan.

• Anonyymi

Kuka ajaa noin halvalla? Meillä on muutama kymmenen autoa kiireestä riippuen ajossa ja se hinta on akseli x 30€ tunnille alv 0.
        Silloin saa asiallisia tekijöitä ja pysyvät ajossa.
        Eikä tarvi jännittää onko niillä naftaa ma aamuna tankissa että pääsevät ajoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka ajaa noin halvalla? Meillä on muutama kymmenen autoa kiireestä riippuen ajossa ja se hinta on akseli x 30€ tunnille alv 0.
        Silloin saa asiallisia tekijöitä ja pysyvät ajossa.
        Eikä tarvi jännittää onko niillä naftaa ma aamuna tankissa että pääsevät ajoon.

Kaikki uudella maalla. Ilmeisesti hinta ei ole huono kun kannattaa silti oulua myöten lähteä tänne ajuhun.

• Anonyymi

Ja seuraava kysymys kuuluukin: jos Jyväskylään yrityksen perustaisin, löytyykö sieltä hommia / sekä mahdollisia yrityksiä joille voisin toimia aliurakoitsijana koukkulava autolla tai vaihtolava-nosturiautolla?
      Myös mietityttää se, miten hommia saada nuorella ja pienellä yrityksellä jonka toimari on nuori mies ja se miten tällaiseen yritykseen edes suhtaudutaan...

Olisi kiva kuulla kokemuksia ja vinkkejä yrittäjiltä niin Jyväskylän seudulta kuin toki muualtakin :)
      Kiitos

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      37
      2310
    2. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      55
      1327
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1303
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      36
      1266
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1191
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      904
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      121
      788
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      751
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      596
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      575
    Aihe