Miten saan koirani uskomaan

Että sen ei tarvitse pelätä kaikkia suurempia koiria kuin se on itse. Kirjoitin siitä jo kertaalleen muttaa nyt on vaikeaa ennen niin kaikkien kanssa toimeentulevan koirani ja toimeen se tulee kyllä vieläkin mutta siitä hyökkäyksestä jäi pelko.

Sehän meni niin että kävelin omani kanssa kadun toisella jalkakäytävällä ja vastaikkaisella puolella tuli vastaan mies jonka koira ärisi jo kaukaa. Siis siellä kadun toisella puolella. Ei oltu edes vielä kohdakkain ja olihan siinä katu välissä.
Mies sai runtattua sitä koiraansa valjaista eteenpäin ärinän saattelemana jonkun matkaa ja he jäivät pysäköidyn auton taakse. Ajattelin että onneksi menivät, en voinut käsittää että se koira ärisi jo kaukaa omalleni vaikka eivät koskaan olleet edes tavanneet.
Omani on pienempi kuin tämä ärisijä koira.
Kun menivät sen auton taakse ajattelin että hyvä. Koirani haisteli siinä jotain ja yhtäkkiä tämä ärisijä oli koirani kimpussa. En ehtinyt edes tajuta sitä.

Jesse oli siinä maha taivasta vasten sen alla mutta tilanne oli nopea. Hyvin pian tämä isäntä tuli siihen mutta siaan että olisi käskevällä äänellä sanonut jotain, hän vain hoki hennolla äänellä että valtteri, valtteri.
Ajattelin että ääni on juuri sellainen jolla koiralle puhutaan aina.

No sai sitten valjaista kiinni ja raahattua sen kadun toiselle puolelle. Tarkistin omani sen verran kuin pystyin mutta mistään ei valunut verta.

Sanoin tälle isännälle että näyttää että ei olisi sattunut mitään ja kysyin että onko tuo hullu tuo sinun koirasi.
Hän vastasi että nyt se on ihan hullu. Oisko ollu vaan vähemmän hullu aiemmin.
Sanoin vielä että ilman kuonokoppaa tollaista koiraa ei saa yleisellä paikalla ulkouluttaa , jos koirani asemassa oli ollut sihu niin mennyttä olisi ollut.

Joitain rupia olen rapsuttanut jessen nivusissa, se on vaan fyysistä.
Mutta nyt se pelkää kaikkia isoja koiria jotka eivät ole tuttuja. Siitä ei ole tullut yhtään agressiivinen koska sellainen se ei ole koskaan ollut.
Se painaa mihin tahansa pusikkoon tai niin pitkälle kuin hihna antaa periksi nähdessään sellaisen ja isomman yrittäessä tehdä tuttavuutta.

Eli pelko jäi varsinkin jos koira on musta niin kuin oli tämä hyökkääjä. Nyt tiedän tämän pariskunnan. Kun näen sen miehen ehdotan kuntosaliharjoittelua että pysyy hihna käsissä.

Itse naisena olen kulkenut kahden sakun kanssa ilman mitään ongelmia.

Pitäiskö Valtteri panna kouluun.

1

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa googlettaa kouluttajia ja kysellä neuvoja:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe