Travelis huijaa asiakkaan rahat

Anonyymi

Travelis.fi / RCG.se / Odenresor.se

Kannattaa ehdottomasti jättää käyttämättä kyseisen ruotsalaistaustaisen ns. online-varauspalveluja!

Ovat kyllä osanneet kääntää sivunsa suomeksi ja yhteystiedoista löytyy suomeen puhelinnumero numero mutta asiakaspalvelua ei tietenkään saa Suomeksi.

Asiointi on muutenkin tehty erittäin hankalaksi ja mahdollisissa asiakkaasta riippumattomissa peruutustapauksissa eivät luonnollisestikaan hyvitä yhtään eikä mitään mitään helposti.

Lukuisten sähköpostien ja useiden puhelinyhteydenottojen jälkeen saattaa ehkä saada osan rahoistaan takaisin jos jaksaa pommittaa tarpeeksi.

Eli kyseessä on siis täysi huijarifirma jonka "asiakaspalvelija" itsekin neuvoi varaamaan liput suoraan lentoyhtiöltä jos haluaa peruutustilanteissa (lentoyhtiön peruuttaessa lennon) saada täyden hyvityksen.

68

20606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      MULLA ON SAMANLAISIA KOKEMUKSIA

    • Anonyymi

      Ostin liput, rahat lähti mutta lippuja ei tullu.

      • Anonyymi

        Halvat lennot - https://aviasales.tp.st/q5LrfdMd
        Aviasales on ollut jo vuosia itselleni lentomatkojen ensisijainen hakukone. Haen erityyppisiä matkoja, en pelkästään meno-paluu vaan usein niin, että lähtö tai paluu on eri kaupungista tai teen pysähdyksiä matkan varrella. Lisäksi Aviasales hakee mielestäni vaihtoehtoja erittäin kattavasti, myös halpalentoyhtiöiltä ja laajasti useilta varaussivustoilta.


    • Anonyymi

      En saannut rahoja takaisin, menetin 469 euroa, enkä edes saanut lippuja. Varasin lennot Finnairin sivuilta ja se ohjasi minut Travelis sivulle. En suosittele kenellekkään

    • Anonyymi

      Varasin ja ostin lennot, enkä saanut edes lippuja sähköpostiin! Muilla kokemuksia ?

      • Anonyymi

        Hei onko joku pääsyt Travelisin kautta matkaan.
        Apua


    • Anonyymi

      Meillä oli sama kokemus! Ostettiin skyskannerin kautta ja ohjasi Travelisin maksamaan ! Rahat on mennyt muutta liput ei ikinä tullut sähköpostin!

      • Anonyymi

        Saitteko liput? Pääsihteerin reissuun??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saitteko liput? Pääsihteerin reissuun??

        Eiköhän ole päässeet, kukaan vaan jaksa sitä ilmoittaa..
        itse ostin lauantaina liput ja sain kuitin + varausvshvistuksen, mutten itse lippuja .

        Soitto maanantaina Ruotsin aikaa klo 9.00 firmaan ja e- liput oli heti puhelun aikana minulla, ystävällinen neiti pyysi vielä tarkistamaan, että oli Ok kaikki .
        !Itselle tuli paniikki, vain siksi, että täällä on haukuttu koko firma lyttyyn.
        Mielestäni 1 puhelu Ruotsiin tms, ei paha, kun lippujen hintaa miettii, samat liput olisi olleet Finnairilla 4x kalliimmat .
        Heillä ei ole henkilökuntaa vkl, mutta Aspa toimii, jos puhuu englantia .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän ole päässeet, kukaan vaan jaksa sitä ilmoittaa..
        itse ostin lauantaina liput ja sain kuitin varausvshvistuksen, mutten itse lippuja .

        Soitto maanantaina Ruotsin aikaa klo 9.00 firmaan ja e- liput oli heti puhelun aikana minulla, ystävällinen neiti pyysi vielä tarkistamaan, että oli Ok kaikki .
        !Itselle tuli paniikki, vain siksi, että täällä on haukuttu koko firma lyttyyn.
        Mielestäni 1 puhelu Ruotsiin tms, ei paha, kun lippujen hintaa miettii, samat liput olisi olleet Finnairilla 4x kalliimmat .
        Heillä ei ole henkilökuntaa vkl, mutta Aspa toimii, jos puhuu englantia .

        Hei, mikä on sen yhtiön oikea puhelinnumero? Mullekin on tullu vaan kuitti ja varausvahvistus, ei mitään muuta.


    • Anonyymi

      SIIS MIKSEI TÄLLÄSTA SIVUSTOO OO JO VEDETTY ALAS??? Siinä meni 400€ taivaan tuuliin

    • Anonyymi

      Ootteko saaneet rahoja takaisin?

    • Anonyymi

      Uskaltaako tätä käyttää? Just löysin Travelisin kautta halvat lennot

    • Anonyymi

      Paska firma,ei ollu isoista summista kyse,mutta eivät ilmoittanee että paluulento peruttu,huomasin itse lentoyhtiön sivuilta! Pistin s-postia,ootin noin viikon soitin ja sanoivat että olivat lähettäneet mulle postia,no en oo tänä päivänä löytäny sitä! Ootin taas vähän aikaa,pistin s-postia heille,vastaus oli että voi kestää 7 työpäivää ennen kuin vatsaavat,nyt on menny 10!

    • Anonyymi

      Ei huh huh mitä firma, multa melkein mennyt yli 1k. Varasin lentoliput thaimaahan. Just kun meinasin paina vahvistaa maksu, nii näkyi " et voi vaihta käyttötiliä". Yleensä jos ostaisin tavarat netistä, miin menisi kyl luottotililtäni, mutta tällä kerta ei vaan käyttötililtä. Ihmettelin mummini kanssa mikä firma tämä on, sit googlasin nopeasti niin olikin huijausfirma, huh onneksi en ole vahvistanut mun maksuni. Kiitos kaikille kun kirjoitte tänne. Opiskelijana yli 1k€ on paljon!

    • Anonyymi

      APUA! Minä tyhmä otin täältä liput. Ootteko saaneet lippuja tai rahoja takaisin ja jos niin miten. Minulle iso menetys tämä ja itken täällä kuinka tyhmä olin.

      • Anonyymi

        Sain nyt liput ja kaikki toimi normaalisti


    • Anonyymi

      No voi perse! Just ite varasin… Saitteko kukaan lippuja?

    • Anonyymi

      Toimii, mutta hidasta palvelua. Varailtiin eilen illalla lennot. Ei tullut sähköpostiin kuin maksuvahvistus. Lueskelin myös muilta sivuilta kommentteja ja heräsin myös epäilys. Kuitenkin tänään klo 10 aikoihin oli liput tulleet. Ja kaikki ok. Suositeltua oli soittaa suoraan asiakaspalveluun.

      • Anonyymi

        Sama juttu. Hyvät hinnat kyllä on halvemmat, niin ei toi 1 puhelu paha ole. Nämä paniikki - kommentit täällä, taas aiheuttavat muille turhaa huolta ..


    • Anonyymi

      Kuinka moni saanut liput täältä? Eilen illalla tyhmänä ostin liput tuolta ja ainakaan vielä en ole saanut mitään vahvistusta. Rahat kyllä lähti tililtä.

    • Anonyymi

      Pari tuntia sitten varasin ja maksoin lentoliput, juuri äsken tulivat sähköpostiin. Eli ei toistaiseksi valittamista.😊

      • Anonyymi

        Minulla tuli myös ns. e-lippu juuri sähköpostiin, mutta siinä olikin vain lentoajat ja kentät, ei varsinaista lippua mitä näyttää kentällä, istuinpaikkoja tms. Minkälaisia teillä on olleet kyseiset liput ja kuinka olette saaneet niillä tiedoilla tehtyä lähtöselvityksen?


    • Anonyymi

      Soittakaa sinne asiakaspalveluun jengi, eivät suomea puhu, mutta lähettävät liput s postiin, kun pyytää. Ite ostin eilen, lippuja ei tullut, kunnes tänään soitin ja tuli!

    • Anonyymi

      Ostin liput travelsilta ja sain liput sähköpostiin

    • Anonyymi

      En mäkään saanu lippua sähköpostiini samantien. Seuraavana päivänä 20min jonotin asiakaspalveluun, selitin asiani ja sain samantien lippuni. Mut joo ylimäärästä stressiä tää aiheutti, varsinkin kun olin lukenu jengin kommentteja täältä.

