Travelis.fi / RCG.se / Odenresor.se
Kannattaa ehdottomasti jättää käyttämättä kyseisen ruotsalaistaustaisen ns. online-varauspalveluja!
Ovat kyllä osanneet kääntää sivunsa suomeksi ja yhteystiedoista löytyy suomeen puhelinnumero numero mutta asiakaspalvelua ei tietenkään saa Suomeksi.
Asiointi on muutenkin tehty erittäin hankalaksi ja mahdollisissa asiakkaasta riippumattomissa peruutustapauksissa eivät luonnollisestikaan hyvitä yhtään eikä mitään mitään helposti.
Lukuisten sähköpostien ja useiden puhelinyhteydenottojen jälkeen saattaa ehkä saada osan rahoistaan takaisin jos jaksaa pommittaa tarpeeksi.
Eli kyseessä on siis täysi huijarifirma jonka "asiakaspalvelija" itsekin neuvoi varaamaan liput suoraan lentoyhtiöltä jos haluaa peruutustilanteissa (lentoyhtiön peruuttaessa lennon) saada täyden hyvityksen.
Travelis huijaa asiakkaan rahat
71
24263
Vastaukset
- Anonyymi
MULLA ON SAMANLAISIA KOKEMUKSIA
- Anonyymi
Ostin liput, rahat lähti mutta lippuja ei tullu.
- Anonyymi
Halvat lennot - https://aviasales.tp.st/q5LrfdMd
Aviasales on ollut jo vuosia itselleni lentomatkojen ensisijainen hakukone. Haen erityyppisiä matkoja, en pelkästään meno-paluu vaan usein niin, että lähtö tai paluu on eri kaupungista tai teen pysähdyksiä matkan varrella. Lisäksi Aviasales hakee mielestäni vaihtoehtoja erittäin kattavasti, myös halpalentoyhtiöiltä ja laajasti useilta varaussivustoilta.
- Anonyymi
En saannut rahoja takaisin, menetin 469 euroa, enkä edes saanut lippuja. Varasin lennot Finnairin sivuilta ja se ohjasi minut Travelis sivulle. En suosittele kenellekkään
- Anonyymi
Varasin ja ostin lennot, enkä saanut edes lippuja sähköpostiin! Muilla kokemuksia ?
- Anonyymi
Hei onko joku pääsyt Travelisin kautta matkaan.
Apua
- Anonyymi
Meillä oli sama kokemus! Ostettiin skyskannerin kautta ja ohjasi Travelisin maksamaan ! Rahat on mennyt muutta liput ei ikinä tullut sähköpostin!
- Anonyymi
Saitteko liput? Pääsihteerin reissuun??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saitteko liput? Pääsihteerin reissuun??
Eiköhän ole päässeet, kukaan vaan jaksa sitä ilmoittaa..
itse ostin lauantaina liput ja sain kuitin + varausvshvistuksen, mutten itse lippuja .
Soitto maanantaina Ruotsin aikaa klo 9.00 firmaan ja e- liput oli heti puhelun aikana minulla, ystävällinen neiti pyysi vielä tarkistamaan, että oli Ok kaikki .
!Itselle tuli paniikki, vain siksi, että täällä on haukuttu koko firma lyttyyn.
Mielestäni 1 puhelu Ruotsiin tms, ei paha, kun lippujen hintaa miettii, samat liput olisi olleet Finnairilla 4x kalliimmat .
Heillä ei ole henkilökuntaa vkl, mutta Aspa toimii, jos puhuu englantia . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän ole päässeet, kukaan vaan jaksa sitä ilmoittaa..
itse ostin lauantaina liput ja sain kuitin varausvshvistuksen, mutten itse lippuja .
Soitto maanantaina Ruotsin aikaa klo 9.00 firmaan ja e- liput oli heti puhelun aikana minulla, ystävällinen neiti pyysi vielä tarkistamaan, että oli Ok kaikki .
!Itselle tuli paniikki, vain siksi, että täällä on haukuttu koko firma lyttyyn.
Mielestäni 1 puhelu Ruotsiin tms, ei paha, kun lippujen hintaa miettii, samat liput olisi olleet Finnairilla 4x kalliimmat .
Heillä ei ole henkilökuntaa vkl, mutta Aspa toimii, jos puhuu englantia .Hei, mikä on sen yhtiön oikea puhelinnumero? Mullekin on tullu vaan kuitti ja varausvahvistus, ei mitään muuta.
- Anonyymi
SIIS MIKSEI TÄLLÄSTA SIVUSTOO OO JO VEDETTY ALAS??? Siinä meni 400€ taivaan tuuliin
- Anonyymi
Ootteko saaneet rahoja takaisin?
- Anonyymi
Uskaltaako tätä käyttää? Just löysin Travelisin kautta halvat lennot
- Anonyymi
Paska firma,ei ollu isoista summista kyse,mutta eivät ilmoittanee että paluulento peruttu,huomasin itse lentoyhtiön sivuilta! Pistin s-postia,ootin noin viikon soitin ja sanoivat että olivat lähettäneet mulle postia,no en oo tänä päivänä löytäny sitä! Ootin taas vähän aikaa,pistin s-postia heille,vastaus oli että voi kestää 7 työpäivää ennen kuin vatsaavat,nyt on menny 10!
- Anonyymi
Ei huh huh mitä firma, multa melkein mennyt yli 1k. Varasin lentoliput thaimaahan. Just kun meinasin paina vahvistaa maksu, nii näkyi " et voi vaihta käyttötiliä". Yleensä jos ostaisin tavarat netistä, miin menisi kyl luottotililtäni, mutta tällä kerta ei vaan käyttötililtä. Ihmettelin mummini kanssa mikä firma tämä on, sit googlasin nopeasti niin olikin huijausfirma, huh onneksi en ole vahvistanut mun maksuni. Kiitos kaikille kun kirjoitte tänne. Opiskelijana yli 1k€ on paljon!
- Anonyymi
APUA! Minä tyhmä otin täältä liput. Ootteko saaneet lippuja tai rahoja takaisin ja jos niin miten. Minulle iso menetys tämä ja itken täällä kuinka tyhmä olin.
- Anonyymi
Sain nyt liput ja kaikki toimi normaalisti
- Anonyymi
No voi perse! Just ite varasin… Saitteko kukaan lippuja?
- Anonyymi
Toimii, mutta hidasta palvelua. Varailtiin eilen illalla lennot. Ei tullut sähköpostiin kuin maksuvahvistus. Lueskelin myös muilta sivuilta kommentteja ja heräsin myös epäilys. Kuitenkin tänään klo 10 aikoihin oli liput tulleet. Ja kaikki ok. Suositeltua oli soittaa suoraan asiakaspalveluun.
- Anonyymi
Sama juttu. Hyvät hinnat kyllä on halvemmat, niin ei toi 1 puhelu paha ole. Nämä paniikki - kommentit täällä, taas aiheuttavat muille turhaa huolta ..
- Anonyymi
Kuinka moni saanut liput täältä? Eilen illalla tyhmänä ostin liput tuolta ja ainakaan vielä en ole saanut mitään vahvistusta. Rahat kyllä lähti tililtä.
- Anonyymi
Pari tuntia sitten varasin ja maksoin lentoliput, juuri äsken tulivat sähköpostiin. Eli ei toistaiseksi valittamista.😊
- Anonyymi
Minulla tuli myös ns. e-lippu juuri sähköpostiin, mutta siinä olikin vain lentoajat ja kentät, ei varsinaista lippua mitä näyttää kentällä, istuinpaikkoja tms. Minkälaisia teillä on olleet kyseiset liput ja kuinka olette saaneet niillä tiedoilla tehtyä lähtöselvityksen?
- Anonyymi
Soittakaa sinne asiakaspalveluun jengi, eivät suomea puhu, mutta lähettävät liput s postiin, kun pyytää. Ite ostin eilen, lippuja ei tullut, kunnes tänään soitin ja tuli!
- Anonyymi
Ostin liput travelsilta ja sain liput sähköpostiin
- Anonyymi
En mäkään saanu lippua sähköpostiini samantien. Seuraavana päivänä 20min jonotin asiakaspalveluun, selitin asiani ja sain samantien lippuni. Mut joo ylimäärästä stressiä tää aiheutti, varsinkin kun olin lukenu jengin kommentteja täältä.
Tässä asiakaspalvelun numero +358 9 4241 4125- Anonyymi
Mullakin kävi niin, mutta soitin asiakaspalvelulle ja sain liput sähköpostille välittömästi. Eli kyllä lippuja saa kunhän viitii soittaa 358 9 4241 4125.
- Anonyymi
Kiitos sinulle paljon tästä numerosta
- Anonyymi
Varasin liput viikko sitten. Mitään vahvistusta tai lippuja ei ole tullut, rahat kyllä meni. Yritin tähän numeroon soittaa mutta mulle sanoo ettei numero ole käytössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos sinulle paljon tästä numerosta
Saitko yhteuden tähän numeroon? Mulle sanoo ettei numero ole käytössä
- Anonyymi
Kiitos numerosta, soitin ensin tuohon minkä kirjoitit mutta ei ollut käytössä. Piti näppäillä 09 4241 4125 eikä mitään muuta eteen niin toimi. Sain minuutissa liput sähköpostiin. Puhelu kesti kokonaisuudessaan jonotuksineen 4 min. Kävin lisäksi lentoyhtiön sivuilla varmistamassa että lento löytyy sillä varaustunnuksella. Huomenna lento, katsotaan kuinka käy :D
- Anonyymi
Sain ite asiakaspalvelun kautta ne liput sähköpostiin. Ne kyl näyttää enemmän varauslipuilta kuin ns virallisilta lentolipuilta. Mitä kokemuksia muilla, pääseekö näillä koneeseen?
- Anonyymi
Pääsitkö? Vangemmillani lähtee viikon päästä lento ja nää liput aiheuttaa stressiä!!
- Anonyymi
Varasin liput ja lippuja ei saapunut sähköpostiin, jonotin 30 min asiakasplvelunumeroon ja sain liput. Saa nähdä olikohan kallis puhelu. Huomasimme myös että meillä itsellä oli käynyt virhe varauksessa ja meillä ei ole mitään mahdollisuuksia muuttaa lippuja.
- Anonyymi
Aion ilmoittaa omasta tapauksessani Euroopan kuluttajakeskukseen. valitus myyjästä lomake https://www.ecc.fi/asiointi/valitus/
- Anonyymi
Tein sivuston: https://sites.google.com/view/case-against-travelis
Johon rupesin keräämään keissejä kyseisestä firmasta jotta voin lähettää sen sitten Euroopan kuluttajakeskukseen. Täyttäkää. - Anonyymi
Tein myös FB sivut Travelis.fi, Travelis.no ja Travelis.de niiden nimellä joka linkkaa tuohon dokkariin.
Liittykääs sinne niin saadaan pumpattua sitä google searchissa ylöspäin.
Thanks,
- J - Anonyymi
Onko täälä jengi päässy lennolle ihan travelis sivun kautta vai kuinka?
- Anonyymi
Soitin ja liput tuli sit heti.
- Anonyymi
Sain myös lipun sähköpostiin soittamalla asiakaspalveluun.
- Anonyymi
Suomenkielinen aspa?
- Anonyymi
Ei ollut suomenkielinen. Rallienglannilla selviää
- Anonyymi
Laittakaa meiliä yhtiöön-toimii,sain 6 tunnissa puuttuvat varausnumerot(6 numeroa/kirjainta),vaikka sanoivat,että voi kestää 7 työpäivää,puhelimitse jonoton 45 minuuttia
- Anonyymi
Minä ehdin varata noin. 2000 euron lennot Travelisin kautta, ja tulin sitten vasta lukemaan näitä keskusteluja.
Säikähdin tietenkin että sinne meni rahat, mutta saamallani varausvahvistuksella tietoni näkyi lentoyhtiön sivuilla. Lippunumeroja ei kuitenkaan ollut, joten paniikki kasvoi.
Seuraavana päivänä sain muutaman vahvistussähköpostin Travelisilta, joita tutkimalla löysin linkin, minkä kautta pääsin näkemään lippunumerot.
Kysyin vielä lentoyhtiöstä, ja he vahvistivat että kaikki on kunnossa.
Matkaan aikaa 9kk, joten paljon ehtii tapahtua, mutta olen luottavainen.- Anonyymi
Olen tämä sama Thaimaan matkaaja. Lentojen aikataulut on nyt kahdesti muuttunut, haitarilla 5min-2h. Kummallakin kerralla Travelis on laittanut tästä sähköpostia, että tiedoissa muutoksia, käy kuittaamassa 7vrk kuluessa. Olen myös ollut toisesta asiasta yhteydessä lentoyhtiöön suoraan, ja varauksellani on ollut kaikki kunnossa. Luotan edelleen että pääsen matkaan muutaman kuukauden kuluttua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tämä sama Thaimaan matkaaja. Lentojen aikataulut on nyt kahdesti muuttunut, haitarilla 5min-2h. Kummallakin kerralla Travelis on laittanut tästä sähköpostia, että tiedoissa muutoksia, käy kuittaamassa 7vrk kuluessa. Olen myös ollut toisesta asiasta yhteydessä lentoyhtiöön suoraan, ja varauksellani on ollut kaikki kunnossa. Luotan edelleen että pääsen matkaan muutaman kuukauden kuluttua.
Kiva kuulla. Itelläkin sama homma, ostin liput 900e ja nyt tulin tänne ja luulin et sinne meni rahat. Mun sähköpostiin oli kyllä tullut jotain informaatiota ostamastani lennosta, mutta en tiedä voiko sitä lipuksi kutsua. Pitää kyllä selvitellä. Toivottavasti matkanne sujui hyvin!
- Anonyymi
Toivotaan, että saan lipun, laitoin äsken sähköpostia yhtiölle. Täysin kuluttajalain vastaista toimintaa, että tuotteen toimittaminen jää ostajan vastuulle maksun jälkeen.
- Anonyymi
Mikä säpö osoite sinne toimii?
- Anonyymi
Miksi kukaan teistä jotka olitte saaneet liput, ei ole palannut vastaamaan, PÄÄSITTEKÖ NIILLÄ LIPUILLA???
- Anonyymi
Minä ainakin olen päässyt matkustamaan heidän lipuilla!
- Anonyymi
Totaali hujaus. Olen yrittämässä peruttaa lennot ja saada rahat takaisin. Nettisivut peruttamiseen ei avaudu, Asikaspalvelupuhelin ei vastaa :(((
- Anonyymi
Perjantaina ostin liput ja maksoin, ei kuulunut E-lippuja sähköpostiin, mutta vahvistuksen ja kuitin sain.
Tänään soitin asiakaspalveluun ja sain liput puhelun aikana, ei tarvinnut jonottaa!- Anonyymi
Sain ”kuitin” heiltä mutta en lentolippuja. Täytyy tänään soittaa. Oli kyllä viimeinen kerta kun asioin heidän kanssaan. Varokaa tätä firmaa!
- Anonyymi
Mikä on asiakaspalvelun sähköpostiosoite? Koitin soittaa mutta automaattivastaus ruotsiksi
- Anonyymi
Kyllä he vastaa, kunhan soittaa aukioloaikana. Ruotsin aika ja ruokatunnit -sulki .
Suomessa 10-17 ( - ruokatunti siesta, mikä lukee firman sivuilla ) saat e -lipun puhelun aikana . Itsellä meni 1 minuutti koko hommaan, niin en voi nyt valittaa .
Ref numero suoraan Finnairin sivulle ja nyt on lennot omassa sovelluksessa . Nykyaikaa… - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä he vastaa, kunhan soittaa aukioloaikana. Ruotsin aika ja ruokatunnit -sulki .
Suomessa 10-17 ( - ruokatunti siesta, mikä lukee firman sivuilla ) saat e -lipun puhelun aikana . Itsellä meni 1 minuutti koko hommaan, niin en voi nyt valittaa .
Ref numero suoraan Finnairin sivulle ja nyt on lennot omassa sovelluksessa . Nykyaikaa…Mistä lipun tunnistaa? onko siinä esim. qr koodi, viivakoodi? Millä nimellä sähköposti on? Minulla on sähköposti nimellä ”Sähköiset liput Travelis”, onko se se? Mitään qr koodia tai viivakoodia ei ole.
- Anonyymi
Oikeasti, voisiko joku kertoa miltä se matkalippu oikeasti näyttää ja mitä siinä tarkalleen lukee että sen tunnistaa varsinaiseksi lipuksi. Saamassani sähköpostissa lukee ” Kiitos tilauksestasi! Alla on yhteenveto matkasta.” onko se yhteenveto lippu?
- Anonyymi
Luulin että minulla on liput, koska sain kuitin ja varausvahvistuksen jälkeen mailin jossa luki ”e-liput”. Rupesin kuitenkin tämän ketjun takia ihmettelemään onko se oikeasti lippu, koska se ei näytä siltä… soitin asiakaspalveluun (englanniksi piti asioida) ja sieltä lähetettiin puhelun aikana liput. Hyvä kun soitin, koska se ”e-liput” maili on aaaaaaivan eri näköinen kun puhelun aikana lähetetty.
- Anonyymi
Kamala matkavälittäjä, en suosittele kenellekään.
- Anonyymi
Sama jatkuu, ei lippuja mutta rahat meni. Kuukausi odotettu ja nyt ilmoittivat, että mikäli haluan lipusta hyvityksen, käsittelymaksu on 79€.
Miten Finnair voi antaa tällaisen huijarifirman välittää lippujaan, en ymmärrä! - Anonyymi
Ostin lippua ja perutun lippu ei maksa takaisin paska palvelu en osta enää travellis sivulta lippua
- Anonyymi
Maksoin lennot luottokortilla. Vahvistus tuli melkein heti tilauksen jälkeen ja lentoliput siitä noin tunnin päästä. Ei valittamista.
- Anonyymi
Vahvistus tuli heti ja liput muutaman tunnin kuluttua.
Lipuissa olevilla varauskoodeilla löytyi lentoyhtiöiden sivuilta omat varaukseni (Finnair ja Qatar Airways) ihan normaaliin tapaan.
Vähän kauhistutti kun löysin tämän keskustelun juuri maksettuani liput, ja kun tilausvahvistuksen suomenkieli oli "vähän" erikoista:
"Varausvahvistus Traveliselta"
"Kokonaishinta: 1118 EUR
(of which aviation taxes 432 EUR)
(Sinulla on vielä 1118 s maksaa matkan maksamisesta)
Kun matka maksetaan, lentoyhtiön säännöt ovat voimassa ja kaikki varaukset tai muutokset ovat mahdollisia vain, kun lentoyhtiön säännöt sallivat tämän ja sitten hintaan. Jos peruutat matkan maksamisen jälkeen, hyvitystä ei suoriteta (Kun varaus on täysin maksettu, hyvitystä ei ole), katso täydelliset ehdot här ." - Anonyymi
Hyvin toimii 16.01.2024, kuitti tuli samantien ja liput tunnin päästä s-postiin.
- Anonyymi
En suosittele.
- Anonyymi
Meillä 7 hengen menopaluuliput tammikuussa 2024 Helsinki- Istanbul -Dubai ja nyt kotona jo reissusta. Joo, hieman kesti saada e-liput (ostettiin marraskuussa) sähköpostiin mutta kun laitoin englanniksi sähköpostia pyysin niitä niin kyllä ihan oikeat ja toimivat liput tuli.
Ostavat todennäköisesti liput lennoille heille itselleen edullisimpaan aikaan, jolloin niitä voi joutua hieman odottamaan. Sähköpostilla hyvissä ajoin tuosta selvisi ja todennäköisesti ostan heiltä myös jatkossa edullisuuden vuoksi vaikka joutuisin yhden ekstrasähköpostin laittamaan. - Anonyymi
Ostin Travelista liput Helsingistä Amsterdamiin SAS lennolla. Aluksi tuli vain varausvahvistus sähköpostiin missä luki että matka ei ollut maksettu vaikka olin jo maksanut. Googlasin firman nimen ja löysin tämän keskustelun ja iski heti kauhea paniikki että olisin joutunut huijatuksi. Kuitenkin 20min sen jälkeen tuli maksuvahvistus sähköpostiin ja tunti myöhemmin tuli varauskoodit jotka pystyin varmistamaan SASin virallisista nettisivuilta että olivat kunnossa. Huomenna lento ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Mutta en tule kyllä varmaan koskaan enään tilaamaan Travelista lippuja uudelleen kun lukee minkälaisia kokemuksia ihmisillä on ollut.
- Anonyymi
Tilasin liput tuli vahvistukset heti maksamisen jälkeen ja lentoliput tulivat seuraavana päivänä emailiin.
Hyvä asiakaspalvelu ei tarvinnut jonottaa. - Anonyymi
Moi, Ostin tänään lentoliput toukokuun lopulle Travelisin/RCG:n kautta. Lento on Norwegianin lento Kroatiaan. Alle tunnissa ostotapahtumasta sain e-liput spostiin, joista löytyi varausvahvistus. Booking Reference täsmäsi ja sain avattua viralliset liput Norwegianin sivulla nimellä ja referenssillä. Ei siis ollut mitään hätää. Suosittelen, koska ainakin 100e halvempi kuin varaus Norwegianin tai muun "virallisen" sivuston kautta.
- Anonyymi
Kyllä sieltä normaalisti liput tuli sähköpostiin.
Hieman olisi kehitettävää heidän varauksissaan mutta onhan se huomioitu jo heidän hinnoissa...
Jos haluaa säästää pikku "vaivalta" niin ostakaa suoraan lentoyhtiöltä kalliimmalla:))) - Anonyymi
Ehkä kehottaisin välttämään jos ei halua selvitellä ongelmia (esim. että paikanvaraus ei onnistunut) ja selvittää niitä sitten lentoyhtiön sivuilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1313720- 851875
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151701Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541382Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1201243VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu921228Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi311122- 681099
- 68994
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k102975