Kuuluvuuskartta-niminen kusetus

Anonyymi

Kirjoitan hommelista joka on varmaan monelle ihan selvä, vaan ei kaikille. Ei itse tuotetta eli asiaa kauppaavalle missukalle ilman mitään teknistä tajua vaan homma menee jankuttamiseksi josta asiakkaalle tulee tyhmä olo. Nimittäin:

Oletteko törmänneet tilanteeseen jossa liittymää tyrkyttävä tytsy tai geelitukkainen jone yrittää myydä liittymää sillä perusteella että varmasti kuuluu mökillä? Sitten kysytään paikkakunta ja katsotaan kartalta ja haa, kyllä tulee siellä täydet tolpat tjsp.

Jos ja kun ei tulekaan seuraa pulma. Nimittäin; mikään kartta ei tietääkseni ota huomioon ympäröivän metallin, häiriölähteiden tai kenties edes maastonmuotojen vaikutusta. Jos mökkini on montussa jonka pohjalla menee rautamalmisuoni tai joku uraanisuoni sekä mökki on lähinnä metalliromis jossa pyörii raskaat isolla virralla käyvät työstökoneet ei kartta sitä voi tietenkään todeta.

Kuuluvuuskartta on laadittu jollain keskiverto-erkin keskivertomökin keskivertokuuluvuudella tukiaseman kantomatkasta harpilla vai mikä on se edellytys ASIAKKAALTA jotta luvattu signaalinvoimakkuus saavutetaan? Johan menee tytsä hiljaiseksi. Ei kai se signaali pommisuojaan ilman muuta tule täyttä tappia, vaan mihin oloihin ja millä kuun vaiheella?

Näistä syistä liittymää pitäisi päästä kokeilemaan livenä kohteeseen ja sitten mahdollisesti palauttamaan jos ja kun ei toimikaan miten myytiin. Jos vaan jaksaa hirveesti puliveivata ja ajella. Ja sopii sille liittymää tarjoavalle pop-up-myyjälle. Enpä tiedä onnistuuko.

Oman hommani olen ratkaissut yhdellä pääliittymällä ja sen rinnalla prepaid-liittymillä jotka toimivat jos toimivat ja missä ikinä sattuvatkaan ja käyttö maksaa vain toteutuneesta eli eivät pyydä leipää jollei kuulu eli pysty käyttämään. NIIDEN RINNALLA on sitten aurinkokennoin ja tuuligeneraattorilla ladattavalla akkusysteemillä pyörivä satelliitti-internet josta jaan wifiä mökin tontille. Joku systeemi toimii nyt luultavasti aina.

Ihan halpaa tai helppoakaan ei ollut pystyttää moinen järjestely mutta vieraat ovat kiitelleet kun yhteydet pelaavat - jopa sähkökatkokaan ei haittaa ja väitän ettei se bimbo pysty tekemään kilpailevaa tarjousta. Siksi joskus huvittaa (usein ärsyttää) kun itsevarmana jonkun pikakurssin jälkeen tarjoutuvat laittamaan laajakaista-asiani kuntoon. Voin kuvitella kuinka jossakin Töölössä ollaan tumput suorana itkemässä kun menee maa myttyyn ja yhteydet poikki ja kämppä kylmenee ja pimenee. Ja tässä voi paljastaa suunnilleen siten etten luota enää yhtään mihinkään tässä valtakunnassa niin paljon kuin omiin ratkaisuihini.

6

644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos mökkisi on montussa ja maston suuntaan estettä niin ei netti kuulu eikä telkkari näy. Tästä on monella kokemusta.

      Siksipä siis ota selvää missä suunnassa ne tolpat ovat joihin pitäisi saada yhteyttä. Sitten maastokartta kouraan ja määrittelemään mitä sinun ja tolpan välissä oikeasti on.

      Suunta-antennista tolpan nokassa voi olla yllättävää apua. Jos tiedät tarkkaan mihin olet tähtäämässä niin halpa satelliittikäyttöön tarkoitettu metrinen paraboloidi antaa helposti 24 desibeliä lisävahvistusta 2 GHz taajuudella sen polttopisteeseen sijoitetun laitteen antennille. Sellaisella saa kauempanakin sijaitsevan tolpan kuulumaan.

      https://www.rfwireless-world.com/calculators/parabolic-dish-antenna-calculator.html

    • Anonyymi

      Sentakia on olemassa Prepaid liittymiä joilla yhteyden laadun voi helposti testata alle 6 eurolla/liittymä hinnalla. Testauksen jälkeen liittymien saldon voi käyttää loppuun ja heittää roskiin. Ei kai kukaan ilman testaamista ala laskutusliittymää tilaamaan sillä sen peruminen on paljon vaivalloisempaa..

    • Anonyymi

      "Yksi pääliittymä ja sen rinnalla prepaid-liittymiä. NIIDEN RINNALLA on sitten aurinkokennoin ja tuuligeneraattorilla ladattavalla akkusysteemillä pyörivä satelliitti-internet josta jaan wifiä mökin tontille. "

      Hahahahaha. Hauska juttu.

    • Anonyymi

      Kyllä meille on tullut operaattorilta markkinointipuheluita tyyliin "hei, näemme, että puhelimesi yleensä käyttämä masto on päivitetty uuteen nopeusluokkaan, haluatko ottaa sen käyttöön?". Ovat osanneet jopa kertoa, että jotta saa maksiminopeuden käyttöön, pitää puhelin päivittää uudempaan. Uusi puhelin tullut parissa päivässä ja kaikki toiminut hienosti!

      • Anonyymi

        Tottakai he koittavat huijata asiakkaita päivittämään liittymän nopeampaan vaikka sillä lisänopeudella ei todellisuudessa edes tee mitään..


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe