Bentsodiatsepiinit (diapam, medipam jne) rauhoittavat. Onko nikotiinilla samanlainen vaikutus? Auttaako ahdistukseen tai jännitykseen? En ole ikinä tupakoinut, mutta nyt olen ujona ja ahdistuneena miettinyt aloittaisiko vanhoilla päivillä nikotiinipurukumin käytön. Tupakkamiehet toteavat aina että "nyt pitää vetää hermosavut". Nikotiini vissiin auttaisi myös sykkeen nousussa eli ei palelisi niin paljoa (todella matala leposyke) ja verenpainekin nousisi eli lämpimyys paranisi (matala verenpaine).
Onko nikotiini kuin bentsot?
7
1176
Vastaukset
- Anonyymi
Voi auttaa mutta sitten kun niksakoukussa olet ja ilman nikotiinia niin se luo vaan entistä enemmän ahdistusta ja/tai jännitystä. Ei voi suositella. Yksi maailman addiktoivimpia aineita mutta vailla suurta vaikutusta.
- Anonyymi
Ei todellakaan voi suositella ei. Kokeile mielummin kovempia.
- Anonyymi
Nikotiini luokitellaan HUUMEEKSI. Verrataan siis heroiiniin ja vastaaviin. Älä ala jauhamaan mitään purkkia, äläkä muutakaan missä on NIKOTIINI HUUMETTA.
- Anonyymi
Ei sitä purkkia varmaan kukaan ole jauhamassakaan.
- Anonyymi
Älä nyt liioittele. Nikotiini on päihde ei huume
- Anonyymi
Nikotiini lähtökohtaisesti pahentaa ahdistusoireita, eikä vaan vähän. Sanonta tulee vieroitusoireiden (mkl. ärtyvyys, keskittymiskyvyn vaikeus) itsehoitamisesta.
- Anonyymi
nikotiini auttaa ahdistukseen lopettamisen jälkeen monenkuukauden jälkeen oli vielä paska olo niin aloin käyttämään enkä lopeta koska muuten kyllä paska olo vaikka olisi päässyt riippuvuudesta eroon vaikka en kyllä psyykkisesti päässytkään koskaan mutta ei lopettaminen vaikeaa ollut mutta nikotiinin nousu on mukava savukkeista en edes tunne nikotiinin vaikutuksia enkä ole polttanutkaan ikinään muutamaa savuketta enemmän johtuu toleranssista sekin kyllä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984