Löytyisiköhän täältä tietoa mikä Yanmar moottori olisi sopiva purjeveneeseen Volvo Penta MB2 /50S tilalle ? Sain sellaista vihiä että jonkun Yanmar malleista (joita käytetään mm. Bella veneissä sekä Mopoautoissa) saisi sopimaan tuohon
VP MB2/50S vetolaitteeseen, mutta tuosta mallista minulla ei ole sen tarkemmin tietoa. Olisin kovin kiitollinen kuulemaan myöskin muista merkeistä ja malleista jotka sopisivat vastaavasti vaihtomoottoriksi tähän tilanteeseen. Eniten kaipaisin vinkkejä sellaisista malleista joita olisi löydettävissä käytettyinä ja joissa olisi valmiiksi startti mukana, mutta kaikki vinkit kiinnostaa ja minulle voi myöskin tarjota tarpeeseen sopivaa vaihtokonetta. Vinkeistä sekä tarjouksista etukäteen kiittäen, - B -
Mkä Yanmar moottori sopii Volvo Penta MB2 50S tilalle ?
2
808
Vastaukset
- Anonyymi
Vaikea uskoa, että sopisi mikään. Olettaisin, että kys tieto on väärinkäsitys. Tuo VP MB2/50S konstruktio on sellainen, että moottori on Honda perämoottorista, kampiakseli pystyssä. Vetolaite taitaa olla peruja jostain VP perämoottorista. Pikkudieselit on tiettävästi kaikki sellaisia, että kampiakseli on vaa-assa, ja vetolaitteessa on tällöin siis oltava kulmavaihde myös ylhäällä.
Sovitetta moottorin vaihto vaatii, mutta netin mukaan ainakin seuraavanlaisia koneita olisi vaihdettu 50S vetolaitteeseen; Honda saildrive 280 sekä Honda BF6 ja (muistaakseni) BF8. Työn oli tehnyt jokin veneliike Lahden suunnalla. Tällaisista vaihdoista olisin kovasti kiinnostunut kuulemaa, mikäli sellaisista löytyy kokemuksia. Lisäksi kiinnostaisi kuulla onko Yanmar koneilla taikka mahdollisesti muilla merkeillä tehty vastaavia muunnoksia ko. vetolaitteelle. Ja aiheeseen liittyviä tarjouksia otetaan edelleenkin kiitollisena vastaan. - B -
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943682
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453063Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.892619- 612368
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki542361Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172317- 1182227
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212224Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212193- 642060