      Tässä asiakaspalvelun numero +358 9 4241 4125

      • Anonyymi

        Mullakin kävi niin, mutta soitin asiakaspalvelulle ja sain liput sähköpostille välittömästi. Eli kyllä lippuja saa kunhän viitii soittaa 358 9 4241 4125.


      • Anonyymi

        Kiitos sinulle paljon tästä numerosta


      • Anonyymi

        Varasin liput viikko sitten. Mitään vahvistusta tai lippuja ei ole tullut, rahat kyllä meni. Yritin tähän numeroon soittaa mutta mulle sanoo ettei numero ole käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos sinulle paljon tästä numerosta

        Saitko yhteuden tähän numeroon? Mulle sanoo ettei numero ole käytössä


      • Anonyymi

        Kiitos numerosta, soitin ensin tuohon minkä kirjoitit mutta ei ollut käytössä. Piti näppäillä 09 4241 4125 eikä mitään muuta eteen niin toimi. Sain minuutissa liput sähköpostiin. Puhelu kesti kokonaisuudessaan jonotuksineen 4 min. Kävin lisäksi lentoyhtiön sivuilla varmistamassa että lento löytyy sillä varaustunnuksella. Huomenna lento, katsotaan kuinka käy :D


    • Anonyymi

      Sain ite asiakaspalvelun kautta ne liput sähköpostiin. Ne kyl näyttää enemmän varauslipuilta kuin ns virallisilta lentolipuilta. Mitä kokemuksia muilla, pääseekö näillä koneeseen?

      • Anonyymi

        Pääsitkö? Vangemmillani lähtee viikon päästä lento ja nää liput aiheuttaa stressiä!!


    • Anonyymi

      Varasin liput ja lippuja ei saapunut sähköpostiin, jonotin 30 min asiakasplvelunumeroon ja sain liput. Saa nähdä olikohan kallis puhelu. Huomasimme myös että meillä itsellä oli käynyt virhe varauksessa ja meillä ei ole mitään mahdollisuuksia muuttaa lippuja.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tein myös FB sivut Travelis.fi, Travelis.no ja Travelis.de niiden nimellä joka linkkaa tuohon dokkariin.
      Liittykääs sinne niin saadaan pumpattua sitä google searchissa ylöspäin.

      Thanks,
      - J

    • Anonyymi

      Onko täälä jengi päässy lennolle ihan travelis sivun kautta vai kuinka?

    • Anonyymi

      Soitin ja liput tuli sit heti.

    • Anonyymi

      Sain myös lipun sähköpostiin soittamalla asiakaspalveluun.

    • Anonyymi

      Suomenkielinen aspa?

      • Anonyymi

        Ei ollut suomenkielinen. Rallienglannilla selviää


    • Anonyymi

      Laittakaa meiliä yhtiöön-toimii,sain 6 tunnissa puuttuvat varausnumerot(6 numeroa/kirjainta),vaikka sanoivat,että voi kestää 7 työpäivää,puhelimitse jonoton 45 minuuttia

    • Anonyymi

      Minä ehdin varata noin. 2000 euron lennot Travelisin kautta, ja tulin sitten vasta lukemaan näitä keskusteluja.
      Säikähdin tietenkin että sinne meni rahat, mutta saamallani varausvahvistuksella tietoni näkyi lentoyhtiön sivuilla. Lippunumeroja ei kuitenkaan ollut, joten paniikki kasvoi.
      Seuraavana päivänä sain muutaman vahvistussähköpostin Travelisilta, joita tutkimalla löysin linkin, minkä kautta pääsin näkemään lippunumerot.
      Kysyin vielä lentoyhtiöstä, ja he vahvistivat että kaikki on kunnossa.
      Matkaan aikaa 9kk, joten paljon ehtii tapahtua, mutta olen luottavainen.

      • Anonyymi

        Olen tämä sama Thaimaan matkaaja. Lentojen aikataulut on nyt kahdesti muuttunut, haitarilla 5min-2h. Kummallakin kerralla Travelis on laittanut tästä sähköpostia, että tiedoissa muutoksia, käy kuittaamassa 7vrk kuluessa. Olen myös ollut toisesta asiasta yhteydessä lentoyhtiöön suoraan, ja varauksellani on ollut kaikki kunnossa. Luotan edelleen että pääsen matkaan muutaman kuukauden kuluttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tämä sama Thaimaan matkaaja. Lentojen aikataulut on nyt kahdesti muuttunut, haitarilla 5min-2h. Kummallakin kerralla Travelis on laittanut tästä sähköpostia, että tiedoissa muutoksia, käy kuittaamassa 7vrk kuluessa. Olen myös ollut toisesta asiasta yhteydessä lentoyhtiöön suoraan, ja varauksellani on ollut kaikki kunnossa. Luotan edelleen että pääsen matkaan muutaman kuukauden kuluttua.

        Kiva kuulla. Itelläkin sama homma, ostin liput 900e ja nyt tulin tänne ja luulin et sinne meni rahat. Mun sähköpostiin oli kyllä tullut jotain informaatiota ostamastani lennosta, mutta en tiedä voiko sitä lipuksi kutsua. Pitää kyllä selvitellä. Toivottavasti matkanne sujui hyvin!


    • Anonyymi

      Toivotaan, että saan lipun, laitoin äsken sähköpostia yhtiölle. Täysin kuluttajalain vastaista toimintaa, että tuotteen toimittaminen jää ostajan vastuulle maksun jälkeen.

      • Anonyymi

        Mikä säpö osoite sinne toimii?


    • Anonyymi

      Miksi kukaan teistä jotka olitte saaneet liput, ei ole palannut vastaamaan, PÄÄSITTEKÖ NIILLÄ LIPUILLA???

      • Anonyymi

        Minä ainakin olen päässyt matkustamaan heidän lipuilla!


    • Anonyymi

      Totaali hujaus. Olen yrittämässä peruttaa lennot ja saada rahat takaisin. Nettisivut peruttamiseen ei avaudu, Asikaspalvelupuhelin ei vastaa :(((

    • Anonyymi

      Perjantaina ostin liput ja maksoin, ei kuulunut E-lippuja sähköpostiin, mutta vahvistuksen ja kuitin sain.

      Tänään soitin asiakaspalveluun ja sain liput puhelun aikana, ei tarvinnut jonottaa!

      • Anonyymi

        Sain ”kuitin” heiltä mutta en lentolippuja. Täytyy tänään soittaa. Oli kyllä viimeinen kerta kun asioin heidän kanssaan. Varokaa tätä firmaa!


    • Anonyymi

      Mikä on asiakaspalvelun sähköpostiosoite? Koitin soittaa mutta automaattivastaus ruotsiksi

      • Anonyymi

        Kyllä he vastaa, kunhan soittaa aukioloaikana. Ruotsin aika ja ruokatunnit -sulki .
        Suomessa 10-17 ( - ruokatunti siesta, mikä lukee firman sivuilla ) saat e -lipun puhelun aikana . Itsellä meni 1 minuutti koko hommaan, niin en voi nyt valittaa .
        Ref numero suoraan Finnairin sivulle ja nyt on lennot omassa sovelluksessa . Nykyaikaa…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä he vastaa, kunhan soittaa aukioloaikana. Ruotsin aika ja ruokatunnit -sulki .
        Suomessa 10-17 ( - ruokatunti siesta, mikä lukee firman sivuilla ) saat e -lipun puhelun aikana . Itsellä meni 1 minuutti koko hommaan, niin en voi nyt valittaa .
        Ref numero suoraan Finnairin sivulle ja nyt on lennot omassa sovelluksessa . Nykyaikaa…

        Mistä lipun tunnistaa? onko siinä esim. qr koodi, viivakoodi? Millä nimellä sähköposti on? Minulla on sähköposti nimellä ”Sähköiset liput Travelis”, onko se se? Mitään qr koodia tai viivakoodia ei ole.


    • Anonyymi

      Oikeasti, voisiko joku kertoa miltä se matkalippu oikeasti näyttää ja mitä siinä tarkalleen lukee että sen tunnistaa varsinaiseksi lipuksi. Saamassani sähköpostissa lukee ” Kiitos tilauksestasi! Alla on yhteenveto matkasta.” onko se yhteenveto lippu?

    • Anonyymi

      Luulin että minulla on liput, koska sain kuitin ja varausvahvistuksen jälkeen mailin jossa luki ”e-liput”. Rupesin kuitenkin tämän ketjun takia ihmettelemään onko se oikeasti lippu, koska se ei näytä siltä… soitin asiakaspalveluun (englanniksi piti asioida) ja sieltä lähetettiin puhelun aikana liput. Hyvä kun soitin, koska se ”e-liput” maili on aaaaaaivan eri näköinen kun puhelun aikana lähetetty.

    • Anonyymi

      Kamala matkavälittäjä, en suosittele kenellekään.

    • Anonyymi

      Sama jatkuu, ei lippuja mutta rahat meni. Kuukausi odotettu ja nyt ilmoittivat, että mikäli haluan lipusta hyvityksen, käsittelymaksu on 79€.
      Miten Finnair voi antaa tällaisen huijarifirman välittää lippujaan, en ymmärrä!

    • Anonyymi

      Ostin lippua ja perutun lippu ei maksa takaisin paska palvelu en osta enää travellis sivulta lippua

    • Anonyymi

      Maksoin lennot luottokortilla. Vahvistus tuli melkein heti tilauksen jälkeen ja lentoliput siitä noin tunnin päästä. Ei valittamista.

    • Anonyymi

      Vahvistus tuli heti ja liput muutaman tunnin kuluttua.

      Lipuissa olevilla varauskoodeilla löytyi lentoyhtiöiden sivuilta omat varaukseni (Finnair ja Qatar Airways) ihan normaaliin tapaan.

      Vähän kauhistutti kun löysin tämän keskustelun juuri maksettuani liput, ja kun tilausvahvistuksen suomenkieli oli "vähän" erikoista:

      "Varausvahvistus Traveliselta"

      "Kokonaishinta: 1118 EUR
      (of which aviation taxes 432 EUR)
      (Sinulla on vielä 1118 s maksaa matkan maksamisesta)
      Kun matka maksetaan, lentoyhtiön säännöt ovat voimassa ja kaikki varaukset tai muutokset ovat mahdollisia vain, kun lentoyhtiön säännöt sallivat tämän ja sitten hintaan. Jos peruutat matkan maksamisen jälkeen, hyvitystä ei suoriteta (Kun varaus on täysin maksettu, hyvitystä ei ole), katso täydelliset ehdot här ."

    • Anonyymi

      Hyvin toimii 16.01.2024, kuitti tuli samantien ja liput tunnin päästä s-postiin.

    • Anonyymi

      En suosittele.

    • Anonyymi

      Meillä 7 hengen menopaluuliput tammikuussa 2024 Helsinki- Istanbul -Dubai ja nyt kotona jo reissusta. Joo, hieman kesti saada e-liput (ostettiin marraskuussa) sähköpostiin mutta kun laitoin englanniksi sähköpostia pyysin niitä niin kyllä ihan oikeat ja toimivat liput tuli.

      Ostavat todennäköisesti liput lennoille heille itselleen edullisimpaan aikaan, jolloin niitä voi joutua hieman odottamaan. Sähköpostilla hyvissä ajoin tuosta selvisi ja todennäköisesti ostan heiltä myös jatkossa edullisuuden vuoksi vaikka joutuisin yhden ekstrasähköpostin laittamaan.

    • Anonyymi

      Ostin Travelista liput Helsingistä Amsterdamiin SAS lennolla. Aluksi tuli vain varausvahvistus sähköpostiin missä luki että matka ei ollut maksettu vaikka olin jo maksanut. Googlasin firman nimen ja löysin tämän keskustelun ja iski heti kauhea paniikki että olisin joutunut huijatuksi. Kuitenkin 20min sen jälkeen tuli maksuvahvistus sähköpostiin ja tunti myöhemmin tuli varauskoodit jotka pystyin varmistamaan SASin virallisista nettisivuilta että olivat kunnossa. Huomenna lento ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Mutta en tule kyllä varmaan koskaan enään tilaamaan Travelista lippuja uudelleen kun lukee minkälaisia kokemuksia ihmisillä on ollut.

    • Anonyymi

      Tilasin liput tuli vahvistukset heti maksamisen jälkeen ja lentoliput tulivat seuraavana päivänä emailiin.
      Hyvä asiakaspalvelu ei tarvinnut jonottaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe