Epämääräisiä oireita

Anonyymi

Morjes! Oon tämmönen 16v jannu jolla alko viime syksynä oudot sydänoireet. Sydän tykyttää, tulee lisälyöntejä välillä useammin ja välillä harvemmin sekä välillä myös henkeä ahdistaa. Nyt on otetta kaiken kaikkiaan kymmenkunta EKG:tä, polkupyörä rasitustesti, 24h Holter, useita verikokeita ja olin myön alkuvaiheessa 3vuorokautta sydän seurannassa sairaalassa. Myös sydämmen ultraääni on otettu mutta mitään hirveän poikkeavaa tai mitään vakavaa ei löydy. Mikähän mua vaivaa?

28

708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet ilmeisesti saanut viime syksynä koronarokotteen...

      • Anonyymi

        En oo ottanu koronarokotetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo ottanu koronarokotetta.

        Oletko sairastanut koronan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sairastanut koronan?

        En ainakaan todistetusti mutta mahdollista on että olen jopa saattanut sairastaa. Energia juomia, colaa tai kahvia en juo enkä käytä päihteitä ja teen paljon ruumiillista työtä ja syön säännöllisesti eli elintavoista tuskin johtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ainakaan todistetusti mutta mahdollista on että olen jopa saattanut sairastaa. Energia juomia, colaa tai kahvia en juo enkä käytä päihteitä ja teen paljon ruumiillista työtä ja syön säännöllisesti eli elintavoista tuskin johtuu.

        Tietysti voi olla mahdollista. Mutta, jos ei ole ollut kunnon tautia???
        Joku vasta-ainetesti, mikä osoittaisi, että oletko sairastanut taudin??

        https://www.nature.com/articles/d41586-022-00403-0


    • Anonyymi

      Mitä tapahtuu ,kun lähdet reippaalle kävelylenkille ja välillä juokset muutamia satoja metrejä? Harrastatko urheilua ,käytkö kuntosalilla,,,, ylikunto?

      Syötkö mitään vitamiineja /lisäravinteita? Onko perheessäsi jotain negat jännitteitä.?

      • Anonyymi

        Käyn jonkin verran lenkillä. Toisinaan saattaa ahdistaa henkeä tai pistää sydämmeen ja toisinaan menee hyvin eikä ole juuri mitään oireita. Yhteen väliin söin möllereitä mutta en ny pariin kuukauteen oo syöny. Perheessä ei oo mitään jännitteitä. Kotona menee hyvin ja koulussa myös. Itselläni on käyny mielessä että olisinko "ns" tietämättäni sairastanut koronan lievemmillä oireilla ja siitä olis jääny joku jälkioire??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyn jonkin verran lenkillä. Toisinaan saattaa ahdistaa henkeä tai pistää sydämmeen ja toisinaan menee hyvin eikä ole juuri mitään oireita. Yhteen väliin söin möllereitä mutta en ny pariin kuukauteen oo syöny. Perheessä ei oo mitään jännitteitä. Kotona menee hyvin ja koulussa myös. Itselläni on käyny mielessä että olisinko "ns" tietämättäni sairastanut koronan lievemmillä oireilla ja siitä olis jääny joku jälkioire??

        Terävä, tietyssä kohtaa tuntuva pistos viittaa yleenä siihen, että vaiva on rintakehän lihaksissa.

        Toinen vaihtoehto voisi olla joku hengityselimien vaiva, eli esimerkiksi astma. Itsellä on ollut vähän saman tyylistä oiretta ja sain lääkäriltä Ventoline-reseptin, vaikka varsinaista astmaa ei olekaan tutkimuksissa löytynyt. Siitä on ollut jonkin verran apua.


    • Anonyymi

      Olenko keuhkokuvat otettu, kannataisi?

      • Anonyymi

        On otettu viime syksynä kun olin sairaalaan sydän seurannassa sen 3vuorokautta niin sillon otettiin yks ekg, sydämmen ultra ja keuhkokuvat ja mitään vakavaa ei näkyny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On otettu viime syksynä kun olin sairaalaan sydän seurannassa sen 3vuorokautta niin sillon otettiin yks ekg, sydämmen ultra ja keuhkokuvat ja mitään vakavaa ei näkyny.

        Oletko selvittänyt, että otettiinko koronan vasta-ainetestit? Siis verikokeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko selvittänyt, että otettiinko koronan vasta-ainetestit? Siis verikokeita.

        Ei käsittääkseni niitä otettu. Lähes kaikki muut verikokeet kyllä.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Mittaa verenpaine ja ota tarvittaessa verenpaine
      lääkitys ja kolesteroli lääkitys taitaa olla ilmeistä.
      Lakkasi laakista tuommoiset.

      • Anonyymi

        Täytyypä käydä lääkärin juttusilla esittämässä tää asia että saisko tommoset lääkkeet jos verenpaine nyt sattuu oleen koholla.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Koeta syödä jotain todella suolaista, itselläni auttoi kun sydän hakkasi hulluna vielä tunti kesäkuumalla juostun lenkin jälkeen.

      • Anonyymi

        Syön joka päivä suolaista ruokaa ja oireet ollu ny puolisen vuotta. Mutta kiitos neuvosta kumminki.


    • Anonyymi

      Otappa fillari alle ja käväise lähikaupastasi , mistä saatkin hakemassa magnesunpurkki . Vain 1 tapletti päivässä, voi hyvinkin auttaa.minulla auttoi. Lue netistä magnesum vaikutukset. Samalla osta d3 vitamiinia 50 migrog , sitäkin 1 päivässä. Ei ne tarvitse olla mitään kalliita apteekkituotteita , vaan ihan S tai K- kaupan eduliisia.

    • Anonyymi

      Minulla auttoi kyllä ihan marketista ostettu magnnesium ,1 tapletti /pv

    • Anonyymi

      Asutko pienellä paikkakunnalla vai kaupungissa ,missä on Yliopistollinen keskus-sairaala.
      Jos on, niin kaupungissa on vastaanotto jollakin superkokeneella kardiologilla. Varaa aika ja ota mukaan kaikki tiedot mitä sinusta on saatu tutkittua silloin syksyllä. Niiden kanssa menet vastaanotolle. Maksaa yksityisellä ehkä 130-150e, mutta on sen väärti
      Syksystä on paljon aikaa , jotain muutakin täytyisi vielä varmaan tutkia.

      Aikoinaan minulla oli vain pieniä väsähtämisoireita kävellessä. Työterveyden kautta tehtiin rasituskoe, missä kaikki oli ok kardiologin mielestä, sydän ultrassa ei näkynyt myöskään poikkeavaa. Onnekseni pääsin tt-kuvauksiin. Sepelvaltimotauti ja suonissa 90 % ja 70% tukoksia. Pallolaajennettin vuoden välein. N 25% ihmisiä on sellaisia ettei tämmöinenkään näy rasitukokeessa. Sinä olet niin nuori , ettei sinulla varmaan ole sama tauti, mutta uskon ,että voidaan vielä enempi tutkia,kun pääset kokeneelle kardiologille.

      • Anonyymi

        Asun maalla pienellä paikkakunnalla ja taysiinkin on jo melkeen 100km matkaa. Ja itse ainakin väitän että jos jotain vakavampaa olis niin olisin todennäköisesti jo tiltannu.


    • Anonyymi

      Ota rauhallisesti ja elä kohtuullisesti.

      • Anonyymi

        Näin yritetään👍


    • Anonyymi

      Olisiko tressi,masenus? Miten koulussa menee? Oletko koulukiusattu silloin panikki häiröt!

      • Anonyymi

        Kotona menee hyvin ja koulussa myös enkä onneks oo sen paremmin kiusattu kun kiusaajakaan.


    • Anonyymi

      Niinpä! Ap kirjoittaa iäkseen 16v. Virallisissa papereissa syntymävuosikymmen on 1940-luku.
      Joko laskutaito tai kd-puolueen jäsenen tyypillinen harhaanjohtaminen on kyseessä.

      • Anonyymi

        Ihan 2006 olen syntynyt että oleppa hiljaa😀


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe